Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

+17
Jeanette
Esperanza
Caresses
Rush
Caramba
girli
RYW
Muurvlindertje
Pussycat
Cheesegirl
Winegum
jena
SoGood
Rovine
Monte
Raindrop
Susan
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 11:06

Een cassiere is eigenlijk "verplicht" om in een kar of winkelmandje te kijken. Dat hoort gewoon bij haar taken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  RYW ma 19 maa 2012 - 11:11

Razz_ schreef:Een cassiere is eigenlijk "verplicht" om in een kar of winkelmandje te kijken. Dat hoort gewoon bij haar taken

Dat zal best, maar een klant is verplicht te betalen voor wat hij meeneemt, anders is het stelen. Als je het de verantwoordelijkheid van de caissiere maakt, dan maak je het in feite toegestaan om te stelen als ze je niet betrappen.

Het is net als met je fiets. Het is natuurlijk slim hem op slot te zetten, maar als je hem niet op slot zet en iemand anders neemt hem mee, dan is het nog steeds diefstal.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 11:18


Het is de schuld van de klant, maar het probleem van de cassiere.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 11:18

RYW schreef:
Razz_ schreef:Een cassiere is eigenlijk "verplicht" om in een kar of winkelmandje te kijken. Dat hoort gewoon bij haar taken

Dat zal best, maar een klant is verplicht te betalen voor wat hij meeneemt, anders is het stelen. Als je het de verantwoordelijkheid van de caissiere maakt, dan maak je het in feite toegestaan om te stelen als ze je niet betrappen.

Het is net als met je fiets. Het is natuurlijk slim hem op slot te zetten, maar als je hem niet op slot zet en iemand anders neemt hem mee, dan is het nog steeds diefstal.


Klopt maar de cassiere is er ook voor om dingen in de gaten te houden zodat mensen niet makkelijk kunnen stelen of per ongeluk mee nemen. Ik heb ook wel eens een keer gehad dat ik bij de drogist was en mijn mandje met spulletjes afrekende en na het betalen de deur uit liep en het alarm af ging. Er hing nog een pak luiers aan de buggy en die was ik echt helemaal vergeten bij de kassa te leggen. (stom, stom van mij !) Zoiets moet een cassiere gewoon zien. Mensen kunnen ook dingen per ongeluk vergeten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  RYW ma 19 maa 2012 - 11:23

Tuurlijk kan dat per ongeluk. En daarom wordt de politie dan niet gebeld maar betaal je je luiers alsnog. Maar als je je ervan bewust bent en je loopt door, dan is en blijft het gewoon stelen, hoor. Zou wat zijn als de caissiere daarvoor verantwoordelijk is. Dan steel ik iets, en dan is het de schuld van de caissiere omdat die me niet betrapt heeft? Lekker dan.

Dat blijft 'stelen mag zolang je niet betrapt wordt'.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  girli ma 19 maa 2012 - 11:32

Ik heb bij een supermarkt gewerkt en sommige mensen maken er echt een sport van om de karretjes zo te zetten dat je het net niet kunt zien. Dan gebeurt het wel eens dat je iets mist als cassiere. Ik vind het ook in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de koper om aan te geven wat hij/zij heeft. Als de koper het aangeeft, maar de cassiere vergeet het vervolgens, is het haar schuld.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 21:02

Carola589 schreef:
_Jackie schreef:Hier hebben ze bij de supermarkten van die alarm poortjes dus zou het niet eens lukken :P
Dat maakt niet uit. Als een klant met een artikel daar doorheen loopt, gaan die poortjes bijna nooit opeens piepen ofzo. Dan moeten de artikelen al gestickerd zijn, maar dat gebeurd bijna nooit.
Hier maakt dat wel uit, als ik mijn kratje bier op de kar laat staan en de cassierre één flesje geef gaat het alarm wel af voor de rest van het kratje.

Wat bedoel je eigenlijk met gestickerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Caramba ma 19 maa 2012 - 21:10

Als klant heb ik al een aantal keren gehad dat ik met een gratis krat bier thuis kwam.
Ik geef altijd door dat ik nog een krat bier onder de winkelwagen heb. Dit geef ik nog door voordat de cassiere het eerste artikel gescand heeft, maar als zij het dan niet aanslaat, dan vind ik het haar verantwoording. Ik heb het dan al aangegeven, nu moet zij er iets mee doen.

Mijn vriend is niet zo, die zou meteen na afrekeken op de bon kijken, klopt het niet, loopt hij terug.
Maar door mij is hij er iets harder in geworden. Is het doorgegeven, en zij doet er niets mee? Dan hebben wij mooi een krat gratis.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Rush ma 19 maa 2012 - 21:12

Eens met SpetterdeSpat!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Caresses ma 19 maa 2012 - 21:14

Van beide. Een v/d taken van de cassiere is dit te controleren.
Wanneer de klant weet wat de cassiere het niet heeft gezien (en dus niet afgerekend), dan vind ik dit diefstal. Hij neemt dan bewust artikelen mee die hij niet betaalt heeft.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Esperanza ma 19 maa 2012 - 21:28

Ik vind dat in eerste instantie de verantwoordelijkheid bij de klant ligt. Als die doelbewust wat in z'n kar laat liggen zoadat het niet betaald wordt dan is het diefstal. Daarnaast denk ik dat een cassiere ook alert moet zijn en goed moet opletten of er nog iets in een kar ligt, maar ik kan me vorostellen dat dat niet altijd lukt.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Rush ma 19 maa 2012 - 21:29

Bij de Aldi hier moet je je lege kar 'showen' zeg maar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 21:35

Bij de meeste supermarkten hier hangen van die spiegels schuin oven de kassarij, waarmee ze in de kar kijken. Niet zeggen dat je iets in de kar heb, vind ik simpelweg diefstal. Daarna stopt je verantwoordelijkheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Jeanette ma 19 maa 2012 - 21:39

Lorna mercedez schreef:
Susan schreef:Tja, ik dus niet, ik vind het echt je eigen verantwoordelijkheid.
Ik ook.

Ik ook
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Caramba ma 19 maa 2012 - 21:39

Rush schreef:Bij de Aldi hier moet je je lege kar 'showen' zeg maar.

Bij de Lidl ook. Hoevaak ons wel niet gevraagd is, zou u de tassen ook even willen hooghouden? Of wilt u de tassen mij even laten zien?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  redd ma 19 maa 2012 - 22:04

Alle 2 jij als klant moet aangeven dat je t hebt maar ala ze t niet aanslaan terwijl je t hebt doorgegeven tja bij wie ligt dan de fout???maar aan de andere kant moet de cassiere gewoon beter opletten.Wij werden r vroeger echt hard op getraint om alles te controlleren,en hoevaak waren t niet van die oudere/nettere dametjes die met vanalles wegliepen?

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Alex ma 19 maa 2012 - 22:19

Ik vind ook dat de verantwoordelijkheid ligt bij de klant. Wanneer je aangegeven hebt nog 7 pakken in je kar te hebben en de caissière er niks mee doet is het jouw verantwoordelijkheid niet meer.

Pas geleden stond ik achter een stel die een krat bier onder de kar hadden staan en ik bedacht me op dat moment of ik er wat van zou zeggen als ze het niet zouden melden aan de caissière. Dit hebben ze dan wel gedaan, maar ik vraag me toch af of ik het zou durven. Wat jullie?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Shisha ma 19 maa 2012 - 22:25

Spetterdespat schreef:Als klant heb ik al een aantal keren gehad dat ik met een gratis krat bier thuis kwam.
Ik geef altijd door dat ik nog een krat bier onder de winkelwagen heb. Dit geef ik nog door voordat de cassiere het eerste artikel gescand heeft, maar als zij het dan niet aanslaat, dan vind ik het haar verantwoording. Ik heb het dan al aangegeven, nu moet zij er iets mee doen.

+1!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Pompoen ma 19 maa 2012 - 22:43

Ik vind dat de verantwoordelijkheid ligt bij allebei. Pakken drinken meenemen zonder af te rekenen is in principe stelen maar tegelijk is de cassière er verantwoordelijk voor dat alles wat de kassalijn passeert word afgerekend. Als jij als klant oprecht je best doet om alles af te rekenen en de cassière laat na om alles aan te slaan is het absoluut de verantwoordelijkheid van de cassière en vind ik het ook geoorloofd om daarmee weg te gaan zonder te betalen. Dingen als pakken drinken in een karretje zijn echter niet goed zichtbaar en ik vind het dan ook de verantwoordelijkheid van de klant om de cassière daar op te wijzen, tenslotte laat jij als klant de pakken bewust in je karretje staan.

In dit geval vind ik dus dat de klant wel degelijk had moeten melden dat hij pakken drinken in zijn karretje had maar als hij dit wel gemeld heeft en de cassière heeft het niet aangeslagen dan was het niet zijn fout.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Esperanza ma 19 maa 2012 - 23:07

Alex schreef:Ik vind ook dat de verantwoordelijkheid ligt bij de klant. Wanneer je aangegeven hebt nog 7 pakken in je kar te hebben en de caissière er niks mee doet is het jouw verantwoordelijkheid niet meer.

Pas geleden stond ik achter een stel die een krat bier onder de kar hadden staan en ik bedacht me op dat moment of ik er wat van zou zeggen als ze het niet zouden melden aan de caissière. Dit hebben ze dan wel gedaan, maar ik vraag me toch af of ik het zou durven. Wat jullie?

Ik had dat dus laatst. Ik stond achter in de rij en de mensen voor in de rij hadden een jas over het kinderzitje van de kar en daarachter zaten een aantal boodschappen. Die zag je alleen als je achter de kar stond. Eerst viel het me niet zo op omdat ze de boodschappen nog op de band aan het leggen waren, toen ze afgerekend hadden zag ik dat die spulletjes nog steeds op dezelfde plek in de kar lagen en dus niet afgerekend waren. Ik heb toen heel erg in twijfel gestaan, maar niets gezegd. Eigenlijk vind ik wel dat ik dat had moeten doen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 23:18

Het is aan de klanten om het te benoemen; maar zodra ik het meerdere keren heb aangegeven, en ze zijn te dom om het te snappen, sorry, dan is het niet meer mijn verantwoordelijkheid. Als ik een volle kar boodschappen heb gescand, maar de scanner is vastgelopen, ik vertel het 3x aan verschillende mensen, en ze zeggen allemaal nee hoor, hij klopt gewoon, u kunt afrekenen. Nou sorry, dan ben ik er klaar mee. Ik heb dus afgerekend, en ben naar huis gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 23:20

En voor de mensen die het product gratis meenemen, hoe zou het andersom zijn? Stel er wordt iets dubbel aangeslagen, of je hebt te weinig geld terug gekregen, ga je dan wel terug?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 23:20

Jolee schreef:En voor de mensen die het product gratis meenemen, hoe zou het andersom zijn? Stel er wordt iets dubbel aangeslagen, of je hebt te weinig geld terug gekregen, ga je dan wel terug?

9 van de 10 mensen doen dat niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 23:22

Razz_ schreef:
Jolee schreef:En voor de mensen die het product gratis meenemen, hoe zou het andersom zijn? Stel er wordt iets dubbel aangeslagen, of je hebt te weinig geld terug gekregen, ga je dan wel terug?

9 van de 10 mensen doen dat niet
Wat niet? Teruggaan als er teveel is aangeslagen? Volgens mij zijn de meesten er dan juist als de kippen bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Susan di 20 maa 2012 - 0:04

De meeste mensen gaan niet terug voor een paar cent, maar toch echt wel als er zeven pakken jus d'orange of een krat bier teveel is afgerekend en dat is waar het hier om gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  - Pagina 2 Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum