Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...

5 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven... Empty Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:33

Ik wist niet wat ik hoorde vanavond!
Hij zei 2 jaar geleden al, als wij ooit kinderen krijgen dan krijgen ze de naam van zijn vriendin!
Ik heb zelf 7 jaar geleden mijn naam laten veranderen omdat ik niks te maken wilde hebben met die kant van de familie, als het nou een naam was geweest die veel voorkomt in NL, maar er is maar 1 familie en die familie is niet zuiver, zo is er een kans dat er een incest/pedofilie naar boven gaat komen (oom) ook is er kans dat er een grote fraude zaak naar boven gaat komen. En dat was voor mij een hele grote reden waarom ik die achternaam niet meer wilde hebben en ook niet aan toen de tijd Lise door wilde geven.
Nu is mijn vader sinds een paar maanden weer in het spel bij mijn broertje en mijn vader is weer heel erg de "goede vader" aan het uithangen, maar mijn schoonzusje zei al tegen mij, ik zie hem echt niet als de opa van mijn kind. Want zij weet ook wat het verleden is. Maar blijkbaar geef je hem die status dus wel aan hem als je de achternaam doorgeeft.
Ik was echt boos geworden op mijn broertje aangezien hij zich weer flink laat inpakken door mijn vader. Ik hoorde ook al dat hij weer zielig was geweest tegen ze, want hij had een verhoogde bloeddruk en suikerziekte. Maar goed als we hem moeten geloven had hij ook al kanker en aids, dus het zal allemaal wel weer loslopen.
Ik was echt pissig en heb ook het gevoel ( mijn moeder ook trouwens) dat mijn schoonzusje geen moer te vertellen heeft hierover. (Zo ging het vroeger ook tussen mijn moeder en vader) En mijn broertje gewoon weer terugvalt naar het patroon van mijn vader.
Ik zou het gewoon zo zielig voor het kind vinden dat het straks geconfronteerd wordt door zo'n kut familie met zoveel ellende.
Ik snap mijn broertje gewoon echt niet hier in!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven... Empty Re: Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 8:36

Als jouw broertje en zijn vriendin niet getrouwd zijn dan krijgt het kind automatisch haar achternaam, als ze willen dat het kind zijn achternaam krijgt dan moet zij daar volgens mij toch echt toestemming voor geven. Dus het lijkt mij niet dat zij daar niks over te vertellen heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven... Empty Re: Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...

Bericht  Monte zo 20 nov 2011 - 8:40

Ik zou als de vriendin van je broertje daar geen toestemming voor geven. Ik neem aan dat als ze (ongetrouwd/ niet partnerschap) een kindje krijgen zij de vader moet erkennen en toestemming moet geven dat het kindje die naam krijgt. Ik zou dan echt zeggen dat het niet gaat gebeuren(zij is tenslotte de moeder) en ik zou er zeker over praten. Het is schandalig als je eigen vriendin niets heeft te zeggen en de man die je jaren niet hebt gezien wel
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  RYW zo 20 nov 2011 - 8:42

Weet je schoonzusje van de details omtrent jullie vader? Hoe staat zij eigenlijk in het naamgeefgebeuren? Of ben je boos op je broertje dat hij zicht laat inpakken en het alleen al overweegt (ongeacht of zijn vriendin erin meegaat of niet) na alles wat je vader gedaan heeft?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:49

Zonde Bren, dat je broertje dit wil en je schoonzusje eigenlijk geen zeggenschap heeft (hoe ver is ze nu eigenlijk?). Weet niet goed wat te zeggen, maar kan me héél goed voorstellen dat jij en moeder boos en teleurgesteld zijn in je broertje!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:50

RYW schreef:Weet je schoonzusje van de details omtrent jullie vader? Hoe staat zij eigenlijk in het naamgeefgebeuren? Of ben je boos op je broertje dat hij zicht laat inpakken en het alleen al overweegt (ongeacht of zijn vriendin erin meegaat of niet) na alles wat je vader gedaan heeft?

Ik ben voornamelijk boos op mijn broertje dat hij zich weer zo laat paaien! En niemand kan er wat over zeggen, mijn moeder niet, zijn vriendin niet, ik niet, niemand niet.
Hij heeft aan mijn broertje 3! jaar niks laten horen, opeens was hij er weer zonder boe of bah!!
En dat zei ik ook tegen mijn broertje als het nou een de Boer, Jansen of de Vries was geweest boeide het me niet, maar dit is een naam die maar 1 keer in heel Nederland voorkomt en daar wil je gewoon niet mee geconfronteerd worden als je gaat googlen is het nu al niet prettig.

Mijn schoonzusje weet heel veel wat er is gebeurd ook van zijn broers en zussen enzo, dus dat is allemaal bekend voor haar. Zij heeft ook gezegd, ik zie hem niet als de opa van mijn kind.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:50

Oreo schreef:Zonde Bren, dat je broertje dit wil en je schoonzusje eigenlijk geen zeggenschap heeft (hoe ver is ze nu eigenlijk?). Weet niet goed wat te zeggen, maar kan me héél goed voorstellen dat jij en moeder boos en teleurgesteld zijn in je broertje!

Ze is nu bijna 19 weken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:52

Jeetje, wat gaat de tijd dan hard!
Kan me voorstellen dat je niet geconfronteerd wilt worden met een dergelijke achternaam als moeder zijnde, als er zo'n geschiedenis aan hangt. Jammer dat je broertje zich zo "gemakkelijk" laat ompraten door jullie vader.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 8:52

Maar zijn ze nou getrouwd of niet? Want zo niet, dan kan je schoonzusje toch gewoon weigeren om daar toestemming voor te geven?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW zo 20 nov 2011 - 8:59

Weetjewel schreef:
RYW schreef:Weet je schoonzusje van de details omtrent jullie vader? Hoe staat zij eigenlijk in het naamgeefgebeuren? Of ben je boos op je broertje dat hij zicht laat inpakken en het alleen al overweegt (ongeacht of zijn vriendin erin meegaat of niet) na alles wat je vader gedaan heeft?

Ik ben voornamelijk boos op mijn broertje dat hij zich weer zo laat paaien! En niemand kan er wat over zeggen, mijn moeder niet, zijn vriendin niet, ik niet, niemand niet.
Hij heeft aan mijn broertje 3! jaar niks laten horen, opeens was hij er weer zonder boe of bah!!
En dat zei ik ook tegen mijn broertje als het nou een de Boer, Jansen of de Vries was geweest boeide het me niet, maar dit is een naam die maar 1 keer in heel Nederland voorkomt en daar wil je gewoon niet mee geconfronteerd worden als je gaat googlen is het nu al niet prettig.

Mijn schoonzusje weet heel veel wat er is gebeurd ook van zijn broers en zussen enzo, dus dat is allemaal bekend voor haar. Zij heeft ook gezegd, ik zie hem niet als de opa van mijn kind.

Waarom kan niemand er wat over zeggen? Is dat omdat jullie hem niet in een moeilijke positie willen brengen, of wijst hij het gewoon van de hand? Hoe reageert je broertje als je dat tegen hem zegt van dat googlen? Staat hij open voor wat je zegt, of is hij alweer helemaal overstag en loyaal aan vader? En die 3 jaar afwezigheid, is dat de afgelopen 3 jaar geweest, of is het contact al langer weer wat hersteld?

Ik kan me voorstellen dat je broertje misschien een soort van dwaze hoop heeft dat zijn vader toch wel een leuke vent is, dat vader hem een mooie illusie voorspiegelt waart je broer maar al te graag in wil geloven en die hij in stand wil houden. Dat pa vanzelf wel een keer door de mand valt twijfel ik niet aan als ik jouw verhaal zo lees (en n.a.v. wat je eerder verteld hebt over hem)... Maar zelfs als je broer pa in zijn leven wil houden en dikke maatjes wil zijn, dan kan dat toch ook zonder dat zijn kindje die achternaam draagt, zou je denken.

Wel fijn dat schoonzusje op zich ook pa niet als een opa van haar kind ziet. Heeft zij nog iets concreets gezegd over die achternaam?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:00

Nee ze zijn niet getrouwd. Ze moeten ook alles nog regelen ivm erkenning enzo, dat kwam vanavond ter sprake, dus ook dat het dus die achternaam ging worden, maar had ook echt niet het gevoel dat mijn schoonzusje het er mee eens is.

Gast
Gast

Bericht  Starla zo 20 nov 2011 - 9:01

Tsja, naast je vaders/negatieve verhalenachternaam is het natuurlijk ook je broertjes achternaam.
Dat jij die hebt laten veranderen en je kind die naam niet wil geven, wil niet zeggen dat het slecht is als hij zijn kind wel zijn naam wil geven. Het kindje is hoe dan ook familie van je vader/oom, achternaam of niet.
Ik vind eigenlijk niet dat het jou zaak is wat voor achternaam hun hun kind geven. (Ik wel waarom jij dat niet zou doen hoor, maar het is hun keuze.)
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 9:05

Weetjewel schreef:Nee ze zijn niet getrouwd. Ze moeten ook alles nog regelen ivm erkenning enzo, dat kwam vanavond ter sprake, dus ook dat het dus die achternaam ging worden, maar had ook echt niet het gevoel dat mijn schoonzusje het er mee eens is.

In dat geval kan hij dat dus niet beslissen zonder haar toestemming.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:06

RYW schreef:
Weetjewel schreef:

Waarom kan niemand er wat over zeggen? Is dat omdat jullie hem niet in een moeilijke positie willen brengen, of wijst hij het gewoon van de hand? Hoe reageert je broertje als je dat tegen hem zegt van dat googlen? Staat hij open voor wat je zegt, of is hij alweer helemaal overstag en loyaal aan vader? En die 3 jaar afwezigheid, is dat de afgelopen 3 jaar geweest, of is het contact al langer weer wat hersteld?

Ik kan me voorstellen dat je broertje misschien een soort van dwaze hoop heeft dat zijn vader toch wel een leuke vent is, dat vader hem een mooie illusie voorspiegelt waart je broer maar al te graag in wil geloven en die hij in stand wil houden. Dat pa vanzelf wel een keer door de mand valt twijfel ik niet aan als ik jouw verhaal zo lees (en n.a.v. wat je eerder verteld hebt over hem)... Maar zelfs als je broer pa in zijn leven wil houden en dikke maatjes wil zijn, dan kan dat toch ook zonder dat zijn kindje die achternaam draagt, zou je denken.

Wel fijn dat schoonzusje op zich ook pa niet als een opa van haar kind ziet. Heeft zij nog iets concreets gezegd over die achternaam?

Hij heeft gewoon 3 jaar helemaal niks van zich laten horen aan mijn broertje, mijn broertje heeft hypnotherapie gehad om dingen te kunnen vergeten en een plekje te geven en dat ging zo goed met hem, eerder werd mijn broertje kwaad om bepaalde dingen en hij werd steeds "menselijker" door over dingen te praten, maar het lijkt ondertussen wel of die 2 jaar weg zijn. Hij is opeens weer materialistisch, valt weer veel minder met hem te praten over diepere dingen.
Mijn vader heeft een paar weken geleden staan schilderen bij mijn broertje, ook zoiets!

Mijn schoonzusje vertelde dus vanavond dat hij suikerziekte heeft een een hoge bloeddruk (had mijn vader weer zielig over gebeld) toen zei ze ook tegen mij, oh misschien kunnen we binnenkort wel naar de notaris om geld te halen (nou ik geloof dat dat dan ook wel wat zegt over hoe zij over mijn vader denkt).
Haar vader is een 4? jaar geleden onverwacht overleden aan een hartstilstand, dan denk ik juist, wees trots en geef die naam door! Dat is de reden waarom de kinderen nu mijn achternaam hebben, omdat ik zo trots was en ben op mijn opa en oma en ook op mijn moeder.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:22

Susan schreef:
Weetjewel schreef:Nee ze zijn niet getrouwd. Ze moeten ook alles nog regelen ivm erkenning enzo, dat kwam vanavond ter sprake, dus ook dat het dus die achternaam ging worden, maar had ook echt niet het gevoel dat mijn schoonzusje het er mee eens is.

In dat geval kan hij dat dus niet beslissen zonder haar toestemming.

Susan, misschien kan hij dat feitelijk niet beslissen, maar ik lees dat hij haar helemaal overrompeld met zijn mening en dan gaat het niet zo zeer om wat hij zonder haar toestemming kan doen, maar dat zij waarschijnlijk in gaat stemmen met iets wat ze niet wil.

Weetjewel, ik weet niet precies wat er aan de hand is met je vader, maar het klinkt allemaal erg heftig. Tegenwoordig is het met google inderdaad wel erg gemakkelijk om informatie over zo iemand te krijgen. Dat je broer ervoor kiest om zijn naam nog wel te houden, dat moet hij zelf weten, maar ik vind dat hij met zijn achternaam nu een stempel drukt op een ongeboren kind. Zo'n stempel heeft denk ik geen goede invloed op het leven van het kind en dus vind ik dat je schoonzusje echt op haar strepen moet gaan staan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:33

Ik snap dat het lastig te verkroppen is dat je vader je broertje nu weer om zijn vinger windt, maar ik denk wel dat je dat los van het naam gebeuren moet proberen te zien. Wil je broertje zijn kind echt die naam geven omdat het zijn vaders naam is of omdat het zijn eigen naam is?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:41

*weg*

Laatst aangepast door Weetjewel op zo 20 nov 2011 - 19:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:45

Powerbabe schreef:Ik snap dat het lastig te verkroppen is dat je vader je broertje nu weer om zijn vinger windt, maar ik denk wel dat je dat los van het naam gebeuren moet proberen te zien. Wil je broertje zijn kind echt die naam geven omdat het zijn vaders naam is of omdat het zijn eigen naam is?

Maar dat is dus het kromme, hij heeft zo lang geroepen, wil mijn kind niet die naam geven! Ze zijn het niet waard na alles wat ze gedaan hebben. Maar opeens weer na dit contact komt hij met de achternaam.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:48

Ik denk niet dat ik heel veel zinnigs kan zeggen op zo'n ontzettend heftige post, behalve dat ik het verschrikkelijk voor je vind en dat ik het ontzettend bewonderenswaardig vind dat jij zo'n lieve moeder bent voor je drie kindjes. Ze stralen op alle foto's. Met betrekking tot dit topic heb ik alleen maar meer begrip voor je. Ouders blijven voor sommige kinderen altijd heilig, wat ze ook doen, en blijkbaar geldt dat nu ook voor jouw broertje. Hoe ontzettend slecht ik me dat ook kan voorstellen na het lezen van dit verhaal. Is het niet mogelijk om het er eens met je schoonzusje over te hebben?

Verder een dikke knuffel, omdat ik vind dat je het erg goed doet allemaal, zeker met zo'n verleden Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven... 699888

Gast
Gast

Bericht  Antibes zo 20 nov 2011 - 9:51

Is daar toen een uitzending van geweest? Ik herinner me iets van d.e V.r.ies en een zeilleraar.

Ik kan me heel erg voorstellen dat je echt niet wilt dat die kinderen met zo'n naam geassocieerd worden. Ik hoop dat hij voor reden te vatten is en ik zou inderdaad proberen met hem te praten dat hij het recht heeft op een relatie met zijn vader en dat je daar niet over oordeelt, maar of hij snapt dat de naam schade aan de toekomst van zijn kindje kan doen. En ik zou daarbij ook zeker de vriendin niet vergeten, want hopelijk heeft zij nog het laatste woord.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:56

Dat wist ik niet weetjewel, wat verschrikkelijk. Pfoe, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Het feit dat je broertje altijd heeft gezegd dat hij die naam dus niet aan zijn kind wilde geven om wat er gebeurd is maakt het natuurlijk heel vreemd en naar dat hij dat nu wel wil doen.

Kun je niet een keer alleen met hem gaan praten hierover?

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 10:01

Weetjewel, hug . Ik kan me voorstellen dat dit sowieso bij jou heel veel naar boven brengt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 10:02

Dat is het juist, ik wil niet zo'n ouder zijn voor mijn kinderen als dat mijn vader was. Mijn moeder heb ik ook heel lang kwalijk genomen dat ze niks deed, maar ze was zo bang. En dat begrijp ik nu ook.
Maar ik kan er een boek over gaan schrijven over dingen die gebeurd zijn, ik zei het vorige week ook tegen de psychiater, ik ben gewoon zoveel kwijt en kan er ook geen tijdlijn meer in vinden. Toen zei ze al dat met trauma's je dingen afsluit, maar ook dat je dingen hebt die bijwijze van op het 7e gebeurd zijn, maar voor je gevoel was je 12. Mijn jeugd is echt een puzzel waarvan ik de stukjes niet op juiste plek kan krijgen en dat is niet fijn. Ik wil een tijdlijn hebben, maar die heb ik niet echt.
Daardoor is het voor mij ook moeilijk om bij het begin te beginnen, want waar is die? En wat was het?
Mijn broertje kreeg ook minder op zijn flikker van mijn vader. Maar alles werd goed gemaakt door, nieuwe dure kleding, het duurste en mooiste speelgoed, als ik heel graag een Barbie pop wilde dan was het niet goed, want ik moest meteen een heel huis met 10 poppen. Als ik graag een shirtje wilde van Benneton was dat niet goed genoeg, ik had een garderobe van alleen maar Oilily. Toen ik ouder werd en mijn ouders al gescheiden waren, moest ik persé Morgan en Replay. Voor mijn 15e verjaardag (overigens meteen het laaste verjaardagskado) kreeg ik voor 2500 gulden aan nieuwe kleding en spullen bij Morgan en Replay op de Kalverstraat vandaan.
Wij hadden vroeger samen ook niet 1 Nintendo GameBoy maar 2 en dan meteen alle spellen erbij. Ook hadden wij een Nintendo met alle spellen, toen de Sega uit kwam moesten wij die ook maar hebben.

Ik ben zo blij dat ik niet zo ben!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 10:04

Antibes schreef:Is daar toen een uitzending van geweest? Ik herinner me iets van d.e V.r.ies en een zeilleraar.

Ik kan me heel erg voorstellen dat je echt niet wilt dat die kinderen met zo'n naam geassocieerd worden. Ik hoop dat hij voor reden te vatten is en ik zou inderdaad proberen met hem te praten dat hij het recht heeft op een relatie met zijn vader en dat je daar niet over oordeelt, maar of hij snapt dat de naam schade aan de toekomst van zijn kindje kan doen. En ik zou daarbij ook zeker de vriendin niet vergeten, want hopelijk heeft zij nog het laatste woord.

Nee dit is een ander geweest, maar ik ben toen benaderd door de redactie van het programma. Ze wilde meer info, maar mijn nicht wilde ook niet meewerken ivm het toenlopende onderzoek.

Ik heb net ook mijn neef die heel goed kan praten met mijn broertje gemaild, of hij het ajb uit zijn hoofd kan lullen om die naam door te geven.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: