Belastingen Belastingen Belastingen
+3
CCC
Ella
Lejow
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Belastingen Belastingen Belastingen
Pffff het is echt te belachelijk voor woorden.
We betalen aan de gemeente Rotterdam en we betalen aan de Regionale Belasting groep.
Maar heb soms echt het idee dat we blijven betalen en ook tig keer voor hetzelfde.
Afvalstoffenheffing, Rioolrecht, Waterysteemheffing Ingezetenen (dus dan betaal ik omdat ik in mn huis zit) en dan ook nog eens watersysteemheffing eigenaren (dus betaal serieus nog een keer, maar dan omdat ik eigenaar ben van dit huis).
Volgens mij zijn het allemaal gewoon tig benamingen voor hetzelfde beestje, het feit dat ik een wc heb om te piesen en water uit de kraan kan drinken.
Maar man, wat een bedragen!
We betalen aan de gemeente Rotterdam en we betalen aan de Regionale Belasting groep.
Maar heb soms echt het idee dat we blijven betalen en ook tig keer voor hetzelfde.
Afvalstoffenheffing, Rioolrecht, Waterysteemheffing Ingezetenen (dus dan betaal ik omdat ik in mn huis zit) en dan ook nog eens watersysteemheffing eigenaren (dus betaal serieus nog een keer, maar dan omdat ik eigenaar ben van dit huis).
Volgens mij zijn het allemaal gewoon tig benamingen voor hetzelfde beestje, het feit dat ik een wc heb om te piesen en water uit de kraan kan drinken.
Maar man, wat een bedragen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Belastingen Belastingen Belastingen
Zo herkenbaar!
Wij zijn het maar gaan bijhouden en hebben in de agenda gezet wanneer er weer één komt. Zo hebben nog een beetje overzicht.
Wij zijn het maar gaan bijhouden en hebben in de agenda gezet wanneer er weer één komt. Zo hebben nog een beetje overzicht.
Gast- Gast
Ook heel herkenbaar, fijn altijd die rekeningen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Herkenbaar, ik heb soms het idee dat ik over iedere scheet die ik laat belasting moet betalen.
Gast- Gast
Heel erg herkenbaar!
Ik dacht altijd maandelijks twee keer 'iets' te betalen aan de gemeente. Maar dit bleek 3x 'iets' te zijn. En toen kreeg ik er nog eens een aanslag overheen en toen heb ik maar even gebeld. Toen werd het dus voor korte tijd, twee maanden, 4x 'iets'. Ik geloof ze maar, want ik zie door de gemeentelijke belastingen het bos niet meer. En dan heb ik nog eens iets van het waterbedrijf wat ik onder dezelfde noemer schaar. Vijfde 'iets' op een gegeven moment. Toch in totaal een 150 euro.
Ik dacht altijd maandelijks twee keer 'iets' te betalen aan de gemeente. Maar dit bleek 3x 'iets' te zijn. En toen kreeg ik er nog eens een aanslag overheen en toen heb ik maar even gebeld. Toen werd het dus voor korte tijd, twee maanden, 4x 'iets'. Ik geloof ze maar, want ik zie door de gemeentelijke belastingen het bos niet meer. En dan heb ik nog eens iets van het waterbedrijf wat ik onder dezelfde noemer schaar. Vijfde 'iets' op een gegeven moment. Toch in totaal een 150 euro.
Gast- Gast
Dat heb ik dus ook, het idee dat ik tig keer voor praktisch hetzelfde betaal..
Lejow- Lady Post-a-lot
Hou maar op... Kreeg er van de week nog één binnen... Waarvan ik dacht, dat hadden we toch al betaald? Ga het van de week maar eens goed uitzoeken, was nu 90 euro... maar vind dat ik al teveel betaal eigenlijk.... zucht...
Ohja en ook zoiets, voorheen kregen we altijd in jan, febr en maart dit soort rekeningen en het schijnt steeds normaler te zijn dat dit later word, wanneer het ze uitkomt ofzo. Heb er soms totaal geen oevrzicht meer over, terwijl ik het netjes in een spreadsheetje heb staan...
Ohja en ook zoiets, voorheen kregen we altijd in jan, febr en maart dit soort rekeningen en het schijnt steeds normaler te zijn dat dit later word, wanneer het ze uitkomt ofzo. Heb er soms totaal geen oevrzicht meer over, terwijl ik het netjes in een spreadsheetje heb staan...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Zusje schreef:Das toch niks nieuws...
Zei mijn pa ook al 'vorig jaar hadden we deze zelfde discussie'
Ohw..
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar dat je een wc hebt om te 'piesen' en dat er water uit je kraan komt is natuurlijk niet gratis. Je maakt een jaar lang gebruik van deze luxe voor dit geld. Ik baal ook altijd van de bedragen maar goed, ik kan daar niks aan veranderen. Ik weet dat het komt dus hou er rekening mee. Ik snap dan ook niet echt waar je nog over moet discussiëren? Wat is de discussie dan eigenlijk? Want die mis ik geloof ik...
Gast- Gast
Zusje schreef:Maar dat je een wc hebt om te 'piesen' en dat er water uit je kraan komt is natuurlijk niet gratis. Je maakt een jaar lang gebruik van deze luxe voor dit geld. Ik baal ook altijd van de bedragen maar goed, ik kan daar niks aan veranderen. Ik weet dat het komt dus hou er rekening mee. Ik snap dan ook niet echt waar je nog over moet discussiëren? Wat is de discussie dan eigenlijk? Want die mis ik geloof ik...
Laat ik het zo zeggen 'dit gesprek' hehehe
Ik weet ook dat het komt, alleen vergeet deze iedere keer.
Lejow- Lady Post-a-lot
'Dit gesprek' is slechts geklaag. Ik heb het niet zo op klagen denk ik .
Als je het vergeet kun je aan het eind van je kalender de datum opschrijven wanneer het dit jaar kwam. Dan, als je een nieuwe kalender koopt, zet je het daarop. Dan vergeet je het volgend jaar niet.
Als je het vergeet kun je aan het eind van je kalender de datum opschrijven wanneer het dit jaar kwam. Dan, als je een nieuwe kalender koopt, zet je het daarop. Dan vergeet je het volgend jaar niet.
Gast- Gast
Moet ik eerst nog even een kalender halen haha!
Maar dat is inderdaad wel een goede, alhoewel als ik het nou volgend jaar weer vergeet...
Maar dat is inderdaad wel een goede, alhoewel als ik het nou volgend jaar weer vergeet...
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar betalen jullie per maand meerdere bedragen dan? Ik betaal maar 1 bedrag aan de gemeente en dat is voor de gemeemtelijke belastingen en rioolheffingen. En eens in het jaar krijg ik een rekening voor de waterschapsbelasting.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Maar betalen jullie per maand meerdere bedragen dan? Ik betaal maar 1 bedrag aan de gemeente en dat is voor de gemeemtelijke belastingen en rioolheffingen. En eens in het jaar krijg ik een rekening voor de waterschapsbelasting.
+1
Wij hebben gewono gemeentelijke belasting en waterschapsbelastingen. Die eerste betalen we via een automatische incasso in 10 termijnen, die tweede krijgen we eens per jaar een acceptgiro van en betalen we gewoon gelijk in een keer.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
M@niek schreef:Maar betalen jullie per maand meerdere bedragen dan? Ik betaal maar 1 bedrag aan de gemeente en dat is voor de gemeemtelijke belastingen en rioolheffingen. En eens in het jaar krijg ik een rekening voor de waterschapsbelasting.
Dit gaat bij ons ook zo!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Wij krijgen ook maar twee flinke rekeningen (ook Rotterdam). Waterschapbelasting en afvalstoffenheffing. Verder betalen we elke drie maanden voor water. Maar wij huren, zit daar nog verschil in misschien?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Wij krijgen ook maar twee flinke rekeningen (ook Rotterdam). Waterschapbelasting en afvalstoffenheffing. Verder betalen we elke drie maanden voor water. Maar wij huren, zit daar nog verschil in misschien?
Ja, als je een koophuis hebt betaal je nog eens een keer voor hetzelfde, omdat je eigenaar bent.
Wij krijgen 3 rekeningen, 1 van de gemeente rotterdam met WOZ en afvalstoffen geloof ik, en 2 van de regionale belastinggroep voor het waterzuiveringsgebeuren, 1 omdat we hier wonen en 1 omdat we eigenaar zijn. De eerste 2 betalen we in termijnen (72 en 40 euro in dr maand) en de laatste in 1 x, maar dat is ook 'maar' een rekening van 40 euro in totaal.
Lejow- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Gemeentelijke Belastingen
» Gemeentelijke belastingen?
» Wat betaal jij aan gemeentelijke belastingen?
» Geen aanslag gemeentelijke belastingen
» Gemeentelijke belastingen etc, welke maand?
» Gemeentelijke belastingen?
» Wat betaal jij aan gemeentelijke belastingen?
» Geen aanslag gemeentelijke belastingen
» Gemeentelijke belastingen etc, welke maand?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: