Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als mama nog tijd voor jezelf?

+16
Linda
Tiara
studiebol
Mamsie
Wennes
PiP
Supertalentje
Annemie
koNijntje
Floor
Niene
yes1984
Aagje!
Liadan
RYW
Darius
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Als mama nog tijd voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Als mama nog tijd voor jezelf?

Bericht  PiP vr 16 maa 2012 - 3:23

Ik zou dan ook kijken voor een extra morgen oppas. Jij werkt dat wel niet zoveel, maar je vriend werkt wel meer dan gemiddeld. Die tijd moet je ook ergens vandaan halen.

Kan je vriend anders niet tijdelijk minder werken? Geen idee wat hij doet hoor.
Maar dat ze dan rekeningen houden met zijn werktijden, zodat hij `s avonds eerder thuis is?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama nog tijd voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Als mama nog tijd voor jezelf?

Bericht  Supertalentje vr 16 maa 2012 - 3:25

Ja, of dat hij je wat meer ondersteunt (voor zover hij dat dan niet doet, ik kan het er niet uithalen).

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 3:29

Weinig. M'n zoontje slaapt tussen de middag nog wel maar dan ben ik vaak bezig met m'n studie en/of het huishouden

Het is al weer veel te lang geleden dat ik eens lekker met een vriendin ben wezen shoppen bijvoorbeeld en ik schilder ook graag maar ik heb al ruim 1,5 jaar geen pernseel meer aangeraakt !

Gast
Gast

Bericht  Wennes vr 16 maa 2012 - 3:48

Heel herkenbaar hoor! Ik heb het eerste 1 1/2 jaar bijna geen tijd voor mezelf gehad. Onze zoon sliep toen ook nog niet door en was door zijn gezondheid erg onrustig. Uiteindelijk is dit beter gegaan en toen merkte ik dat ik ook echt mezelf weer werd, heerlijk!
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als deze baby er is.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie vr 16 maa 2012 - 4:01

Ik kan alleen maar zeggen het wordt beter. Maar als je nu tijd voor jezelf nodig hebt moet je die idd maken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol vr 16 maa 2012 - 4:12

Eerlijk gezegd heb ik nog niet ervaren dat ik geen tijd voor mezelf had. In het begin sliepen de meiden erg veel, dus tja toen had ik nog veel tijd voor mezelf.
Nu zijn ze wat langer wakker en is het natuurlijk iets minder geworden, maar nog steeds vind ik dat ik veel kan doen. Als ik wil shoppen dan vraag ik iemand mee zodat die op de meiden wil letten als ik iets pas of ik vraag of ze even bij mijn ouders mogen blijven.
Mijn vriend is ook veel thuis geweest de laatste tijd, dus dan ga ik ook wel weg en blijft hij bij de meiden.
En tja in de tuin werken vind ik niet echt leuk maar het moet toch gebeuren, dan zet ik de dames lekker buiten met dit weer en doe ik de tuin, toch een momentje voor mezelf en ik ben wel weer blij met het eind resultaat.
En savonds slapen ze ook goed dus dan heb ik genoeg tijd voor mezelf.

Ik besef me goed dat dit ook kan omdat ik makkelijk op mensen zoals mijn ouders, mijn zus, de buren, vriendinnen kan terug vallen.

studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 4:20

Ik maak tijd voor mezelf.
Voor deze zwangerschap ging ik lekker hardlopen 2 a 3 keer in de week.
Nu tijdens de zwangerschap ga ik extra lang douche en geniet ik van de kindloze vrijdag smile ( zie andere topic)
Als straks de baby er is zal het wel erg druk worden maar zodra ik weer kan hardlopen ga ik dat weer doen om zo weer een moment voor mezelf te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Tiara vr 16 maa 2012 - 6:57

Ik herken het nu niet meer zo snel, in het begin wel toen ze nog kleiner was. Maar als ik een drukke dag heb gehad met haar of ze zit even niet lekker in haar vel dan wil ik s avonds wel graag wat tijd voor mezelf en dan ga ik lekker in bad bijvoorbeeld. In het weekend als mijn man er is, dan ga ik heel soms wel even lekker tutten of even naar de winkel/centrum. Ik denk ook echt dat je er tijd voor vrij moet maken, probeer een schema (als je dit nog niet hebt) in de dag te krijgen, misschien overleggen met je man/vriend dat wanneer hij er is jij je even terug kan trekken of even de deur uit gaan.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 7:06

Ik maak ook tijd voor mezelf, al is het wel vaak in huis, een avondje helemaal alleen in bed, kaarsjes aan, maskertje op en lekker lezen bijv.

Of ik ga gewoon lekker de stad in, dan passen mijn ouders, zus of man op. Ik vind het wel belangrijk om even wat tijd voor mezelf te hebben.

Ondanks dat ik niet klaag, ik werk maar 20uur (nou eerlijk gezegd nog geen eens), vind ik echt wel fijn om echt tijd voor mezelf vrij te maken / in te lassen.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 16 maa 2012 - 7:13

Ik maak ook tijd vrij voor mezelf. Een aantal keer per jaar ga ik met 3 vriendinnen een nachtje weg. Of 's avonds eens wat drinken of uit eten. Mijn man blijft dan met haar thuis, hij heeft geen behoefte om zonder mij of onze dochter weg te gaan, maar hij snapt het wel dat ik dat wel nodig heb. We hebben haar nog niet door iemand anders op laten passen (behalve voor werk).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ vr 16 maa 2012 - 7:17

Nu heb ik zeker nog wel tijd voor mezelf. Ja niet zoals voordat ik kindjes had natuurlijk, ik leef toch nog wel een beetje van voeding naar voeding zeg maar Wink . Maar in de 2,5 a 3 uur tussen de voedingen in, ga ik regelmatig even de deur uit, al is het alleen maar even naar het winkelcentrum of iets.
Mijn man is nu trouwens nog thuis, dus dat scheelt heel veel natuurlijk. Ik zal het strake echt veel drukker hebben. Maar als hij weer naar zijn werk gaat, probeer ik in het weekend of 's avonds wel even een momentje voor mezelf te pakken hoor, al is het maar een uurtje.

Werkt je partner ook in het weekend? En ook altijd 's avonds?
Dan zou ik er toch echt tijd voor maken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Flower_L vr 16 maa 2012 - 7:43

Toen l twee / drie maanden was, verveelde ik mij stierlijk tijdens verlof. had genoeg tijd voor mezelf .....teveel zelfs! Nu werk ik vier dagen en dat is best pittig. gelukkig slaapt hij prima. Na zeven u is het stil. Dus iets voot acht hebben vriend en ik avond smile
Al ben ik nu zo dom geweest om net neer te ploffen voor het opgeruimd is.... Neutral

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  kwak vr 16 maa 2012 - 9:50

vrijdagavond is van mij!Ik zit op een koor en dat is voor mij heel ontspannend, dus vrijdagavond is van mij, heerlijk!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  SarahKey vr 16 maa 2012 - 10:41

Ik heb overdag geen tijd voor mezelf. Siem is veel wakker (slaapt hooguit twee uurtjes op een dag of ik moet uren gaan wandelen) en als hij wakker is wil hij aandacht. Dan lukt net wat schoonmaken en opruimen op een dag. Maar als mijn man thuis is kan ik wel wat voor mezelf doen. Vanavond voor het eerst even weg geweest, maar echt momenten thuis is me nog niet gelukt. Wil graag weer even een avondje freubelen maar kies eerder voor een avondje bijslapen momenteel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: