Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onzeker in vriendschappen

+4
bolus26
Lima
Ibbeltje
Kaboutertje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Onzeker in vriendschappen Empty Onzeker in vriendschappen

Bericht  Kaboutertje di 8 mei 2012 - 12:41

Ik merk dat ik soms nogal onzeker ben in een vriendschap. Zo heb ik bijvoorbeeld een vriendin, die ook bevriend is met een andere vriendin van me. Als ik dan dingen zie/hoor via bv facebook kan ik daar nogal een vervelend gevoel aan overhouden. Als ik bijvoorbeeld ergens niet voor meegevraagd ben ofzo.

Dat gevoel komt gewoon ineens, kan het niet goed tegenhouden. Want anderzijds snap ik ook wel, ze hoeven mij ook niet overal bij te betrekken. En ik doe natuurlijk ook weleens wat met vriendin A, zonder vriendin B erbij.. Maarja, toch voelt dat rot.

Ik wil gewoon niet om bevestiging hoeven vragen, daar zal het niet beter door worden. Ik wil gewoon echt voelen dat de vriendschap gewoon goed zit. Ik kan daar gewoon erg onzeker in/over worden.

Dit is nu slechts een voorbeeld, want ik heb het ook bij andere vriendinnen. Dat ik soms denk dat ik er meer in stop dan wat ik ervoor terug krijg. Dat het voor mij dan meer betekent dan voor haar/hun.. Ik vind dit een rot gevoel en wil daar vanaf, maar hoe?!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker in vriendschappen Empty Re: Onzeker in vriendschappen

Bericht  Ibbeltje di 8 mei 2012 - 19:04

Vervelend dat je dat gevoel hebt. Ik weet niet goed hoe je er van af komt. Maar ik wil laten weten dat ik je een hele leuke meid vind en het ook erg gezellig bij je vond. Hopelijk zie ik je vaker bij de meeting smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Kaboutertje di 8 mei 2012 - 21:40

Dankje voor je berichtje Ibbel smile lief van je!

Ik probeer dit ook te relativeren maar dit werkt niet (altijd) goed.. Rolling Eyes
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kaboutertje wo 9 mei 2012 - 3:27

Niemand?
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lima wo 9 mei 2012 - 3:44

Aan de ene kant herken ik dat gevoel. Ik heb zelf ook twee vrienden, waarmee ik los afspreek, maar die ook met elkaar afspreken. En als ik dan foto's op facebook zie van leuke dingen die ze gedaan hebben, vraag ik me soms ook wel af waarom ze mij niet hebben meegevraagd. Maar aan de andere kant is het toch heel logisch dat ze dingen met z'n tweeën willen doen. Hoelang bestaat de vriendschap tussen jullie en tussen hen? Maar ik zou gewoon lekker zelf het initatief nemen en met ze afspreken, met z'n drieën of tweeën en die onzekerheid proberen te laten gaan.
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Bericht  bolus26 wo 9 mei 2012 - 3:48

ik herken het wel maar heb niet echt tips voor je! ik spreek mezelf altijd streng toe en relativeer het bewust en dan gaat het wel weer. zit nu beter in mn vel waardoor ik t makkelijker los kan laten en er minder snel last van heb
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Kaboutertje wo 9 mei 2012 - 5:50

Ik vind het ook lastig, want mijn verstand snapt het ook wel. Maar toch knaagt er dan iets wat ik niet onder controle heb.. Dus misschien is er niet kant-en-klare oplossing hiervoor.

Weet even niet wie het vroeg, maar wij zijn ongeveer evenlang met elkaar bevriend.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 5:55

Ik lees dit topic nu pas. Wat naar dat je je zo voelt. Ik heb misschien wel een tip voor je....probeer jezelf wat meer open te stellen. Ik vind je zelf vrij gesloten (echt niet negatief/naar bedoelt) en ik kan me voorstellen dat anderen daar moeilijker doorheen kunnen prikken.
Erg zonde dat je zo denkt want je bent echt een hele leuke meid! We kunnen het er wel een keertje over hebben als je wil, als je er behoefte aan hebt.

Gast
Gast

Bericht  Kaboutertje wo 9 mei 2012 - 9:46

Fijn dat je reageert Zelda!

En ik snap ook dat je het niet naar bedoelt smile Ik kan me wel deels wel vinden in wat jij zegt. Wel vind ik dat in vergelijking met jaren geleden veel opener ben geworden. Ik ben best selectief hierin, naar wie ik mij open stel. Er zijn vriendinnen die weten veel van mij, en ik veel van hun. Maar dit moet natuurlijk wel in evenwicht zijn, ben ik van mening. Dus als ik heel mijn verhaal op tafel gooi zou ik het ook fijn vinden dat de ander het gevoel heeft dit ook te kunnen doen. En dit dan ook zal doen.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  nonnekuh do 10 mei 2012 - 6:40

Ook ik zie je topic nu pas, aangezien ik eigenlijk niet zo vaak op dit forum zit zoals je weet.

Maar ik vind het ook vervelend dat je je zo voelt, lijkt me ook echt een rot gevoel!

Ik kan me echter wel in de tip van Zelda vinden. (niet negatief bedoeld) Ik vond je in het begin ook best gesloten. Ik vind je tegenover mij nu zeker minder gesloten dan in het begin, dus dat is positief! Maar af en toe vind ik je nog wel gesloten. Ik merk dat je vooral open bent als ik veel doorvraag. En dat vind ik niet erg! Maar misschien kan je proberen daar uit jezelf iets opener in te worden? En mijn ervaring is wel dat als jij onzeker wordt je je gaat afsluiten. (bijv. een half jaar geleden met mijn verjaardag) En dat zou mijn inziens niet zo hoeven gaan...

Ik ben een voorstander van alles open en eerlijk bespreken, en vind dat je ook je gevoelens moet kunnen uiten in een vriendschap. Dus als jij je zo voelt, schaam je niet om erover te beginnen! Dan kunnen we daar in het echt over praten en door zulke gesprekken hopelijk zulke situaties waarin jij je onzeker voelt voorkomen...
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:41

Nonnekuh, ben jij een bekende? Ken ik jou ook in het echt? smile

Gast
Gast

Bericht  nonnekuh do 10 mei 2012 - 7:52

Zelda schreef:Nonnekuh, ben jij een bekende? Ken ik jou ook in het echt? Onzeker in vriendschappen 561177

Ik ben idd in het echt een vriendin van Kaboutertje, maar ik ken jou niet in het echt voor zover ik weet hihi?
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 7:56

nonnekuh schreef:
Zelda schreef:Nonnekuh, ben jij een bekende? Ken ik jou ook in het echt? Onzeker in vriendschappen 561177

Ik ben idd in het echt een vriendin van Kaboutertje, maar ik ken jou niet in het echt voor zover ik weet hihi?
Ik ben in het echt ook een vriendin van Kaboutertje, dus misschien hebben we elkaar ooit wel eens gezien.

Gast
Gast

Bericht  nonnekuh do 10 mei 2012 - 8:07

Zelda schreef:
nonnekuh schreef:

Ik ben in het echt ook een vriendin van Kaboutertje, dus misschien hebben we elkaar ooit wel eens gezien.

Als je 1 1/2 week geleden ook op haar verjaardag was moet ik je wel gezien hebben? Onzeker in vriendschappen 561177
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 8:10

Nope toen was ik er helaas niet, was niet te doen met vervoer (had dan helemaal alleen naar haar woonplaats moeten fietsen) en had erg veel last van mijn verstandskies.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 8:14

Ik ben ook onzeker in vriendschappen. Ik vind mezelf gewoon niet leuk, spontaan, aardig, toegankelijk, vriendelijk genoeg. Ik heb geprobeerd om het aan te passen, maar dan wordt het zo gemaakt. Ik ben gewoon wat rustiger, op mezelf, niet echt spontaan te noemen en daar moet ik het maar gewoon mee doen. Denk ik zo. Accepteren.

Gast
Gast

Bericht  Laced do 10 mei 2012 - 8:15

nonnekuh schreef:
Zelda schreef:
nonnekuh schreef:

Als je 1 1/2 week geleden ook op haar verjaardag was moet ik je wel gezien hebben? Onzeker in vriendschappen 561177

Nu ben ik wel benieuwd wie jij dan bent, ik was er namelijk ook!

Kaboutertje, lees dit topic nu pas. hug Woensdag hebben we het er over oke?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 8:15

Laced schreef:
nonnekuh schreef:
Zelda schreef:
nonnekuh schreef:

Ik ben stiekem ook benieuwd Embarassed

Gast
Gast

Bericht  nonnekuh do 10 mei 2012 - 8:41

Zelda schreef:
Laced schreef:
nonnekuh schreef:
Zelda schreef:
nonnekuh schreef:

Ik ben stiekem ook benieuwd Embarassed

Zelda, je hebt een pm! En laced, jou ken ik wel! Maar als je goed nadenkt bij mijn nickname dan weet je dat toch? Onzeker in vriendschappen 561177
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Kaboutertje do 10 mei 2012 - 13:02

Bedankt nog voor de (on-topic) reacties laughcry hihi!
Zijn jullie er inmiddels wie, wie is? Razz

Anyway.. : Meer open zijn is misschien wel een tip. Maar of dat iets verandert aan mijn gevoel..? Don't know!

Thanks iig Zelda, Laced en Nonnekuh hug
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  FruttiTutti do 10 mei 2012 - 20:45

Kaboutertje schreef:Ik merk dat ik soms nogal onzeker ben in een vriendschap. Zo heb ik bijvoorbeeld een vriendin, die ook bevriend is met een andere vriendin van me. Als ik dan dingen zie/hoor via bv facebook kan ik daar nogal een vervelend gevoel aan overhouden. Als ik bijvoorbeeld ergens niet voor meegevraagd ben ofzo.

Dat gevoel komt gewoon ineens, kan het niet goed tegenhouden. Want anderzijds snap ik ook wel, ze hoeven mij ook niet overal bij te betrekken. En ik doe natuurlijk ook weleens wat met vriendin A, zonder vriendin B erbij.. Maarja, toch voelt dat rot.

Ik wil gewoon niet om bevestiging hoeven vragen, daar zal het niet beter door worden. Ik wil gewoon echt voelen dat de vriendschap gewoon goed zit. Ik kan daar gewoon erg onzeker in/over worden.

Dit is nu slechts een voorbeeld, want ik heb het ook bij andere vriendinnen. Dat ik soms denk dat ik er meer in stop dan wat ik ervoor terug krijg. Dat het voor mij dan meer betekent dan voor haar/hun.. Ik vind dit een rot gevoel en wil daar vanaf, maar hoe?!

Ik herken (helaas) heel erg wat je schrijft. Rationeel weet ik dat het allemaal goed zit, en mijn vriendinnen vertellen het me ook regelmatig (omdat ze weten hoe ik me kan voelen), maar emotioneel kan ik er op sommige momenten volledig van overtuigd zijn dat ze beter af zijn zonder mij, ik geen toegevoegde waarde heb voor hen, en ze prima kunnen leven zonder mij.
Wat mij wel heeft geholpen is om het hen te vertellen. Je zegt dat je niet wilt vragen om bevestiging, maar als je het verteld reageren ze misschien wel super goed en krijg je die bevestiging vanzelf!
Noujaa ik herken het dus heel goed, en wil je daarom even een knuffel geven want het is écht een rotgevoel Onzeker in vriendschappen 699888 !

Als je het er nog verder over wil hebben, mag je ook pm-en!

Succes
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Jeanette do 10 mei 2012 - 21:59

Ik heb een vriendin die dit ook voelt tussen mij en onze gezamenlijke andere vriendin. Ik kan me best voorstellen dat je je hier klote bij voelt. Echter doet die vriendin van mij het erg claimend, waardoor het juist tegen werkt. Je moet afzonderlijk ook van elkaar af kunnen spreken. Je bent er echt niet minder leuk om!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kaboutertje do 10 mei 2012 - 22:21

FruttiTutti schreef:
Kaboutertje schreef:Ik merk dat ik soms nogal onzeker ben in een vriendschap. Zo heb ik bijvoorbeeld een vriendin, die ook bevriend is met een andere vriendin van me. Als ik dan dingen zie/hoor via bv facebook kan ik daar nogal een vervelend gevoel aan overhouden. Als ik bijvoorbeeld ergens niet voor meegevraagd ben ofzo.

Ik herken (helaas) heel erg wat je schrijft. Rationeel weet ik dat het allemaal goed zit, en mijn vriendinnen vertellen het me ook regelmatig (omdat ze weten hoe ik me kan voelen), maar emotioneel kan ik er op sommige momenten volledig van overtuigd zijn dat ze beter af zijn zonder mij, ik geen toegevoegde waarde heb voor hen, en ze prima kunnen leven zonder mij.
Wat mij wel heeft geholpen is om het hen te vertellen. Je zegt dat je niet wilt vragen om bevestiging, maar als je het verteld reageren ze misschien wel super goed en krijg je die bevestiging vanzelf!
Noujaa ik herken het dus heel goed, en wil je daarom even een knuffel geven want het is écht een rotgevoel Onzeker in vriendschappen 699888 !

Als je het er nog verder over wil hebben, mag je ook pm-en!

Succes

Bedankt voor je lieve reactie smile
Ik moet zeggen dat het komt met vlagen. Soms gaat het helemaal goed, en soms heb ik weer zo'n dipje. Ik denk dat het komt wanneer ik niet zo lekker in mijn vel zit, dat ik dan aan meerdere dingen ga twijfelen ofzo Rolling Eyes

Ik denk dat 1 vriendin hiervan weet, maarja ik vind het moeilijk om dit zo bij iedereen aan te geven. Ik wil niet dat zij zich verplicht gaan voelen om mij bevestiging te geven. Dat zou ik niet willen.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 12:01

x

Gast