Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

+5
Jelin
Kaboutertje
Tania
Middleme
Snoopy
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 20:52

Gister ging ik naar de Wibra omdat ze daar sport bh's in de aanbieding hadden. Ik ga altijd eerst zelf zoeken en bij de gewone bh's waren ze er niet.

Dus ik naar de kassa waar 2 medewerkers stonden waarvan 1 met een klant bezig was. Ik vroeg aan de andere die met haar mobiel bezig was waar die bh's lagen. Zegt ze al wijzend richting de gewone ''ja daar'' en ik zei ''daar heb ik gekeken, maar daar zijn ze niet. wil je even aanwijzen waar ze wel liggen?''.

Ik was al een beetje pissig omdat ze haar mobiel blijkbaar belangrijker vond dat een klant helpen en eigenlijk wilde ik haar dat ook zeggen (had ik dat maar gedaan).
Ze vroeg aan haar collega waar ze lagen en zij wees de goede plek aan.
De mobiel medewerkster zei vlak daarna haar collega na ''ja daar liggen ze'' dus ik dacht ''dat heeft je collega al gezegd, lekker makkelijk haar napraten''.

De aardige medewerkster liep met me mee en toen ik vroeg of er nog meer maten waren zei ze dat dat alles was. Heb haar wel even verteld dat haar collega haar telefoon blijkbaar belangrijker vond dat klanten helpen.

Ooit zoiets meegemaakt?


Laatst aangepast door Caribbeanlover op do 18 aug 2011 - 21:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Snoopy do 18 aug 2011 - 20:54

Ja zo vaak. Helaas zijn er vele mensen die van het woord 'klantvriendelijkheid' nog nooit gehoord hebben. Als het vaker gebeurd, dan probeer ik die winkel ook maar te vermijden.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Middleme do 18 aug 2011 - 20:59

Vaak genoeg.

Maar, bekijk ook de andere kant: vaak genoeg gebeurt het ook dat klanten niet netjes zijn naar winkelmedewerkers toe.....
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 21:03

Caribbeanlover schreef: Heb haar wel even verteld dat haar collega haar telefoon blijkbaat belangrijker vond dat klanten helpen.


laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Tania do 18 aug 2011 - 21:34

Middleme schreef:Vaak genoeg.

Maar, bekijk ook de andere kant: vaak genoeg gebeurt het ook dat klanten niet netjes zijn naar winkelmedewerkers toe.....

Ja maar dat is nog geen excuss om dan maar tegen alle klanten onvriendelijk te gaan doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Kaboutertje do 18 aug 2011 - 21:39

Tania schreef:
Middleme schreef:Vaak genoeg.

Maar, bekijk ook de andere kant: vaak genoeg gebeurt het ook dat klanten niet netjes zijn naar winkelmedewerkers toe.....

Ja maar dat is nog geen excuss om dan maar tegen alle klanten onvriendelijk te gaan doen.

+1 ! De klant blíjft in mijn ogen koning, dus wanneer je bijvoorbeeld in een winkel werkt vind ik dat je gewoon klantvriendelijk hoort te zijn.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Jelin do 18 aug 2011 - 21:53

Kaboutertje schreef:
Tania schreef:
Middleme schreef:Vaak genoeg.

Maar, bekijk ook de andere kant: vaak genoeg gebeurt het ook dat klanten niet netjes zijn naar winkelmedewerkers toe.....

Ja maar dat is nog geen excuss om dan maar tegen alle klanten onvriendelijk te gaan doen.

+1 ! De klant blíjft in mijn ogen koning, dus wanneer je bijvoorbeeld in een winkel werkt vind ik dat je gewoon klantvriendelijk hoort te zijn.

Dat is ook zo. Maar je wilt niet weten hoe vaak mensen je als een stuk vuil behandelen. Terwijl je gewoon je werk doet. Gisteren voor de zoveelste keer weer meegemaakt.

Maar ik vind als je in een winkel werkt, je telefoon nog niet eens op zak mag hebben. Dat doe je maar in je pauze.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Middleme do 18 aug 2011 - 22:12

Woow, het was niet mijn bedoeling meteen mensen voor hunhoofd te stoten! :shock:

Even voor de duidelijkheid: natuurlijk ben ik het er mee eens dat de klant koning is, maar dan wel binnen de grenzen van het normale en het redelijke. Dus, als je als klant iets op een goede manier vraagt, hoor je op een goedemanier antwoord te krijgen. Begin je als klant verkeerd, dan nog hoor je als personeel vriendelijk te blijven, maar kun je het als klant te horen krijgen (op een redelijke manier!) dat je niet zo netjes bent.

En voor wat betreft die telefoons: in principe vind ik ook dat dat niet hoort, tenzij je een speciale reden hebt (zo had ik vorige week mijn tel op zak ivm geregel rond de crematie van mijn oma..). Daarbij: mocht er iets gebeuren waarbij je je telefoon verliest (als in: je werk brandt af, wat mij vorig jaar gebeurt is) dan ben je toch knap de sjaak als je hem niet bij je hebt...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 22:26

Jelin schreef:
Kaboutertje schreef:
Tania schreef:
Middleme schreef:Vaak genoeg.

Maar, bekijk ook de andere kant: vaak genoeg gebeurt het ook dat klanten niet netjes zijn naar winkelmedewerkers toe.....

Ja maar dat is nog geen excuss om dan maar tegen alle klanten onvriendelijk te gaan doen.

+1 ! De klant blíjft in mijn ogen koning, dus wanneer je bijvoorbeeld in een winkel werkt vind ik dat je gewoon klantvriendelijk hoort te zijn.

Dat is ook zo. Maar je wilt niet weten hoe vaak mensen je als een stuk vuil behandelen. Terwijl je gewoon je werk doet. Gisteren voor de zoveelste keer weer meegemaakt.

Maar ik vind als je in een winkel werkt, je telefoon nog niet eens op zak mag hebben. Dat doe je maar in je pauze.

Wat heb je gister meegemaakt?
Ik vind dat je best je telefoon op zak mag hebben, maar zij zat gewoon te smsen en keek me geen eens aan!
Snap ook niet dat die andere meid er niks van zei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  xxDila do 18 aug 2011 - 22:45

Nou de klant is koning ben ik na 2 jaar AH & 3 jaar zeeman wel vanaf.

Ik ben blij dat ik van die bijbaantjes af ben. Paar voorbeeldjes?

1. Ik sta met 6 glazen potten saus in mijn handen. Een vrouw vraagt mij wat.
ik "Heeft u een ogenblik, dan zet ik even dit weg & dan loop ik met u mee."
Ik kreeg me daar een sneer over de asociale arrogante jeugd die niets meer voor de mensen wilden doen. Alleen maar aan zichzelf dachten etc etc.

2. Ik sta bij de zeeman, geef een vrouw 50 cent te weinig terug.
"Volgens mij heb ik te weinig terug.."
Ik: "Oh, sorry ik zie het." (& geef de 50 cent terug)
"Achja kan jij ook niet helpen kind (ik was 18.. Suspect ), zeg nou zelf, je werkt niet voor niets hier ipv op school te zitten.."

3. Vrouw staat druk bellend aan de kassa. Ik wacht rustig af tot ze is uitgebeld. Smijt vervolgens haar spullen op de toonbank en blijft bellen.
"Even wachten hoor, dr staat weer zo'n kind te wachten.(pfff ze was misschien 2 jaar ouder..)
Zegguh kan jij dit niet effe gaan scannen ofzo?"
Ik: "Ik heb even gewacht tot u was uitgebeld, dan kunt u meteen meekijken of alles wel klopt."
"Jezus, doe gewoon je werk of ben je daar te dom voor?"

4.
"Ik wil mijn geld terug"
"Oké, mag ik vragen wat er mis was met het shirt & heeft u de bon nog?"
"Hij is te groot, die bon heb ik weggegooid."
"Dan kan ik het helaas niet terug nemen, mevrouw, wij zijn daarvoor de kassobon terug. Ook in verband met de ruiltermijn.""
"Wel godverdomme.. etc etc.. Moet ik je hier nu over de balie trekken? etc etc"


Nou sorry hoor, klantvriendelijkheid mijn reet.. Laat mensen eerst maar eens met ons al medewerkers normaal omgaan.. Suspect
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Lavendel do 18 aug 2011 - 22:53

Natuurlijk is de klant niet altijd koning zoals in jou geval Dila, maar in het verhaal van CBL is de cassiere wel degelijk asociaal bezig vind ik. Even zo vaak als dat ik asociale mensen in de winkel heb gehad (toen ik vroeger in de supermarkt werkte) heb ik van die asociale cassieres meegemaakt die je niet normaal kunnen helpen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Sweety do 18 aug 2011 - 23:00

Zo wow XXDila! Ik kan daar slecht tegen als mensen klantonvriendelijk zijn. Ik heb het bij de winkel waar ik hiervoor werkte ook weleens gemaakt. Die klant werd boos omdat we een dvd niet op voorraad hadden. Ging hij schreeuwen tegen mij en hij gooide de dvd's die op de balie stonden op de grond. Dus ik liep naar de klant toe en begeleidde hem naar de roltrap toe. Ondertussen kreeg ik een grote mond van hem en hij zou wel even langskomen om de winkel kapot te slaan en mij in elkaar te slaan. Ik bleef rustig en zei steeds tot ziens en een fijne dag. Uiteindelijk stond hij op de roltrap, draaide zich om en zei tegen me: weet je wat jij bent? gewoon een vieze, gore k*****h***. Nou toen hield ik het niet meer en ben ik hem achterna gerend de roltrap op en ik viel hem bijna aan, mijn storemanager trok me alleen terug.

Plus ik heb het hier weleens gehad dat een klant boos was omdat we iets niet terug namen en die smeet de cd naar mijn hoofd. Haar kindje stond hier nog dus ik gaf dat kindje de cd en zei: je mama is deze vergeten mee te nemen. :P

En als klanten aan de telefoon gaan schreeuwen dan zeg ik dat het gesprek wordt opgenomen. Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 23:32

Ik was een hele tijd terug alweer bij de H&M in Groningen. Er waren 2 kassa's open, achter de ene stond een jongen, ander de andere een meisje. De rijen voor de kassa waren behoorlijk lang. Toen ik aan de beurt was (bij de jongen) zei hij, terwijl hij mijn kledingstukken opvouwde en in een tasje deed): "het is toch wat, bij de klanten kan er geen lachje meer af, heel ongezellig". Ik vond dat zo raar, maar ook met stomheid geslagen, kon jammer genoeg op dat moment geen gevatte opmerking bedenken. In de trein terug naar huis daarentegen.. laughcry Zoals zo vaak in mijn leven.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  blondje1313 do 18 aug 2011 - 23:45

Ik denk dat je bij bijna elk werk wel te maken hebt met vervelende klanten/cliënten/leerlingen enz. Helaas hoort er dat denk ik wel een beetje bij. Toch is het je taak als werknemer om er professioneel mee om proberen te gaan (zolang je in de winkel/klas e.d bent), kan me wel indenken dat je daarna nog wel even uit wil razen.

Als klant zijnde vind ik dat je zo in elk geval niet behandeld mag worden (zoals Caribeanlover), het kan echt niet om met je telefoon bezig te zijn in de winkel, in noodgevallen kun je altijd even naar achteren lopen ofzo.
Maar als ik bij een kassa kom zeg ik wel altijd netjes hallo tegen de cassière en tot ziens als ik ga, vind ik ook wel weer zo beleefd.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een klant onvriendelijkheid zeg! Empty Re: Wat een klant onvriendelijkheid zeg!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum