Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind met kapper-angst

+2
Floor
Parisienne
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Kind met kapper-angst

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 3:10

Mijn zoontje is in zijn leventje 1 keer naar de kapper geweest. De overige keren heb ik het geknipt. Maar nu groeit het zo hard dat ik er geen model meer van kan maken.

Hij is alleen heel bang voor de kapper. Die ene keer was een groot drama en als ik hem zelf knip vindt hij het al vreselijk, laat staan een vreemde.

Wie herkent dit? En is er een gouden tip?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Parisienne wo 21 maa 2012 - 3:22

Hier in de buurt hebben ze een speciale kinderkapper. De zaak is net een kinderdagverblijf, vol speelgoed, tv's met dvd-spelers, computerspellen, etc. Misschien kun je eens informeren naar zoiets?

Verder heb ik N. tot nu toe eigenlijk altijd kunnen afleiden met spelletjes of filmpjes op mijn iPhone (tijdens het knippen maar ook tijdens vervelende ziekenhuisonderzoeken). Als je ook zoiets hebt of een iPad bijvoorbeeld kan je hem daarmee misschien goed genoeg afleiden tijdens het knippen?

Edit: anders misschien een thuiskapper? Een eigen en vertrouwde omgeving kan ook al een hoop schelen. Een combinatie van een vertrouwde omgeving en interessante afleiding (filmpjes of spelletjes op telefoon/iPad) kan misschien ook werken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Floor wo 21 maa 2012 - 3:39

heb je misschien een vriendin die kapster is? dan kan ze jou thuis knippen, kan je zoontje mee kijken en kan daarna je zoontje in vertrouwde omgeving geknipt worden, door iemand die hij kent.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Twellie wo 21 maa 2012 - 4:13

D. heeft ook een keer hard gehuild bij de kapper. Maar daarna heb ik het gepresenteerd als uitje: je mag in een mooie stoel (of op schoot als je wilt), dan komt er een lieve mevrouw die je haar heel mooi gaat maken. Misschien mag je haar kam wel even vasthouden! Als je weggaat krijgt je een tumtum enzovoorts. Heeft hier heel goed gewerkt, gisteren zijn we nog geweest en ze vond het hartstikke leuk.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 4:15

Ik beloof altijd een grote lolly laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Limburg85 wo 21 maa 2012 - 7:09

Met S. was het in het begin ook een drama, niemand wou nog met hem gaan.
Wij zijn uiteindelijk bij een kleine kapsalon terecht gekomen, de kapster gaat heel goed met kinderen om, hij krijgt altijd speelgoed om mee te spelen tijdens het knippen en zit bij papa op schoot. Nu gaan we steeds bij haar en ook om de 2 maanden, steeds ging het stukje beter en was het steeds iets minder drama en nu vind die het zelfs leuk om naar de kapper te gaan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Tania wo 21 maa 2012 - 7:13

Bij ons komt iemand thuis knippen. Hij vindt het allemaal prima, zit in z'n kinderstoel en kijkt een filmpje terwijl ik hem rozijntjes voer. Hij vindt het daarentegen wel heel vervelend als mijn haar geknipt wordt laughcry .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 7:15

Hier hetzelfde probleem. Mijn moeder knipt Ezra altijd en dat moet echt vliegensvlug, want hij wordt al half hysterisch bij het allereerste knipje. Gelukkig heeft hij krullen en hoeft het niet zo precies, het valt niet op als er een plukje scheef geknipt is, maar naar de kapper zie ik hem voorlopig nog niet gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 9:05

Susan dat heb ik gelukkig hier ook. Hij heeft slag dus zo perfect hoeft het niet geknipt te worden... Maar ik krijg er nu echt even geen model meer in haha.

Helaas heb ik geen vriendin in de buurt die hem zou kunnen knippen. Een thuiskapper kan ik nog wel eens proberen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind met kapper-angst Empty Re: Kind met kapper-angst

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum