Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hyperventilatie en bevallen

+3
Manderijn
Sanne
Silver
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Silver vr 10 mei 2013 - 23:56

Ik ben me heel erg aan het oriënteren wat ik nou precies wil, in het ziekenhuis of thuis. Ik heb vanaf het begin geroepen ik wil een badbevalling, ik kan me zo goed ontspannen in bad, ben ook een echte waterrat en het lijkt me zo fijn allemaal. Maar dat zou dan een thuis bevalling moeten worden. Nu kreeg ik een paar weken geleden een heftige hyperventilatie aanval en was ik ook nog eens behoorlijk verkouden. Dus in een zakje ademen e.d. ging niet allemaal. Ik raakte gewoon helemaal in paniek. Vanaf toen heb ik gezegd oké ik ga toch maar in het ziekenhuis bevallen mocht het daar gebeuren dan hebben ze alle middelen wel om mij erbij te houden.
Maar hoe meer ik daar over nadenk, hoe sterker ik toch weer neig na een thuis (bad)bevalling.
Wie van jullie heeft ook last van hyperventilatie en hoe ging dat met de bevalling? Ik zal wel weer eens onnodig beren op de weg zien. Maar ervaringen van anderen kan mijn beeld misschien verhelderen.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Sanne za 11 mei 2013 - 0:32

Ik heb geen ervaring met hyperventilatie, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.

Wat je misschien rust zou kunnen geven, is het feit dat je ook kunt beginnen met thuis bevallen en mocht je het niet meer zien zitten, dat je dan alsnog naar het ziekenhuis gaat. Ik zou de verloskundige op de hoogte stellen van de hyperventilatie, zodat zij jou ook kan helpen als het dreigt mis te gaan. Verder kun je oefenen met verschillende ademhalingstechnieken (via een zwangerschapscursus) om je goed voor te bereiden op de bevalling.

Wie weet verloopt de bevalling gewoon volgens het boekje (en ben je niet verkouden, zoals bij die hyperventilatieaanval die je noemde). Dat kan er echt toe leiden dat je veel meer vertrouwen in je lichaam krijgt en de thuisbevalling dus aandurft. Mocht je thuis beginnen en ben je toch bang voor hyperventilatie, of verloopt het in jouw ogen niet naar wens, dan ga je alsnog naar het ziekenhuis.

Zou dat wat zijn? Dan kun je het wel thuis proberen. Het kan gewoon goed gaan, hè?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Silver za 11 mei 2013 - 2:02

Die zogenoemde zwangerschap(puf)cursus ga ik dinsdag mee beginnen, dus wie weet krijg ik dan zoals je zegt meer rust, heb ik minder die angst. En ben ik er meer ontspannen eronder.
Ik ga het de volgende keer voorleggen aan mijn verloskundige, en over 2 weken moet ik ook naar de longarts, horen wat die erover zegt.
Dank je wel voor het verhelderen en het zeggen dat het ook gewoon goed kan gaan. smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Manderijn za 11 mei 2013 - 3:22

Heb je hyperventilatie? Of heb je ene keer gehyperventileerd? Want ik zou mijn keuze er niet van af laten hangen als ik een keer gehyperventileerd heb. Mocht je er gewoon vaak of regelmatig last van hebben kan ik me begrijpen dat je er over na denkt.
En je weet het helaas nooit hoe iets loopt, kan best zijn dat je nergens last van gaat hebben, terwijl je wel in het ziekenhuis bent, of wel last hebt als je thuis bevalt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Silver za 11 mei 2013 - 3:27

Nee ik heb hyperventilatie. En die ene keer was het erger en enger dan de andere keren. Ik kom vaak vanuit een inspanning/astma(hoest)bui in een hyperventilatie. Heb speciale ademhalingstherapie ervoor gevolgd en heb het prima onder controle, behalve die ene keer. En aangezien een bevalling nou iets compleet anders is zijn dat allemaal dingen die me nu wel een beetje bezig houden.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Aggi za 11 mei 2013 - 4:20

Ik heb ook last van hyper ventilatie. Maar in de bevalling geen last meegehad... was in mijzelf gekeerd, werd ingeleid en kon niet van bed. Maar wilde dat ook niet en kwam ook niet in mij op... heb wel een zwangerschaps cursus gevolgd.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Manderijn za 11 mei 2013 - 4:22

Silver schreef:Nee ik heb hyperventilatie. En die ene keer was het erger en enger dan de andere keren. Ik kom vaak vanuit een inspanning/astma(hoest)bui in een hyperventilatie. Heb speciale ademhalingstherapie ervoor gevolgd en heb het prima onder controle, behalve die ene keer. En aangezien een bevalling nou iets compleet anders is zijn dat allemaal dingen die me nu wel een beetje bezig houden.

Ja, dan zou ik ook wel voorzichtig zijn. Misschien dat je verloskundige je raad kan geven.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Pussycat za 11 mei 2013 - 4:52

Ik heb het ook.
Tijdens mijn vorige bevalling geen last van gehad doordat ik zo geconcentreerd ip het bevallen zelf was. Ook geen moment over nagedacht. Ik hoop dat me dat nu weer lukt.
Al komt inleiden wel steeds dichterbij en daar ben ik wel ''bang'' voor vanwege de hyperventilatie. Lijkt me zo vreselijk naar om niet van dat bed te kunnen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Shopaholic za 11 mei 2013 - 4:57

Komt allemaal wel goed schat! Pufffpufffpufff...altijd is kortjakjeziek LaughingHyperventilatie en bevallen 394967
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Silver zo 12 mei 2013 - 1:10

Ik moet nu eerst aankomende week de echo afwachten en kijken of mijn placenta wel mooi omhoog gegroeid is. Zo niet dan wordt het sowieso een geplande keizersnee. En als dat niet het geval is dan kan ik verder kijken naar mijn opties.

Pussycat, ik hoop dat het bij jouw allemaal mee gaat vallen, net zoals toen bij je vorige bevalling.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Pompoen zo 12 mei 2013 - 1:29

Ik zou juist met hyperventilatieklachten in een zo rustig mogelijke prettige vertrouwde omgeving bevallen logischer vinden. Hyperventilatie is vast iets waar de verloskundige ook wat mee kan. Ik zelf hyperventileer eigenlijk alleen maar als ik hysterisch ga zitten huilen laughcry, dat komt gelukkig niet zo vaak voor.
Tijdens de bevalling ging ik op een gegeven moment wel hyperventileren doordat ik een weeënstorm had. De verpleegkundige die mijn begeleide heeft me daar prima doorheen geloodst door met me mee te ademen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Pompoen zo 12 mei 2013 - 1:31

EDC schreef:Komt allemaal wel goed schat! Pufffpufffpufff...altijd is kortjakjeziek LaughingHyperventilatie en bevallen 394967

Daar ging ik dus van hyperventileren! Ik moest uiteindelijk in drieën gaan puffen omdat de weeën zo snel achter elkaar aan kwamen. Van kortjakje werd ik enorm licht in mijn hoofd!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie en bevallen Empty Re: Hyperventilatie en bevallen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum