Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

+8
Darius
Bolleke
bolus26
RYW
Thunder
Roodkapje
Printje
kwak
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:33

Ik geef mijn dochtertje een pakje drinken mee (een pakje in zo'n houder, een beker lekt toch vaak), een appel in stukjes, en een klein koekje, bijv. een smoeltje oid.

Nou kreeg ik via mijn dochtertje al te horen dat dit schijnbaar teveel is, ze heeft een invaljuf omdat de juf ziek is, en van de inval mag ze dus maar 2 dingetjes meenemen, 4 stukjes appel is teveel, en een koekje hoeft dan ook niet. Een pakje is teveel drinken, dat kun je niet meer meenemen, en dan moet ze volgens de juf tevaak plassen. Dat mocht ze dus ook niet, ik zal dit eens navragen of dit echt zo is gezegd tegen haar, want dat zou ik vreemd vinden, een kleuter moet wel kunnen plassen als ze moet, en bovendien is de afspraak als de ketting er hangt, ze gewoon mogen gaan. (of ze moet echt achter elkaar willen, maar dat lijkt me niks voor haar) Dit alles vertelde mijn dochter me net.

Bij haar eigen juf was dit geen probleem en had ze alle stukjes appel elke keer op, maar nu neemt ze iedere keer de helft mee naar huis terug. Erg vreemd, de juf had volgens dochter gezegd dat het teveel is, en het kost teveel tijd....

Dus ik ben wel even benieuwd. Mij lijkt dit heel normaal, maar goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:44

die juf kon me wat als het echt zo is. Een kind moet toch fatsoenlijk kunnen eten en drinken in de pauze Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:47

Rejoy. schreef:die juf kon me wat als het echt zo is. Een kind moet toch fatsoenlijk kunnen eten en drinken in de pauze Rolling Eyes
+1

Spant ze samen met het CB uit angst dat de kinderen dik worden?! Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:51

Oh ik hoor het wel vaker op scholen dat ze erg weinig tijd hebben om te eten en te drinken, zooo stom Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:57

Nou zeg, wat bizar. Ik zou even nabellen als ik jou was, dit vind ik niet normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  kwak wo 7 sep 2011 - 7:04

Rejoy. schreef:die juf kon me wat als het echt zo is. Een kind moet toch fatsoenlijk kunnen eten en drinken in de pauze Rolling Eyes
+1
lijkt me heel normaal wat je dochter mee krijgt.
4 stukjes appel is toch gewoon 1 hele appel?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Printje wo 7 sep 2011 - 7:09

Hoi hoi

Even een reactie als kleuterjuf. Ik vind het ook raar vd invaljuf. Ik zeg zelf altijd iets gezonds mee naar school, geen koeken/chocolade etc. Als de kinderen het fruit niet opkrijgen in de fruitkring nemen we het mee naar buiten. Wanneer kinderen niet alles lusten kijk ik eerst wat ze gegeten hebben en de rest gaat mee terug naar huis of mogen ze opeten bij de lunch (wij hebben een continuerooster)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:20

Hier mogen de kinderen alleen fruit en een schoolbeker drinken mee naar school nemen. Ze hebben altijd 30 minuten de tijd om alles op te eten en te drinken, ze zingen hier liedjes bij en soms hebben ze een kringgesprek en duurt het eten en drinken iets langer, ongeveer 1 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Roodkapje wo 7 sep 2011 - 7:30

Hier gaat M. naar de vrije school dus daar gaat het iets anders als op een "gewone" basisschool. Daar is het vanzelfsprekend dat iedereen een stuk fruit mee neemt, dat neerlegt in de fruitmand en de schilmoeder van die dag gaat dat om half 9 klaar maken zodat de kinderen in de pauze een heerlijke fruitsalade hebben.

Andere tussendoortjes zijn niet toegestaan ( hebben ze ook geen tijd voor). De kinderen zitten maar tot 1 uur op school elke dag en om 12 uur beginnen ze met hun brood, wat vers wordt gebakken op school. Op maandag is het pap-dag dus dan krijgen ze pap ipv brood. Op andere dagen krijgen ze biologische kaas, pindakaas, appelstroop en biologische jam op het brood. Daar kunnen ze niet uit kiezen, daar is gewoon een vaste dag voor. Nu is mijn dochter allergisch voor pinda dus op de dag dat er pindakaas wordt gegeten mag zij uiteraard iets anders kiezen:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Thunder wo 7 sep 2011 - 9:24

Meestal is het hier iets van een sultana of liga en een beker karnemelk met roosvicee of idd een pakje.

Edit: Ik vind het een vreemde actie van de invaljuf. Het is toch niet meer als normaal om goed te eten tussendoor?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  RYW wo 7 sep 2011 - 10:03

Rataplan schreef:Meestal is het hier iets van een sultana of liga en een beker karnemelk met roosvicee of idd een pakje.

Edit: Ik vind het een vreemde actie van de invaljuf. Het is toch niet meer als normaal om goed te eten tussendoor?

Ja, hier ook. Alleen soms ipv de liga een stuk fruit of een stukje ontbijtkoek.

Ik vind het ook maar raar van de juf.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  bolus26 wo 7 sep 2011 - 10:06

ik vind het ook een beetje raar,zeker bij de kleuters!en drinken is vooral belangrijk.
bij ons is het wel zo dat de kleine pauze (van 10 uur zeg maar) maar 15 min mag duren inclusief buiten spelen. dat werkt dus voor geen meter want alle kinderen lopen met koeken op t plein etc. Ik lees nu maar even voor terwijl ze eten en op t rooster staat 15 min pauze. Lang leve de inspecteur! wellicht is de invaljuf hier niet van op de hoogte en houdt ze het rooster aan.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Thunder wo 7 sep 2011 - 10:23

RYW schreef:
Rataplan schreef:Meestal is het hier iets van een sultana of liga en een beker karnemelk met roosvicee of idd een pakje.

Edit: Ik vind het een vreemde actie van de invaljuf. Het is toch niet meer als normaal om goed te eten tussendoor?

Ja, hier ook. Alleen soms ipv de liga een stuk fruit of een stukje ontbijtkoek.

Ik vind het ook maar raar van de juf.

Hier gaat er ook wel vaak fruit of ontbijtkoek mee hoor, ik probeer eigenlijk elke dag wat anders mee te geven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 19:10

rare juf zeg...

Indy krijgt een volle beker aanmaak mee en in haar broodtrommel zit de ene keer een appel/banaan, of kleine tomaatjes en wat plakjes komkommer. Vandaag toevallig een peperkoek en een paar tomaatjes...
Alles is altijd leeg als ze naar huis komt, dus naar mijn idee prima zo...

zou het echt even aankaarten, zo'n kleintje moet wel goed eten en drinken op school!

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Bolleke wo 7 sep 2011 - 19:45

C.hristian krijgt 2 sneedjes brood mee, een fruitreep, en 2 pakjes.. Echt belachelijk van die juf zeg, een kind moet toch fatsoenlijk kunnen eten en drinken. Het is wel zo dat er een bepaalde tijd aan verbonden is, en als het niet op is betekent het bij C.hristian meestal dat hij heeft zitten kletsen ipv te eten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Bolleke wo 7 sep 2011 - 19:45

Oh ja, hij heeft ook een continu rooster.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Darius wo 7 sep 2011 - 19:45

bolus26 schreef:ik vind het ook een beetje raar,zeker bij de kleuters!en drinken is vooral belangrijk.
bij ons is het wel zo dat de kleine pauze (van 10 uur zeg maar) maar 15 min mag duren inclusief buiten spelen. dat werkt dus voor geen meter want alle kinderen lopen met koeken op t plein etc. Ik lees nu maar even voor terwijl ze eten en op t rooster staat 15 min pauze. Lang leve de inspecteur! wellicht is de invaljuf hier niet van op de hoogte en houdt ze het rooster aan.

Dat was op mijn vorige school ook zo, daar was een continuerooster. Tussen 12 en 12:30 uur hadden de kinderen pauze en had jij als juf ook pauze. Ware het niet dat in dat half uur 30 kinderen hun handen moesten wassen, moesten eten en drinken en hun jas aan moesten trekken. En dan was je als juf nog verantwoordelijk, dus vaak had je maar een kwartiertje pauze, want over eten en drinken doe je maar een kwartier. Het was weer anders als je ondertussen ging voorlezen, want dan was het 'onderwijstijd'. Ach ja....

In ieder geval vind ik een beker of een pakje drinken (die knoeien idd veel minder!!) en een heel stuk fruit (dus een hele appel, geen paar stukjes) voldoende.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Lejow wo 7 sep 2011 - 19:46

Officieel gezien mag het eten en drinken van de inspectie maar 15min duren, ook bij de kleuters. Maar wat al eerder gezegd is, door voor te lezen of een filmpje te kijken op het smartboard zorg ik er altijd voor dat het een half uurtje duurt.
Vind het wel raar dat ze geen pakje mee mag nemen, denk aan de pakjes schoolmelk, die zijn net zo groot!

Ik laat de kinderen gewoon opeten, wat ze op willen eten in dat half uurtje. Zo lang ze ook nog maar eten overhouden voor de overblijf is er niets aan de hand. Ik eet zelf ook wat ik wil eten en niets is erger dan met honger in de klas zitten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  VeryCherry wo 7 sep 2011 - 20:30

Mijn zoontje krijgt voor de kleine pauze een pakje drinken mee (sap) en een Liga, fruit, ontbijtkoek of sultana. En als hij overblijft twee boterhammen en meestal nog iets van komkommer of een minikrentenbol erbij en een pakje chocolademelk of yoki.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 22:50

Hier eten en drinken ze rond 10 uur. Tygo krijgt iedere dag fruit mee, een appel/peer/druiven/banaan dat soort dingen. Verder krijgt hij een beker drinken mee. Ik heb nog nooit gehoord dat ze niet genoeg tijd hebben om dit netjes op te eten. Vind dat net als alle andere hier, raar.
Bij Tygo op school willen ze hebben dat er fruit gegeten wordt rond 10 uur, geen koek of anderszins lekkernij. Dit omdat ze de kinderen willen stimuleren om fruit te eten of evt. groente. Daarnaast waren er ouders die hun kinderen lekkers meegaven zoals danoontje staafjes, kaas staafjes, die soepstengels met smeerkaas en dat soort dingen. Dat wilden ze niet meer, want het kind ernaast zit dan te watertanden op dat lekkers. Tevens leert het kind dan geen groente en fruit eten terwijl dat erg belangrijk is natuurlijk. Vorig jaar hebben ze op school met een proef meegedaan. Op woensdag, donderdag en vrijdag kregen ze dan vanuit school groente of fruit en dat moest dan minimaal geproefd worden. Als kinderen het echt vies vonden hoefden ze het niet op te eten, maar een hapje proeven moesten ze wel. Ik vond dat een hele goeie van de school.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 22:57

Zoveel is het dus blijkbaar niet wat ik meegeef, lees ik al uit jullie reacties. Het is een hele kleine appel, en dan nog niet eens een hele appel, dus dat valt nog wel mee. Ik snij het in partjes, 4 of 5 stukjes, en bij haar eigen juf kwam dit dus ook gewoon op.
Het koekje is een smoeltje oid, dus echt zo'n klein koekje ter grootte van een 2 euro munt, nou, dat valt ook reuze mee lijkt mij.

Ik heb haar vanmorgen een beker drinken meegegeven tot de helft gevuld, helaas had ze nu weer een andere juf, maar als ik de inval kan spreken, zal ik het toch eens navragen, ook wb het toiletgebruik. Misschien heeft ze idd wel een paar keer gevraagd of ze mocht, dat kan ik zo ook niet weten, maar als het 1 of 2x is, lijkt me dat ook heel normaal, die kinderen zijn nog maar net zindelijk! (zij nu een jaar, maar goed, als ze moet, dan moet ze toch kunnen)

Hoe werkt dat op andere scholen trouwens? Hier is het zo dat als de ketting er hangt, ze gewoon naar de wc mogen lopen, zonder te vragen, maar blijkbaar werkt dat in de praktijk toch anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 23:12

Hier ook middels de ketting. En of kinderen nu 1 keer of 10 keer naar de wc moeten, tja, dat is dan zo. Alles beter dan in de broek lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Summerlovin wo 7 sep 2011 - 23:28

Toen ik een kleuter was klopte ik altijd op de deur van het lokaal waar mijn broer in zat als ik onderweg was naar de wc. Toen werd ik een keer betrapt en zei mijn juf dat ik niet meer naar de wc mocht. Mijn moeder was razend, want inderdaad, dat moet je niet zeggen tegen een kleuter. Een kleuter moet gewoon naar de wc kunnen.

Wat betreft het eten, ik liep stage in een kleuterklas en daar hadden veel kinderen ook een paar stukjes appel mee en een pakje drinken, kregen ze altijd op en was zeker niet teveel.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Mamsie do 8 sep 2011 - 2:12

Hier krijgen ze ook een pakje drinken mee en een "gezonde" koek, peperkoekje of rijstewafel. Ik geef geen fruit mee ( eigenlijk moet het wel ) want ze eten het gewoon niet op. Ik kreeg elke keer het fruit mee naar huis. Dus fruit krijgen ze gewoon thuis zodat ik er toezicht op heb dat ze het op eten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Lejow do 8 sep 2011 - 2:57

Ik werk ook met een ketting, en tijdens het spelen en werken mogen ze gewoon gaan als de ketting er hangt.
Als we in de kring zitten, liever niet, anders blijf ik uitleggen. Tenzij ik zie dat een kind het echt niet meer kan ophouden natuurlijk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school? Empty Re: Wat geven jullie je kind mee als tussendoortje naar school?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum