Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

+17
Jeanette
Esperanza
Caresses
Rush
Caramba
girli
RYW
Muurvlindertje
Pussycat
Cheesegirl
Winegum
jena
SoGood
Rovine
Monte
Raindrop
Susan
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 7:45

Zojuist was ik bij de supermarkt en daar melde een jongen dat de klant voor zich slechts 1 pak drinken had afgerekend, terwijl er nog 7 andere pakken van hetzelfde in de kar stonden en deze dus niet waren aangeslagen. Op hoge poten gingen het winkelpersoneel achter de klant aan om hem alsnog af te laten rekenen voor de pakken die nog niet waren betaald.

Nu komt het vaak voor dat ik meerdere pakken of flessen heb en hier slechts één van op de baan zet, als eerste, zodat ik kan vertellen dat ik meerdere heb van wat er op de band staat en dat is voor hen makkelijker (heb ik me ooit laten vertellen) en voor mij makkelijker omdat ik niet alles in en uit hoef te pakken. De cassiere kijkt vervolgens in mijn kar om mijn woord te controleren. Maar wat als ik het niet zou zeggen, zoals deze mensen waarschijnlijk hebben nagelaten, wie is er dan verantwoordelijk? Want volgens mij is het toch zo dat de cassiere er ook voor zorg moet dragen dat de klant alles afrekent, ook door even in de kar te kijken?

Hoe denken jullie hierover?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 7:48

ik zou zeggen: verantwoordelijkheid caissière. Zij werkt voor het bedrijf dat het geld wil hebben van datgene wat ze verkopen, dus zij moet er alert op zijn dat alles wordt afgerekend.
Daarnaast vind ik wel dat je als klant het fatsoen op kunt brengen om aan te geven dat je nog wat in je kar hebt staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Susan ma 19 maa 2012 - 7:49

Ik vind het de verantwoordelijkheid van de klant. Het is een gunst naar de klant toe dat je niet alle acht de pakken op de band hoeft te zetten, dan vind ik dat je op z'n minst wel de moeite kunt nemen om zelf te melden dat je er nog zeven hebt. Als je dat een keer vergeet dan kan dat gebeuren, maar dan zeg je netjes sorry en rekent die pakken af. Ik vind het echt de omgekeerde wereld om dan te gaan beweren dat het de verantwoordelijkheid van de caissière is. Als ik een supermarkt zou hebben en ik zou merken dat dat de heersende opvatting is dan zou ik onmiddellijk invoeren dat klanten weer gewoon verplicht worden om al hun boodschappen op de lopende band te zetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 7:49

Ik vind het allereerst je eigen verantwoordelijkheid, zeker als je het express niet zegt is het natuurlijk gewoon stelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Raindrop ma 19 maa 2012 - 7:56

Van de klant. Het is toch normaal dat je alles afrekent, anders is het stelen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Monte ma 19 maa 2012 - 7:58

Rejoy. schreef:ik zou zeggen: verantwoordelijkheid caissière. Zij werkt voor het bedrijf dat het geld wil hebben van datgene wat ze verkopen, dus zij moet er alert op zijn dat alles wordt afgerekend.
Daarnaast vind ik wel dat je als klant het fatsoen op kunt brengen om aan te geven dat je nog wat in je kar hebt staan.
Hier ben ik het wel mee eens.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Rovine ma 19 maa 2012 - 8:00

Eigen verantwoordelijkheid. En omdat niet iedereen zo aardig is, is het aan de caissière om het te controleren.

Wel hoor ik soms van mensen dat ze 2x gezegd hebben een krat bier onderop te hebben staan, maar het alsnog niet aangeslagen werd. Dan vind ik dat de caissière verantwoordelijk is, gezien de klant die verantwoordelijkheid daar neergelegd heeft.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Susan ma 19 maa 2012 - 8:03

Ik leg tijdens het boodschappen doen wel eens iets op de kap van de wagen als mijn mandje vol is. Een fles cola of een verpakking van zes drinkpakjes bijvoorbeeld. Daar is nog nooit moeilijk over gedaan, maar als het regelmatig zou voorkomen dat mensen dat doen en dan vergeten af te rekenen en dan ook nog eens vinden dat dat de verantwoordelijkheid van de caissière is dan kan ik me voorstellen dat daar wél moeilijk over wordt gedaan. Hetzelfde geldt voor boodschappen die je in grote aantallen koopt en waar je er maar eentje van op de band hoeft te zetten. Dat doen ze voor jouw gemak als klant, kunnen klanten daar niet mee omgaan, dan moet maar weer gewoon alles op de band.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:07

Rovine schreef:Wel hoor ik soms van mensen dat ze 2x gezegd hebben een krat bier onderop te hebben staan, maar het alsnog niet aangeslagen werd. Dan vind ik dat de caissière verantwoordelijk is, gezien de klant die verantwoordelijkheid daar neergelegd heeft.

Bij sommige cassieres kun je inderdaad 100x zeggen dat je nog iets in de kar hebt staan, maar ze kijken stoicijns voor zich uit en blijven aanslaan wat er op de band ligt. Tja, op dat moment ben ik er ook wel klaar mee. Dus ik geef absoluut toe dat ik ook weleens met iets dat niet betaald is uit de winkel ben gelopen.

Ik vind het trouwens een fatsoensnorm om gewoon aan te geven wat er verder nog in de kar zit of aan de kar hangt. De verantwoordelijkheid leg ik daarbij gelijk bij de cassiere. En is het aan haar wat ze met mijn gegeven informatie doet.
Dat is trouwens mijn mening erover. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Susan ma 19 maa 2012 - 8:09

Als je je mond houdt en bewust de winkel verlaat zonder die pakken af te rekenen dan valt dat in mijn ogen gewoon onder stelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  SoGood ma 19 maa 2012 - 8:09

Als die klant weet dat hij die andere flessen niet betaald heeft is het gewoon ordinaire diefstal.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:26

Ik ben wel eens straal vergeten om te zeggen dat ik een kratje bier onder mijn wagentje had, ik realiseerde me pas thuis dat hij niet was afgerekend. Op zo'n moment denk ik wel: dikke pech, had de caissière maar beter op moeten letten, dan ga ik er niet weer mee terug (als ik er nou achter kwam bij de auto was het een ander verhaal geweest.
Mijn schoonmoeder heeft wel eens wat sokken afgerekend terwijl ze twee broeken met kleerhanger en prijskaartje over haar arm zag hangen, ook niet meer aan gedacht dat ze die erover heen had gegooid. Zij kwam er buiten ook pas achter dat ze de broeken niet had afgerekend. In dat geval vind ik het ook verantwoordelijkheid van de verkoopster om daar op te letten. (zij is overigens wel terug gegaan om ze alsnog af te rekenen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Susan ma 19 maa 2012 - 8:27

Tja, ik dus niet, ik vind het echt je eigen verantwoordelijkheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:31

Ik vind zeker wel dat het tot de taken van de caissière hoort om alert te zijn op dit soort dingen. Klanten kunnen ook wat over het hoofd zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:32

Susan schreef:Tja, ik dus niet, ik vind het echt je eigen verantwoordelijkheid.
Ik ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:37

Ik vind dat toch echt je eigen verantwoordelijkheid en anders vind ik het diefstal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:55

Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van de klant. Zoals Susan zegt, het is een gunst naar de klant toe.
Ook eens met Maura, wanneer ik het meerdere keren gezegd heb, is het niet meer mijn verantwoordelijkheid.
Ik zou dus wel de volgende keer het kratje bier betalen, als ik het ben vergeten te melden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  jena ma 19 maa 2012 - 9:09

Powerbabe schreef:Ik vind dat toch echt je eigen verantwoordelijkheid en anders vind ik het diefstal.

+1 Lijkt me nogal logisch. Stelen is verboden en op het moment dat jij expres niet zegt dat je meer spullen hebt, is dat stelen. Ik snap niet hoe dat de verantwoordelijkheid van de cassiere kan zijn. Op het moment dat je iets onder je jas verstopt en het zo meeneemt is het toch ook niet de verantwoordelijkheid van de cassiere (onder het motto: had ze maar beter moeten kijken)??
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Winegum ma 19 maa 2012 - 9:14

Hier spreekt een caissiere Laughing

Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van de klant dat hij of zij alle artikelen op de band zet en/of laat weten dat er nog wat in de kar staat wat afgerekend moet worden. Doet de caissiere daar dan niks mee, ja dan ben ik het mee eens dat dat gewoon dom is van de caissiere en dat het dan haar verantwoordelijkheid wordt. Jij als klant hebt er dan in mijn ogen alles aan gedaan om het te melden.

Daarentegen hoor je van een caissiere ook enige oplettendheid te verwachten. Wij moeten altijd via de spiegels in de kar kijken. Maar ook daar kun je overheen kijken (of er liggen bijvoorbeeld tassen in de wagen waardoor het moeilijk te zien is) of wat dan ook.

Je hoort elkaar te helpen en aan te geven wat je allemaal wilt kopen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 9:35

Daarom ga ik altijd boodschappen doen met de zelfscanners bij AlbertHeijn. Gelijk alles scannen dan kan ik ook niets vergeten.

Ik moest laatst een keer in de rij staan omdat ik mijn bonuskaart was vergeten (dus geen scanner kon pakken) en dat duurde ten eerste lang, en iedereen loopt te miepen in zo'n rij.


Ik vind het dus ook de verantwoordelijkheid van de klant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Cheesegirl ma 19 maa 2012 - 9:45

Ik ben zelf ook cassiére en ik vind dat het de verantwoordelijkheid van de klant en de cassiére is, maar de 'laatste check' ligt bij de cassiére vind ik. Als een klant niets zegt is het diefstal. Als je een klant in een pad in de winkel een tube tandpaste ziet pakken en in zijn tas stopt, spreek je de klant hier ook op aan. Dus ik vind dat je ook bij de kassa de klant hier op aan spreekt. Daarbij vind ik het trouwens wel aso als klanten dit bewust achterhouden.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Pussycat ma 19 maa 2012 - 10:03

Punk'd schreef:Daarom ga ik altijd boodschappen doen met de zelfscanners bij AlbertHeijn. Gelijk alles scannen dan kan ik ook niets vergeten.

Ik moest laatst een keer in de rij staan omdat ik mijn bonuskaart was vergeten (dus geen scanner kon pakken) en dat duurde ten eerste lang, en iedereen loopt te miepen in zo'n rij.


Ik vind het dus ook de verantwoordelijkheid van de klant.

Ooh heerlijk die zelfscanners I love you

Tja het is aan jezelf om eerlijk te zijn en niet te stelen.
Maar toch ook echt een taak van het winkelpersoneel om een oogje in het zeil te houden.
Anders hadden politieagenten het ook wel erg makkelijk. Tja je mag nou eenmaal geen bank beroven/te hard rijden/iemand in elkaar slaan etc....
Mensen doen het helaas toch.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 10:15

Hier hebben ze bij de supermarkten van die alarm poortjes dus zou het niet eens lukken :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Cheesegirl ma 19 maa 2012 - 10:46

_Jackie schreef:Hier hebben ze bij de supermarkten van die alarm poortjes dus zou het niet eens lukken :P
Dat maakt niet uit. Als een klant met een artikel daar doorheen loopt, gaan die poortjes bijna nooit opeens piepen ofzo. Dan moeten de artikelen al gestickerd zijn, maar dat gebeurd bijna nooit.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Muurvlindertje ma 19 maa 2012 - 10:49

Heel triest om op deze manier "gratis" drinken mee naar huis proberen te krijgen. Puur diefstal!
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verantwoordelijkheid klant of cassiere?  Empty Re: Verantwoordelijkheid klant of cassiere?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum