Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor jezelf opkomen

+17
IndianRose
Sterre
bella
Silver
Qiara
VeryCherry
Snoes
Jeanette
Monte
Lotus
Fearie
Toet
loura
Serena
Mermaid
Roze Roos
Jelin
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 3:55

Vroeger was ik heel verlegen en durfde ik dat dus echt niet, nu gelukkig wel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  bella za 27 nov 2010 - 10:18

Ik doe/durf het wel, maar vind dat ik het eigenlijk wel vaker mag doen!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Sterre za 27 nov 2010 - 10:43

Ja. Alleen soms een beetje laat: als er eigenlijk al een grens is overschreden. Maar daarna ben ik ook heel stellig en weet ik waar ik voor sta. Dat ik soms te laat reageer komt niet door gebrek aan lef, maar doordat ik het eerst allemaal goed moet overzien en overwegen voordat ik reageer, anders is het een grote blur en geef ik een overtrokken reactie. En soms omdat ik het domweg te laat door heb. Als ik dat nou eens kon veranderen...


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  IndianRose za 27 nov 2010 - 10:54

Sterre schreef:Ja. Alleen soms een beetje laat: als er eigenlijk al een grens is overschreden. Maar daarna ben ik ook heel stellig en weet ik waar ik voor sta. Dat ik soms te laat reageer komt niet door gebrek aan lef, maar doordat ik het eerst allemaal goed moet overzien en overwegen voordat ik reageer, anders is het een grote blur en geef ik een overtrokken reactie. En soms omdat ik het domweg te laat door heb. Als ik dat nou eens kon veranderen...


Hier herken ik mij goed in!! Ik vind het lastig om gelijk een reactie te geven en moet daar eerst eigenlijk even 'overnadenken' omdat ik het lastig vind om dingen onder woorden te brengen. Maar ik ben nu toch echt aan het proberen om gewoon te zeggen wat ik denk en mijn mening te geven. Mijn vriend stimuleert me hier ook in en dat is erg fijn!

IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Home Sweet Home

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Nandaaaatjuh vr 3 dec 2010 - 1:09

Vroeger werd me altijd gezegd dat ik assertiever moest worden. Was altijd het stille meisje dat het allemaal wel best vond wat er om haar heen gebeurde. Totdat ik op een punt in mijn leven kwam dat mijn ex-vriend overleed en ik daar heel veel onbegrip van kreeg van toenmalige vriendinnen. De aandacht ging nu eens niet naar hun, maar naar mij. Sindsdien ben ik veel meer voor mezelf op gaan komen en merk ik nu dat ik soms iets te snel mijn mening geef. Nu moet ik dus weer gaan leren om rekening te houden met andermans gevoelens, maar ook dat ik mijn gevoel kan uiten.
Nandaaaatjuh
Nandaaaatjuh
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Pussycat vr 3 dec 2010 - 1:19

Vroeger kwam ik ook nooit voor mezelf op en was ik echt het bange grijze muisje.
Ik vond het veel belangrijker dat anderen mij aardig vonden.
En daardoor lopen er dus mensen over je heen, dat vond ik toen niet erg want ze vonden me wel aardig.
Maar je gaat er toch tegenaan lopen op een gegeven moment.

En nu moet ik er soms even aan denken dat ik niet te ver doorsla naar de andere kant.
Soms ben ik zo duidelijk dat mensen ervan schrikken zeg maar.
Mensen verwachten niet dat je zo'n duidelijke eigen mening hebt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Eris vr 3 dec 2010 - 1:36

Het hangt af van de situatie en/of de persoon die ik voor me heb. Ik merk wel dat het me alleen maar goed doet als ik assertief ben en dat houd ik me dus voor op zo'n moment. Dat maakt me wel zekerder in het voor mezelf opkomen. Maar heb nog vaak momenten dat ik te lief ben iedereen te vriend wil houden..

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Rouxxxe vr 3 dec 2010 - 1:57

Ja, dat kan ik wel. Alleen in m'n relatie heb ik er nog wel eens moeite mee.. Voornamelijk omdat dat zo dicht bij me staat.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen - Pagina 2 Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum