Je kind uit handen geven
+18
Tazz
PapillonRose
Liadan
loesje
SarahKey
SparklingEyes
Joss1
Makamba
mickey
Barbabella
VeryCherry
Mamsie
Tiara
studiebol
meisjesmama
Supertalentje
Wennes
Tania
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Je kind uit handen geven
Doen jullie dat vaak? En dan bedoel ik niet als je bijvoorbeeld moet werken en écht oppas nodig hebt maar gewoon zodat jezelf een keer grondig het huis kan poetsen, een middagje kan shoppen met een vriendin of gewoon een middagje niks wil doen
En naar wie gaat je kindje dan allemaal? Alleen naar je ouders/schoonouders of ook naar vrienden of andere familieleden?
Ik doe dat eigenlijk nooit. Ja nu is S. bij mijn ouders. Ik moest vanochtend werken en S. doet nu zijn middagslaapje daar. Ik ga 'm over een uurtje halen. S. gaat alleen maar naar mijn ouders of schoonmoeder. M'n 2 tante's heb ik in geval van nood maar dat is alleen maar voor een paar uur. Een hele dag wil ik niet
En naar wie gaat je kindje dan allemaal? Alleen naar je ouders/schoonouders of ook naar vrienden of andere familieleden?
Ik doe dat eigenlijk nooit. Ja nu is S. bij mijn ouders. Ik moest vanochtend werken en S. doet nu zijn middagslaapje daar. Ik ga 'm over een uurtje halen. S. gaat alleen maar naar mijn ouders of schoonmoeder. M'n 2 tante's heb ik in geval van nood maar dat is alleen maar voor een paar uur. Een hele dag wil ik niet
Gast- Gast
Re: Je kind uit handen geven
Nee eigenlijk niet.. Het lijkt me ergens wel heerlijk om te doen maar ga er niet zelf om vragen aan bijv mijn ouders of schoonouders.. Dat voelt dan toch een beetje vreemd..
Zelfs nu ik hoog zwanger ben is mijn zoontje hele dagen bij mij en dat vind ik best wel eens pittig, en heb ik er wel meer behoefte aan dat iemand de zorg even over zou nemen.
Zelfs nu ik hoog zwanger ben is mijn zoontje hele dagen bij mij en dat vind ik best wel eens pittig, en heb ik er wel meer behoefte aan dat iemand de zorg even over zou nemen.
Gast- Gast
Normaal niet maar de afgelopen twee weken is J. 2 of 3 keer bij opa en oma geweest zodat ik even bij kon slapen. Als ik naar bed ga terwijl J. beneden is met mijn man wil hij de hele tijd naar mij en z'n zusje toe. Dus zo was het voor hem ook duidelijker en hij is natuurlijk hartstikke verwend bij opa en oma dus hij vond het wel prima
Verder gaat J. minstens 1 keer per week naar de gastouder ook als ik niet hoef te werken op die dag maar dat is meer om het ritme voor hem erin te houden.
Verder gaat J. minstens 1 keer per week naar de gastouder ook als ik niet hoef te werken op die dag maar dat is meer om het ritme voor hem erin te houden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij doen dat eigenlijk nooit.
enkel als ik moet werken, maar vaak kan hij dan mee naar mijn werk.
Ik denk dat B nu 2x bij oma is geweest omdat wij 's middags een paar uur weg wilden, maar verder niet.
Wat we wel doen is dat mijn man met vrienden weg gaat en ik bij B ben of andersom zodat we toch zelf "eigen" dingen kunnen doen.
Waarschijnlijk moet ik B nu vaker weg gaan brengen, maar dit is dan omdat ik naar de gyn moet.
B is ook nog nooit ergens blijven logeren.
Aan de ene kant denk ik dat ik wel "erg" ben, aan de andere kant voelt dit goed voor ons.
enkel als ik moet werken, maar vaak kan hij dan mee naar mijn werk.
Ik denk dat B nu 2x bij oma is geweest omdat wij 's middags een paar uur weg wilden, maar verder niet.
Wat we wel doen is dat mijn man met vrienden weg gaat en ik bij B ben of andersom zodat we toch zelf "eigen" dingen kunnen doen.
Waarschijnlijk moet ik B nu vaker weg gaan brengen, maar dit is dan omdat ik naar de gyn moet.
B is ook nog nooit ergens blijven logeren.
Aan de ene kant denk ik dat ik wel "erg" ben, aan de andere kant voelt dit goed voor ons.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb mijn zoon al een aantal keer bij opa en oma laten logeren. In het begin omdat ik er even doorheen zat en afgelopen dinsdag omdat zij hem graag te logeren wilden hebben. Toen heb ik thuis opgeruimd en wat dingen voor mezelf gedaan, haha!
Als het voor mij niet nodig is en niemand vraagt ernaar, dan hou ik hem toch mooi voor mezelf. Nu hij nog zo klein is gaat hij alleen naar mijn schoonouders, maar bij mijn vader zou ik hem ook zo brengen en mijn tante wilde al komen logeren om voor hem te zorgen, dat zou ik ook zo doen.
Als het voor mij niet nodig is en niemand vraagt ernaar, dan hou ik hem toch mooi voor mezelf. Nu hij nog zo klein is gaat hij alleen naar mijn schoonouders, maar bij mijn vader zou ik hem ook zo brengen en mijn tante wilde al komen logeren om voor hem te zorgen, dat zou ik ook zo doen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Aan het eind van mijn 2de zwangerschap haalde mijn moeder de oudste regelmatig op.
En nu gaat de oudste wel eens een middagje naar opa/oma zodat ze even zonder zusje iets kan doen.
En met ons nieuwe huis in het vooruitzicht zijn de meiden met veel regelmaat bij opa/oma of hun ooms en tante's zodat wij de keuken kunnen uitzoeken enz...
En nu gaat de oudste wel eens een middagje naar opa/oma zodat ze even zonder zusje iets kan doen.
En met ons nieuwe huis in het vooruitzicht zijn de meiden met veel regelmaat bij opa/oma of hun ooms en tante's zodat wij de keuken kunnen uitzoeken enz...
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ja ik doe dat wel, maar niet om dingen voor mezelf te doen dan. Maar meer omdat ik dan boodschappen moet doen of wat dan ook. Dat vind ik gewoon zooo niet handig met die tweeling wagen. Ik mag ze altijd bij mijn ouders brengen en ook de buurvrouw wil wel even op ze letten.
En zo zou ik ook graag ff naar de tuinland willen wat plantjes halen voor de tuin.. maar ja kinderwagen in de kofferbak dan is die snel vol.. en een kinder wagen duwen en het karretje met de plantjes er in... tja dat zie ik ook niet zitten.
Maar ja dat is eigenlijk gewoon uit praktische overwegingen..
En zo zou ik ook graag ff naar de tuinland willen wat plantjes halen voor de tuin.. maar ja kinderwagen in de kofferbak dan is die snel vol.. en een kinder wagen duwen en het karretje met de plantjes er in... tja dat zie ik ook niet zitten.
Maar ja dat is eigenlijk gewoon uit praktische overwegingen..
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Nee, ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik ga bv winkelen met een vriendin/moeder dan is mijn man gewoon thuis op zaterdag en anders neem ik mijn dochter gewoon mee.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Hier gaat de jongste elke donderdag naar mijn oma. Gewoon zodat ik lekker wat kan doen in huis of naar de stad en ook zodat ik aan mijn school kan werken.
Mijn oudste 2 zitten natuurlijk op school dus dat is anders.
Mijn oudste 2 zitten natuurlijk op school dus dat is anders.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mijn zoon gaat naar school, maar ik het weekend gaat hij ook regelmatig een nachtje naar mijn ouders hoor We hebben 4 jaar bij hun gewoond, dus als hij bijna niet meer bij hun zou komen zou ik dat heel raar vinden.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ja hoor, af en toe brengen we hem naar mijn schoonmoeder zodat we leuke dingen kunnen doen met z'n 2en of alleen. Vindt zij leuk en wij ook. Win-winsituatie.
Gast- Gast
Hier gaat zoonlief elke vrijdag om en om naar de opa's en oma's, in het begin omdat het nodig was maar nu allang niet meer, zij willen hem heel graag een dagje en ik vind het heerlijk om een dagje voor mezelf te hebben.
Nu ik aan het eind van me zwangerschap ben gebruik ik die dag echt om bij te tanken.
Nu ik aan het eind van me zwangerschap ben gebruik ik die dag echt om bij te tanken.
Gast- Gast
Ja hoor. Ik heb een wachtlijst met mensen die graag willen oppassen. Zowieso zijn mijn schoonouders gescheiden dus dat zijn er al 2. Mijn moeder en zus passen ook op. Als het niet hoeft heb ik hem liever thuis, maar het komt wel eens voor dat bv mijn zus zich verveelt (Heeft 3 kids die inmiddels op school zitten en ze werkt niet ) en aanbied om ff een paar uurtjes op te passen zodat ik even het huis goed kan doen of even een paar uurtjes voor mezelf heb.. heb er niet zo'n problemen mee. Hij vind het bij iedereen leuk en zijzelf ook en voor mij/ons is het ook wel fijn.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Hier is het nu een paar keer geweest dat opa/oma heeft opgepast, zodat ik een uurtje kon gaan sporten. Ik doe Sh'Bam, dat is op dinsdagavond en donderdagavond. Op donderdag is het geen probleem, dan is mijn vriend thuis, maar dinsdags heeft hij school en moet ik dus oppas regelen. Ik laat hem dan het liefst mijn ouders of mijn zus oppassen. Mijn beste vriendin zou ik ook laten oppassen. Schoonouders heb ik niet, dus is niet van toepassing. Een tante van mijn vriend zou graag willen oppassen, maar dat vinden wij zelf geen prettig idee, dus doen we voorlopig nog niet. Oh ja, mijn zus heeft vanmorgen ook even op hem gelet, zodat ik snel voor paasspullen kon gaan. We waren bij haar en hij was daar in de box in slaap gevallen. Heb hem toen even laten liggen, zodat ik wat sneller door de winkels kon rennen
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
In principe is ze altijd bij mij of bij mijn vriend, als ze niet op het kdv zit omdat wij aan het werk zijn.
Behalve 1x in het jaar met carnaval, of als wij eens iets samen willen doen, brengen we haar naar mijn moeder.
Maar ben ik, of is mijn vriend, gewoon thuis, dan blijft ze lekker bij ons. Wellicht heel egoistisch maar ik vind het heerlijk haar bij me te hebben. Mijn schoonmoeder (enige die bij ons in de buurt woont) hoeft haar niet op te komen halen om mee te gaan wandelen ofzo, prima dat zij dat leuk vindt, maar ik kan zelf ook met haar wandelen.
Dus nee, ik geef mijn kind niet zo makkelijk uit handen en al helemaal niet aan mijn schoonouders (helaas).
Behalve 1x in het jaar met carnaval, of als wij eens iets samen willen doen, brengen we haar naar mijn moeder.
Maar ben ik, of is mijn vriend, gewoon thuis, dan blijft ze lekker bij ons. Wellicht heel egoistisch maar ik vind het heerlijk haar bij me te hebben. Mijn schoonmoeder (enige die bij ons in de buurt woont) hoeft haar niet op te komen halen om mee te gaan wandelen ofzo, prima dat zij dat leuk vindt, maar ik kan zelf ook met haar wandelen.
Dus nee, ik geef mijn kind niet zo makkelijk uit handen en al helemaal niet aan mijn schoonouders (helaas).
Gast- Gast
Zijn hier moeders die het idee hebben dat ze het niet kunnen maken naar hun kind toe, maar ook naar anderen? Want ik heb dat idee wel eens. Ookal zijn ze er dan heel erg aan toe.
Ik ben van mening dat je omdat je een kind hebt gekregen niet perse degene bent die zichzelf moet wegcijferen. Ik vind het juist belangrijk om aan alle aspecten van mezelf aandacht te geven, niet alleen aan het moederschap.
Mijn ouders deden dat vroeger ook altijd. Gingen dan een weekend weg met z'n 2en om de zoveel maand en dan gingen wij uit logeren. En gelijk hadden ze.
Ik ben van mening dat je omdat je een kind hebt gekregen niet perse degene bent die zichzelf moet wegcijferen. Ik vind het juist belangrijk om aan alle aspecten van mezelf aandacht te geven, niet alleen aan het moederschap.
Mijn ouders deden dat vroeger ook altijd. Gingen dan een weekend weg met z'n 2en om de zoveel maand en dan gingen wij uit logeren. En gelijk hadden ze.
Gast- Gast
Voor een middag shoppen geef ik haar niet uit handen! Ze is om de twee weken een weekend bij haar vader, dus shoppen doe ik meestal in die periode.
Ik heb wel vaker afspraken waar zij niet mee naartoe kan en dan moet ik haar wel even naar de oppas toe brengen. Ze gaat dan meestal naar de moeder van een vriendin van mij of een hele goede vriendin van mijn moeder. Heel soms naar een vriendin. Het ligt er een beetje aan wie wanneer tijd heeft.
Afgelopen week had ik een verwen-middag met een vriendin en toen is mijn dochter naar de moeder van een vriendin van me geweest. Nu komende zondag ga ik in de avond naar het theater met een vriendin en dan komt mijn moeder hier thuis oppassen. Dit is toevallig twee keer redelijk snel achter elkaar, maar normaal gesproken breng ik haar niet snel weg voor een uitje of iets dergelijks.
Ik heb wel vaker afspraken waar zij niet mee naartoe kan en dan moet ik haar wel even naar de oppas toe brengen. Ze gaat dan meestal naar de moeder van een vriendin van mij of een hele goede vriendin van mijn moeder. Heel soms naar een vriendin. Het ligt er een beetje aan wie wanneer tijd heeft.
Afgelopen week had ik een verwen-middag met een vriendin en toen is mijn dochter naar de moeder van een vriendin van me geweest. Nu komende zondag ga ik in de avond naar het theater met een vriendin en dan komt mijn moeder hier thuis oppassen. Dit is toevallig twee keer redelijk snel achter elkaar, maar normaal gesproken breng ik haar niet snel weg voor een uitje of iets dergelijks.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Onze zoon gaat regelmatig uit logeren, gemiddeld zo'n 1 a 2 keer per maand. Wij hebben het echt nodig om ook wat voor onszelf te doen. Vaak raken we ook geirriteerd als we een tijd niks samen hebben kunnen doen en op dat moment wordt het echt tijd dat ie uit logeren gaat.
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
Jolicious schreef:Zijn hier moeders die het idee hebben dat ze het niet kunnen maken naar hun kind toe, maar ook naar anderen? Want ik heb dat idee wel eens. Ookal zijn ze er dan heel erg aan toe.
Mee eens! Ik vind mij zelf ook nog steeds erg belangrijk. Tuurlijk ga ik niet meer elk weekend op stap wat ik voor de zwangerschap misschien wel deed. Maar ik heb wel carnaval gevierd en vorige weekend ben ik ook naar een feestje geweest, eigenlijk zouden mijn ouders toen oppassen maar mijn vriend was thuis dus dat hoefde niet. Ik denk niet dat mijn kinderen het erg vinden om bij opa en oma te zijn.. en opa en oma vinden het ook leuk
Ik ben wel zo dat ik niet zo maar iedereen als oppas vraag, moet er zelf een goed gevoel bij hebben.
studiebol- Ratel
Razz_ schreef:Doen jullie dat vaak? En dan bedoel ik niet als je bijvoorbeeld moet werken en écht oppas nodig hebt maar gewoon zodat jezelf een keer grondig het huis kan poetsen, een middagje kan shoppen met een vriendin of gewoon een middagje niks wil doen
Euhm, ja dat doen wij wel eens. We hebben de afgelopen tijd veel in en om huis moeten doen waar we zo'n handenbindertje niet bij konden gebruiken (ons huis is in de verkoop gezet). Ook als we naar de projectontwikkelaar van ons nieuwe huis moesten of als we echt weer even toe waren aan 'us' tijd. Zowel mijn ouders en schoonouders hebben vanaf moment een aangegeven dat we dat gewoon moesten vragen als we dat wilden en in het begin heb ik het daar wel moeilijk mee gehad. Ik vond dat we het allemaal maar zelf moesten doen.
Maar mijn man zijn op een gegeven moment: ze zijn boven de 21 en kunnen 'nee' zeggen. Daarbij: ze zien hun kleinzoon (en nu kleinzoons) graag!
Het is echt niet drie keer in de week hoor maar het gebeurt regelmatig!
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Joss1 schreef:Onze zoon gaat regelmatig uit logeren, gemiddeld zo'n 1 a 2 keer per maand. Wij hebben het echt nodig om ook wat voor onszelf te doen. Vaak raken we ook geirriteerd als we een tijd niks samen hebben kunnen doen en op dat moment wordt het echt tijd dat ie uit logeren gaat.
Raken jullie al zo snel geirriteerd dan (sorry vraagteken doet het niet)
Jullie zoon is toch een verlengstuk van jullie, die moet jullie samen zijn toch niet belemmeren. Wij hebben het prima samen als zij boven op bed ligt, elke avond kunnen we samen wat doen. Natuurlijk gaan we ook wel eens samen weg, maar om de 2 weken hoeven wij echt geen avondje samen te hebben omdat we ons storen aan het feit dat we niet echt samen (weg) zijn.
Jolicious, ik vind niet dat het erg is voor mijn dochter hoor, of dat ik vind dat anderen het vreemd zouden vinden als ik haar wegbreng. Het is eerder puur egoisme, ik vind haar veel te leuk om (veel) met anderen te delen!
Gast- Gast
aanitaa schreef:Nee, ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik ga bv winkelen met een vriendin/moeder dan is mijn man gewoon thuis op zaterdag en anders neem ik mijn dochter gewoon mee.
Hier ook. Ik vind Siem nog veel te klein om zomaar weg te brengen. Laat staan zomaar logeren. Ik ga vanavond voor het eerst weg zonder hem, maar dan is hij bij papa. Anders was ik niet weggegaan.
Nee, dat doe ik eigenlijk nooit. Alleen als we iets moeten doen waar onze dochter niet bij kan zijn (zoals de 20-weken echo maandag). Als ik lekker wil ontspannen of met vriendinnen wil doen blijft mijn man thuis, ik denk dat het de afgelopen 1.5 jaar een keer of 3 is voorgekomen dat wij samen alleen uit eten zijn geweest ofzo, normaal gaat onze dochter gewoon mee.
Ik vind het niet zo nodig. Het voelt niet als wegcijferen om altijd zelf voor haar te zorgen.
Ik vind het niet zo nodig. Het voelt niet als wegcijferen om altijd zelf voor haar te zorgen.
Gast- Gast
Parel schreef:Joss1 schreef:Onze zoon gaat regelmatig uit logeren, gemiddeld zo'n 1 a 2 keer per maand. Wij hebben het echt nodig om ook wat voor onszelf te doen. Vaak raken we ook geirriteerd als we een tijd niks samen hebben kunnen doen en op dat moment wordt het echt tijd dat ie uit logeren gaat.
Raken jullie al zo snel geirriteerd dan (sorry vraagteken doet het niet)
Jullie zoon is toch een verlengstuk van jullie, die moet jullie samen zijn toch niet belemmeren. Wij hebben het prima samen als zij boven op bed ligt, elke avond kunnen we samen wat doen. Natuurlijk gaan we ook wel eens samen weg, maar om de 2 weken hoeven wij echt geen avondje samen te hebben omdat we ons storen aan het feit dat we niet echt samen (weg) zijn.
Jolicious, ik vind niet dat het erg is voor mijn dochter hoor, of dat ik vind dat anderen het vreemd zouden vinden als ik haar wegbreng. Het is eerder puur egoisme, ik vind haar veel te leuk om (veel) met anderen te delen!
Maar parel dan is het toch ook goed? Het is niet zo dat je haar niet wilt wegbrengen omdat je denkt dat het slecht is voor haar, maar gewoon omdat jij niet de behoefte hebt om zonder haar weg te gaan. Dat snap ik best, dat gevoel heb ik ook hoor. Zo als dit weekend, zijn allemaal feestjes ik wordt overal voor mee gevraagd maar ik zeg op alles nee, ik heb gewoon zin om thuis te zijn
studiebol- Ratel
Met wegcijferen bedoel ik dus dat je het gevoel hebt áltijd zelf voor je kind te moeten zorgen. Dat je het nooit eens mag uitbesteden zeg maar.
Ik heb dus wel behoefte aan momenten zonder mijn zoon. Gewoon eens een avond de kroeg in met mijn vriendinnen of met mijn man bijv. Ik heb dan de behoefte om even niet te zorgen, even geen verantwoordelijkheid over mijn zoon te hebben op dat moment.
Ik vind het uiteraard geweldig als ik bij hem ben, maar ook heel fijn als ik even niet hoef te zorgen. Zou ook niet zonder die momenten willen eigenlijk..
Ik heb dus wel behoefte aan momenten zonder mijn zoon. Gewoon eens een avond de kroeg in met mijn vriendinnen of met mijn man bijv. Ik heb dan de behoefte om even niet te zorgen, even geen verantwoordelijkheid over mijn zoon te hebben op dat moment.
Ik vind het uiteraard geweldig als ik bij hem ben, maar ook heel fijn als ik even niet hoef te zorgen. Zou ook niet zonder die momenten willen eigenlijk..
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Je kind aan een vreemde geven..
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...
» Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...
» Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: