Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gemeentelijke belastingen?

Ga naar beneden

Gemeentelijke belastingen?   Empty Gemeentelijke belastingen?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 8:39

Ik word volgens mij een beetje gek of heel erg vergeetachtig...

Eind Januari krijg ik normaliter een afrekening van het aantal vuilniszakken ik heb gedeponeerd in de ondergrondse container voor de laatste helft van 2011. Dit is altijd een bedrag van rond de 20 euro. Eind maart krijg ik altijd een gecombineerde aanslag voor WOZ en afvalstofheffing. In mei krijg ik daar overheen natuurlijk nog de waterschapsbelasting, een bedrag van rond de 160 euro. En juli krijg ik de rekening over de eerste helft van 2012 en hoeveel afvalzakken ik heb gedeponeerd. Helder verhaal en door de maanden had ik overzicht en wist ik precies hoe en wat en wanneer en tot wanneer er werd afgeschreven. Ik heb een automatische incasso, wel zo handig. Althans, dat vind ik.

Een aantal maanden geleden kwam ik erachter dat ik inmiddels maandelijks 100 euro betaal aan de gemeente. En dat vind ik aardig veel, vooral als ik me bedenk dat ik maar klein woon en mijn WOZ ook niet zo hoog wordt aangeslagen. Maar aangezien een vriend van mij hetzelfde betaald, ben ik er vanuit gegaan dat dit ook goed is gegaan. Beetje laksigheid ook wel, want heb er verder niet achteraan gebeld.

Maar wat schetst nu mijn verbazing. Ik krijg een rekening van de gemeente met daarin inderdaad de gestelde aantal afvalzakken en opeens moet ik vast recht gaan betalen. 60 euro. In principe wil ik het best betalen, daar niet van, maar welk vast recht praten we dan over? Want zo, met de rekeningen van de gemeente, wordt het wel heel erg duur wonen. En in de eerste drie jaar heb ik deze rekeningen nooit gezien.

Ik ga maandag even bellen. Maar wat ik me afvroeg, betalen jullie ook zoveel aan de gemeente? Want ze blijven maar incasseren en word er een beetje gek van. laughcry En de tweede vraag, wat zou de gemeente verstaan onder vast recht? Want om nu nog eens 60 euro bovenop de gestelde 160 euro te betalen, voor afval, vind ik wel erg duur. En als het "huur" is voor een groene/grijze container, dan kan ik ze maandag uit de droom helpen, want moet het niet voor niets deponeren in een ondergrondse container.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gemeentelijke belastingen?   Empty Re: Gemeentelijke belastingen?

Bericht  Sarah1985 vr 27 jan 2012 - 8:43

ik heb pas geleden voor 2011 betaald en was 561 voor afval meerpersoonshuishouden, woz, en riool ofzo. Alles staat op 1 rekening bij ons
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gemeentelijke belastingen?   Empty Re: Gemeentelijke belastingen?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 8:50

Dat was in 2010 bij ons ook het geval. En vorig jaar heeft HEF de rioolreiniging overgenomen. Dus 2011 bestond uit twee rekeningen. Maar dat was heel duidelijk te herlezen. Het stond gewoon niet op de rekening en niet veel later op die van HEF wel. laughcry

Het kan zijn dat ze afvalstofheffing ook van de oorspronkelijke rekening hebben gehaald, maar dan zou deze opeens 40 euro zijn gedaald en ik geloof niet dat mijn gemeente gek is. Er staat ook op de brief, en dat is wat ik vreemd vind, dat als ik vragen heb over de aanslag, dat ik mijn containernummer bij de hand moet houden. Maar ik heb geen container. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gemeentelijke belastingen?   Empty Re: Gemeentelijke belastingen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum