Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden en roken

+18
kwak
Le Chat Noir
Puggle
Fiebje
Urban Naked
May
Inge
Caroow
Twellie
Parisienne
Clapperdie
loesje
LDJ
piene1983
Susan
Beachgirl
Lejow
Muurvlindertje
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Inge do 22 maa 2012 - 6:37

Mijn beste vriendin en haar man rookte beide erg veel en na 1 maand waren ze zwanger (spiraaltje is er uit gehaald en de maand erop had ze een positieve test)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  May do 22 maa 2012 - 6:44

Wel een ander verhaal, mijn neef is namelijk zwaar verminderd vruchtbaar. Maar toen hij rookte had hij gemiddeld 1 à 2 levende spermacellen per zaadlozing. Nadat hij gestopt was met roken waren dit er gemiddeld 12. Dus bij hem heeft het zeker wel effect gehad.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 6:50

De kans op een zwangerschap vermindert met 40% als je zwanger wilt worden en je rookt. Ik snap dus ook niet waarom je zou blijven roken als je de keuze maakt om voor een kindje te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Urban Naked do 22 maa 2012 - 7:21

Mijn vriend en ik rookten allebei. Ik ben direct zwanger geworden. Toen ben ik gestopt met roken. Mijn vriend is na 4 maanden gestopt.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Fiebje do 22 maa 2012 - 7:45

Toen het bij mij langzaam begon te kriebelen ben ik gestopt met roken.
Ik wilde niet het risico lopen dat het mij niet zou lukken om te stoppen tijdens de zwangerschap. Een half jaar later is mijn vriend ook gestopt. En na een jaar ben ik gestopt met de pil toen was ik na 2 rondes zwanger maar dit werd een miskraam. Na de miskraam was ik gelijk weer zwanger.
Zoals de andere meiden ook al zeggen, probeer nu al te stoppen.uiteindelijk is het toch een rotgewoonte. Zo is het als ik er tegen aan kijk als ex-roker (en dat zijn geloof ik de ergste).

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Puggle do 22 maa 2012 - 7:59

Je kan beter nu proberen te stoppen, gewoon proberen. Want als het nu al niet lukt om af te bouwen dan lukt het misschien wel niet om in een keer echt te moeten stoppen. Vind het een aparte redenering wel eerlijk gezegd...
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Le Chat Noir do 22 maa 2012 - 8:04

Jolicious schreef:De kans op een zwangerschap vermindert met 40% als je zwanger wilt worden en je rookt. Ik snap dus ook niet waarom je zou blijven roken als je de keuze maakt om voor een kindje te gaan.

+1
Bij mijn man maakt het ook verschil dat hij is gestopt.
Tuurlijk zijn er altijd genoeg verhalen van rokers die gelijk zwanger raken in ronde 1. Maar dat doet niks af aan de uitkomsten van grote wetenschappelijke onderzoeken...
Dus als je het echt wilt weten zou ik nog eens daarop zoeken.
Misschien zoek je toch verhalen die je geruststellen zodat jullie kunnen blijven roken?
Ben trouwens zelf ook een ex-roker. Nu niet meer voor te stellen haast. Ben gestopt toen ik zwanger wilde worden. Mijn man helaas pas toen we al in het ziekenhuis liepen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  kwak do 22 maa 2012 - 9:10

als je in juni-augustus zwanger wil worden dan moet je het nu gezellig maken met een regenjas en stoppen met roken en dan is alles weer op peil in juni.

zwanger worden heb je niet voor het zeggen, je kan een zwangerschap niet plannen hoe graag je het misschien wil.
als ik het voor het zeggen had was het allemaal veel anders gegaan. je moet blij zijn als zwanger kan worden en dat je na 9 maand een gezond kindje in je armen hebt en je zult er net zo veel van houden als hij met sinterklaas of midden in de bouwvak wordt geboren.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Urban Naked do 22 maa 2012 - 9:47

Nouja, bij de mensen die direct zwanger worden kun je toch zeggen dat het wel te plannen valt? Ik heb het exact zo aangepakt als Lejow, werk ook in het onderwijs en wilde graag in april bevallen vanwege verlof+zomervakantie. Mijn planning is net zoals bij Lejow gelukt. Ik besef wel dat ik heel veel geluk heb hoor, vergeleken met sommige anderen.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Susan do 22 maa 2012 - 9:49

Natuurlijk, je kunt het altijd proberen. Je weet natuurlijk nooit van tevoren of je direct zwanger raakt, maar je kunt er allicht op hopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 9:58

Urban Naked schreef:Nouja, bij de mensen die direct zwanger worden kun je toch zeggen dat het wel te plannen valt? Ik heb het exact zo aangepakt als Lejow, werk ook in het onderwijs en wilde graag in april bevallen vanwege verlof+zomervakantie. Mijn planning is net zoals bij Lejow gelukt. Ik besef wel dat ik heel veel geluk heb hoor, vergeleken met sommige anderen.

de kans is nou eenmaal groter dat het niet ineens lukt, dus op die manier valt het niet te plannen. Je kunt het wel proberen en er zullen ongetwijfeld stellen zijn die het lukt, maar het komt zoals het komt en meer kun je niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  JD do 22 maa 2012 - 10:28

Natuurlijk zou ik ook liever ergens in de zomer willen bevallen, maar ja....de kans is zo klein dat dat lukt, dat ik er geen rekening mee ga houden....ik ben al blij als ik zwanger mag raken, en wanneer het dan geboren wordt zal me uiteindelijk een worst wezen....

Maar ik zou inderdaad als ik jou was ook alvast proberen te stoppen. Nu kun je in ieder geval langzaam aan afbouwen, wat me minder stressvol lijkt dan abrupt stoppen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Viva do 22 maa 2012 - 10:32

Mijn man rookte.
Ik wilde al heel lang dat hij stopte, maar dat deed ie niet.

Na mijn mk wilde ik alles gewoon "goed" hebben, en heb hem toen gezegd dat ik het moeilijk vond dat roken bij hem voor ging dan meer kans op een (gezond) kindje. Zo had hij het nog nooit bekeken, en daarna (1e zondag van feb) heeft hij niet meer gerookt.
Helemaal super dus. Nu ben ik zwanger, maar dan geloof ik nog wel van zaad dt "gerijpt" is toen hij nog rookte.
Want dat duurt 61 dagen ofzo toch, de "rijping" van een zaadcel?

Maar goed, ik zou je aanraden toch nu al beide te gaan stoppen of minderen.
Het is voor een goed doel Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Le Chat Noir do 22 maa 2012 - 10:51

3 maanden zelfs...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 19:42

Jolicious schreef:De kans op een zwangerschap vermindert met 40% als je zwanger wilt worden en je rookt. Ik snap dus ook niet waarom je zou blijven roken als je de keuze maakt om voor een kindje te gaan.
Nee ik ook niet. Eigenlijk vind ik het zelfs belachelijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Muis do 22 maa 2012 - 20:16

Ik zou het nu ook al proberen Muurvlindertje. Nu kan je het op je gemak doen en hoeft het niet rigoreus. Ik zou aan je vriend vragen, als hij niet gelijk met je mee wil stoppen, of hij voortaan buiten of onder de afzuigkap wilt gaan roken. Dan stinkt het voor jou niet meer zo.

Mijn vriend rookt nu 1 a 2 vanille sigaartjes (blegh!!) op een dag en daar heb ik geen last van. Tuurlijk vind ik het niet lekker ruiken, maar als hij onder de afzuigkap staat ruik je echt niets. Hij is vorig jaar januari gestopt met sigaretten en vanaf volgende maand stopt hij ook met die sigaartjes.

Succes met je beslissing!
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  frolic do 22 maa 2012 - 21:46

Kan je echt aanraden voor het zwanger worden te stoppen nu kan je nog hulpmiddelen gebruiken (pillen pleisters) dan mag tijdens de wangerschap niet !

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum