Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 9:16

@ Moepie: nee, we stoppen bij de gastouder zodra ik verlof heb. Wij verhuizen in mijn verlof en moeten dan ook een andere gastouder hebben, dus het is financieel een stuk gunstiger om te stoppen daar. En of het een pittig meisje is.. geen idee. Ze heeft zo haar momenten, maar dat zal voor iedere peuter gelden. Ze heeft wel een hele sterke wil en is moeilijk af te leiden. TV vindt ze helaas (gelukkig?) niet zo heel boeiend, ze haalt haar hart op aan knuffelen en samen spelen.
Ik herken de buien van E maar al te goed, die hebben we hier ook met zeer grote regelmaat. Sowieso vermoeiend, maar als je zwanger bent nog veel erger. Helemaal als dat betekent dat je haar dan ook nog eens veel moet dragen (Y. gaat dan echt niet meer normaal mee lopen, die wil dan overal in kijken en aanzitten zodat het 10 minuten duurt voor we 5 meter verder zijn zeg maar).
En wat lief dat je man eerder is gestopt met werken, het is maar een uurtje, maar zoiets scheelt al een hoop.
Ik ga trouwens borstvoeding geven.

@ Roodkapje: het scheelt dat je meiden al een stuk ouder zijn en meer begrijpen. Dat zal voor O. wel niet gelden, hoewel Y. heel veel begrijpt is ze toch nog wel te jong om te snappen als ik aangeef pijn te hebben of moe te zijn. Ze doet dan wel voorzichtig en aait me dan een paar keer, om vervolgens met een noodgang op me af te komen en met haar 15 kg op mijn buik te storten.
Ik hoop dat ik het vol ga houden tot de 36 weken. Ik doe het met name omdat ik anders met 10 weken alweer aan het werk moet en dat niet zie zitten. Als ik het red tot de 36 weken, heb ik in ieder geval 12 weken verlof na de bevalling. Ik heb een oproepcontract zonder vaste uren, dus ik heb geen vakantiedagen oid staan helaas, anders had ik die denk ik achter mijn verlof geplakt.

@ Maddie: dan moet je één dagje langer werken dan ik, mijn laatste werkdag is op 18 juli! Ben je al aan het aftellen, of valt het mee? Wel lekker dat je zoveel tijd hebt om je collega in te werken. Ik hoop dat het me gaat lukken om mijn vervangster in twee weken in te werken. We hebben nogal een ingewikkeld computersysteem en weinig administratietijd pale

@ Pip: nee, wij stoppen bij de gastouder zodra ik met verlof ga. Wij zijn bezig met een huis (ver)bouwen in een andere woonplaats. We hopen voor in mijn verlof te kunnen verhuizen en de kinderen gaan na het verlof naar een andere gastouder. We zouden dus hoe dan ook stoppen bij de huidige gastouder en het scheelt dusdanig veel qua financiën dat we besloten hebben om direct te stoppen. Y. zal dus de hele verlof periode thuis zijn.
Dan zou ik die WC wel een hele tijd ná de bevalling doen. Onze badkamer en toilet is toen 4 weken na de bevalling gerenoveerd en wij hebben die tijd bij mijn ouders gewoond. In ons huis was het veel te stoffig en veel te veel lawaai voor een pas bevallen vrouw en een pasgeboren baby!

@ All: zo meteen m'n bedje maar eens opzoeken. Mijn man ligt al vanaf 8 uur te slapen, die is volgens mij in slaap gevallen toen hij onze dochter naar bed bracht lol!
Is iedereen hier trouwens al uit de namen? We hadden de meisjesnaam al heel lang, maar nu is de jongensnaam ook wel zo goed als zeker! Wij zijn ook bezig met het geboortekaartje. De man van mijn vriendin is bezig met het ontwerp, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

Weten jullie trouwens hoe de baby ligt? Onze baby lag met 27 weken in stuit en nu weet ik het niet meer, ik voel bovenin wel wat hards, maar ik weet niet of dit het kontje of het hoofdje is. De voetjes voel ik aan de linkerkant, meer onderin dan bovenin. Moet volgende week maandag weer naar de vk, hopelijk kan ze het dan voelen. Dan gaan we ook mijn bevalplan bespreken, ben benieuwd wat ze ervan vindt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP za 2 jun 2012 - 9:31

Ik kon opzich het kdv ook helemaal stoppen, een wachttijd is er op het moment toch niet.
Maar heb voor 2 ipv 3 gekozen, scheelt idd wat geld, maar toch heb ik wat momenten voor mijzelf.
Dat vond ik ook wel belangrijk.

Wat vind je trouwens van de vlinders bij 1 van mijn foto`s? Moest meteen aan jou denken n.a.v. jouw topic pas smile
Naam zijn we voor 90% uit, mijn man voor 100%, haha.

Ik had precies hetzelfde als jou met de ligging. Ik kon steeds het hoofdje voelen, maar hij is ook een paar gedraaid en dan voelde het harde wel wat anders.
Nu vind ik het moeilijk zeggen, maar de laatste keer bij de vk lag hij met zijn kont omhoog en vorige week bij de punctie ook.
Ik mag donderdag weer naar de vk en wij gaan dan ook het geboorteplan bespreken/maken + een liggingsecho, nooit erg smile
Baal wel dat we dan waarschijnlijk de uitslag van de punctie nog niet hebben, dan maakt natuurlijk een plan maken net wat makkelijker!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie za 2 jun 2012 - 9:35

Maddie; ik heb bij de eerste wel geprobeerd borstvoeding te geven, maar dit ging helemaal niet. Ook met een tepelhoedje was het niet te doen. Ik ben daar heel onzeker van geworden en vond het heel onprettig. Vandaar dat we nu weer voor flesvoeding gaan.

Pip: zowel de kraamzorg als verloskundige zijn op de hoogte van dat we flesvoeding willen geven. De verloskundige heeft ook genoteerd om er niet meer op terug te komen dus dat is fijn. Ze deden helemaal niet moeilijk.
We krijgen (waarschijnlijk) dezelfde kraamhulp als bij E. dus die zal er ook niet op aandringen ofzo.

Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de naam hoor smile

Vannacht heb ik wel 2 paracetamol genomen, op aandringen van Peter. Of het geholpen heeft weet ik niet, maar man man wat voelde ik me ellendig. Ook nu als ik aan het typen ben krijg ik er al weer pijn in, vanmiddag typte ik een mail naar een collega nou moest halverwege gewoons stoppen.

Rejoy; Jullie gaan nog verhuizen? Oh dat ik niet meegekregen. Dan heb je wel drukke tijden straks achter de rug zeg. Gewisseld van baan en dus even twee banen gehad en dan nog een verhuizing. Blijven jullie in de buurt van waar jullie nu wonen of heel ergens anders?
ahh een kindje dat van knuffelen houd!! Doe mij er zo'n een smile E. is daar niet zo van, al komt het wel wat meer. Owja, als Elin dan zo'n bui heeft dan loopt ze ook niet normaal hoor, gelukkig weegt ze niet veel dus het is te doen, maar toch elke keer dat optillen is geen pretje helemaal niet met m'n bekken en rugklachten.
We hebben dus gezellige dametjes hier, Pip herkende die buien ook al smile Denk toch ook dat meisjes daar wel anders in zijn dan jongens....

wij zijn uit de namen. Ik ben er echt helemaal blij mee, alleen twijfel ik een enkele keer nog over de jongens naam, hij scheelt namelijk 1 letter met de naam van mijn zwager... ben bang dat het teveel lijkt en dat ze dat misschien storend vinden. Maar ik heb m'n zus stiekem een beetje gecheckt, ik vroeg haar als haar vriendin een Pim had en zij Tim een geweldige naam zou vinden of ze dat dan zou doen of niet. Als Tim echt de naam was dan zou ze dat wel doen... haha dus volgens mij zouden ze het niet erg vinden.

De baby lag afgelopen donderdag met het kontje boven en het hoofdje beneden. Ik heb het idee dat het al weken zo ligt, want bij de groeiecho met 29 weken was dat ook zo. Het voelt steeds hetzelfde, ook de bewegingen. Het kontje kan ook heel goed voelen, het hoofdje trouwens niet.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie za 2 jun 2012 - 9:37

Pip en Rejoy; wat houd het precies in je geboorteplan bespreken? Kan me niet herinneren dat we dat bij E. hebben gedaan. Wel bespraken we toen wat we wanneer moesten doen etc.. of is dat het?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP za 2 jun 2012 - 9:58

Dan kan je al je wensen/eisen op papier zetten voor tijdens/na de bevalling.
Bij F had ik dit ook niet, maar nu kregen we zelfs een brief met uitleg van de vk met div websites etc.
Ze vragen ook of je het wil maken, dan plannen ze rond de 35 weken een langere afspraak in.
1 van de sites was http://www.knov.nl/voor-zwangeren/zwanger/de-bevalling/hoe-bereid-je-je-voor/het-geboorteplan/

En nu ga ik maar eens ons bed opzoeken!


Laatst aangepast door PiP op zo 3 jun 2012 - 21:07; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie za 2 jun 2012 - 10:26

PiP schreef:Dan kan je al je wensen/eisen op papier zetten voor tijdens/na de bevalling.
Bij F had ik dit ook niet, maar nu kregen we zelfs een brief met uitleg van de vk met div websites etc.
Ze vragen ook of je het wel maken, dan plannen ze rond de 35 weken een langere afspraak in.
1 van de sites was http://www.knov.nl/voor-zwangeren/zwanger/de-bevalling/hoe-bereid-je-je-voor/het-geboorteplan/

En nu ga ik maar eens ons bed opzoeken!

Oh op die website staan wel handige tips.. ga ik ook eens naar kijken. Bij de verloskundigenpraktijk waar ik ben hebben ze het er (nog) niet over gehad.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE za 2 jun 2012 - 21:47

@ moepie, wat naar dat het zo rot ging allemaal!! Het lijkt ook wel zo makkelijk om borstvoeding te geven, maar dat zal het gerust niet zijn. Ik ga komende maandag naar een info avond over borstvoeding.

@rejoy, ik ben eerlijk gezegd wel een beetje aan het aftellen hoor. Het begint toch allemaal steeds zwaarder te worden!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 3 jun 2012 - 21:18

moepie schreef:
PiP schreef:Dan kan je al je wensen/eisen op papier zetten voor tijdens/na de bevalling.
Bij F had ik dit ook niet, maar nu kregen we zelfs een brief met uitleg van de vk met div websites etc.
Ze vragen ook of je het wel maken, dan plannen ze rond de 35 weken een langere afspraak in.
1 van de sites was http://www.knov.nl/voor-zwangeren/zwanger/de-bevalling/hoe-bereid-je-je-voor/het-geboorteplan/

En nu ga ik maar eens ons bed opzoeken!

Oh op die website staan wel handige tips.. ga ik ook eens naar kijken. Bij de verloskundigenpraktijk waar ik ben hebben ze het er (nog) niet over gehad.

Ik ga trouwens geen heel uitgebreid plan schrijven hoor, maar er zijn wat dingen die ik op papier wil hebben staan.
Zoals pijnbestrijding en hoe ik wil omgaan met de pijn dat zie ik op dat moment wel.
Maar hij lijkt mij mooi om zelf onze zoon aan te pakken(of Johan) en als ik het op dat moment wil, wil ik met een spiegel kijken als het hoofdje staat.
Dit zijn dingen geweest die mij op dat moment wel gevraagd zijn, maar waar ik door overvallen werd en niet wou. Achteraf had het me heel mooi geleken.
Maar dat wil ik dus wel doornemen, voor hetzelfde vragen ze het bij deze bevalling niet en dan denk je er op dat moment ook niet aan om het te vragen.
Verder wil ik goed geholpen worden met de borstvoeding. Ik wil het erg graag geven en ook mijn best doen om dit voor elkaar te krijgen, maar dan wel meteen en niet weer 2 maanden lopen aankl*ten.




Hoe gaat het verder met de rest?

Gisteren hebben we de babykamer leeg gehaald met spullen die daar niet meer horen en hebben we de rest van zolder gehaald.
F liep meteen met de Maxi-Cosi rond te sjouwen met haar pop erin smile
Ik ga zo de keuken eens flink onder handen nemen en als ik nog tijd heb vast de babywas sorteren op kleur, dan ga ik deze van de week ook wassen!
Oja alleen het wiegje moet nog in elkaar, misschien dat ik daar ook nog wel tijd voor vind Laughing
Jullie horen het al wel, ik wil teveel doen... Ik ga maar eens snel beginnen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie ma 4 jun 2012 - 0:31

even ego;

is jullie kindje ook zo beweeglijk?
Ik vind het geweldig hoor, zo bijzonder om mijn buik zo heen en weer te zien gaan. Maar gisteravond had ik gewoon een beurs gevoel toen hij/zij weer rustig was. Op dit moment wordt er ook weer druk geschopt en getrappeld. Ik kan me dit helemaal niet herinneren van mijn eerste zwangerschap. (daarom vast nu een jongen Wink )
Ik kan me ook niet voorstellen dat deze baby nog 8/10 weken blijft zitten. Mijn gevoel zegt echt dat hij/zij eruit wil haha. Mijn buik staat ook regelmatig op knappen, zo voelt het dan he en ik heb het idee dat de baby bijna geen ruimte meer heeft. maar dat heeft hij/zij wel want dat heeft de verloskundige me afgelopen donderdag nog verteld.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP ma 4 jun 2012 - 0:31

Oops.. Flinke bekkeninstabiliteit...

Zo ervaar ik het overdag niet echt(`s nachts is wel een hel met bewegen), maar de therapeut schrok wel.
Liggend kan ik mijn rechterbeen bijna niet, tot niet omhoog krijgen en dan was het toch wel ernstig.
Heb nu een bekkenband meegekregen, mag niet meer stofzuigen en dweilen, strijken (wat ik mijn man niet zie doen) proberen te beperken en zittend doen en zo min mogelijk trap lopen. Verder tips voor houding en bewegingen meegekregen. Moet volgende week weer komen.


Laatst aangepast door PiP op ma 4 jun 2012 - 0:40; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP ma 4 jun 2012 - 0:39

Ach we deden samen tegelijk ego smile

Maar heel herkenbaar, F was al heel bewegelijk, maar dit kind echt nog veel meer.
Kan af en toe zo ineens AUW roepen (pas een keer in de supermarkt Embarassed )
Mensen kunnen mijn buik ook met gemak zien bewegen als ik zit of sta.

Meestal voelen de bewegingen wel goed en kan ik er wel van genieten, maar soms voelt mijn buik idd beurs en dan doet het echt pijn of lijkt het alsof hij zich er letterlijk uit probeerd te duwen
Dan kan ik best sagerijnig worden en vraag ik me weer af waarom zwanger zijn toch zo "mooi" is.
Ene kant hoop ik dan ik snel zal bevallen, maar aan de andere kant ben ik er ook nog helemaal niet klaar voor....
Zwanger zijn is niet echt mijn ding is wel gebleken Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 394967

Heb jij ook last van striae? Lijkt wel alsof wij een beetje dezelfde soort buik hebben, haha.
Dat doet bij mij op het moment ook echt pijn... Enne niet letten op de foto`s van de shoot, die zijn gefotoshopt Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 1578173417

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 4 jun 2012 - 6:09

Pip, doe je wel rustig aan want flinke bekkeninstabiliteit is erg pijnlijk!

Moepie, Hier beweegt de kleine ook super veel. B deed dit ook altijd en dit kindje ook. Mijn buik gaat af en toe flink heen en weer. De baby kan ook tegen mijn ribben aanschoppen, auw! Soms is zitten daardoor erg pijnlijk.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje ma 4 jun 2012 - 6:28

@pip : rustig aan doen! Bekkeninstabiliteit kan je na je bevalling ook nog behoorlijk last van hebben..

@wennes: hoe is het nou met jou? Gelukkig de 32 weken gehaald... Ik tel ook af naar die grens nu.... ( nog 3 weken en 4dagen).

@Muppetje : las op fb dat het kamertje is geleverd, wanneer zet je het in elkaar?


Hier vanmorgen weer een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht. Het was 1 grote chaos op de verlosafdeling, vrouwen met heftige weeen over de gang, 1 kwam net uit de douche en blijkbaar vond de verpleging kleding niet noodzakelijk, maar die vrouw liep gewoon echt naakt over de gang, helemaal in haar eigen wereld en de gang stond vol bouwlui omdat ze de sanitaire voorzieningen aan het vernieuwen zijn. Ik vond het niet zo gepast eigenlijk, een handdoek of badjas ofzo was best netjes geweest.

Ik werd aan het ctg gehangen en weinig activiteit op te zien ( gelukkig maar). Het stelt mij wel gerust maar de gyn vindt toch dat we er weinig waarde aan moeten hechten. Bij O. was er ook niets zichtbaar van weeën net voor hij kwam...
Ik mag tot volgende week dinsdag wegblijven, dan krijg ik sowieso een echo voor de groei maar ook wordt mijn baarmoederhals weer gemeten en gekeken naar de verweekte bm-mond. Ik moest wel beloven dat ik direct zou bellen bij harde buiken of als ik andere dingen heb waar ik me zorgen over maak.

De rust doet me echt goed. Ik merk dat mijn lijf dit keihard nodig had... ik ga elke middag met O. mee een middagdutje doen. Morgenavond hoop ik nog even langs mijn werk te gaan. Er is dan werkoverleg en vind het een fijn idee nog even mijn collega's te zien en te spreken. Ik heb mijn laatste nacht gedraaid, zonder dat ik het wist. Dus van niemand afscheid genomen, maar ook mijn werkemail moet ik nodig even leegruimen !

Eerst morgenochtend weer naar het ziekenhuis voor bloedafname, niets bijzonders, gewoon even algemeen bloedbeeld. Ze zijn mijn gegevens kwijt van de bloedafname van rond de 11 weken.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Darius ma 4 jun 2012 - 7:19

Roodkapje, wat fijn dat het nu rustig is! En super natuurlijk dat de rust je echt goed doet. Dat weet je ook weer waar je het voor doet. Het is nu natuurlijk nog wel even veel te vroeg! Maar jeminee, wat een verhaal van die bevallende vrouwen op de gang....:shock:

Nou, rustig aan blijven doen he?!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE vr 8 jun 2012 - 4:20

Zo meiden.... we zijn weer behoorlijk gezakt!! Ikzelf heb net best wel een drukke week achter de rug. Ook in de avond van alles gepland. Begin nu vaker last van mijn rug te hebben, maar het is nog wel te doen. Op mijn werk doe ik af en toe wat rustiger aan en doe een aantal dingen bewust niet meer. Ik heb er eerlijk gezegd wel moeite mee om dingen aan een ander over te laten. Maar het zal toch wel even moeten. Ben wel een beetje aan het aftellen naar mijn verlof. Nog maar 6 weekjes werken en dan is het zover. Wat gaat de tijd toch hard!!

Ik ben afgelopen maandag naar borstvoedingscursus geweest. Vond het wel erg nuttig. Ik wist er nog niet zo veel vanaf namelijk. Verder niet veel bijzonders te melden eigenlijk.

Hoe gaat het bij jullie??
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 8 jun 2012 - 7:47

Roodkapje, ik las dat je opgenomen bent. Hopelijk is het "vals" alarm en mag je snel weer naar huis.

Maddie, Goed dat je al wat taken over laat nemen door collega's. Het voelt nu heel erg vreemd, maar zo kun je het voor jezelf ook langzaam af gaan sluiten.


Hier gaat het wel. Vandaag is mijn buik vrij rustig geweest. Ben daar wel erg blij om.
Ik ben zo benieuwd of ik de gbs bacterie ook in mijn urine heb zitten of niet. Ik moet woensdag op controle, maar de gyn die toen dienst had zei dat ik maandag ook wel even kon bellen. Ik denk dat ik dat toch wel even doe zodat ik woensdag vragen kan stellen als ik die heb.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 1:38

Nou we zakken aardig steeds ja met dit Topic.. Even verandering in brengen Wink

Wennes; Fijn dat je buik wat rustiger is (geweest) dan kan je er ook nog beetje van genieten. Zou maandag idd ook even bellen, dan kan je inderdaad je vragen vast klaarleggen voor a.s. woensdag. Niet dat het dan "onverwacht" komt.

Maddie; Lekker he dat aftellen naar je verlof, kijk er ook echt naar uit. Ik moet a.s dinsdag nog 2 weekjes werken.

Roodkapje; Sterkte! hopen dat je wel snel weer naar huis mag.

All; afgelopen dinsdag groeiecho gehad en was helemaal goed allemaal. Moet over 2 weekjes weer terugkomen voor controle.
Nu aan het oppassen op neefje van 10 maanden, hij heeft zijn dag niet echt dus is erg huilerig/hangerig. Merk wel aan m`n buik dat het wat zwaarder is allemaal nu.
Ook regelmatig last van m`n bekken, kom soms echt als een "oud wijf" overeind hihi.. Na stukje lopen gaat het weer goed.
Verder weinig nieuws nu eigenlijk. Ga me zo maar eens klaarmaken voor avondje voetbal Wink Is meidenavond bij mij.. Mannetje is weekend weg met voetbal dus zusje en vriendinnen komen gezellig eten en voetbal kijken, helemaal zin in!
Jullie ook fijne avond!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 9 jun 2012 - 7:00

Bebbel, fijn dat de groeiecho goed was!
Dat je je af en toe een oude vrouw voelt heb ik ook! Ik heb door de bedrust geen conditie meer en merk echt dat ik zwakker wordt. Mijn buik groeit ook behoorlijk dus dat maakt het er niet makkelijker op. Ik zei vandaag nog tegen mijn man dat ik hoop dat mijn buik niet veel dikker wordt, anders val ik nog naar voren hahaha.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE zo 10 jun 2012 - 6:48

Hallo meiden!!

Alweer een paar daagjes terug dat ik wat getypt heb! Heb het redelijk rustig aan proberen te doen, want voelde me een beetje grieperig. Nu na heel veel rust voel ik me wat beter. Maar kijk nu naar een best wel drukke week dus even kijken of en hoe het allemaal zal gaan.
In de kinderkamer gebeurd even weinig, want we hadden dit weekend andere verplichtingen. Hopelijk volgend weekend het laminaat erin en evt wat meubeltjes in elkaar en dan alleen nog maar de plintjes en een schilderijtje en plankje ophangen. Ik heb bij de gamma een rolgordijntje van lief gezien. Wat zelfs niet eens op de site van lief te vinden is geloof ik. We zouden er nog over denken of we hem gaan kopen, vanwege al die financiële tegenslagen van de afgelopen maanden. Maar ik wil hem toch wel erg graag!!
Verder hebben we van de baas van mijn zwager wat babykleertjes gekregen. Daar zaten leuke dingen bij. smile De rest doen we naar het leger des heils oid.

@ Wennes, spannend dus met het nieuws over die bacterie. Ik hoop dat allemaal mee gaat vallen. kan me voorstellen dat bedrust echt funest is voor je conditie. Hopelijk kun je die snel na de bevalling weer wat gaan opbouwen. Nu doe je toch alles om die kleine zo lang mogelijk in je buik te houden natuurlijk!! hopelijk blijft het nog een tijdje rustig in je buik!

@ Bebbel, wat lekker dat je nog maar 2 weekjes hoeft joh!! Ik ben haast jaloers!! Maar wil ook ontzettend graag het schooljaar afmaken. Dus zit een beetje tussen twee wensen in. En twee weken eerder verlof is ook weer twee weken eerder werken natuurlijk.
Wat vervelend dat je last hebt van je bekken! Kan me voorstellen dat je je dan bejaard gaat voelen hoor!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes zo 10 jun 2012 - 7:12

Maddie, Ik ben benieuwd naar jullie kamertje hoor! Welk rolgordijntje heb je van lief gezien?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 10 jun 2012 - 7:42

Ik zal morgen ook weer eens reageren op iedereen!
Op het moment druk met dingen in huis doen en tussendoor te rusten..
Morgen weer een dagje alleen thuis, dus dan heb ik weer even tijd voor jullie Wink

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE zo 10 jun 2012 - 8:03

@ wennes: Ook met die vogeltjes alleen helaas wel met een roze randje aan de onderkant. Maar vind het niet storend. Ook al weten we niet wat het geslacht wordt. Zo'n beetje alle kleuren zullen in de kamer terug komen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 10 jun 2012 - 22:35

Bekkeninstabiliteit: Het stomme is dat het overdag niet een heeeel erg pijn doet, tuurlijk soms voel ik het flink, maar vaak ik het ook pas als ik te ver ben gegaan. Al moet ik zeggen dat het de laatste 2 weken wel flink achteruit is gegaan, voel het ook een soort van langs elkaar heen gaan. Vooral `s nachts is het draaien en liggen pijnlijk in de bekken/onderrug.
Vind het nog wel moeilijk om dingen te laten liggen vooral omdat ik juist in mijn verlof het huis even flink wou aanpakken. Probeer nu een middenweg te zoeken

Maddie, daar zeg je me wat, ik twijfelde over zo`n borstvoedingsavond, maar wou iig wel het boek Borstvoeding van Stefan Kleintjes huren bij de bieb.
Vanmiddag maar eens voor kijken voor ik onze dochter ga ophalen.
Goed dat je dingen laat liggen op je werk!
2 weken eerder verlof hoeft niet persee 2 weken langer te betekenen. Als je overtijd gaat, dan ben je alsnog die weken/dagen kwijt. Ik zou wel goed naar je lichaam luisteren hoor, vooral als je al klachten hebt. Ik baal nu flink dat ik nog maar weinig mag doen in mijn verlof.
Dat gordijntje is inderdaad leuk! Ik zou het zelf wel wat minder vinden voor een jongetje, maar het is wel net wat je zegt, alle kleuren komen steeds weer terug.


Wennes: heb je al gebeld voor de uitslag?

Bebbel: Misschien is het voor jou ook een idee om een bekkentherapeut in te schakelen?
Ik heb namelijk ook wat jij zegt, als ik opsta doet het vreselijk pijn, maar als dan “alles weer een beetje op zijn plek zit” gaat het weer goed. Ineens werd het bij mij wel een stuk erger en heb ik toch gebeld. Ben alleen flink geschrokken hoe erg het al was en de therapeut zegt ook dat ik veel te laat ben. Ze had echt nuttige tips qua bewegingen etc.

All: ik had het hier nog niet geplaatst, dus kopieer het even vanuit het andere topic:
Dit typte ik afgelopen vrijdag:
[size=12]Gisteren beetje een rare vermoeiende dag gehad…
Eerst was onze dochter om 6 uur wakker, die naar het kdv gebracht en even het dorp in voor wat bijna laatste spulletjes voor de bevalling/baby.
Kreeg ik toen ik net de auto uit was telefoon van het ziekenhuis, helaas heeft onze zoon wel Hemofilie. Dat wordt dus een bevalling in Utrecht L Nu wachten op een gesprek met de gyn over hoe en wat nu verder.
Thuis wou ik nog even gaan liggen om daarna naar mijn oma 45 min verderop te gaan. Maar door de uitslag heb ik uiteindelijk maar heel even gelegen. Dacht ik op de heen weg de verkeerde afslag te nemen, dus ik weer terug om er 1 eerder te nemen. Bleek degene die ik later nam wel de juiste te zijn……..
Mijn oma is behoorlijk verdrietig, een goed jaar geleden is ze mijn opa verloren en 3 weken terug haar zoon (mijn oom dus), vond het erg moeilijk om weg te gaan en ging dus ook 15 min later weg, maar zou het nog wel redden om op tijd bij de vk te zijn.
Nam ik terug ook weer de verkeerde afslag, reed ik recht een muurvaste file in, was even helemaal van slag. Ik stond verkeerd en ook nog eens in de file. Uiteindelijk toen een paar achteruit op de vluchtstrook gingen, heb ik dat ook maar gedaan…. We waren precies op tijd bij de vk, had gedacht dat mijn bloeddruk wel omhoog gegaan zou zijn, maar die was precies goed !`s avonds nog even de allerlaatste spulletjes gekocht, was toen echt bekaf!



Laatst aangepast door PiP op ma 11 jun 2012 - 0:05; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Darius zo 10 jun 2012 - 23:13

PiP, doe jij maar eens lekker rustig aan hoor. Je bent bijna 36 weken, hoogzwanger! Laat mensen maar eens lekker voor je lopen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie zo 10 jun 2012 - 23:42

Ik zal ook weer eens even reageren!

Roodkapje; wat een gek gedoe zeg toen je in het ziekenhuis was voor controle. (vorige week) Dat ze die vrouw zo over de gang lieten lopen, dat kan toch niet!

Darius; wat een leuke foto van P.

Maddie; lekker hoor dat het aftellen tot aan je verlof is begonnen. Daar kan je dan echt al wel een beetje naar uitkijken he? Goed van je dat je sommige dingen op je werk laat liggen. Kan me wel voorstellen dat het lastig is, heb ik ook hoor.

Bebbel; fijn dat de groeiecho helemaal goed was!
doe je wel rustig aan met je bekken? Vervelende pijn kan het zijn he?! Misschien toch langs de fysio?

Pip; ja goed aan je zelf denken hoor! Dan maar wat minder in huis doen, kan de kraamhulp straks wel doen Wink Heb je met name last van je bekken/rug? Of ook van onder zeg maar, je bekkenbodem? Daar zit bij mij voornamelijk de pijn, straalt door naar m'n been. Heb je ook oefeningen gekregen? Een oefening is zo dom, die moet ik in de kruiphouding doen, gelukkig dat niemand me dan ziet haha!!

Wat een pech zeg vrijdag! zul je net zien, dan zit alles tegelijk tegen!! Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 699888Hoe heb je het nu w.b.t. de uitslag die jullie kregen? Is het een beetje geland?
Jammer dat je schoonmoeder even niet aanbied om te helpen, dat zou juist nu zo fijn zijn! Kan J. het niet aan haar vragen? Mijn moeder doet ook vaak wel wat voor me, maar ze moeten binnen 4 weken hun huis uit omdat ze het ineens verkocht hebben dus is nu heel druk!! Vraag haar ook maar niet te veel...

all; afgelopen vrijdag heb ik van die polsbeschermers gekocht die skaters ook gebruiken. Deze draag ik s'nachts voor het tunnelsyndroom waar ik last van heb. Gelukkig helpt dit wel. Ik voel de pijn/irritatie nog maar niet zo erg en ik slaap er beter door, gelukkig! Ik merk dat ik er overdag steeds meer last van ga hebben, dit typen is eigenlijk al te veel en vanmorgen deed ik even staartjes bij m'n dochter in het haar dan tintelen m'n handen/vingers heel erg.
Na wat activiteiten in de ochtend, op de fiets naar m'n ouders, boodschapjes doen, wassen en strijken ben ik moe.. dan wil m'n lichaam echt niet meer goed! Dus s'middags ga ik dan maar weer even plat, dan heb ik daarna weer wat meer energie. Maar vind het wel pittig hoor.
Morgen en woensdag moet ik nog 4 uurtjes werken en dan verlof!! Heerlijk!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 18 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum