Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis kopen zonder makelaar

+5
mzcharlotte
Linda
Parisienne
Floor
Tania
9 plaatsers

Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 10:06

Zijn er hier mensen die hun huis gekocht hebben zonder tussenkomst van een makelaar?

Wij zijn hard aan het denken over het kopen van een huis. We hebben het idee dat we dit ook moeten kunnen doen zonder makelaar die een flink bedrag vraagt. Maar waar moet je allemaal aan denken? Iemand ervaring?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 10:12

Wij hebben geen makelaar gebruikt.
Niks speciaals verder, als je weet wat de bank je leent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 10:15

Wij hebben een huis gekocht zonder aankoopmakelaar. Dat ging eigenlijk heel makkelijk. Goed bedenken wat je belangrijk vind en wat je er maximaal voor wil/kan betalen. Bij het bieden altijd bieden onder voorbehoud van financiering en eventueel bouwkundige keuring.
Zoeken kun je zelf net zo goed, gewoon funda goed in de gaten houden en de sites van makelaars in de buurt. Daar staan nog regelmatig andere huizen op dan op funda.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Floor za 17 maa 2012 - 10:20

Wij hebben dat gedaan maar doen het nooit meer.
Te veel gedoe na de koop.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Parisienne za 17 maa 2012 - 10:38

Floor schreef:Wij hebben dat gedaan maar doen het nooit meer.
Te veel gedoe na de koop.
Wat bedoel je dan precies met gedoe?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Linda za 17 maa 2012 - 20:54

Ik heb mijn huis ooit verkocht zonder makelaar. Zowel ik als ik aankopende partij waren erg tevreden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:45

Kopen of verkopen? Want met kopen heb je toch geen makelaar nodig? Het is ook vrij simpel allemaal hoor, dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen ook geen makelaar inhuren om hun huis te verkopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:06

Het gaat om kopen idd. Ik dacht altijd dat het standaard was om een makelaar in te huren, maar volgens mij zou de toegevoegde waarde voor ons niet zo groot zijn.

We hebben echt zo'n leuk huis op het oog... I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  mzcharlotte za 17 maa 2012 - 22:13

De verkoper moet toestemming hebben van de hypotheekverstrekker om het voor het afgesproken bedrag te mogen verkopen, je moet gewoon een taxatie laten verrichten (dus dat is eigenlijk het verlengde van die toestemming), voor je eigen gemoedstoestand zou je een bouwkundig rapport kunnen laten opstellen (om verrassingen te voorkomen, zeker als je een groot en/of oud huis koopt) en de koper/verkoper moeten een notaris overeenkomen voor het opstellen van het koopcontract (enz).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:32

Minneke, bij ons ging het kopen als volgt:

Kijken uiteraard
Bieden, dus bellen naar de makelaar welke overlegt met de verkoper.
Uiteindelijk kom je samen overeen, voorlopige koopakte tekenen
Dan krijg je een aantal weken de tijd om je financiering te regelen, dus gesprek met de bank bijv. Alles aanleveren en zij stellen een offerte op.
Ben je het ermee eens, dan teken je die en zij zorgen dan voor een bankgarantie
De makelaar van de tegenpartij zorgt voor de koopaktes, stuurt ze naar de notaris enz.
Taxatie werd bij ons vanuit de bank geregeld.
Enige wat je dan moet doen is bij de notaris nog het uiteindelijke koopcontract etc tekenen. Wellicht dat je nog een bouwkundig rapport zou willen aanvragen, maar dat zou ik geloof ik alleen doen bij een heel oud huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  piene1983 za 17 maa 2012 - 22:37

Wij hebben zonder makelaar gekocht. Dit hield met name in dat we zonder makelaar gingen kijken, de biedingen zelf deden en zelf de taxatie en bouwkundige keuringen regelden. Onze financieel adviseur heeft de papieren rommel op zich genomen, voorlopig koopcontact beoordelen en contact met notaris onderhouden. Uiteindelijk is het prima gegaan, geen problemen gehad.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Zonnetje za 17 maa 2012 - 23:35

Wij hebben ons huis ook zonder aankoopmakelaar gekocht. Dat ging prima. Het is wel handig als je zelf een beetje kan onderhandelen. Mijn vriend is daar beter in dan ik, dus hij heeft de onderhandelingen gedaan, natuurlijk wel steeds in overleg met mij.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Champagne do 29 maa 2012 - 7:16

zonnetje schreef:Wij hebben ons huis ook zonder aankoopmakelaar gekocht. Dat ging prima. Het is wel handig als je zelf een beetje kan onderhandelen. Mijn vriend is daar beter in dan ik, dus hij heeft de onderhandelingen gedaan, natuurlijk wel steeds in overleg met mij.
Zo is het bij ons ook gegaan.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  minoessepoes vr 30 maa 2012 - 1:10

Wij zijn laatst eerst zelf naar een appartement wezen kijken en daarna nog een keer met de aankoopmakelaar. Wij dacht dat het wel een redelijk schappelijke prijs was (natuurlijk wel onderhandelen). Maar de aankoopmakelaar begon over bouwrente die we niet moeten betalen, wat schappelijk is qua bedrag erbij voor hetzelfde appartement maar dan een verdieping hoger, hij heeft onderzoek gedaan voor wat voor een bedrag vergelijkbare appartementen in de omgeving zijn verkocht enz en hij kwam op een heel ander bedrag uit dan wij.

Voor ons gevoel hadden wij dit niet zonder hem zo kunnen inschatten en waarschijnlijk verdient hij zichzelf op die manier ook terug voor ons. Wij hebben overigens besloten om eerst bij nog een ander appartement te gaan kijken.

Zelf ben ik dus heel erg blij met onze aankoopmakelaar. Wij hebben trouwens een contract dat we zelf zoeken en de eerste bezichtiging doen, de makelaar gaat pas mee bij een tweede bezichtiging en gaat voor ons onderhandelen. Ook krijgen we elke dag een woningaanbod via de mail. De makelaar gaat dus verder niet actief voor ons zoeken en eventueel zelf huizen al bekijken als wij geen tijd hebben. Wij betalen pas als we daadwerkelijk iets gekocht hebben en een afgesproken bedrag. Dus niet een bepaald percentage van de koopsom want dat zou de aankoopmakelaar er in eigenlijk voordeel bij hebben om een zo'n duur mogelijk huis te verkopen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen zonder makelaar Empty Re: Huis kopen zonder makelaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum