Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma... Werk.

+4
Jelin
SleepingBeauty
Pien
Susan
8 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Dilemma... Werk.

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:11

We zitten met een dilemma.
Mijn man werkte voorheen om de week in de avond.
De laatste drie weken had hij elke week de late dienst en dat beviel eigenlijk best wel. Dus heeft hij gevraagd of dat geregeld kon worden.
Nu gaven ze vandaag aan, dat ze mijn man heel graag elke week, dus full time in de avond willen hebben.
(Werken van 17.30 tot 00.30)

Nu zou dat op sommige vlakken best fijn zijn:
- We hebben geen opvang meer nodig
- Mijn man ziet H. (en straks de baby) veel meer dan wanneer hij overdag zou werken
- We kunnen veel meer samen doen
- Mijn man werkt 6½u maar krijgt 8u betaald (in zijn geval in uren maar dit kunnen we t.z.t. ook om laten zetten)

Nadelen:
- Mijn man en ik zien elkaar `s avonds niet meer
- Ik kan `s avonds niet zomaar meer eens weg
- H. heeft het enorm naar haar zin op het KDV

Eigenlijk zijn de nadelen niet zo'n enorme nadelen aangezien mijn ouders best bereid zijn om af en toe eens op te komen passen zodat ik toch weg kan... Plus dat veel van mijn vriendinnen ook mama zijn en ik overdag dan weg kan, met of zonder kinderen.

H. zou straks ook naar de PSZ kunnen natuurlijk. Het zal straks voor ons ongeveer 200.- in de maand gaan schelen als ze niet naar het KDV zou gaan.

Vanaf welke leeftijd gaan ze naar de PSZ? En wat kost dat?

Mijn moeder heeft ook bijna altijd alleen gezeten `s avonds omdat mijn vader `s avonds werkte. Wij hebben dat nooit als vervelend ervaren. Mijn vader ging vaak mee met uitstapjes van school enzo en dat vonden we altijd erg leuk. Wij sliepen toch vaak als hij moest werken...

Wie van jullie heeft ook een soortgelijke situatie? En hoe bevalt dat?

Overigens is dit niet voor een vaste periode. Daarom wil mijn man wel vast laten leggen dat we minimaal 3mnd vooraf te horen krijgen als de laadploeg stopt ofzo. Zodat we op tijd opvang/oppas kunnen regelen. Dit kunnen ze nu nog niet zeggen omdat ons bedrijf erg afhankelijk is van het weer. Nu is het bijvoorbeeld rete druk maar in de winter altijd wat minder.

Plus dat ik niet wil dat dit maar voor 2 maanden is. Dat we H. weghalen van het KDV en dan blijkt dat ze ermee stoppen en ze weer terug moet ofzo. Dat willen we ook vast hebben staan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:15

hoeveel uren werk jij dan, werk jij ook 5 dagen in de week? Als dat het geval is, dan zou ik wel vinden dat ik mijn man te weinig zou zien, maar als jij minder werkt, heb je dan de dagen overdag ook dat je samen bent, in dat geval zou ik het wel doen. Het feit dat we dan geen opvang meer nodig hebben en er altijd een ouder thuis is zou voor mij heel zwaar tellen.

PSZ is vanaf 2.5 en de prijs is inkomensafhankelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:19

Nee nee, ik werk de ene week 2 en de andere week 3 dagen.
Als ik 5 dagen zou werken zou ik het niet zo fijn vinden geloof ik :P

Bovendien zit ik nu in elk geval thuis tot ik een oproep krijg van de bedrijfsarts.
En de kans is groot dat ik al snel helemaal thuis is tot aan de bevalling, dus wat dat betreft zou het ook wel goed uitkomen als mijn man overdag thuis is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Susan zo 26 jun 2011 - 23:24

De kosten van de peuterspeelzaal verschillen echt heel erg, wij betalen hier ongeveer 125 euro per maand voor drie dagdelen van drie uur. De prijs hangt af van je inkomen, hoeveel dagdelen je afneemt en of het dagdelen van drie of vier uur zijn.

Met eentje lijkt het me prima te doen, maar ik zou het zelf nu denk ik wel onrustig vinden als ik ze iedere avond allebei naar bed zou moeten brengen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Pien zo 26 jun 2011 - 23:25

Ik vind zelf de avonden met mijn samen heerlijk en zou deze denk ik heel erg missen.... Dat zou denk ik voor mij het grootste nadeel zijn en die zou gelijk alles ook een stuk minder positief maken!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Susan zo 26 jun 2011 - 23:30

Pien schreef:Ik vind zelf de avonden met mijn samen heerlijk en zou deze denk ik heel erg missen.... Dat zou denk ik voor mij het grootste nadeel zijn en die zou gelijk alles ook een stuk minder positief maken!

Ja maar in haar geval krijgt ze er wel dagen met haar man voor terug.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:57

Susan schreef:
Pien schreef:Ik vind zelf de avonden met mijn samen heerlijk en zou deze denk ik heel erg missen.... Dat zou denk ik voor mij het grootste nadeel zijn en die zou gelijk alles ook een stuk minder positief maken!

Ja maar in haar geval krijgt ze er wel dagen met haar man voor terug.

Precies.

Nou, ik kan er wel rustig ingroeien natuurlijk, 2 kinderen naar bed brengen, het duurt nog even voor de baby er is. :P
H. lag `s avonds ook meestal in de box vanaf 18u. En H. is een makkelijke slaper...
Mocht de tweede een drama zijn qua slapen o.i.d. kunnen we altijd kijken hoe dat gaat. Dat is niet iets waar ik me nu al zorgen over maak eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 0:46

Dromertje schreef:hoeveel uren werk jij dan, werk jij ook 5 dagen in de week? Als dat het geval is, dan zou ik wel vinden dat ik mijn man te weinig zou zien, maar als jij minder werkt, heb je dan de dagen overdag ook dat je samen bent, in dat geval zou ik het wel doen. Het feit dat we dan geen opvang meer nodig hebben en er altijd een ouder thuis is zou voor mij heel zwaar tellen.

PSZ is vanaf 2.5 en de prijs is inkomensafhankelijk.

Psz leeftijden en kosten zijn heel verschillend. Hier mogen ze bij de ene vanaf 2 jaar, en bij de andere vanaf 2.5. Wij betalen voor 2 dagdelen per week 28 euro per maand, dat is voor iedereen gelijk, dus niet afhankelijk van de inkomsten. Die 28 euro schijnt wel goedkoop te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 1:00

Mijn keuze zal snel gemaakt zijn denk ik smile ik zou er zeker voor gaan!

Ons nadeel zou dan wel zijn dat Sander niet meer zovaak naar zijn vrienden ed kan omdat die wel overdag werken en dan niet thuis zijn.

Hier hebben we het anders om. Sander werkt overdag en ik s'avonds en in de weekenden (zorg, en draai praktisch nooit vroege diensten)
Wanneer wij een tijdje elke avond samen thuis zijn wordt het hier niet gezelliger angel Wij weten niet beter,, Sander vind het overigens prima te doen hoor. Eten koken,opruimen even spelen dan de kids in bad en op bed leggen. Mist daarbij niet zozeer een 2e paar handen maar dat zal een kwestie zijn van ervaren en uitproberen wat wel of wat niet werkt.

Scheelt inderdaad in opvang kosten maar zou (dat zeg je zelf al) wel zorgen dat ze een andere plek heeft waar ze heen kan omdat jij aangeeft dat ze dat heel erg leuk vind!

Succes met de keuze!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  SleepingBeauty ma 27 jun 2011 - 2:23

Opzich is het een mooie oplossing.
Alleen zou ik persoonlijk de avonden samen wel missen.
's avonds is het toch anders als dat je over dag vrij bent. Dat vinden wij in ieder geval wel.
's Avonds gaan we nou eenmaal sneller gezellig op de bank kletsen als overdag, dan ben je meer bezig!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Jelin ma 27 jun 2011 - 2:24

Bij ons is dit ook het geval, maar werk ik 's avonds en mijn man overdag. We werken beiden 5 dagen en we hebben dan samen 2 avonden samen en 2 dagen dat ik hem overdag zie en 1 dag zie ik hem 2 uurtjes.

Wij zijn er inmiddels ook aan gewend, vind het ideaal dat we geen oppas hoeven te zoeken op een uitzondering daar gelaten. Maar 's avonds kan ik makkelijk oppas vinden dan voor overdag.

Heb hem nog nooit horen klagen dat hij handen te kort komt. Voordat ik ga werken, zorg ik er voor dat er eten klaar staat dat hij zo de magnetron in kan schuiven. Ik doe mijn dochter overdag in bad, zodat hij dat ook niet hoeft te doen. En ik zorg ervoor dat het huishouden gedaan is. Zodat hij 's avonds tijd heeft om samen met onze dochter leuke dingen te doen. Misschien kan je dat die dagen dat jullie beiden werken ook verdelen zodat er meer tijd overblijft voor leuke dingen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Teddyaapje ma 27 jun 2011 - 2:51

Ik zou het doen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Minx ma 27 jun 2011 - 3:06

Maar als je tussen de middag samen gaat lunchen ook aan tafel enzo kan dat toch het samen aan tafel zitten vervangen. Het lijkt mij heerlijk alleen zie je elkaar dan s' avonds niet dat zou ik denk ik wel missen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:06

Ik zou het niet fijn vinden. Alleen al om het feit dat je elkaar 's avonds ziet zónder de kinderen en dan dus volwassen gesprekken met elkaar kunt voeren of gewoon gezellig samen zijn. Kan hij niet om de week de middagdiensten werken? Dus week op, week af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 6:20

@ Lieskuh: Jawel, dat doet hij nu eigenlijk ook.
Maar ze hebben het hem dus gevraagd plus dat we geen flexibel KDV hebben en we dus gewoon standaard elke week 2 dagen af moeten nemen.

We hebben het er net al over gehad en we denken toch dat we het gaan doen...
Maar we gaan het er straks nog even over hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  studiebol ma 27 jun 2011 - 6:27

Kan H niet een vaste dag naar het KDV blijven gaan? Dit omdat ze het leuk vind... en aan de andere kant jij en je vriend hebben dan ook echt een dag samen...

ik zou het denk ik ook doen, en wat jij zegt laten vast leggen dat ze het op tijd aangeven als het stopt, en misschien kan je vriend afspreken dat jullie het een bepaalde periode mag proberen en bevalt het jullie niet dat het dan ook stop gezet wordt!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Flemy ma 27 jun 2011 - 8:12

Ik zit in een soortgelijke situatie, maar dan van mezelf. Ik heb sinds enige tijd een andere baan (horeca) en ben een beetje die tijden gaan werken die jouw man ook kan doen (vaak wel eerder beginnen, 15:00/16:00). Alleen dan 3 dagen en voornamelijk weekend. Met het idee dat ik iedere dag er voor mijn kinderen ben en alleen weg ben als ze slapen, of hooguit een paar uurtjes eerder.

Mij breekt het echt vre-se-lijk op. Zo erg, dat ik het nu laat veranderen naar minder uren. Het gaat een beetje een 'bijbaan' worden en ik ga mijn uren zoals voorheen maken op 2 doordeweekse dagen bij mijn vorige werk (bij mijn ouders).

Ik was dan om 0:30 klaar, voordat ik daar weg ging en thuis was lag ik pas om 01:30 in bed en dan duurde het wel even voordat ik sliep. Maar, mijn kinderen zijn er gewoon weer om 7:00. Dus een nachtje van maximaal 5 uur. Vervolgens moest ik dan vaak om 15:00 weer beginnen, dus 14:00 de deur uit en dus deed ik die ochtend/middag vrij weinig omdat ik nog moe was en omdat ik mijn energie wilde sparen.
Dan draaide ik weer zo'n dienst, weer zo laat thuis, weer zo vroeg eruit en dus weer maximaal 5 uurtjes slaap gehad. Die dag was ik dus nog meer vermoeid en vaak moest ik dan toch die dag weer werken. Als ik dat niet moest, was het die dag daarna wel. Dan had ik dus na 2 diensten lekker vrij, maar dan was ik zó moe dat ik echt niks aan was en ook vaak chagrijnig door de vermoeidheid. Ook deed ik die dagen dan vrijwel niets in huis om zoveel mogelijk met mijn kinderen te kunnen doen, dus dat ging behoorlijk oplopen.

Dan zeggen de meesten wel; je kunt toch uitslapen. Nou op 2 van die dagen al niet, omdat mijn man dan te werk is. En áls ik uitslaap dan zie ik mijn kinderen zo kort en dan moet ik alweer weg.
Daarbij miste ik enorm het samen avondeten, mijn kinderen naar bed brengen, gezellig ontbijten..
Ik was op vrije dagen meer aan het bijkomen tot ik niet meer moe was en dan moest ik alweer.

Dus voor mij absoluut niet mogelijk nu, maar ik hou de baan bewust met een oproepcontract aan omdat ik hoop dat dit in de toekomst wel lukt. Als de kinderen bijvoorbeeld ouder zijn ofzo.. Ik vind het werk geweldig, dus daar ligt het niet aan en daarom blijf ik het ook wel doen.

Ik denk dat een hoop mensen zich vergissen in late diensten. Het klinkt zo leuk (lekker overdag vrij en samen), maar als je zo laat slaapt en daarna toch weer voor je kind(eren) moet zorgen.. Sleep
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 8:47

Ja, maar mijn man hoeft er in principe niet vroeg uit, op de 2 dagen na die ik moet werken.
Daar komt bij dat H. redelijk uitslaapt, de tweede is natuurlijk afwachten.

De andere dagen ga ik er vroeg uit zodat hij inderdaad uit kan slapen, al is dat nu bij hem ook maar tot 9u.

Hij werkt nu al een hele tijd om en om de week `s avonds en dat vind hij erg fijn.
Nu dan een keer 3 weken achter elkaar en dat beviel hem ook erg goed.

Zoals het er nu voor staat, gaan we er voor.
Mocht het echt totaal niet werken, is onze werkgever redelijk flexibel en er zijn evt. nog andere die `s avonds zouden willen werken. Overigens werken we maar 10 minuutjes bij ons huis vandaan.
Het avondeten za wellicht iets eerder worden dan normaal, rond 16.30/16.45

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Werk. Empty Re: Dilemma... Werk.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum