Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 16 jun 2012 - 8:45

moepie, ik moet over 1 1/2 week weer naar de gyn en zal het dan nog wel een keer aangeven.
Ik was afgelopen week bij de vk van het ziekenhuis en ze zei dat als ik het had gelijk mocht komen. Maar dat is niet zomaar even te regelen. Ik moet iemand hebben die kan rijden of die bij onze zoon kan blijven. ik probeer me er maar niet te druk over te maken. Wie weet zijn het toch bepaalde zenuwen?

Maddie, de dekentjes zijn bij de babydump met 15% korting zag ik op de site.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 17 jun 2012 - 21:15

Maddie, leuk is dat he! Dat babyshoppen. Ik was van plan om vandaag even te gaan shoppen, maar het regent en onweert hier nu heel hard! Misschien vanmiddag en anders alleen even naar de baby-dump vanmiddag.

Bebbel, Wat fijn dat je bijna verlof hebt! Ik tel de weken nu ook wel af hoor, nog 4 weken werken. Maar sta heel weinig ingepland, steeds maar 2 dagdelen in de week. En mijn oppaskindje zei ook al af voor a.s. donderdag.

Moepie, fijn dat je verlof hebt! Nu lekker rustig aan doen. Gaat je dochter wel gewoon nog naar het kdv? Fijn dat alles goed was bij de vk!


Nera, wat balen dat je zo ziekig bent en dan ook last van je bekken, rug en buik. Voel je je al weer een beetje beter? Wel fijn dat je bijna verlof hebt.

Wennes, wat fijn, 34 weken! Ik vind het echt zo knap van je hoe je het allemaal volhoud!

All, Ik heb best wel een druk weekend achter de rug. Zaterdag het hele huis opgeruimd en schoongemaakt. En daarna mijn verjaardag gevierd, dat was heel gezellig. Ik ben goed verwend! En zelfs al dingen voor de baby gekregen van mijn schoonmoeder en schoonzus!
Gisteren heeft mijn vriend de plinten in de babykamer gelegd. Daarna hebben we de meubeltjes er ingezet! Het staat helemaal naar mijn zin! Ik zal van de week wat foto’s plaatsen.
Vandaag lekker een rustig dagje. Ga zo eerst eens even douchen. En daarna de meubeltjes schoonmaken en alle tasjes met babyspul uitzoeken en een plekje geven in de kast en commode.
Daarna misschien nog even de stad in of anders alleen naar de babydump.
Vanavond weer zwangerschapscursus.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 18 jun 2012 - 18:21

@ Wennes, dat is inderdaad wel belangrijk, dat je de tijd hebt om voor je andere kind wat te regelen. Ik had gezien dat er korting is bij Baby dump, maar wil even wachten tot het kamertje bijna af is, zodat ik weet welke kleur leuk zal staan.

@ Jezzie, baby shoppen is heel leuk, maar ontzettend duur zo af en toe. Ik sta soms echt te kijken wat we allemaal nodig hebben en wat het kost. Mijn vriend vraagt soms of het echt nodig is. Nou ehm... Ja!!! Ik leen al sommige dingen van mijn zus. zoals een handkolf (wil op den duur zelf een elektrische kolf aanschaffen) En ook kleding in maat 50/. 56.

@ All, hoeveel lakentjes/ dekens hebben jullie voor je ledikant/ wiegje aangeschaft?
Op mijn werk heb ik aangegeven dat ik de afgelopen paar weken erg moe was aan het einde van de werkweerk. Ik heb nu afgesproken om deze week nog aan te kijken en anders zo nodig eerder met verlof te gaan. Dat aangeven was voor mij al een hele stap. Maar niet zeuren en doorgaan werkt nu gewoon ook niet!! Ik wil zelf graag zo kort van te voren, omdat het schooljaar dan af is en ik alles goed achter kan laten. Want we werken met z'n drieën op de groep en de ene zit ziek thuis vanwege bekkenklachten en het verwerken van het krijgen van een kindje met down. De andere is een dag minder gaan werken en werkt maar twee dagen. Daarom wordt het al snel rommelig op de groep. Maar ja.. mijn gezondheid gaat wel voor natuurlijk!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 18 jun 2012 - 21:31

Maddie, Je moet goed aan jezelf denken hoor! Dit is juist de tijd dat je goed voor jezelf moet zorgen, want zo zorg je ook goed voor je kindje. Kun je niet nog een paar weken een vrije dag opnemen zodat je niet eerder met verlof hoeft te gaan?

Jezzie, ik ben benieuwd naar de foto's.


Wij gebruikten bij B een ledikantje en ik had 3 lakens, 3 hoeslakens, 2 dekentjes en 1 aerosleep.
Nu gaan wij een wieg gebruiken en ik heb nu 2 lakentjes, 2 hoeslakentjes, 3 moltons en 1 dekentje. Mijn schoonmoeder was ook nog bezig om zelf een dekentje en lakentje te maken.

gisteren gewoon 34 weken zwanger en vandaag gaat officieel mijn verlof in!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP ma 18 jun 2012 - 21:53

Heerlijk Wennes: Geen ziektewet, maar verlof Very Happy

Maddie: Ik had 2 hoeslakens, 2 lakens, 1 deken en een aerosleep voor het ledikant. Voor de wieg ook 2 hoeslakens, 2 lakens en 1 deken
Later nog wel een set van een hoeslaken, laken en deken gekocht voor het campingbedje

Nu heb ik totaal wel iets meer, maar dat komt omdat het vorige allemaal rose met groen was. Het groene (2 lakens) kan ik wel gebruiken natuurlijk, maar dat stond natuurlijk niet leuk Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 2474380249

Jezzie: Nog geshopt?

Ik ga zo maar eens een wasje buiten ophangen en strijken. Daarna kijken of we wat van het zonnetje kunnen genieten.
Hopelijk vermaakt onze dochter zich lekker in de zandbak en op de glijbaan, kan ik een boekje lezen smile

Gisteren hebben we het bed omhoog gedaan, wel weer wennen hoor!
Morgen naar het ziekenhuis, eerst gesprek met een hematoloog over de ziekte zelf en daarna naar de gyn voor controle en de bevalling te bespreken.
Nu duimen dat de gyn een inleiding wil doen, zie er zo tegenop om minimaal een uur in de auto te moeten met weeen en dan ook nog een file in te rijden..
We moeten namelijk over knooppunt Eemnes en daar staat vaak file...
Het is ook de vraag waar mijn man op dat moment aan het werk is, die zit ook nog wel eens op een uur en kwartier rijden.
Maar als het goed is vanaf volgende week op max 45 minuten.

Net nog wat dingen gehaald voor in de ziekenhuis tas, volgens mij heb ik nu wel alles.
Moet alleen nog 1 van de 2 accu`s van de camera`s opladen en heb nog wat dingen die op het laatste moment erin moeten.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 18 jun 2012 - 22:41

@ Wennes, wat lekker dat je nu echt verlof hebt!! Wat gaat de tijd toch hard he! Hoe voel je je de laatste dagen? Ben je gestopt met de weeënremmers of ga je nog even door?
Over mijn verlof... ik ga niet op mijn tandvlees lopen hoor, als het niet meer gaat ga ik eerder stoppen natuurlijk. Morgen komt mijn leidinggevende en dan moet ik sowieso overleggen over mijn werkzaamheden die laatste dagen, want mocht ik het einde van het schooljaar toch redden, ik mag geen dingen tillen e.d. dus kan ik maar beperkt werkzaamheden doen natuurlijk.

@ Pip Dat zal zeker wennen zijn zo'n hoog bed!! Wel lekker dat je je tas voor het zkh al klaar hebt staan. Maar ja.. je bent ook al wel bijna 37 weken natuurlijk!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie ma 18 jun 2012 - 23:15

Maddie; ik weet niet meer precies wat ik heb liggen kwam lakentjes en dekentjes. Heb het natuurlijk nog van de eerste en er kwam zo'n stapel met lakentjes voorbij dat ik het nog even moet uitzoeken wat voor de wieg is en wat voor het ledikant. Had toen al veel van m'n moeder en schoonzus gekregen dus dat zit er ook bij..

Goed dat je hebt aangegeven dat je het niet helemaal trekt, het is zeker belangrijk om nu aan jezelf te denken! Ook al is dat moeilijk...
Misschien kan je anders halve dagen werken?

Wennes; wat heerlijk zeg, 34 weken zwanger! super hoor!! En nu lekker officieel verlof smile

Pip; oh je bed omhoog! Heerlijk!! Ik zei gisteren nog tegen Peter dat me dat nu al wel wat leek, ivm makkelijker in bed gaan. Ik vond het bij E. toen ideaal.
Succes morgen met je afspraken, duidelijk je wensen aangeven hoor.

all; gistermiddag heb ik de flesjes uitgekookt smile Wel vroeg, maar vond het gewoon leuk om te doen. Staat weer leuk zo die flesjes in de kast haha en dan is het mooi vast klaar. De box staat al even in de kamer en daar heb ik ook maar vast de muziekmobiel aangemaakt. Onze dochter heeft er vanmorgen denk ik zo'n 15 minuten naar zitten kijken haha.
Wij hebben een bloom kinderstoel waar onze dochter tot nu toe nog in zat, maar ik heb hem nu weer babyproof gemaakt, dus andere riempjes erin, schoongemaakt en in de ligstand. Voor onze dochter hebben we een hoge stoel van ikea in elkaar gezet. Toen ze gisteren thuis kwam van het kdv was ze heel verdrietig dat 'haar' kinderstoel niet meer op z'n plek stond maar toen ze vanmorgen haar grote meiden stoel zag was ze helemaal trots! "kinderstoel is voor baby!" lief toch?

Ik hou volgens mij met de dag meer vocht vast... niet zo fijn!
Vorige week begonnen met het poetsen van de keuken, vandaag maar eens af maken.
Vanmorgen ben ik bij een oud vriendin geweest, die heeft een kleine van 4 weken.... zo lief!! Dan kan het van mij nu niet snel genoeg gaan hoor smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 18 jun 2012 - 23:50

Pip, denk je dat de gyn je in wil leiden? Hopelijk kan je man vanaf volgende week iets dichter bij huis werken. Mijn man zit ook een uurtje hier vandaan en moet vaak nog verder voor klantafspraken. maar ik heb hem al gezegd dat hij niet te ver mag gaan omdat de kans bestaat dat hij dan niet bij de bevalling aanwezig kan zijn als het te snel gaat.

Maddie, ik heb besloten dat ik tot het weekend doorga en dan stop.
Hopelijk is je leidinggevende begripvol en kun je aangepaste dingen doen.

Moepie, Lief dat je dochter de stoel aan de baby geeft en dat ze blij is met haar grote meiden stoel. En stiekem al een beetje last van nesteldrang, als ik hoor dat je alles in orde wil hebben? Ik herken dit zo, alleen moet ik echt mijn rust houden, maar dat is moeilijk!!!


Ik heb heel voorzichtig een klein stapeltje babywas die mijn
schoonmoeder heeft gewassen in de kast gelegd en daarna even een
boterham gemaakt. Jammer genoeg was dit alweer teveel Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 1371890812 Lig nu dus weer op de bank. De zon gaat schijnen dus ik ga zo lekker even buiten liggen. Straks komt er nog een oud collega op visite.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie di 19 jun 2012 - 1:04

Maddie, goed om je zelf denken hoor. Als je het niet red, dan moet je eerder stoppen. Goed dat je het hebt aangegeven op je werk. Ik heb voor de wieg: 3 lakens, 3 hoeslakens en 2 dekentjes. Voor het ledikantje heb ik tot nu toe 1 hoeslaken en 2 dekentjes, de rest moet ik daarvoor nog halen. Maar dat heeft geen haast, aangezien de baby toch eerst in de wieg komt.
Mijn vriend vraagt zich idd ook wel eens af of we het echt allemaal nodig hebben! Zo'n kleintje kost veel geld!

Wennes, fijn dat nu je verlof is ingegaan. Lekker buiten in het zonnetje liggen, hopelijk wordt je buik dan weer wat rustiger. Het is hier heerlijk weer!

Pip, lekker dat je de zkh tas al zo goed als klaar hebt staan en het bed omhoog hebt! Komt voor jou nu wel dicht bij! Spannend!

Moepie, wat lief van je dochter! Lekker dat je zo aan het schoonmaken en alles aan het klaarzetten bent!

All, Gister was mijn vriend vroeg thuis, dus zijn we samen naar de babydump geweest. Maxi-cosi autostoeltje opgehaald. 2 badcapes, een omslagdoek, een kapstokje van nijntje, 2 dekentjes voor het ledikantje, en wat kleine mandjes om de sokjes en verzorgingsproducten enzo in te doen. Wat een geld!
Volgende week maar weer de stad is, als ik mijn salaris binnen heb!

Gisteren weer zwangerschapscursus gehad, was weer leuk, nuttig en gezellig!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP di 19 jun 2012 - 9:31

All: Waarom gaan we niet allemaal in het vanaf 12 weken topic meeschrijven? Scheelt dubbel typen smile

Moepie: Als jou dat fijn lijkt, het bed omhoog, dan doe je dat toch lekker! Waarom wachten tot 37 weken?!
Het is voor F(en E) alleen niet handig, ze kan er niet zelf op komen en eraf laat ik haar ook niet meer alleen gaan.
Toemaar je bent druk geweest! Dat van de keuken is heel herkenbaar, ik heb het in wel 4 of 5 keer gedaan.
Vandaag heb ik de buiten kant gedaan en nu moet J alleen nog de oven doen en de onderste lade.

Wennes: De gyn zei vorige week aan de telefoon dat hij niet direct nee zou zeggen, hij wou eerst de bevalling van F bespreken. Een forumster die draagster is van dezelfde ziekte en een grote reisafstand is wel ingeleid met 38 weken.
En waarom de bevalling van F bespreken, er mag namelijk geen kunstverlossing gedaan worden en ook geen metertje voor de hartslag op het hoofdje geplaatst worden. Dan zou het een keizersnede worden.
Een inleiding geeft wel grotere kansen op 1 van deze ingrepen, maar bij F is dit allemaal niet nodig geweest, alleen een knip. Ben benieuwd, zie namelijk best wel tegen het reizen op als de bevalling al begonnen is.

Ik ga zo maar eens mijn bed opzoeken, vandaag best veel gedaan en merk het meteen aan mijn rug en harde buiken.
Vanmiddag trouwens nog gebeld voor de check van mijn urine en er zitten toch nog wat bacterieen in. Nu is het afwachten wat er uit de kweek komt over 4/5 werkdagen. Tot die tijd even zonder medicijnen, behalve als ik klachten krijg. Stom eigenlijk, want een blaastontsteking hoef je helemaal niet te voelen en helemaal niet als je zwanger bent.
Weltrusten!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes wo 20 jun 2012 - 0:23

Jezzie, goed geshopt dus! Niet normaal he wat het allemaal kost. Maar het is wel leuk om lekker los te gaan en te shoppen

Pip, Het zou wel fijn zijn als je ingeleid wordt, hopelijk is de gyn het daar mee eens.

All, misschien heeft pip wel gelijk om in het andere topic te gaan schrijven, scheelt idd 2x typen. Zullen we daar verder gaan?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie do 21 jun 2012 - 20:30

Wennes; hoe is het nu? Je buik een beetje rustig?

Jezzie; oh leuk joh allemaal van die spulletjes gekocht bij babydump! Kost inderdaad wel een hoop geld smile

Pip; schrijf jij ook in het vanaf 12 weken topic dan? Ik eigenlijk niet. Ik vind het hier wel lekker overzichtelijk, niet té veel en allemaal rond dezelfde tijd uitgeteld. 2 topics bijhouden wordt hem voor mij in elk geval niet smile

w.b.t. het bed omhoog zei Peter al dat hij wel eens ging informeren, we moeten namelijk wel die klossen ophalen dus weet niet of dat eerder kan dan 37 weken.

Nou zo heel druk ben ik niet geweest hoor, ik zou zo veel meer willen doen maar m'n lichaam laat me echt in de steek Sad Vandaag maar weer een kastje doen van de keuken haha, dan is hij wel bijna klaar!! Mijn vader of moeder komt binnenkort even de bovenkant doen, hij loopt bij ons niet tot het plafond door dus dat is lekker ranzig!

Jij ook rustig aan doen he?!

all; Ik baal even ontzettend! Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, want ik ben super blij met mijn zwangerschap!! maar mijn lichaam werkt gewoon niet mee, heel veel moe, last van m'n bekken en dan al dat vocht!! Het wordt met de dag erger, en het was al zo erg! Mijn handen doen ongelooflijk pijn, eigenlijk de hele dag nu. gisteren had ik echt een beroerde dag, had ook maar 4 uurtjes geslapen, dus denk dat dat de oorzaak was. s'nachts ook heel beroerd geweest, wel op het punt gestaan om de verloskunidge te bellen omdat ik misselijk was en hoofdpijn had en het vocht zo erg is. maar aan het vocht valt niks te doen en ik heb maandag toch een afspraak. Ik probeer het wel goed in de gaten te houden.
allleen boodschapppen doen met m'n dochter gaat niet, want ik kan niet haar bij me houden en boodshcappen dragen, voor ik het weet laat ik het vallen... dus ben wel afhankelijk van anderen nu. Daar baal ik ook van, had gewoon gehoopt lekker van m'n verlof te kunnen genieten, dat gaat nu niet...
Sorry voor mijn geklaag hoor! Embarassed Ik weet dat er meiden zijn die nog veel erger hebben, zoals jij Wennes, dus neem dit alles maar met een korreltje zout. even van me afschrijven is al fijn!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 21 jun 2012 - 20:42

moepie, je mag best even klagen hoor! Dat heeft helemaal niks. Ik kan mee heel goed voorstellen dat je er van baalt dat je je zo voelt, terwijl je ervan wilt genieten.

Ik schrijf ook mee in het topic vanaf 12 weken, maar vind dit topic prettiger bij te houden! En als de baby's straks geboren zijn, kunnen we hier gewoon door blijven schrijven en ervaringen uitwisselen over de baby's.

Wij hebben gisteren de kinderwagen opgehaald. Die staat nu in de babykamer. Verder voel ik me over het algemeen wel goed. Het geeft wel rust dat de de meeste spullen onderhand wel in huis hebben. Hopelijk schiet mijn schoonmoeder een beetje op met de wieg. Die wil ik ook wel graag gaan neerzetten binnenkort.
Vanmiddag nog even werken en dan is het al weer weekend. Volgende week komen ze bij ons de achtertuin doen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 21 jun 2012 - 22:13

Moepie: gewoon klagen hoor, er is altijd wel iemand die er nog erger aan toe is.
Als mensen mij op straat vragen hoe het gaat zeg ik dat het goed gaat, maar hier kan je gewoon even lekker van je af typen!

Moet wel zeggen dat ik op het moment echt mijn goede en slechte dagen heb, dat is dus wel fijn! Enige nadeel is dat als je een goede dag hebt, je al snel teveel doet.
Nou ja toch geniet ik er dan even van, zoals gisteren, ben een mooi eind opgeschoten met het boxkleed.

Zal ik anders eerdaags weer eens langskomen? Autorijden gaat me nog wel prima af.

Wennes en Jezzie schrijven ook in het andere topic, vandaar!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE vr 22 jun 2012 - 19:48

@ Jezzie, wat leuk dat jullie naar babydump geweest zijn samen!! Wat leuk dat jullie ook de kinderwagen hebben opgehaald. Welke hebben jullie?

@ Pip, ik vind dit topic ook leuk om te blijven schrijven. Omdat we hier allemaal in hetzelfde termijn zitten en wat jezzie ook zegt, als de kleintjes komen kunnen we hier gewoon door gaan.

@ Moepie, wat balen dat jij zo veel klachten hebt nu!! heel veel sterkte daarmee!! hug En klagen mag dan best vind ik!!

@ All, hier heb ik qua vermoeidheid gelukkig een betere week gehad als vorige week. Heb me ook wel rustig gehouden op mijn werk en thuis.
Komende woensdag moet ik naar de verloskundige en wil ze het gaan hebben over pijnbestrijding. Ik vind dat best een moeilijk onderwerp. Mijn mening is in eerste instantie sowieso niet. Lekker thuis bevallen en zonder pijnbestrijding. Maar ze zeggen dat er altijd een punt kan komen waarop je het even niet meer trekt. Dus ik ga me er dit weekend nog maar eens in verdiepen.
Verder vordert het in het babykamertje totaal niet nu Sad Mijn vriend heeft deze hele week lange dagen gemaakt, nu is hij helemaal oververmoeid, dus dit weekend gaat er weer niets gebeuren. Ik vind dat wel heel vervelend. Ik wil ook gewoon de baby kleertjes wassen en in de kast leggen en wassen en het kamertje inrichten en indelen nu. Ik wordt er toch een beetje gestresst van ook!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP vr 22 jun 2012 - 21:38

Jullie hebben idd een punt.
We blijven gewoon lekker hier, hoeven we straks na de bevalling niet weer naar een ander topic!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 22 jun 2012 - 22:20

Moepie, meid jij mag ook gewoon klagen hoor! Het is niet zo dat mijn situatie erger is dan die van een ander. We zijn hier voor elkaar om naar elkaar te luisteren in goede en minder goede tijden. Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 699888
Ik zou als ik jou was toch maar even contact opnemen met de vk. Tegen mij zeiden ze van de week dat hoofdpijn en vocht vasthouden een teken kunnen zijn van zwangerschapsvergiftiging. De vk zou je bloeddruk en urine op eiwitten kunnen controleren. En mocht je het hebben kunnen ze er beter nu achter komen dan over 2 dagen. Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar dat is wel wat ze van de week tegen mij zeiden.

Pip, ik schrijf mee in het andere topic omdat ik toch tijd genoeg heb Wink Maar ik blijf ook lekker hier hoor.
Hoe gaat het met je blaasontsteking?

Maddie, o,o volgens mij heb je last van nesteldrang Wink Hopelijk kan je vriend dit weekend toch iets in het kamertje doen.
Even over de pijnbestrijding, iedere bevalling loopt anders. Ik wilde absoluut geen pijnbestrijding en mijn bevalling ging goed en snel en had het niet nodig. Idd had ik een moment dat het zo'n pijn deed, maar dat was omdat de kleine op het punt stond om eruit te komen. Een vriendin van mij die riep zodra ze positief testte dat ze een ruggenprik wilde. Tja, ieder z'n ding. Ik denk dat het wel goed is om te weten welke mogelijkheden er zijn en wanneer je er gebruik van kunt maken.


Vandaag weer zo'n hoofdpijn, blehhh. Het zonnetje schijnt hier wel dus dat is wel lekker. Misschien dat ik vanmiddag even in de tuin ga zitten.

Even een vraag aan jullie allen: als de bevalling gaat beginnen zullen wij waarschijnlijk mijn schoonmoeder bellen ivm B. Of zij komt hierheen of wij brengen hem op weg naar het ziekenhuis hem daarheen. Alleen weet ik gewoon dat als wij in het ziekenhuis zijn dat ze iedereen gaat bellen (oma, mijn schoonzus, haar vriendinnen en familie) alleen voel ik me daar eigenlijk helemaal niet fijn bij! Stel dat het uren duurt of er complicaties zijn dan hoeft niet iedereen daarvan op de hoogte te zijn, dat komt achteraf wel. Daarbij wil ik zelf iedereen als verrassing bellen en niet dat ze alvast gebeld zijn. Hoe ga ik dit bespreekbaar maken?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE za 23 jun 2012 - 0:23

Wennes, als ik jou was zou ik het inderdaad zo snel mogelijk bespreekbaar maken. Ik weet niet wat voor band je met je schoonmoeder hebt. Maar je zou kunnen zeggen dat als je B. brengt dat je het zou begrijpen als ze de behoefte zou hebben om het tegen anderen te vertellen. Maar dat je dit toch liever niet hebt, omdat je gewoon niet weet hoe het allemaal gaat lopen.
Ben je bang dat ze zich aangevallen gaat voelen hierdoor?
Het lijkt me ook lastig hoor om dit soort dingen te bespreken. Maar misschien beter alvast nu, want dan kun je het los laten en heb je geen stress op dat moment zelf!!

Ik hoop niet dat het echt nesteldrang is hihi!! De kleine moet nog wel effies binnen blijven hoor!! Maar ja... we zien het wel! Het komt zoals het komt!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie za 23 jun 2012 - 0:44

Maddie, We hebben de macicosi mura 3. Vervelend dat de babykamer nog niet af is.
Ik maakte me er ook best druk over steeds. En het geeft me wel een hoop rust dat de meubeltjes er nu in staan. We moeten alleen nog wat maken om de radiator en er moet nog 1 plintje. Maar daar lig ik niet zo wakker van.
Pijnbestrijding zou ik idd ook niet willen in eerste instantie. Het is niet iets waar ik bij voorbaat al voor zou kiezen.

Wennes, Lastige situatie. Weet je man hoe je er over denkt? Misschien kunnen jullie samen het er met haar over hebben? Ik zou het ook niet leuk vinden dat iedereen het al weer voordat de baby er is. Het is veel leuker om zelf te bellen en dat het dan een verassing is! Als je dat zo aan haar verteld, waar je man bij is, dan zal ze dat toch wel begrijpen?

Ik heb net een boek over borstvoeding binnen gekregen en een voedingskussen, misschien dat ik dan weer lekker slaap vannacht. Heb me ook nog opgegeven voor een borstvoedingscursus. 2 keer op een ochtend als ik verlof heb. Leek me toch wel prettig om wat meer te weten.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE za 23 jun 2012 - 5:14

@ Jezzie: Kan me voorstellen dat het een hoop rust geeft als de kamer bijna af is! Die borstvoedingscursus is echt wel een aanrader. Had er zelfs over gedroomd vannacht. Dat ik de kleine ging aanleggen, op de manier die ze bij die cursus hadden laten zien Laughing

@ All: Ik heb vandaag echt de verrassing van mijn leven gehad zeg!! Mijn zus had me met een smoesje meegelokt naar de stad. Had een vriendin een high tea baby shower georganiseerd!! WAt lief zeg!!
En mijn vriend heeft ook nog de plinten er op gezet. Twee verrassingen op 1 dag dus!! Ben wel super blij!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie za 23 jun 2012 - 5:32

Wennes; dat klopt hoor wat jij zegt over hoofdpijn, misselijk en vocht vast houden. Dat hebben ze ook tegen mij gezegd, heb ook precies op een briefje staan waar ik op moet letten. Maar de hoofdpijn was voornamelijjk s'nachts en heb ik nu geen last meer van. Het kwam echt van het slaap te kort, daar ben ik nogal gevoelig voor.
Het vocht hou ik al vast vanaf week 28, alleen wordt het wel erger nu. Ik hou het goed in de gaten, als ik het toch niet vertrouw bel ik en maandag moet ik weer heen dus dan ga ik het wel aankaarten van het extreme vocht vast houden, ben alleen bang dat daar niks tegen te doen is....

w.b.t. je schoonmoeder die waarschijnlijk iedereen zal gaan bellen, daar zou ik ook niet blij mee zijn! Logisch dat je zelf graag iedereen wil verrassen met de komst van jullie kleintje. Ik zou dat ook gewoon zo met haar bespreken. Gewoon vragen of ze niemand wil bellen, maar het voor zich wil houden. 1. omdat het echt niet prettig is voor die mensen om al op de hoogte te zijn, die zitten maar te wachten en maken zich helemaal zenuwachtig (wij hebben dat zelf gehad met onze sschoonzus, kon niet anders, maar ik het het liever niet geweten) en 2. omdat je het gewoon zelf wilt vertellen.
Wij spreken dit ook zo af met de gene waar we onze dochter heen brengen.

Maddie; wat een leuke verrassing!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 23 jun 2012 - 8:18

Maddie, nesteldrang kun je ook wel even van tevoren hebben hoor, dat zegt niks over dat de kleine snel komt.
Wat een geweldige verrassing! Dat was vast genieten.

Jezzie, hopelijk krijg je goede informatie over de bv. Ik ben toen ook naar een infoavond geweest en vond het fijn om er even bij te zitten. Ik heb wat dingen op papier gezet en besproken met mijn man over de bv. Ik denk wel dat ik onzeker zal zijn en vind dat hij me er doorheen moet gaan trekken en niet makkelijk zegt dat we op de fles over moeten gaan. Daarbij vind ik het erg spannend, want als de kleine nu zou komen dan kan hij waarschijnlijk nog niet aan de borst drinken omdat hij die kracht niet heeft. Hopelijk krijg ik vanuit het ziekenhuis goede begeleiding.

Moepie, wel fijn dat je maandag een afspraak hebt, dan kunnen ze het allemaal even bekijken bij je. Balen dat je vocht vast houdt. Ik dacht eigenlijk dat het meestal voorkomt als het heel warm is of is dat per persoon verschillend?


Mijn schoonmoeder, tja die kan werkelijk waar niks voor zich houden. Ik zit al te twijfelen of ik morgen niet een vriendin bel of ik B ook daar zou mogen brengen zodat we twee keuzes hebben zeg maar. Waarschijnlijk zie ik mijn schoonmoeder maandagochtend en dan wil ik het wel met haar bespreken. Ben benieuwd hoe dat uit zal pakken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie za 23 jun 2012 - 8:23

Wennes schreef:

Moepie, wel fijn dat je maandag een afspraak hebt, dan kunnen ze het allemaal even bekijken bij je. Balen dat je vocht vast houdt. Ik dacht eigenlijk dat het meestal voorkomt als het heel warm is of is dat per persoon verschillend?


Ik dacht ook altijd dat het met name door het warme weer kwam in combinatie met de zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap was ik half september uitgeteld, toen ging ik dus de hele zomer door, dat jaar was het ook erg warm! Toen kon ik met 28 weken geen schoenen meer aan. Dacht dus dat het aan die hitte lag.
Nu had ik dus verwacht dat als het zou komen, dit meer op het eind zou zijn, echt mooi weer hebben we namelijk nog niet gehad, op een paar dagen na. Maar weer begon het rond dezelfde tijd, met 28 weken kon ik wederom m'n schoenen laten staan. Dus bij mij hoort het echt bij mijn manier van zwanger zijn denk ik, ook het tunnelsyndroom, precies zelfde als de vorige keer. Helaas!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 23 jun 2012 - 8:35

Moepie, dat is wel balen zeg. Maar dan weet je ook dat het na de bevalling weer over gaat dus dat is ook wel fijn om te weten.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 23 jun 2012 - 21:37

Ik heb vannacht super buikpijn gehad, maar het ging weer weg. Wel heb ik
weken uren wakker gelegen en ben nu echt gaar. Ik zou morgen stoppen
met de weeenremmers, maar heb besloten om het vandaag al te doen. Ik
vind het prima zo en vanaf nu mag de baby/natuur bepalen wanneer het
gaat gebeuren. Bij B heb ik toen ook nog 2 weken doorgelopen dus ik ben
benieuwd.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum