Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meerdere mensen met werk dilemma?

+12
SarahKey
Roos
Miss G
duckie
Vancity_girl
CCC
mauwmauw
mickey
Tania
Annemie
LindaK
Pussycat
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Pussycat do 7 jul 2011 - 7:40

En dan bedoel ik met het oog op een 2e kind krijgen... (of 1e of 3e of wat dan ook)
Maar in ons geval zouden we graag nog een 2e willen. Niet nu maar wel binnen nu en 1 jaar zouden we zwanger willen worden.

Alleen heeft mijn werk mijn contract ook al bij de 1e zwangerschap niet verlengd. Dus nu ben ik heel bang dat ze mijn contract weer niet gaan verlengen. 1 maand na mijn bevalling werd ik namelijk alweer gebeld of ik terug wilde komen en dat heb ik gedaan omdat ik het daar reuze naar mijn zin had. Maar goed... ze geven daar alleen maar jaarcontracten weg.

Dus ik zit er wel een beetje mee in mijn maag wanneer we dus eventueel voor een 2e kindje zouden willen gaan. In april zou mijn contract weer moeten worden verlengd. Nou ja het blijft sowieso een rot situatie, want na april krijg ik toch gewoon wéér een jaarcontract en geen vast contract, maar het is wel heel vervelend hoor....

Het is verder eigenlijk geen vraag ofzo laughcry maar ja ik zit er toch een beetje mee. Ook al komt het wel weer op z'n pootjes terecht, maar als je in die situatie zit is dat toch niet fijn.
Maar ja we wilden niet wachten tot ik een vast contract had, want misschien krijg ik dat wel nooit. (man had al wel vast contract).

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  LindaK do 7 jul 2011 - 7:47

Ik heb de afgelopen dagen ook onwijs veel werkstress gehad...
Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen en ben ik blij met de situatie zoals 'ie komend schooljaar (zit in het onderwijs) is!
Maar ik vind dat soort dingen heel lastig!
Men is op m'n werk nog niet op de hoogte van m'n zwangerschap, maar daar ga ik me niet druk om maken smile
Toen ik stopte met de pil, maakte ik me ook druk om m'n werk en de toekomst daarin...maar dat heb ik opzij kunnen zetten!
Ons gezin en de kinderwens gaat voor mijn werk, gelukkig zijn we in een positie dat we dat kunnen zeggen!

Hopelijk pakt het voor jullie ook goed uit!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Annemie do 7 jul 2011 - 7:51

@pussycat, ik wilde precies hetzelfde topic openen, alleen loopt mijn contract niet in april af maar in mei en ik weet ook niet wat verstandig is, ik lees dus ff mee wat anderen er van vinden, maar het is idd heel lastig of je je gevoel moet volgen of je verstand..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Tania do 7 jul 2011 - 7:54

Als je geen zicht hebt op een vast contract zou ik er gewoon voor gaan wanneer jullie willen. Vorige keer is het ook goedgekomen dus dat zal nu toch ook wel zo zijn.

Ik ben een week geleden begonnen bij mijn nieuwe werk, ik heb wel een vast contract omdat ik al bij dezelfde stichting werkte maar toch heb ik zo'n idee dat ze niet blij gaan zijn smile .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  mickey do 7 jul 2011 - 8:08

Wij zijn er gewoon voor gaan, zonder dat er voor mij zicht was op een vast contract. Mijn vriend heeft gelukkig wel een vast contract, dat scheelt wel.
Mijn contract loopt af als ik met verlof ben. Als ik geluk heb, krijg ik een vast contract, maar de kans is groter dat ik die niet krijg. Ik wist dit vantevoren, maar de wens voor een kindje was groter. Als ik niet zwanger zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook geen contract krijgen, ik weet dat het daar niet aan ligt op mijn werk. Ik ben nu nog een beetje in dubio over wat ik zal doen als ik geen contract krijg. Dan mag ik, na 3 maanden niet te hebben gewerkt, weer terug komen, maar dan wel met een tijdelijk contract, op invalbasis. In die 3 maanden kan ik dan een zwangerschapsuitkering aanvragen, als het goed is. Maar het "probleem" zit hem daarna in wat we met onze uk moeten doen. Ik werk op een kdv en zou mijn uk mee mogen nemen. Maar ik zie het niet zitten om voor 5 dagen te betalen, omdat ik 5 dagen inzetbaar moet zijn. Hopelijk valt daar iets voor te regelen, mocht ik terug willen (en kunnen) komen. Al hoop ik natuurlijk het meest op vaste uren Wink

Ik denk dat dit een keuze is die jullie zelf zullen moeten maken. Heb je er vrede mee als je geen contract krijgt? Redden jullie het financieel als jij geen werk zou hebben? (Even van het ergste uit gaande) Ik denk dat dit vragen zijn die je jezelf zou moeten stellen. Succes met het maken van een keuze!!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Pussycat do 7 jul 2011 - 8:11

Annemie schreef:@pussycat, ik wilde precies hetzelfde topic openen, alleen loopt mijn contract niet in april af maar in mei en ik weet ook niet wat verstandig is, ik lees dus ff mee wat anderen er van vinden, maar het is idd heel lastig of je je gevoel moet volgen of je verstand..

oow wat leuk! nou ja wel en niet je snapt me Very Happy Lastige keuzes allemaal hé?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Pussycat do 7 jul 2011 - 8:14

@ mickey redden doen we het wel.. Maar als mijn contract weer niet verlengd wordt dan ben ik weer weg op de plek waar ik het zó naar m'n zin had snap je?
Voor mij voelt het als een keuze: een kind of een werkplek waar ik het super naar m'n zin heb.
Ik wil gewoon echt niet weer weg, want de kans dat ik dan weer terug kom is natuurlijk heel klein. Maar ik wil ook echt een kind binnen nu en niet te lange tijd...

En het is ook een keuze die we zelf moeten maken... lastig.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  mauwmauw do 7 jul 2011 - 8:16

ik had een vast contract toen we voor een kindje gingen en zit nu thuis omdat het bedrijf failliet is,dus een vast contract zegt mij niet veel meer.

maar in jouw geval zal ik er gewoon voor gaan,als je jouw werk zeg maar niet nodig zal hebben om rond te komen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  mickey do 7 jul 2011 - 8:18

Ik snap het heel goed. Ik heb het ook enorm naar mijn zin op mijn werk, dus zou ook echt heel erg balen als ik hier niet zou kunnen blijven. Nou ja... ik mag dan gewoon terug komen na 3 maanden, maar dan begint het aftellen van tijdelijke contracten weer van vooraf aan, als ik pech heb. Dan moet ik er weer 3 uitzitten, voordat ik een vast contract kan krijgen. Maar als ik ergens anders ga werken, heb ik dat natuurlijk ook. In de kinderopvang krijg je niet snel een vast contract als je ergens begint. En al helemaal niet met de plannen van de regering... Rolling Eyes
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Annemie do 7 jul 2011 - 8:20

mauwmauw schreef:ik had een vast contract toen we voor een kindje gingen en zit nu thuis omdat het bedrijf failliet is,dus een vast contract zegt mij niet veel meer.

maar in jouw geval zal ik er gewoon voor gaan,als je jouw werk zeg maar niet nodig zal hebben om rond te komen.

Dat had ik idd bij de eerste ook, maar toen werd het gelukkig overgenomen door het bedrijf waar ik nu werk, daar heb ik toen wel een jaar contract gekregen, terwijl ik toen zwanger was, maarja ik weet niet of ze er nog een keer op zitten te wachten dat ik zwanger ben....
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Annemie do 7 jul 2011 - 8:22

Pussycat schreef:
Annemie schreef:@pussycat, ik wilde precies hetzelfde topic openen, alleen loopt mijn contract niet in april af maar in mei en ik weet ook niet wat verstandig is, ik lees dus ff mee wat anderen er van vinden, maar het is idd heel lastig of je je gevoel moet volgen of je verstand..

oow wat leuk! nou ja wel en niet je snapt me Very Happy Lastige keuzes allemaal hé?

Heel erg lastig, het kan natuurlijk altijd anders lopen dan je had gedacht, maar ja dat weet je niet van tevoren.
Bij ons is het wel zo dat we niet van 1 baan rond kunnen komen en mijn vriend heeft ook geen vast contract. Maar mijn motto is altijd "alles komt goed", dus als wij nou voor een 2e zouden gaan, zal het ook wel goedkomen.. pfff het is echt moeilijk..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 8:23

als je rond kunt komen, zou ik het niet van mijn werkplek af laten hangen. Het zou voor mij sowieso al een domper zijn als ze mijn contract niet verlengen, maar ik na mijn verlof weer terug mag komen.

Uiteindelijk komt het wel op z'n pootjes terecht, als het financieel mogelijk is, zou ik er voor gaan. Lukt het niet linksom, dan wel rechtsom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  CCC do 7 jul 2011 - 9:21

Ik heb laatst een heel goed sollicitatiegesprek gehad, leuk bedrijf, leuke functie. Alleen ze vroeg of ik kinderwens had in de toekomst (op korter termijn), ik had net met mijn vriend besloten om volgend jaar een poging te gaan wagen... Ik heb toen gezegd dat ik daar nog niet mee bezig was, eenmaal thuis er goed overnagedacht te hebben dacht ik nee, dit voelt echt niet goed. Ik wil graag een nieuwe baan. Maar ik wil ook heel graag een kindje, ik ben 28 als we een poging gaan wagen en als het meteen lukt, is de kans misschien aanwezig dat mijn contract niet word verlengd. Ik heb nu zo goed als een vast contract, alleen het bedrijf is niet geweldig. Ik heb voor nu besloten dat ik de baan dus niet neem... Het weegt nu niet op tegen het gevoel dat ik heel graag aan kinderen wil beginnen... Misschien is het raar, maar zo voelt het voor mij...

Ik snap dat het lastig is voor jou, is er niet een gesprek mogelijk?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Vancity_girl do 7 jul 2011 - 9:42

Hier ook iemand met een werk dilemma. Mijne is wel iets anders maar toch. Wij gaan in augustus terug naar Nederland verhuizen, wonen nu in Canada. Ik heb hier dus mijn baan opgezegd toen ik met zwangerschapsverlof ging. In Nederland wil ik wel weer een baan gaan zoeken. Het liefst zou ik zo rond oktober weer aan het werk zijn. Maar begin 2012 willen we ook graag voor een tweede gaan zoals het er nu uit ziet. Dan werk ik dus nog maar een paar maandjes ( hopelijk als ik snel wat vind) en de kans is natuurlijk aanwezig dat ik een (half) jaar contract heb/krijg wat dan niet verlengd zal worden. Financieel maakt het gelukkig niet zoveel uit mijn man heeft een goede vaste baan.
Aan de ene kant denk ik van ik wacht gewoon met werk zoeken tot ons gezin compleet is en ga dan carriere maken. :P Maar dan heb ik zo'n gat in mn CV en ik weet inmiddels uit ervaring dat thuisblijfmoeder toch niet echt wat voor me is. Lastig, lastig.

Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  duckie do 7 jul 2011 - 9:43

chococupcake schreef:Ik heb laatst een heel goed sollicitatiegesprek gehad, leuk bedrijf, leuke functie. Alleen ze vroeg of ik kinderwens had in de toekomst (op korter termijn), ik had net met mijn vriend besloten om volgend jaar een poging te gaan wagen... Ik heb toen gezegd dat ik daar nog niet mee bezig was, eenmaal thuis er goed overnagedacht te hebben dacht ik nee, dit voelt echt niet goed. Ik wil graag een nieuwe baan. Maar ik wil ook heel graag een kindje, ik ben 28 als we een poging gaan wagen en als het meteen lukt, is de kans misschien aanwezig dat mijn contract niet word verlengd. Ik heb nu zo goed als een vast contract, alleen het bedrijf is niet geweldig. Ik heb voor nu besloten dat ik de baan dus niet neem... Het weegt nu niet op tegen het gevoel dat ik heel graag aan kinderen wil beginnen... Misschien is het raar, maar zo voelt het voor mij...

Ik snap dat het lastig is voor jou, is er niet een gesprek mogelijk?

dit mogen ze toch helemaal niet vragen??
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  duckie do 7 jul 2011 - 9:49

ik werkter 3 jaar (telkens een jaar contract) bij een werkgever en toen was ik zwanger liep mn 3e contract af en toen is ie niet verlengd... kwam toen in de ww en toch na 2 weken wel weer een andere baan gevonden waar ik een half jaar contract kreeg en dus 2 maand heb gewerkt en die andere 4 maand met verlof heb gezeten... heb nu weer een nieuwe baan en ben benieuwd wanneer en wat voor contract hier strax op volgt... wil nu nog geen 2e kindje maar in de toekomst nog wel dus ben wel even benieuwd wat ze hier doen.

wel lastig inderdaad die keuze... kun je niet iets van een soort van regeling ofzo maken dat mocht je weer zwanger zijn dat ze je na je verlof wel weer een contract geven ofzo?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Miss G do 7 jul 2011 - 9:51

Ik was ook een tijdje aan het solliciteren maar ben er ook mee gestopt door mijn kinderwens. Ik wil gewoon heel graag volgend jaar gaan proberen zwanger te worden, en een tijdelijk contract zit me dan niet lekker.
Ook mijn vriend heeft straks waarschijnlijk straks een nieuwe baan, met een tijdelijk contract. En om nu alle 2 een tijdelijk contract te hebben, zit me toch niet lekker..
Gelukkig heb ik het nog wel redelijk naar mijn zin op mijn werk, heb niet de behoefte om direct weg te willen ofzo.
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  CCC do 7 jul 2011 - 10:12

duckie schreef:
chococupcake schreef:Ik heb laatst een heel goed sollicitatiegesprek gehad, leuk bedrijf, leuke functie. Alleen ze vroeg of ik kinderwens had in de toekomst (op korter termijn), ik had net met mijn vriend besloten om volgend jaar een poging te gaan wagen... Ik heb toen gezegd dat ik daar nog niet mee bezig was, eenmaal thuis er goed overnagedacht te hebben dacht ik nee, dit voelt echt niet goed. Ik wil graag een nieuwe baan. Maar ik wil ook heel graag een kindje, ik ben 28 als we een poging gaan wagen en als het meteen lukt, is de kans misschien aanwezig dat mijn contract niet word verlengd. Ik heb nu zo goed als een vast contract, alleen het bedrijf is niet geweldig. Ik heb voor nu besloten dat ik de baan dus niet neem... Het weegt nu niet op tegen het gevoel dat ik heel graag aan kinderen wil beginnen... Misschien is het raar, maar zo voelt het voor mij...

Ik snap dat het lastig is voor jou, is er niet een gesprek mogelijk?

dit mogen ze toch helemaal niet vragen??

Ik heb geen idee eigenlijk of ze dit officieel mogen vragen, snap natuurlijk wel als je iemand aanneemt als locatiemanager dat je er dan van op aan wilt dat iemand de aankomende jaren aanwezig is, zonder dat iemand meteen even met verlof gaat... Dit was ook een beginnend bedrijf, dus miss. dat ze het daarom vroeg... Daarbij verliep de hele sollicitatieprocedure heel raar op een gegeven moment, dus dat was mijn 2e deel van de keuze om de baan niet te nemen... Een vriendin van me zei, je kunt natuurlijk ook gewoon de baan aannemen, ondanks dat je hebt gezegd voorlopig nog niet aan kids te willen beginnen en opeens ben je dan toch per ongeluk zwanger... Tja ik weet het niet, zo zit ik niet in elkaar...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Roos do 7 jul 2011 - 20:07

Toen we voor de eerste gingen had ik net een jaarcontract en ook mijn vriend had een jaarcontract (met zicht op vast). Wij hadden het grote geluk dat ik snel zwanger was. Mijn contract is niet verlengd. 1 juli zou het aflopen en 21 juni ben ik met verlof gegaan.
Nu heb ik een contract tot 1 mei 2012, dit was 01-11-2011, maar is verlengd met een half jaar. Eerst wilde wij er eind van het jaar voor een tweede gaan, maar dit stellen wij nu toch even uit tot ik duidelijkheid over mijn contract. Ik wil namelijk wel graag blijven. Plus we hebben besloten om eerst te gaan trouwen.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  SarahKey do 7 jul 2011 - 20:16

Ik maakte me in het begin ook druk om mijn baan. Werkte toen nog in een winkel (vast contract) en wilde graag de kinderopvang weer in. De keuze was snel gemaakt en werd snel aangenomen.
Inmiddels werk ik al 3 jaar in de kinderopvang en krijg, als het goed is, volgend jaar een vast contract.

Maar dat heeft ons nog nooit tegen gehouden om aan kinderen te beginnen. Kinderen zijn niet te plannen en voor je het weet ben je 4 jaar verder. Misschien zat ik dan nog wel ongelukkig te zijn in de winkel :shock:

Ons kindje word verwacht in feb dus als ik geen contractverlenging krijg, dan zie ik dan wel weer verder. Ik vind een gezond, levend kindje krijgen het allerbelangrijkste in ons leven. Een baan niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Susan do 7 jul 2011 - 20:45

chococupcake schreef:
duckie schreef:
chococupcake schreef:Ik heb laatst een heel goed sollicitatiegesprek gehad, leuk bedrijf, leuke functie. Alleen ze vroeg of ik kinderwens had in de toekomst (op korter termijn), ik had net met mijn vriend besloten om volgend jaar een poging te gaan wagen... Ik heb toen gezegd dat ik daar nog niet mee bezig was, eenmaal thuis er goed overnagedacht te hebben dacht ik nee, dit voelt echt niet goed. Ik wil graag een nieuwe baan. Maar ik wil ook heel graag een kindje, ik ben 28 als we een poging gaan wagen en als het meteen lukt, is de kans misschien aanwezig dat mijn contract niet word verlengd. Ik heb nu zo goed als een vast contract, alleen het bedrijf is niet geweldig. Ik heb voor nu besloten dat ik de baan dus niet neem... Het weegt nu niet op tegen het gevoel dat ik heel graag aan kinderen wil beginnen... Misschien is het raar, maar zo voelt het voor mij...

Ik snap dat het lastig is voor jou, is er niet een gesprek mogelijk?

dit mogen ze toch helemaal niet vragen??

Ik heb geen idee eigenlijk of ze dit officieel mogen vragen, snap natuurlijk wel als je iemand aanneemt als locatiemanager dat je er dan van op aan wilt dat iemand de aankomende jaren aanwezig is, zonder dat iemand meteen even met verlof gaat... Dit was ook een beginnend bedrijf, dus miss. dat ze het daarom vroeg... Daarbij verliep de hele sollicitatieprocedure heel raar op een gegeven moment, dus dat was mijn 2e deel van de keuze om de baan niet te nemen... Een vriendin van me zei, je kunt natuurlijk ook gewoon de baan aannemen, ondanks dat je hebt gezegd voorlopig nog niet aan kids te willen beginnen en opeens ben je dan toch per ongeluk zwanger... Tja ik weet het niet, zo zit ik niet in elkaar...

Ze mogen dat echt niet vragen, jij bent ook niet verplicht om die vraag te beantwoorden. Aangezien zijn alsnog wel weten hoe het zit als jij simpelweg zegt dat je daar geen antwoord op wil geven, is het naar mijn idee wel legitiem om eventjes creatief met de waarheid om te gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Jelin do 7 jul 2011 - 20:54

Toen ik zwanger werd van mijn dochter is mijn contract ook niet verlengd omdat ze geen parttimers in dienst wilde hebben. Ik heb mijn baan mogen behouden tot mijn zwangerschapsverlof. Na de bevalling moest ik hard op zoek naar een nieuwe baan en ik weet dat deze werkgever me niet zal ontslaan vanwege een zwangerschap.

Ik weet hoe moeilijk het is om die knoop door te hakken, maar wij zijn de toen echt voor gegaan en het is uiteindelijk toch allemaal goed gekomen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Happydobby do 7 jul 2011 - 21:42

Ik zou nooit een kindje uit willen stellen omdat je bang bent dat je je baan kwijt raakt.
Er zijn meer banen en meer werkgevers.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  CCC do 7 jul 2011 - 23:25

Susan schreef:
chococupcake schreef:
duckie schreef:
chococupcake schreef:Ik heb laatst een heel goed sollicitatiegesprek gehad, leuk bedrijf, leuke functie. Alleen ze vroeg of ik kinderwens had in de toekomst (op korter termijn), ik had net met mijn vriend besloten om volgend jaar een poging te gaan wagen... Ik heb toen gezegd dat ik daar nog niet mee bezig was, eenmaal thuis er goed overnagedacht te hebben dacht ik nee, dit voelt echt niet goed. Ik wil graag een nieuwe baan. Maar ik wil ook heel graag een kindje, ik ben 28 als we een poging gaan wagen en als het meteen lukt, is de kans misschien aanwezig dat mijn contract niet word verlengd. Ik heb nu zo goed als een vast contract, alleen het bedrijf is niet geweldig. Ik heb voor nu besloten dat ik de baan dus niet neem... Het weegt nu niet op tegen het gevoel dat ik heel graag aan kinderen wil beginnen... Misschien is het raar, maar zo voelt het voor mij...

Ik snap dat het lastig is voor jou, is er niet een gesprek mogelijk?

dit mogen ze toch helemaal niet vragen??


Ik heb geen idee eigenlijk of ze dit officieel mogen vragen, snap natuurlijk wel als je iemand aanneemt als locatiemanager dat je er dan van op aan wilt dat iemand de aankomende jaren aanwezig is, zonder dat iemand meteen even met verlof gaat... Dit was ook een beginnend bedrijf, dus miss. dat ze het daarom vroeg... Daarbij verliep de hele sollicitatieprocedure heel raar op een gegeven moment, dus dat was mijn 2e deel van de keuze om de baan niet te nemen... Een vriendin van me zei, je kunt natuurlijk ook gewoon de baan aannemen, ondanks dat je hebt gezegd voorlopig nog niet aan kids te willen beginnen en opeens ben je dan toch per ongeluk zwanger... Tja ik weet het niet, zo zit ik niet in elkaar...

Ze mogen dat echt niet vragen, jij bent ook niet verplicht om die vraag te beantwoorden. Aangezien zijn alsnog wel weten hoe het zit als jij simpelweg zegt dat je daar geen antwoord op wil geven, is het naar mijn idee wel legitiem om eventjes creatief met de waarheid om te gaan.

Tja... ik heb sowieso weer even enorme twijfels, heb daarom ook even zelf een topic geopend... Ik zei ook meer nee uit een soort van ik was niet voorbereid op deze vraag... Snappen jullie het nog... haha

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Lala vr 8 jul 2011 - 0:41

Nee ze mogen dat inderdaad niet vragen.
Ze mogen zelfs niet vragen in een sollicitatiegesprek of je zwanger bent.
Ik was 20 weken zwanger en heb gesolliciteerd op een baan (je zag echt wel dat ik zwanger was).
Ze hebben me aangenomen en in mijn proeftijd heb ik gezegd dat ik zwanger was en het bewust niet gezegd heb tijdens het gesprek omdat ik aangenomen wilde worden als persoon en niet als die zwangere.
Ik kreeg te horen dat ze me evengoed hadden aangenomen als ik in het gesprek had gezegd dat ik zwanger was.
Ze hadden het al gezien in het gesprek maar mogen niet vragen of ik zwanger ben. Ik moet dit zelf vertellen kreeg ik te horen.
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere mensen met werk dilemma? Empty Re: Meerdere mensen met werk dilemma?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum