Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor jezelf opkomen

+17
IndianRose
Sterre
bella
Silver
Qiara
VeryCherry
Snoes
Jeanette
Monte
Lotus
Fearie
Toet
loura
Serena
Mermaid
Roze Roos
Jelin
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 1:29

Kom jij voor jezelf op?

Ik wel steeds meer Very Happy Eerder helemaal niet, en daar werd ik niet echt gelukkiger van. De laatste tijd kom ik wel steeds meer voor mezelf op. En dat voelt echt super goed. Ik kan dat moment dan ook beter af sluiten ipv dat ik ermee blijf lopen omdat ik er onvrede over voel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Jelin do 25 nov 2010 - 1:45

Nee eigenlijk nog steeds te weinig. Moet wel zeggen dat het steeds beter gaat en ik steeds meer voor mezelf op kom. Maar dat heeft wel een aantal jaren moeten duren.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 1:47

Super dat het al wel begint te komen!
Alle ervaringen die je dan op doet tijdens het opkomen voor jezelf, geven je misschien weer meer 'kracht' om het te blijven doen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 1:52

Ja, daar heb ik geen moeite mee..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Roze Roos do 25 nov 2010 - 2:02

Ik ben daar wel redelijk goed in, hoewel ik soms te lang wacht en dan is mijn grens al iets te ver gepasseerd..
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Mermaid do 25 nov 2010 - 2:07

Ligt eraan of ik het op dat moment de moeite waard vind. Soms heb ik er gewoon geen zin in en denk ik naja laat maar.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Serena do 25 nov 2010 - 2:11

Mij lukt het ook steeds beter, soms laat ik het een beetje, maar het gaat wel steeds beter smile
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 2:35

Vroeger nooit, ik liet altijd over me heen lopen en durfde nooit voor mezelf op tekomen of ergens wat van te zeggen.
Tegenwoordig heb ik er geen enkele moeite mee, ik kom voor mezelf op en voor anderen wanneer dat nodig is of ik dat nodig vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 2:39

Ik overweeg of het de moeite waard is. Ik had een collega die de ene dag mijn beste vriendin wilde zijn en de andere dag mijn grootste aardsrivaal. Met zo iemand valt ook niet te praten. Op het einde lachtte ik haar gewoon uit en nam ik haar niet serieus meer. Helemaal op het laatst ben ik gewoon om kwart over tien naar huis gegaan. Ik laat me niet behandelen alsof ik een idioot ben en zeker niet door haar. Niemand heeft er ook iets over gezegd trouwens. Waarschijnlijk verwachtten ze al weinig van me omdat het mijn laatste weken waren ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  loura do 25 nov 2010 - 2:39

Ja gelukkig wel smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 3:47

Nee helaas niet.
Zou dat wel echt moeten gaan leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Toet do 25 nov 2010 - 4:02

Ja hoor, daar heb ik geen moeite mee. En ook voor anderen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Fearie do 25 nov 2010 - 4:21

Voordat ik mijn vriend leerde kennen, zei ik nooit wat en kwam ik nooit voor mezelf op. Sinds dat we samen zijn, heb ik geleerd voor mezelf op te komen. Moet zeggen dat het steeds beter gaat, alleen tegen mijn ouders echt zeggen wat ik denk en vind, durf ik toch nog steeds niet. Bij de rest van de mensen zeg ik gewoon direct en eerlijk wat mijn mening is of als me iets niet aanstaat.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 4:38

Gekje schreef:Kom jij voor jezelf op?

Ik wel steeds meer Very Happy Eerder helemaal niet, en daar werd ik niet echt gelukkiger van. De laatste tijd kom ik wel steeds meer voor mezelf op. En dat voelt echt super goed. Ik kan dat moment dan ook beter af sluiten ipv dat ik ermee blijf lopen omdat ik er onvrede over voel.

Ja, ik doe t ook steeds meer. Ben nog altijd heel onzeker en verlegen al denken veel mensen van niet, maar mijn mond gooi ik wel los haha.
Dat voelt inderdaad goed, dan kan je dingen uiteindelijk sneller loslaten. Al is dat een ding waar ik altijd moeite mee zal hebben, loslaten.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Lotus do 25 nov 2010 - 4:40

Soms wel en soms niet. Het hangt er vaak van af hoe ik me voel.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Monte do 25 nov 2010 - 4:54

Tea-Leaf schreef:
Gekje schreef:Kom jij voor jezelf op?

Ik wel steeds meer Very Happy Eerder helemaal niet, en daar werd ik niet echt gelukkiger van. De laatste tijd kom ik wel steeds meer voor mezelf op. En dat voelt echt super goed. Ik kan dat moment dan ook beter af sluiten ipv dat ik ermee blijf lopen omdat ik er onvrede over voel.

Ja, ik doe t ook steeds meer. Ben nog altijd heel onzeker en verlegen al denken veel mensen van niet, maar mijn mond gooi ik wel los haha.
Dat voelt inderdaad goed, dan kan je dingen uiteindelijk sneller loslaten. Al is dat een ding waar ik altijd moeite mee zal hebben, loslaten.


Past allebei wel bij me. Een aantal jaren geleden kwam ik nauwelijks voor mezelf op. Dat zagen mensen ook. Nu ben ik een stuk zekerder en kom ik ook steeds meer voor mezelf op. Mensen vinden me altijd heel spontaan en zeker, maar toch kan dat soms schijn zijn. Ik ben best nog een beetje onzeker maar weet dat altijd goed te verbergen en blijkbaar lukt dat goed. Very Happy. Dus ik heb zeker niet te klagen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Jeanette do 25 nov 2010 - 7:08

Daar heb ik geen moeite mee. Ik heb dit ook wel mee gekregen vanuit mijn werk en opleiding. Vroeger vond ik het ook weleens 'eng' vanwege de reacties, maar nu heb ik er geen problemen mee om feedback te geven. Ook al kan dit bij mensen weleens hard aankomen, maar ik krijg wel te horen dat ze het van mij waarderen dat ik het gewoon doe.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Snoes do 25 nov 2010 - 8:28

Ja, dat doe ik de laatste maanden meer en meer, en het heeft zeker geholpen.
Ik heb er ten eerste wat mee bereikt (qua werkgebied) en ten tweede voel ik mij er ook veel beter bij. Ik loop nu niet meer rond met ergernissen en onvrede, heerlijk!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:15

Ik kom nog niet genoeg voor mezelf op. Ik ben veel te megaand en als er iets is, wil ik niet moeilijk doen, niet andere mensen tot last zijn zeg maar. Daarbij heb ik de neiging mijn eigen grenzen te overschrijden. Dit gaat natuurlijk ten koste van mezelf en de laatste tijd baal ik daar steeds meer van. Het zit ook zo diep ingebakken. Er moet iets gebeuren, dus ik heb besloten dat ik binnenkort een assertiviteitscursus ga volgen. Ik ben benieuwd of dat gaat helpen. Als dat nog niet genoeg blijkt te zijn, ga ik andere hulp zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  VeryCherry do 25 nov 2010 - 21:23

Oh ja zeker wel, ik zou doodongelukkig zijn als ik niet voor mezelf zou opkomen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:35

Steeds meer smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Qiara vr 26 nov 2010 - 5:11

Ik moet echt leren om meer voor mezelf op te komen. Ik vind het moeilijk dat op een goede manier te doen.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Silver vr 26 nov 2010 - 6:06

Ik liet altijd over me heen walsen toen ik veel jonger was. En bij mijn vorige stage gebeurde dat ook, omdat ik me heel erg onzeker voelde.
Maar nu is dat 180% gedraaid, en zeg duidelijk nee als ik ook nee bedoel, en ja als ik ja bedoel, maar geen ja als ik eigenlijk niet wil. Gelukkig maar, dat levert ook zo'n goed gevoel op angel
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:31

Ligt een beetje aan de situatie. Ik vind het makkelijker om voor mezelf op te komen bij mensen die ik niet goed ken. Als iemand bijvoorbeeld probeert voor te kruipen zou ik daar zeker wat van zeggen.

Daarentegen heeft een naast familielid mij deze week onbedoeld erg gekwetst, maar ik durf niet te zeggen wat mij daaraan dwars zit en dat ik het niet eerlijk geregeld vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 0:55

BurnedFlower schreef:Ik liet altijd over me heen walsen toen ik veel jonger was. En bij mijn vorige stage gebeurde dat ook, omdat ik me heel erg onzeker voelde.
Maar nu is dat 180% gedraaid, en zeg duidelijk nee als ik ook nee bedoel, en ja als ik ja bedoel, maar geen ja als ik eigenlijk niet wil. Gelukkig maar, dat levert ook zo'n goed gevoel op angel
Hoe ben je tot die draai gekomen dat je het nu wel doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor jezelf opkomen Empty Re: Voor jezelf opkomen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum