Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en (niet) roken

+14
jill
Novalee
joyce0606
Susan
Happydobby
Flip Fluitketel
Le Chat Noir
Steep
Phileine
Annie24
Nora
PapillonRose
schuddebuikje
LWB
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Zwanger en (niet) roken

Bericht  LWB zo 25 sep 2011 - 2:30

Sinds het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, ben ik gestopt met roken. Ik dacht altijd dat ik dat wel even zou doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij toch wel erg zwaar valt. Zijn er hier ook meiden die hier ook veel moeite mee hebben gehad of gewoon niet konden stoppen met roken?
LWB
LWB
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 2:39

Ik wist dat ik zwanger was met 5 weken, toen ben ik gelijk gestopt, met 32 weken een kleine terugval gehad, en tot 34 weken gerookt en daarna weer gestopt Wink het is echt een kwestie van volhouden en proberen om niet bij rokende mensen in de buurt te zijn (daar ging het bij mij mis)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  LWB zo 25 sep 2011 - 2:41

Het lastige vindt ik inderdaad ook dat mijn man rookt. Nu roken wij gelukkig al jaren niet meer in huis, dat scheelt wel weer.
LWB
LWB
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  schuddebuikje zo 25 sep 2011 - 2:47

ik ben meteen gestopt. bij mij hielp het om na te denken wat er in mijn buik groeide waar ik zo goed mogelijk voor wou zorgen. of als je trek hebt in een sigaret een extra aai over je buik ( als je buik wat groter is dan )
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  schuddebuikje zo 25 sep 2011 - 2:47

ik ben meteen gestopt. bij mij hielp het om na te denken wat er in mijn buik groeide waar ik zo goed mogelijk voor wou zorgen. of als je trek hebt in een sigaret een extra aai over je buik ( als je buik wat groter is dan )
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 2:47

Mijn vriend rookt ook (ik ondertussen ook weer hoor, haha) maar hij heeft ook sinds mijn zwangerschap buiten gerookt, dat scheelt een heel stuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  schuddebuikje zo 25 sep 2011 - 2:48

nu hij uit me buik is heb ik pas een terug val. over me buik aaien heeft nu geen zin meer dus vorige week met kermis een pakje sigaretten weggerookt Embarassed
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  PapillonRose zo 25 sep 2011 - 2:51

Ik heb gelukkig dit probleem niet gehad. Maar heb bij iemand uit de zwangerschapsgroep gezien dat het erg moeilijk kan zijn. Ze was echt behoorlijk verslaafd (rookte ook echt veel), en het stoppen was niet makkelijk. Minderen deed ze als eerste, maar echt stoppen lukte niet. Ze is toen doorverwezen naar een stoppen met roken poli in het ziekenhuis. Misschien is dat nog wat, als blijkt dat het wel erg lastig is? En zoals al gezegd is, je doet het voor de kleine in je buik, dat helpt hopelijk een stuk bij het vinden van motivatie en discipline. Succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Nora zo 25 sep 2011 - 3:17

Ik heb geen verstand van stoppen met roken en ook niet met zwangerschappen. Maar misschien een idee dat je vriend er ook mee stopt? Hebben jullie het samen moeilijk en voor jou wordt het wellicht makkelijker omdat je niet iemand anders constant ziet roken?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 3:21

Als je bewust bezig bent voor een kindje, stop je toch van te voren al lijkt mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 3:38

Ik rook niet dus 'ken' het probleem niet zelf maar mijn zus rookt al de hele zwangerschap. Ze kan er gewoon niet mee stoppen. Wat de dokters ook zeggen en wat voor commentaar ze ook krijgt. Ik vind stoppen met roken toch wel 1 van de dingen die je zeker moet doen voor je uberhaupt zwanger wil worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  LWB zo 25 sep 2011 - 3:40

Storm schreef:Als je bewust bezig bent voor een kindje, stop je toch van te voren al lijkt mij?
Dan wel ja, maar niet iedereen is bewust bezig natuurlijk.
LWB
LWB
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 3:41

LWB schreef:
Storm schreef:Als je bewust bezig bent voor een kindje, stop je toch van te voren al lijkt mij?
Dan wel ja, maar niet iedereen is bewust bezig natuurlijk.
Dat weet ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Annie24 zo 25 sep 2011 - 3:56

Ik rookte ook voor mijn zwangerschap. Aardig wat en toen we ervoor gingen ben ik al gaan minderen. Toen ik de positieve test in handen had heb ik geprobeerd meteen te stoppen, maar dat was geen succes. Kreeg allemaal rare bijverschijnselen. Heb toen met mezelf afgesproken te stoppen zodra we de 1e echo hadden, zodat ik het doel waarvoor ik het deed gezien had, want daarvoor was het nog erg onwerkelijk, ondanks de posi test. Ik had mijn 1e echo met 7 weken omdat ik bij de gyn liep. Heb voordat we het ziekenhuis inliepen mijn laatste sigaret gerookt en toen ik dat kleine stipje op het scherm zag met een kloppend hartje wist ik 100% zeker dat ik moest stoppen. Heb toen ik uit het ziekenhuis kwam mijn pakje direct in de prullenbak gegooid en ben niet meer begonnen.

Helaas wel weer na de zwangerschap....was er erg zeker van dat ik dat niet wilde, maar toen Y. ruim 12 uur per dag aan het krijsen was na zijn geboorte ging ik overstag. Ik kon er niet meer tegen dat hij zo overstuur was heel de dag en moest af en toe even weg van al dat gekrijs. Dat deed ik door even naar buiten te gaan en een sigaretje te roken. Erg zonde, want ik was er zo lang vanaf geweest en het was op dat moment gewoon vluchtgedrag, maarja, het is nou éénmaal zo gelopen.

Misschien dat het voor jou ook wat echter wordt als je de echo hebt gehad en dat dat helpt?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 4:59

Ik ga iets zeggen wat misschien niet zo aardig is; maar gewoon volhouden, je bent zwanger. Doe je het niet voor jezelf, dan toch zeker wel voor je kindje? Hoe moeilijk kan het dan zijn met dat in je achterhoofd? Ik ben dan wel geen moeder en ook nog nooit zwanger geweest, maar ik heb wel gerookt en ik was ook verslaafd dus ik weet wat het met je doet.
Je wilde er deze maand voor gaan begreep ik, dan had je anders ook gestopt. Gewoon niet meer roken.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 5:50

Tea-Leaf schreef:Ik ga iets zeggen wat misschien niet zo aardig is; maar gewoon volhouden, je bent zwanger. Doe je het niet voor jezelf, dan toch zeker wel voor je kindje? Hoe moeilijk kan het dan zijn met dat in je achterhoofd?

+1, als ik ooit een rokende zwangere vrouw zie ben ik echt soms in staat om die sigaret uit haar handen te trekken bah !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Phileine zo 25 sep 2011 - 5:52

Voor mij is roken en een zwangerschap geen denkbare combinatie. Ik zou als partner zijnde ook meteen solidair stoppen met roken. Je bent dan wel niet samen zwanger, maar je krijgt wel samen een kindje waar je alleen het allerbeste voor wilt.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Steep zo 25 sep 2011 - 6:04

Razz_ schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik ga iets zeggen wat misschien niet zo aardig is; maar gewoon volhouden, je bent zwanger. Doe je het niet voor jezelf, dan toch zeker wel voor je kindje? Hoe moeilijk kan het dan zijn met dat in je achterhoofd?

+1, als ik ooit een rokende zwangere vrouw zie ben ik echt soms in staat om die sigaret uit haar handen te trekken bah !

+1, ik heb 10 jaar een pakje per dag gerookt en ik ben gelijk gestopt toen ik een positieve test in mijn handen had. Juist nu heb ik er moeite mee om niet te roken. Maar ik wil niet dat R. naar rook ruikt als ik hem knuffel of dat ik met een sigaret achter de kinderwagen sta, ik vind dat er echt niet uitzien. Ik snap/begrijp het wel, maar vind het toch niet horen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 6:07

Gewoon stoppen. En vragen aan je man om ook te stoppen.
Is sowieso voor jullie zelf veel gezonder, maar ook voor jullie babytje...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Le Chat Noir zo 25 sep 2011 - 6:20

Het is echt een kwestie van de knop omzetten! Verdiep je anders nog eens meer in de gevolgen van roken voor je kindje, dan wil je echt niet meer! Bovendien vergroot het de kans op een miskraam in het begin van je zwangerschap... Heb zelf ook gerookt, stoppen is echt wel lastig, maar doe het voor je kind! Het wordt vanzelf gemakkelijker als je er langer af bent.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 6:36

Knop omzetten, jezelf niet in een slachtoffer rol plaatsen. Je zegt nu al dat het je zo moeilijk lijkt, waarom sta je er niet postief in ? Jij en je man willen samen een kindje, dan moeten jullie beide stoppen, meteen. Als hij solidair aan jou is, gaat hij hier meteen mee akkoord. Werkelijk, je moest eens wat je kind kan krijgen van een rokende moeder (en ook vader). Nu heb ik nooit geen 1 sigaret gerookt tijdens mijn zwangerschappen, maar hetgeen wat mijn jongste dochter heeft komt normaal gesproken meestal voor bij moeders die gerookt hebben tijdens de zwangerschap. Ik dank god op mijn blote knieen dat ik niet heb gerookt, hoe had ik mezelf dat anders ooit moeten vergeven ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Flip Fluitketel zo 25 sep 2011 - 7:30

Razz_ schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik ga iets zeggen wat misschien niet zo aardig is; maar gewoon volhouden, je bent zwanger. Doe je het niet voor jezelf, dan toch zeker wel voor je kindje? Hoe moeilijk kan het dan zijn met dat in je achterhoofd?

+1, als ik ooit een rokende zwangere vrouw zie ben ik echt soms in staat om die sigaret uit haar handen te trekken bah !

+1 Je kindje is het belangrijkste op dit moment lijkt mij.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Happydobby zo 25 sep 2011 - 7:31

Ik rook al 4 jaar niet meer, mijn vriend rookt ook niet en zei ook dat hij geen kinderen wilde met een rokende vrouw.
Ik ben gestopt omdat mijn vriend niet rookte, daardoor rookte ik minder.
Ik vind het geen gezicht trouwens, ik zag pas 2 rokende ouders met jonge kinderen, ik denk 3 en 1 ongeveer.

Stoppen met roken word vergoed door de basisverzekering dus ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een stoppen met roken optie. Ik ben trouwens ineens gestopt, geen pleisters, nicotinekauwgom of een boek van allan carr.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Susan zo 25 sep 2011 - 7:36

Ik rook niet, mijn man rookte wel toen ik hem leerde kennen, maar was al gestopt ruim voor we aan kinderen begonnen.

Ik vind eerlijk gezegd dat als je allebei rookt en je gaat voor een kindje, je samen hoort te stoppen met roken. Niet alleen de vrouw.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 7:40

Als je zwanger bent heb je nog een zeer belangrijke reden om te stoppen met roken. Roken kan namelijk zeer negatieve gevolgen hebben voor je ongeboren kind:

Hazenlip en klompvoetjes
Roken vergroot het risico van fouten bij de vorming van een kind. Als je in het eerste trimester van de zwangerschap rookt, bestaat de kans dat er iets misgaat in de ontwikkeling van belangrijke organen of lichaamsdelen.

Miskraam
Vroege miskramen komen betrekkelijk vaak voor; bij tenminste een op de tien zwangerschappen is er sprake van. Het is bekend dat rokers anderhalf tot 3 keer meer kans hebben op een miskraam.

Vroeggeboorte
Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die roken 20% meer kans hebben op een te vroeg geboren kindje.
Als je door het roken een lichtere baby krijgt, betekent dat eigenlijk dat je baby te weinig voeding heeft gekregen. Je baby is verzwakt en daarmee zeer kwetsbaar.
De baby heeft een slechtere conditie en dat kan moeilijkheden bij de bevalling opleveren.

Lager geboortegewicht
Tijdens de zwangerschap krijgt de ongeboren baby via de navelstreng voedingsstoffen en zuurstof. Als de moeder rookt, komen schadelijke stoffen als nicotine en koolmonoxide via de navelstreng in het bloed van de ongeboren baby. Als gevolg van de koolmonoxide krijgt het kind minder zuurstof, waardoor de conditie van de ongeboren baby achteruit gaat.
Baby's van rokende moeders hebben meer kans op een te laag geboortegewicht (kleiner dan 2500 gram). Bij de geboorte is een baby van een rokende moeder gemiddeld 200 gram lichter en dus minder sterk. Een van de gevolgen van roken is dan ook dat je kind een grotere kans heeft om tijdens de geboorte te overlijden.


lijkt me voldoende motivatie om te stoppen lijkt me?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en (niet) roken Empty Re: Zwanger en (niet) roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum