Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP wo 30 mei 2012 - 23:35

Bedankt nog allemaal voor de reacties op mijn depri berichtje, ging later weer beter, maar dinsdagavond is de bom een beetje ontploft…Ga er hier verder niet op in, maar het gaat weer goed nu! Alles bij elkaar werd me even teveel en nu heb ik heerlijk verlof. Was er qua werk nog niet zozeer aan toe, maar nu heb ik wel heerlijk 2 dagen per week voor mijzelf. Lekker mijn eigen ding doen thuis en mijn rust nemen wanneer ik die nodig heb. Heb het net gevierd met een stuk chocolade en een bak koffie Laughing

Nera: Balen dat de fysio niet helpt, ik had bij de zwangerschap van F ook niet het idee dat het hielp.
Dat helpt nu ook niet echt mee om de stap naar de fysio te zetten.

Moepie: Nog maar 2 weken werken! Of moet je vanmiddag nog?
Zag je buikfoto ook net, ziet er mooi uit! Hebben ze bij de groeiecho ook gezegd wat voor een gewicht ze verwachten? De vk dacht bij mij dat dit kindje iets minder zwaar zou zijn dan F, ben benieuwd!

Maddie: Kuitkrampen heb ik helaas ook last van. Ik neem sinds een week ook Magnesium en had het tot vannacht nog niet weer erg gehad.
Bij ons komen ze bij een eerste kindje met 25 weken en bellen ze nog een keer met 35 weken. Nu bij de 2e hebben ze met 25 weken ook gebeld. Ik zou het anders even nakijken als ik jou was op een website oid van jouw kraamzorgbureau, want bij F was mijn aanmelding ook niet goed gegaan en kreeg ik geen bericht rond de 25 weken.
Hoe gaat het nu? Heb je je hoofd een beetje kunnen legen bij de yoga?

Wennes: Heerlijk hoor dat straks de tuin klaar is!

Rejoy: Zwangerschapsverlof versie 1 J Knap hoor dat je 2 banen combineerde met rugklachten!

Jezzie: Ziet er leuk uit, ben benieuwd naar het resultaat!
Daar zeg je me wat, volgens mij wordt ik volgende week ook weer door de kraamzorg gebeld..

Bebbel: Mijn collega`s deden niet raar bij de 1e zwangerschap toen ik voor 75% werkte, maar kreeg wel opmerkingen(lekkere tactische mannen), ze dachten dat ik ook voor de lol eerder naar huis ging ofzo… Balen dat je nu alle rotklusjes mag doen, zijn er al wel afspraken wat je straks na je verlof gaat doen? Kan me anders voorstellen dat je tegen het werken op gaat zien na je verlof.

All: Ik heb vandaag vast een preview gekregen van de fotoshoot, ziet er veelbelovend uit!
De meesten zullen het al wel op Facebook gezien hebben, maar zal het hier zo nog eens plaatsen.

Heb nu dus verlof! Vanmorgen toch nog even naar mijn werk, moest nog uitleggen hoe de website en nieuwsbrief werkte. Hij had steeds geen tijd. Maar ik zou toch nog langskomen met de koffie omdat mijn bazin en naaste collega niet werken op woensdag, was anders zo raar met verlof gaan en heb nog een mooie bos bloemen gekregen!
Wel raar hoor om alleen naar het dorp te gaan en nu alleen thuis te zijn, maar daar kan ik wel aan wennen, haha. Zo een broodje eten, eventjes plat en vanmiddag een beetje opruimen en als ik tijd over heb nog wat dingen naaien.

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 282764_299804026776577_100002409477910_659954_1223375031_n

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 5:56

Even een ego berichtje Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 1371890812

Heel de middal al een drukkend gevoel over hele buik en steeds krampen tussendoor. Heb niks geks / druks gedaan en werd steeds erger.
Ook minder leven van het kindje dan normaal. VK is zojuist langs geweest, lijkt allemaal in orde gelukkig. Hartje klonkt mooi.
Ze heeft ook getoucheerd en was ook prima!
Moet zo wel naar ZKH voor CTG om 20.00 uur voor de zekerheid om te kijken of echt alles goed is.

Ik houd jullie op de hoogte!

Gast
Gast

Bericht  PiP do 31 mei 2012 - 6:04

Goed dat je gebeld hebt. Gelukkig lijkt er zo niks aan de hand, misschien oefenweeen?
Beter een keer teveel controle dan te weinig!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:15

Ben normaal niet snel van het bellen, maar omdat ik ook zo goed als geen leven heb gevoeld vandaag werd ik wel beetje onrustig en toch maar gebeld.

Zal vanavond nog even posten hoe de CTG was.

Gast
Gast

Bericht  moepie do 31 mei 2012 - 6:26

Bebbel schreef:Ben normaal niet snel van het bellen, maar omdat ik ook zo goed als geen leven heb gevoeld vandaag werd ik wel beetje onrustig en toch maar gebeld.

Zal vanavond nog even posten hoe de CTG was.

Goed dat je gebeld hebt meid! Gelukkig lijkt het er goed uit te zien, hopelijk is in het ziekenhuis ook alles goed!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jezzie do 31 mei 2012 - 8:37

Goed dat je gebeld hebt Bebbel. Hopelijk valt het allemaal mee!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 9:40

Ben net weer thuis, was allemaal in orde gelukkig!
Hartritme was goed en de echo zag er goed uit. Hele opluchting weer!!
Wel teken dat ik nog stukje rustiger aan moet gaan doen dan dat ik al deed, dat hebben ze wel duidelijk benadrukt.
Maar we doen alles voor de beeb Very Happy

Gast
Gast

Bericht  MADDIE do 31 mei 2012 - 19:05

@ Pip, wat lekker dat je verlof hebt. Ik kijk ernaar uit ook al moet ik nog effe!

@ Jezzie: Ik had een bijeenkomst van de verloskundige voor 1 avond. En dan krijg ik straks van yoga ook nog een partnerles. Als hij dan niet goed is voorbereid.

@ Bebbel: Dat is wel even schrikken zeg!! Gelukkig bleek het mee te vallen.

@ all, ik slaap nog steeds slecht. Ook een beetje vanwege het konijn. Het was ook zo abrupt allemaal, mijn vriend riep dat het niet goed ging en binnen een uur hebben we haar moeten laten inslapen. Denk dat ik nog wel even tijd nodig heb om het te verwerken. Maar ja.. het hoort helaas bij het leven.

Ik moet hierna nog zeven weken werken. Op zich gaat het nu nog wel redelijk. Behalve dan deze week even vanwege het slaapgebrek. Vind het wel lekker dat ik nu veel tijd heb om mijn vervangster in te werken, aangezien ze op dit moment voor mijn collega invalt. Heb ook al een hele planning gemaakt hiervoor. Gaf me wel rust!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447

Bericht  Wennes do 31 mei 2012 - 22:04

Hoi meiden, ik heb niet terug gelezen wat iedereen heeft geschreven. Ik heb even een paar dip dagen.
Afgelopen dinsdagmiddag weer naar de gynaecoloog geweest. Aangezien het lange tijd stabiel is gebleven had ik goede hoop dat het nu nog zo was, maar helaas. De bmh was eerst 2.5 en nu 1.8. Ik had eerst kleine trechtervormige ontsluiting, dat is nu een stuk groter geworden! Wel was er te zien dat als ik daar even lag dat de spanning eraf ging en de 1.8cm naar 2.0-2.1 ging. Dit houdt in dat rust mij goed doet, maar ook dat ik niet meer teveel mag zitten, maar moet liggen zodat er minder druk op komt te staan.

Helaas gisteravond met mijn mannetje ruzie gehad (tja de situatie breekt ons allebei toch wel op) en ik heb me zo druk gemaakt dat ik gelijk flinke harde buiken/beginnende weeën kreeg. Dus in bad en daarna naar bed. Mijn buik is nu nog flink onrustig en ik maak me er heel erg druk om. Moet ik natuurlijk niet doen want dat is weer niet goed, maar zit er echt even doorheen.

Daarbij is de babykamer nog niet af, de tuin ligt nog overhoop, we komen maar niet uit de naam en ben nu bezig met het bekijken voor een geboortekaartje maar dat is toch lastiger dan ik dacht.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  MADDIE za 2 jun 2012 - 0:01

He bah... lees net dat Wennes toch weer in het zkh ligt !! Hopen dat de baby toch nog een tijdje kan blijven zitten veilig bij mama!! Vanaf hier ... Heel veel sterkte Wennes. hug

Verder hier niet bijzonder veel te melden. Ik heb wel wat meer rugklachten en moet af en toe gas terug nemen, wat ik totaal niet gewend ben. Dan voel ik me wel nutteloos! Maar het is niet anders!!

Hoe gaat het bij jullie?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  Jezzie za 2 jun 2012 - 0:12

@Bebbel, fijn dat het allemaal meeviel en goed gaat met de baby

@Wennes, wat naar dat je weer in het zkh ligt! Heel veel sterkte, de baby moet nog even bij jou blijven zitten hoor!
Wat vervelend dat jullie ook nog steeds niet uit de naam zijn!

@Maddie, wat vervelend dat je zo'n last van je rug hebt.

@All, hier gaat het wel goed....druk aan het inpakken voor de vakantie! Maandag gaan we weg. Ben druk wasjes aan het draaien zodat alles schoon mee kan op vakantie! Mijn vriend is alleen de halve dag niet thuis, daar baal ik wel een beetje van. Straks moeten we de carevan ophalen, die staat nog bij mijn schoonouders op de oprit. Maar er is hier nu helemaal geen plek op de parkeerplaats! Dus hoop dat er straks wel een plekje is voor onze caravan. Zal je altijd zien, altijd is die parkeerplaats zo goed als leeg en nu staat die helemaal vol!

Mijn vriend heeft trouwens weer een baan! Via een uitzendbureau, bij het bedrijf waar zijn vader ook werkt. Hij kan na onze vakantie beginnen! Dat is dus wel fijn, gaan we met een goed gevoel op vakantie.
Na de vakantie snel de babykamer afmaken....begin nu wel een beetje de zenuwen te krijgen dat die nog niet af is, haha! Komt vast wel goed!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  MADDIE za 2 jun 2012 - 0:38

O wat fijn Jezzie! Dat je vriend weer werk heeft. En nog lekker op vakantie!! Wel fijn allemaal.

Tja.. onze babykamer is ook nog lang niet af. Het behangen zat ontzettend tegen dus dat maakt mijn vriend dit weekend af. Volgende week laminaat leggen en dan moeten de plinten en meubels nog. Dus ja.. we zijn nog wel even zoet helaas. Mijn vriend maakt voor zijn werk lange dagen dus we moeten het van de zaterdagen hebben.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 2:57

Wennes; wat vervelend weer zeg dat je in het zkh ligt, hopelijk blijft de kleine
nog even lekker zitten. Heel veel sterkte!

Jezzie; fijn dat je vriend weer werk heeft gevonden, dat zal inderdaad wel een hele
geruststelling zijn en je kan nu lekker van je vakantie genieten inderdaad. Moet er
nog veel gedaan worden op het kamertje?

Maddie; rot dat je meer rugklachten hebt. Is ook moeilijk om gas terug te nemen als
je het niet gewend bent, maar je doet het ergens voor.(zo denk ik bij dingen die minder gaan
en haal daar weer energie uit).

All; lekker rustig weekendje nu, ook weleens lekker. Vanmorgen met m`n moeder nog even
wezen shoppen bij de Babydump, moest nog aantal dingetjes hebben. Wat wordt je hebberig
in die winkel zeg hihi..
Morgen bij een vriendin op visite die 6 dagen verder is in de zwangerschap, even gezellig
bijkletsen.
Dinsdag nog maar 3 weekjes werken en dan gaat m`n verlof beginnen, kijk er stiekem wel naar uit.
Na donderdag avond voel ik me nog steeds niet top. Lamlendig / flauw bah. Dinsdag weer controle
en de groei echo, ben benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Jezzie za 2 jun 2012 - 4:07

Bebbel, leuk de groei echo, die hebben wij 14 juni.

De plinten moeten nog in de babykamer gedaan worden. En er moeten nog wat dingen afgewerkt worden.
Dan kunnen de meubels er in. Maar ik had dat graag voor we op vakantie gaan gewild....dat gaat dus niet meer lukken.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  MADDIE za 2 jun 2012 - 6:35

@ Bebbel, vervelend dat je je niet fit voelt. Leuk dat je een groei echo krijgt. bij ons is dat alleen op indicatie helaas! Had het ook wel gewild!

@ Jezzie, ja.. het is wel een lekker gevoel als de babykamer af is... Jullie zijn er bijna.. Leuk hoor!! Waar gaan jullie naar toe op vakantie?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  PiP za 2 jun 2012 - 7:00

Ow gets Wennes weer in het ziekenhuis Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 1371890812
Hopelijk wordt haar buik weer rustig en mag ze toch nog weer naar huis.

Jezzie:Wat een heerlijk vooruitzicht, lekker even weg! En gelukkig heeft je vriend ook weer werk!

All: Hier hebben we zojuist de steiger voor het schilderen afgebroken, mijn man is dus klaar, heerlijk!
Kunnen we morgen de spullen uit de babykamer weghalen (staan wat emmers met verfspullen etc) en kan ik het badje en de maxicosi ook van de zolder halen!
Denk dat we ook nog wel even het wiegje in elkaar gaan zetten.
Een lekker tutdagje dus smile
Volgende week wil ik met de babywas beginnen, nu hopen dat het mooi weer wordt, dan kan alles lekker buiten drogen.
Verder heb ik nog een veel te lang "to-do-lijstje" voor tijdens mij verlof.
Kaartje bestellen kan ik afstrepen want dat hebben we vandaag gedaan en ik DENK dat we ook over de naam uit zijn:cheers:

Lichaamlijk gaat het heel wisselend, overdag gaat het over het algemeen wel redelijk maar de nachten zijn best pijnlijk...
Heb de laatste dagen ook regelmatig harde buiken/voorweeen, maar dat had ik bij onze dochter ook al rond deze periode.

We hebben vanmiddag ook de cd met foto`s binnenkregen van de shoot, er zit veel moois tussen!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Roodkapje za 2 jun 2012 - 7:06

@ Wennes : toch te druk gemaakt misschien door de ruzie en de slechte uitslag van de bmh ? Wat erg dat je weer in het ziekenhuis ligt en dat niet alles af is en dat jullie nog geen naam hebben maakt het er niet beter op qua spanning / stress voor jou denk ik! Ik duim voor je dat de kleine nog lang mag blijven zitten!

@ jezzie: wat fijn datje man weer werk heeft! Heerlijk gevoel lijkt me... Waar gaan jullie heen op vakantie? Ik had zelf ook nog graag op vakantie gegaan maar helaas... ik moet rust houden en vakantie zit er niet in.. Op 8 juli gaan we naar Madonna, dus dan maar een dagje Amsterdam doen en misschien daar een hotelletje pakken voor een nachtje. ( als ik nog niet ben bevallen of het allemaal nog goed gaat natuurlijk).

@bebbel: Wij hebben de groeiecho 12 juni officieel, nu moet ik maandag extra naar het ziekenhuis omdat ik afgelopen donderdag slijmprop ben verloren en daarbij direct een onrustige buik kreeg. Ik weet niet of er misschien maandag al wordt gekeken. Er is afgelopen donderdag wel gevoeld naar de groei, ze gokte toen 900 gram...
Ik vind babydump ( roelofarendsveen) echt een dramawinkel ! haha.. ik word daar niet zo hebberig, ik wil daar zo snel mogelijk weer weg... Ik ben meer van de Babypark ( Gouda).

Babykamer: Hier is het in grote lijnen af, er moeten nog wat finishing dingetjes gedaan worden ( rolgordijn bij 1 raam nog smaller gemaakt worden en opgehangen, plinten, commode ingeruimd en wieghemeltje gemonteerd aan het wiegje).
Mijn deadline is 30 weken en dan moet het echt af. Deze termijn heb ik vanaf het begin al in mijn hoofd. Bij O. lag ik met 32 weken in het ziekenhuis en met 33 mocht ik er toen weer uit, met 34 lag ik er weer in en met 35 is hij geboren.

Zoals de meeste van jullie wel meegekregen hebben op fb denk ik is dat ik dus nu al verlof heb. Ik mag niet meer werken. Ik was een beetje tegenstribbelig om dit idee, werk vind ik echt heel leuk om te doen en thuiszitten is niet echt wat voor mij. Maar vandaag voelde ik al dat ik het echt nodig heb, even rondje AH en tuincentrum en ik was kapot. Ik ben daarna op bed gaan liggen en heb van 2 tot half 6 geslapen. Mijn buik deed ook meteen weer pijn. Ik geloof dat het toch een goede keuze is.

Mijn dochters waren trouwens boos toen ik uit het ziekenhuis weer thuis kwam dat ik niet even aan de dokter heb gevraagd of ik een broertje of zusje in mijn buik heb.. haha! Nu wil de oudste volgende keer mee om dat zelf maar te vragen zei ze.. .Tja wij willen het niet weten ( al ben ik best nieuwsgierig maar die paar weken wachten kan ook nog wel!) maar de zussen zijn echt heel nieuwsgierig haha.. Ze willen een zusje en wijzen overal jurkjes aan... Qua namen zijn ze er ook helemaal uit...Voor een meisje moet het Bloeme worden en een jongen Thomas haha!

Mijn man is aankomende week heel veel aan het werk dus dan zal er wel meer op mij terecht komen maar gelukkig kan ik altijd iemand bellen als het echt niet gaat. Mijn buurman kwam gister aan de deur toen hij zag dat ik het kookeiland aan het schoonmaken was.. Ik moest maar rustig aan gaan doen en mag hem dag en nacht wakker bellen als er iets is. We wonen hier net dus ik vond het wel heel lief dat iemand zo meeleeft die je amper kent... Mijn man is vaak van huis dus ik vind het wel een fijn idee.. al hoop ik er geen gebruik van hoeft te maken....

@pip: mooi weer? ik hoor nu het weerbericht... alleen maar regen en het kan morgen de koudste zomerdag in 41 jaar worden zegt het dametje op rtl4!
Ik hoop ook op mooi weer haha... maar ja! Lekker dat jullie steigers weg zijn!Je shoot is prachtig!! die foto's ook met je dochter *smelt*
Waar heb je de kaartjes besteld? Wij wilden eerst bij kaartje2go maar daar kon ons adres niet op de achterkant... nu hebben we bijna identiek kaartje gevonden op een andere site en die gaat het denk ik worden... al twijfel ik nog over de jongensvariant! Ik vind hem eigenlijk iets te meisjesachtig hahaha... Misschien toch een heel ander kaartje dat dat moet worden... maar goed, meisjeskaartje staat vast iig!

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  MADDIE za 2 jun 2012 - 7:12

@ Pip, wat leuk dat jullie uit de naam en de geboortekaartjes zijn. Ik heb ook nog wel een lange to do list hoor!! Maar ja.. als je elke keer wat doet is het vast allemaal op tijd gedaan.
Wat naar dat je in de nacht veel pijn hebt!

@ Roodkapje, wat grappig dat de meiden het al helemaal bedacht hebben!!
Ja las al dat je met verlof moest. Wel spannend allemaal op deze manier. Hopelijk blijft de kleine nog wel een poosje zitten ook!! Voor de dertig weken de babykamer af is wel lekker. Wij gaan dat hier niet meer helemaal redden, maar heb me daar bij neer gelegd. Voor de 32 weken is het hopelijk zo goed als af. Dan hoef ik alleen de laatste dingetjes nog te shoppen!!
Lastig kan dat zijn he.. met geboortekaartjes! Wij hebben een kaartje die voor een jongetje en meisje kan vinden wij. Dus dat maakt het allemaal wat makkelijker!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 7:17

@ wennes: ik hoop heel hard dat we niet binnen een paar weken een bevalberichtje van je gaan lezen en dat de kleine nog even een paar weekjes mag blijven zitten!!

@ Pip: lekker dat het schilderwerk nu klaar is, kun je je helemaal richten op de babykamer en alles! Hier is de woningbouw bezig met alle CV's vervangen, ik ga heel hard hopen dat ze dat hier voor de bevalling nog doen. Bij onze dochter waren ze de badkamers aan het renoveren in mijn kraamweek, dat was ook al zo'n hel.

@ Jezzie: lekker dat de babykamer bijna af is. Wel jammer dat het voor de vakantie niet gelukt is, maar dan hebben jullie na de vakantie ook nog wat te prutsen in de babykamer Wink
Ook lekker dat je vriend weer werk heeft, is weer een zorg minder! Is het wel een vaste baan, of een tijdelijke baan?

@ Roodkapje: ik had het inderdaad mee gekregen dat je wat uurtjes in het ziekenhuis aan het CTG doorgebracht hebt. Moet je niet sowieso wat meer rust hebben? Je kunt nu toch niet meer in je eentje voor drie kinderen zorgen!

@ Bebbel: lekker zeg, dat je verlof al over 3 weken begint! Ik moet nog 7 weken werken. Hier doen ze volgens mij helemaal geen groei echo, alleen een liggingsecho rond de 34 of 36 weken dacht ik.

@ Maddie: jij werkt dus ook door tot de 36 weken? Ik ook, ik moet ook nog 7 weken. Wanneer is jouw laatste werkdag? Ben je nu al bezig met je vervangster inwerken? Is wel lekker op tijd, ik heb maar 2 weken om mijn vervangster in te werken.

@ All: hier gelukkig een iets rustigere week gehad, maar met pinksteren toch weer bijna elke dag druk geweest. Merk wel dat ik het steeds zwaarder begin te vinden om voor mijn dochter te zorgen, heb gewoon echt nauwelijks geduld meer en met de lichamelijke klachten wordt het ook niet leuker Cry Aan de ene kant kijk ik erg uit naar mijn verlof, aan de andere kant zie ik er ook behoorlijk tegenop. Denk dat ik het rustiger heb op mijn werk, dan thuis.

Gast
Gast

Bericht  PiP za 2 jun 2012 - 7:28

Roodkapje: Wij hebben een kaartje bij Hipdesign besteld.
Enne dat weer was ik ook al bang voor... Hoorde idd de berichten over morgen, maar had nog niet verder gekeken naar volgende week.
Baalde vanmiddag al iets, bedacht me te laat dat ik ook wel de winterjassen had kunnen wassen vandaag. Vanmiddag was het wel lekker buiten.
Wat leuk dat de meiden zo met de baby bezig zijn! F begint het nu ook echt te beseffen, maar die is nog te jong om het er echt over te hebben.
Ze wou van de week toen ik haar een knuffel gaf voor het slapen gaan wel de baby ook even knuffelen. Dacht eerst dat ze haar pop bedoelde, maar dat was dus mijn buik!

Wel een beetje rustig aan blijven doen he! Goed dat je nu gestopt bent met werken. Is toch ook niet raar, 3 kinderen om je heen een huishouden en nachtdiensten..

Rejoy: Nou daar zeg je wat over een badkamer. Wij willen eigenlijk nog de wc beneden doen, begon manlief daar net over. Heb hem toch maar even gezegd dat we dat NA de bevalling gaan doen.
Gaat Y nog naar de gastouder tijdens je verlof? F gaat normaal 3 dagen, nu vanaf 9 juni 2 dagen. Volgende week dus 3 dagen voor mijzelf en daarna 2.
Als ik een dag werkte had ik ook geen rugklachten, ben ik met F thuis dan is om 12 uur mijn batterij eigenlijk al leeg...

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  MADDIE za 2 jun 2012 - 7:41

@ Rejoy, mijn laatste werkdag valt op 19 juli. Ik kan haar al inwerken, omdat ze invalt voor mijn collega die in de ziektewet zit na haar bevalling. Straks gaat ze mijn verlof doen. Maar ze moet nog wel heel wat leren geloof ik!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  Roodkapje za 2 jun 2012 - 8:12

@rejoy: op dinsdag en woensdag zorgt mijn moeder voor de kinderen als ze uit school zijn en voor O. de hele dag. Verder komt het toch op mij aan, ik heb echt hele makkelijke zelfstandige meiden die heel goed beseffen wat er speelt en ze helpen me heel goed. Mijn man heeft het aankomende 2 weken nog wat drukker op het werk maar daarna wordt het rustiger, hij is altijd in juli /aug zo goed als vrij omdat bands dan niet touren. Hij doet dan wel onderhoudswerkzaamheden etc maar dat is gewoon overdag en kan hij de kinderen ook evt meenemen. Die vermaken zich wel met een drumstel en een piano in de buurt;)

Knap dat je tot 36 weken gaat doorwerken! Ik heb geen keuze meer, mijn verlof gaat met 34 weken in, tot die tijd zit ik in de ziektewet. Ik had 2 weken verlof gepland begin juli voor mijn verlof ( zou eigenlijk 5 weken van te voren stoppen + 2 weken eigen verlof ervoor) Deze hoef ik nu natuurlijk niet op te nemen dus misschien plak ik die er wel achteraan.. wij mogen sinds dit jaar geen uren meer meenemen of laten uitbetalen dus ik kan ze maar beter opmaken denk ik.

@Pip : Hier beseft O. dat de kamer naast zijn kamer voor de baby is, nu de commode staat wil hij steeds daar op het aankleedkussen verschoond worden haha! Als ik vraag waar de baby is wijst hij naar mijn buik. Hij komt dan naar mijn buik lopen en geeft het een kus. Heel lief. Echt besef van hoe en wat heeft hij denk ik niet, al hebben we sinds februari een babyneefje erbij die hij af en toe ziet en dat vindt ie toch wel heel leuk en doet hij ook heel lief tegen.. hopelijk gaat het hier dalijk ook zo makkelijk en is hij niet jaloers ofzo! Nu is O. echt het verwende kleine broertje af en toe..

De meiden hebben het inderdaad al helemaal bedacht, wel leuk.. de meest rare namen opties hebben we al voorbij horen komen, nu houden ze het hierbij. We hebben al gezegd dat papa en mama er nog over nadenken ( we weten het al, maar we willen hun niet nieuwsgieriger maken haha).

@Maddie: een kaartje voor jongen en meisje zou hier ook handig zijn geweest ja ! Ik vind dat alleen zo lastig, meestal is het toch meer jongens of meisjesachtig of staan er beertjes op ofzo ( en ik hou niet van cartoonkaartjes). Daarbij was het meisjeskaartje het eerste kaartje dat we na lang zoeken tegen kwamen wat we beide mooi vonden. Die hebben we toen gelijk opgeslagen en daarna zijn we gaan verder zoeken naar een jongensversie. Heel leuk kaartje hoor, maar misschien moet het wat stoerder? Bij O. hadden we trouwens ook geen stoer kaartje... maar 1 met een vogeltje erop..
deze:

Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 Hipgeboortekaartkinderw
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  moepie za 2 jun 2012 - 8:47

Zo maar eens even reageren op iedereen, er is niks op tv en ik heb zelfs de voetbal aan staan. Ik als anti-voetballer dus dat is heel wat haha...
Kan ik beter hier even bijlezen smile

Wennes; ook vanaf deze kant veel sterkte, ik hoop dat het nog rustig is en dat jullie kleintje nog even in je buik blijft zitten! Zomer 2012 mama's! - Pagina 17 699888

Jezzie; heerlijk op vakantie!! Veel plezier! Wat fijn dat je vriend weer een baan heeft, dat scheelt een hoop onzekerheid!

Bebbel; wat heb je allemaal gekocht bij de babydump dan?? het zijn inderdaad verkeerde winkels Wink Hopelijk voel je je gauw weer wat fitter!

Pip; lekker dat het schilderwerk klaar is, hebben jullie daar in elk geval geen omkijken meer naar. Kun je je volledig richten op de komst van de kleine man.
Ja, uit de naam?? super!! Ben heel benieuwd wat het geworden is.
En wat een mooie foto's zag ik op fb, ben je zelf ook tevreden?

Roodkapje; goed dat je dan nu thuis zit, ook als is het niet leuk en ben je het liefst aan het werk, maar waarschijnlijk heeft je lichaam het toch echt nodig. Goed aan jezelf denken hoor!
Wat heerlijk zeg dat die meiden van jou zo hun mening hebben over de baby en wat daarbij komt kijken. "ik vraag zelf wel of het een jongen of meisje is" geweldig!! haha.

Rejoy; is je dochter een pittig meisje? Omdat je er wel tegenop ziet om verlof te hebben? Gaat ze ook dagen naar het kdv ofzo als jij werkt? Misschien kan je dat gewoon door laten gaan zodat je op die dagen even wat tijd voor jezelf hebt?
Ik merk het hier ook wel hoor, al is E. vrij makkelijk maar toch ze vraagt wel aandacht en net als je zit ofzo wil ze natuurlijk wat, mijn geduld is ook minder dan voorheen, daar voel ik me ook wel eens schuldig over. E. kan zich gelukkig wel heel goed vermaken en gaat het wel even wat lastiger dan staat hier de tv gewoon een keer wat langer aan, ik ben daar nu wel wat makkelijk in hoor.

all; Gisteren had ik een baaldag! Het begon opzich lekker. Ging met m'n moeder, zus en schoonzus (en neefje) en onze dochter nog even in een dorp verderop naar 2 winkels. E. was daar een beetje dwars, ze rende steeds weg, waren ook allemaal auto's en ik er maar achteraan. Alles wat ik wou wou zij natuurlijk niet, lekker tegendraads. Ik was kapot toen ik thuis was! Met mijn rug ging het de laatste weken erg goed maar daar had ik dus ook last van en harde buiken. Ben maar gauw naar bed gegaan nadat ik mijn man gebeld had om even te vertellen hoe het ging. Lag ik nog op bed om iets voor 16.00 (E. ook, die was dus hartstikke moe) staat m'n man ineens in de slaapkamer, die was speciaal voor mij een uur eerder gestopt met werken!! Dat vond ik wel heel lief!!
s'nachts slapen is echt een ramp! Ik ben om het half uur/ uur wakker, heb erg last van tunnelsyndroom, dus m'n handen en vingers doen dan echt pijn..hoop zo op een betere nacht vannacht. De laatste twee nachten waren het amper 5 uurtjes...

Verder is er gelukkig een hoop klaar. Hier is alles gewassen voor de baby en ligt alles op z'n plek. Heb van de week het lijstje uit de kraamwijzer erbij gepakt om te kijken wat ik allemaal nog moet halen. Veel had ik al, vanmiddag nog even wat dingetjes gehaald bij Prenatal en nu nog een paar kleine dingetjes. Het ledikantje moet nog een definitieve plek krijgen op het kamertje, dan kan de klamboe ook opgehangen worden en de wieg moet nog in elkaar en bij ons op de kamer. We schieten dus al mooi op.

Zijn er trouwens meer meiden hier die flesvoeding gaan geven? Of gaat iedereen voor borstvoeding?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  MADDIE za 2 jun 2012 - 8:58

@ Moepie, ik ga voor borstvoeding. Tenminste als het allemaal gaat zoals ik het wil natuurlijk!
Wat is de reden dat jij voor kunstvoeding gaat?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  PiP za 2 jun 2012 - 9:01

Moepie: Ik ben niet over elke foto tevreden, maar dat is meer perfectionisme van mijzelf. Dan kijk ik weer stom ofzo, haha.
Maar vind de meesten echt supermooi!
En de naam is waarschijnlijk niet een naam die al genoemd is. Durf nog niet hardop te zeggen dat het DE naam is... Is zo definitief voor mijzelf.
Had hem al wel eens op een lijstje en bij J is hij bij gebleven, nu na een week begin ik er wel aan te wennen en vind ik hem ook best leuk.
Heb de naam iig al wel op de proefdruk laten zetten, eerst even kijken of dat mooi staat hoor Wink

Ow heerlijk die buien van E, helaas ken ik het en ben daarom al te blij dat ze nog graag in de wandelwagen wil als we naar het dorp gaan of boodschappen gaan doen.
Nu hopen dat ze dat nog even volhoudt, dan kan ik mooi met de draagdoek en wandelwagen op pad!
Lief zeg van je man, J is ook een beetje bijgedraaid sinds van de week! Toch ergens goed voor geweest.
Is er tegen het tunnelsyndroom ook wat te doen? Geen idee hoor, maar anders misschien 2 paracetamol nemen voor het slapen gaan?

Ben nu ook druk bezig met het lijstje en bijna alles is aangevinkt. Vandaag nog een paar dingen bij de Hema besteld en dan blijven er nog 3 of 4 dingen over dacht ik op het lijstje.

Ik wil als het lukt wel borstvoeding gaan geven, maar als het zo gaat als bij F, dan ben ik er wel snel klaar mee.
Mocht jij voor 100% achter je keuze staan voor kunstvoeding zou ik dat denk ik van te voren aangeven bij het kraamzorgbureau/vk.
Lijkt me vreselijk als ze straks anders staan te zeuren aan je kraambed dat het beter is etc.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: