Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Drukke kinderen.

+4
Thunder
maiadebij
Stuiterbal
Coco
8 plaatsers

Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Drukke kinderen.

Bericht  Coco za 17 maa 2012 - 22:29

Onze kinderen zijn nogal druk, ze stuiteren de hele dag het huis door. Nu lees ik regelmatig op fora of via google dat mensen met drukke kinderen hen tabletjes, drankjes, druppeltjes geven om rustiger te worden. Ik vraag mij af waarom dat is? Zijn er hier ouders die dat doen? Wat geef je dan? Met welke reden? Op regelmatige basis of bij bijzonderheden? Heeft dat ook invloed op het slapen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Stuiterbal za 17 maa 2012 - 22:31

Mijn zoontje is ook een stuiterbal en die eigenschap heeft hij van mij.
Ik geef hem niks hiervoor zou niet weten waarom.
Wel is hij een tijd onrustig geweest (mede door de scheiding ect) en sliep slechter enz. Toen heb ik hem bach bloesem druppels gegeven voor rust in zijn hoofdje te krijgen. Dit werkte super en na een weekje was het weer helemaal goed.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Coco za 17 maa 2012 - 22:44

Ik zie er tot op heden ook nog geen logica in. Vraag mij daarom ook echt af waarom je het zou willen onderdrukken. Maar die bach druppels, is dat alleen om rust in je hoofd te krijgen en niet om druk gedrag overdrag te onderdrukken? Of begrijp ik dat verkeerd? Hielp dat hem om beter te slapen? Misschien moet ik dat eens proberen. Wellicht slapen ze zo slecht door de drukte in hun hoofd door al het stuiteren.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:55

Hebben ze er zelf op wat voor manier dan ook last van? Als dat niet het geval is, dan zou ik de drukte niet onderdrukken, ze hebben blijkbaar een bepaalde onrust in zich dat eruit moet, ik denk niet dat je er goed aan doet om die onrust te gaan onderdrukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Coco za 17 maa 2012 - 23:05

Dubbel


Laatst aangepast door Nois op za 17 maa 2012 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Coco za 17 maa 2012 - 23:08

Van het slechte slapen hebben ze wel last, ze zijn dan gewoon niet echt uitgerust. En hoe slechter ze slapen, hoe drukker ze zijn en hoe moeilijker ze vervolgens weer slapen. Vooral mijn dochtertje wordt dan ook erg vervelend als ze niet uitgerust is. En zit dan voornamelijk zichzelf in de weg en valt haar broertje dan graag lastig. Maar ik wil dus eigenlijk niet dat ze overdag onderdrukt worden. Ik zou alleen hun slaapgedrag willen aanpakken en niet iets voor overdag.
Vrooeg mij eigenlijk alleen af waarom sommigen dat wel doen, of dat bijv. voordelen voor het kind zelf heeft, die ik mij nu zo niet kan bedenken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  maiadebij za 17 maa 2012 - 23:20

wij hebben ook 2 stuiterballen. J slaapt nog 2 uurtjes tussen de middag en vind daar haar rust maar N slaapt vanaf zijn 2e jaar niet meer overdag en gaat lekker door. Wat mij wel opvalt is, sinds ik ze geen snoep/koek/ chips geef met slechte E-nummers en veel suiker ze meer rust hebben (en ik ook!). Zodra ze iets van dat gehad hebben merk je zo erg het verschil!

Ik zie ook geen noodzaak het te onderdrukken, ik ga liever even met ze de speeltuin in of een rondje om zodat ze hun ei kwijt kunnen.

N had vooral het eerst jaar ook veel onrust in zich waardoor hij heel slecht sliep. En inderdaad, door het slechte slapen werd hij nog drukker op een lastige (voor hemzelf en mij) manier. Wat het geweest is durf ik niet te zeggen, maar dat gaat nu gelukkig goed. Ik leg hem 19 uur in bed en dan slaapt hij tot 6:00/6:30. Hoe oud zijn jou kindjes nu Nois?



edit: oh je hebt een ticker natuurlijk! Wat worden ze al groot zeg, bijna 2 jaar!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Thunder za 17 maa 2012 - 23:25

En heb je al eens melatonine geprobeerd? Dat helpt om sneller in te slapen, beter door te slapen en uitgeruster wakker te worden. Je onderdrukt er dus verder niks mee, je zorgt alleen dat je kinderen sneller en rustiger in slaap vallen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Coco za 17 maa 2012 - 23:26

Ik geef ze idd ook zo min mogelijk e-nummers en suiker. ' s morgens rozijntjes en ' s middags fruit. Dus natuurlijke suikers.
Ze zijn 21 maanden nu. Gisteren was het helemaal extreem, schoonouders hadden chocola mee gebracht en daar hebben ze samen met hun nichtje van gesmuld. Nou, poeh, wat een gekkehuis zeg! Mijn man is naar de zolder gevlucht om daar wat orde in de chaos te brengen. Die werd helemaal gek. :P
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Coco za 17 maa 2012 - 23:28

Dat wil ik nav het topic van Parissiene idd nog even bij de huis-/kinderarts voorleggen Rataplan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Thunder za 17 maa 2012 - 23:32

Nois schreef:Dat wil ik nav het topic van Parissiene idd nog even bij de huis-/kinderarts voorleggen Rataplan.
Dat lijkt me een heel goed idee Nois. Ik ben echt blij dat we het zijn gaan gebruiken!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Stuiterbal zo 18 maa 2012 - 0:00

De bach druppels gaven hem idd de rust in zijn hoofd die hij net nodig had. Ik merkte het zelfs doordat hij gewoon aan tafel bleef zitten met eten terwijl hij normaal geen 10 min uit hield.
Het slapen werd ook verbeterd. Hij sliep de nachten weer gewoon door zonder wakker te worden voor drinken of wat dan ook.
Hij vroeg zelf ook naar de druppels.

Nu gaat het al een hele poos heel goed (komt ook door zijn taal verbetering) dus vind ik het niet meer nodig. Druk is hij wel nog maar dan gewoon peuter druk zeg maar. Niet zo onrustig druk.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 0:25

C.iske is ook best druk. Hij begint zodra hij zijn ogen open doet en gaat en gaat aan een stuk door tot hij naar bed gaat.
Soms vind ik het vermoeiend maar ik ga hem er echt niets voor geven.
Ik zie niet in waarom.
Bach zou ik ook niet geven. Daar zit alcohol in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  TukTuk zo 18 maa 2012 - 0:34

Rataplan schreef:En heb je al eens melatonine geprobeerd? Dat helpt om sneller in te slapen, beter door te slapen en uitgeruster wakker te worden. Je onderdrukt er dus verder niks mee, je zorgt alleen dat je kinderen sneller en rustiger in slaap vallen.

Het helpt overigs niet altijd maar bij iedereen, er moet wel een probleem zijn met de natuurlijke aanmaak van Melatonine.
Het is niet zo dat melatonine zorgt voor die rust. Het is een hormoon wat normaal in de hersenen aangemaakt wordt, en wat er voor zorgt dat je moe wordt. Als een kind van zichzelf heel druk is, dan kan je wel melatonine geven maar geeft geen enkele garantie.
Als je melatonine inneemt, en je blijft bijvoorbeeld tv kijken of wat dan ook, dan werkt het ook niet.

Verder zou ik eerder dat drukke doormiddel van spel en sport wat proberen te verminderen, waarom zou je iets willen onderdrukken door homeopathische middelen..
Geef kinderen gewoon een uitlaat klep, zeker als ze gewoon een beetje druk zijn. Natuurlijk is het een ander verhaal als er bijv. echt ADHD speelt.

Ik zou in dat geval eerder proberen te minderen met E-nummers, suikers en noem maar op dan maar allerlei pilletjes of druppels er in te gooien.. Het blijven toch kinderen in de groei.
Als ik vroeger bijv. Yoki dronk, nou dan bleef ik ook maar rennen en vliegen, had dat zelf niet door maar ik mocht van mijn moeder op een gegeven moment geen Yoki meer :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  frolic zo 18 maa 2012 - 0:59

Hier niet 2 gewoon drukke kinderen, maar echt met uitzonderlijk veel energie. Hier is de "oorzaak " niet zo ver te zoeken wijzelf zijn ook druk en bewegelijk.Had het zelf ook nooit in de gaten dat ze zo bewegelijk waren:lol: máár kan me voorstellen dat als je als ouder zelf niet druk ben dat het lastiger is. Er is dan ook geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om er iets voor te geven, ook omdat ik dus uit ervaring weet hoe het is. Ik heb er nooit hinder aan ondervonden ( en ook mijn ouders waren geen stilzitters )

T's school is daarin ook echt geweldig hij krijgt daar extra bewegings vrijheid terwijl ze mij op de basis school nog naar het speciaal onderwijs wilde sturen:x

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Thunder zo 18 maa 2012 - 1:19

AngelNyn schreef:
Rataplan schreef:En heb je al eens melatonine geprobeerd? Dat helpt om sneller in te slapen, beter door te slapen en uitgeruster wakker te worden. Je onderdrukt er dus verder niks mee, je zorgt alleen dat je kinderen sneller en rustiger in slaap vallen.

Het helpt overigs niet altijd maar bij iedereen, er moet wel een probleem zijn met de natuurlijke aanmaak van Melatonine.
Het is niet zo dat melatonine zorgt voor die rust. Het is een hormoon wat normaal in de hersenen aangemaakt wordt, en wat er voor zorgt dat je moe wordt. Als een kind van zichzelf heel druk is, dan kan je wel melatonine geven maar geeft geen enkele garantie.
Als je melatonine inneemt, en je blijft bijvoorbeeld tv kijken of wat dan ook, dan werkt het ook niet.

Ik zeg ook nergens dat het bij iedereen helpt, ik vraag of ze het al eens geprobeerd heeft. Er hoeft ook niet altijd een probleem te zijn met de aanmaak. Mijn zoon heeft bijv. geen probleem met de natuurlijke aanmaak van melatonine. Toch kreeg ik melatonine van de kinderarts.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 5:46

Als je kind 'gewoon' wat druk is kan ik me goed voorstellen dat je daar verder niets mee doet, dat is dan ook helemaal geen probleem, maar er zijn natuurlijk ook kinderen die zichzelf enorm in de weg zitten, die overprikkeld raken en vastlopen. Het ene kind dat druk is, is ook totaal niet te vergelijken met het andere kind dat druk is. Ik denk dat ouders die er wel voor kiezen om hun kind iets te geven daar over het algemeen een goede reden voor hebben en het echt niet doen omdat ze alleen maar een beetje minder geduld hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Printje zo 18 maa 2012 - 9:29

Ons mannetje is over het algemeen niet zo druk maar ik zou nooit zomaar iets van een middel ervoor gaan geven. Ik zou wel letten op het geven van suikers ofzo en vaker naar buiten gaan maar om meteen naar een medicijn te grijpen zou ik inderdaad ook nooit doen.



Edit; ik heb het dus over 'gewone' drukke kinderen, kinderen met adhd kunnen er echt veel baat bij hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drukke kinderen. Empty Re: Drukke kinderen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum