Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP za 31 maa 2012 - 0:46

Aquala: Bij de 1e lang de placenta aan de voorkant, nu niet. Merk eigenlijk niet zo heel veel verschil.
Wel minder van je rugklachten, werk jij ook nog of alleen je man?
Weet niet precies wat je moet doen, maar ik dacht een keer begrepen te hebben dat het vrij zwaar werk was.
Heb je wel de 20 weken echo gehad?
Ik mag nu eindelijk eens na 4 weken komen, was tot nu toe steeds om de 5 weken.

Rejoy: Dat viel mij inderdaad ook op, dacht dat wel meer het geslacht zouden willen weten!
Lekker optijd met het je baas te vertellen, haha. Hier wist mijn bazin het al met 8 weken.
Was toen ziek en vond het niet fijn om erover te liegen, plus dat we een paar dagen later open dagen op het werk hadden.
Mocht ik het toen niet trekken, dan kon ik dat gewoon zeggen zonder scheve gezichten.

Nera: Jaa, ik las het op Facebook, had het vraagteken ook al in het lijstje weggehaald Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 561177
Maar super joh, ik had het zeker niet erg gevonden als we 2 meiden zouden krijgen, maar van beiden vind ik wel helemaal super!

All: Van de week heb ik een heel mooi filmpje kunnen maken van mijn buik, je ziet hem echt goed heen en weer gaan❤
Het is net zo`n druktemaker als zijn zus!
En vanmorgen ook de eerste hik gevoeld.

Gisteren nog even in Zwolle geweest, wou kijken voor stof om lakentjes etc te maken, maar ik kan gewoon niks in de juiste kleur vinden Sad
Heb een beetje aparte kleuren uitgezocht voor de muren Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 394967 Daarna wezen kijken voor schoentjes. Hadden we eerst 24 bij haar aan gedaan, toen nog 23 gevraagd, maar wouden uiteindelijk toch 24. Was net iemand anders die aan het passen en die wou ze ook hebben. Veeeeel te groot voor het meisje(kochten 24 op de groei, ze had nu 22), maargoed dat ga je niet zeggen...
Zojuist nog in een webshop weten te vinden, meteen voor mijzelf schoenen erbij gedaan en nog een Blouse, jas en hemdje bij MamaLicious besteld.
Ik ben weer bankroet dus, haha.
Heb toch een positiezomerjas gekocht:
Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 13072485_SILVERMINK_001_ProductLarge

Ik kon vorig jaar al geen passende zomerjas vinden, laat staan nu met een dikke buik..
Ben wel echt iemand van een jas. Bij F had ik ook een winterjas, die gekocht voor 70,- en verkocht voor 35,- op MP.
Als ik dat nu weer weet te doen, vind ik dat best netjes.

Verder dit hemdje:
Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 13072336_CAVIAR_309770_001_ProductLarge
Heb nog een blauw (doorzichtig) blousje van de 1e zwangerschap, die kan ik er mooi mee combineren.

Nu mag ik ook niks meer halen hoor aan positiekleding!

Nou ik ga maar weer eens bij mijn dochter kijken, die presteert het elke keer als ik alleen ben dat ze niet wil gaan slapen Mad
gevolg: Om 5 uur een strontsagerijnig kind. En ik zou eigenlijk weggaan na haar slaapje...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 1:50

Pip: Ik heb datzelfde truitje met het bijpassende blauwe blazertje van Mamalicious. Ik moest dat truitje wel een maat groter want het rekt niet echt lekker mee.. maar goed, alles voor een goede look Wink. Dat blazertje ga ik ook gewoon als jasje gebruiken denk ik. Nu maar hopen op een goede zomer.

Rejoy: Londen was heerlijk! Ik was echt gesloopt na dag 1 al! Ik kon niet meer op mn benen staan en last van mijn buik. We zijn op tijd gaan eten en lag om half 10 op bed haha! De volgende dag lekker rustig aan gedaan, geluncht aan de Thames en alleen nog even snel terug naar Primark geweest waar ik toch nog wat dingetjes wilde halen en naar Topshop want die hadden we de dag ervoor overgeslagen. Daar heb ik nog een fantastisch jurkje gescoord. Mijn vriendinnetje heeft dezelfde gekocht ( ze hadden ze in positie en niet positie). Het kostte wat, maar goed smile (70euro!). De dag ervoor ook al een te duur shirtje gekocht bij de MamasandPapas zonder mouwtjes.. was toch ook al 42 euro. Ik mag van mezelf nu ook niets meer kopen qua positie, al zou ik graag nog wat jurkjes erbij hebben.

Nera: wat fijn dat je nu echt zekerheid hebt! Wat heb je allemaal gekocht bij Prenatal? Toch leuk he? Een jongen en een meisje!

Lijstje: Ik ben ook verbaasd dat zoveel het niet willen weten. Hier in mijn omgeving voel ik mij toch echt de uitzondering. Iedereen weet het en vindt het ook raar/vreemd etc dat wij het niet willen weten. Tja, ik vond de verrassing bij de 2e eigenlijk niet zo heel speciaal maar zou het toch niet willen weten...We gaan voor het verrassingseffect! ( bij M. en O. wisten we het wel!)

We zijn nu bezig met ideetjes voor geboortekaartjes. Althans, ik Wink. Mijn man geeft daarna zijn mening. We hebben er nu 2 gevonden voor een jongen en meisje die we mooi vinden. Nog even verder kijken en dan de ideetjes doorsturen naar mijn nichtje. Zij is grafisch ontwerper bij 1 van de grote geboortekaartjes sites en wil voor ons een speciaal kaartje ontwerpen. Eerst zien of we die dan net zo mooi vinden en anders gaan we gewoon voor een regulier kaartje.

Qua namen is het nog steeds niet veel hier. Jongensroepnaam staat vast.. Maar die meisjesnaam blijft lastig. Er komen steeds weer andere opties voorbij. Zo twijfelde we eerst tussen 2, is het nu al tussen 5 ! Drama! .

Oh O. is wakker! Snel even naar de winkels met ze! We hebben echt niets meer in huis..
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 31 maa 2012 - 7:54

Aquala, Is het geen probleem om zo lang tussen controles te laten? Of maakt het niet uit als je je best goed blijft voelen? Heb jij nu ook steeds een andere vkpraktijk of ga je wel steeds naar dezelfde terug?

Rejoy, heb jij een houten bureaustoel? Heb je geen verrijdbare? Houdt het wel in de gaten he, want dat soort dingen moeten wel aan bepaalde eisen voldoen.

Nera, leuk dat jullie een meid krijgen!

Pip, leuke dingen heb je geshopt!
Welke kleuren heb jij op de muren?

Roodkapje, leuk dat jullie al bezig zijn voor geboortekaartjes. Ik heb daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht.


Hier alles wel goed. Vanmorgen zeurde mijn buik heel erg, maar geen harde buiken dus hopelijk betekent het niks. Het is wel een beetje vermoeiend om zo de tijd uit te moeten zitten. Gelukkig krijgen we volgende week vrijdag weer een meting.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 8:18

@Wennes: ik ben als de dood dat ik te vroeg beval.. en niets af heb. We moeten nog verbouwen hier, moet nog een kamer op zolder komen voor de meiden en heel de kamer voor de baby moet nog worden gemaakt. Ook moet ons kookeiland er nog komen en de badkamer worden aangepakt. En dat allemaal voor de zomer hoop ik! ( en de tuin niet te vergeten, het lijkt nu net of er hier een stel varkens wonen in de tuin Wink 1 grote troep van aarde.. leuk zo'n nieuwbouwhuis).

Mijn man is te relaxed en hij zit er dus niet zo achteraan. Hij denkt echt: je hebt nog tot eind aug! Dat deden we vorige keer ook verkeerd, half november uitgerekend en veel uitgesteld tot in het verlof. Ik ging 1 oktober met verlof, 6 oktober braken mijn vliezen en belandde ik in het ziekenhuis. 11 oktober is hij geboren. Niets meer kunnen doen op wat babywasjes na in mijn verlof.

Hij is vaak van huis en als ik alleen thuis zit ga ik aan dat soort dingetjes werken.

@rejoy: een houten bureaustoel lijkt me niet fijn zitten! Ik zit op een zit/ligstoel op mijn werk tijdens de nachtdiensten, zit best ok, maar met een zwangere buik is het toch een heel stuk minder comfortabel. Officieel ben ik niet meer verplicht nachtdiensten te draaien na 12 weken zwangerschap maar het kan eigenlijk alleen maar zo met het werk van mijn man. Dus nog eventjes doorzetten. 7 juli ga ik met verlof smile Ik kijk er stiekem al wel naar uit, nog 14 weken!. Wellicht prop ik nog een weekje verlof er tussen in!

@Wennes: mijn buik doet vandaar ook niet leuk! Ik voel de kleine echt normaal al amper maar vandaag helemaal niet .Mijn buik doet zeurderig pijn sinds we vanmorgen opstonden.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 31 maa 2012 - 8:41

Roodkapje, je zou je man op kunnen geven voor "help mijn man is klusser" Wink nee hoor, grapje.
Ik ben blij dat ik niet in jullie situatie zit (en andersom natuurlijk) Ik zou er niet aan moeten denken om nu mijn halve huis te moeten verbouwen. Maar dat is natuurlijk omdat ik bij B ook al geen zorgeloze zwangerschap heb gehad, maar nu is het helemaal drama omdat ik al rust moet houden.
Balen dat jouw buik ook zeurderig is. Hopelijk voel je de kleine straks nog even, anders gewoon aan de bel trekken hoor! Dat heb ik van de week ook gedaan en was zo blij dat ik dat gedaan had. Ik werd zo gerustgesteld en dat was erg fijn.
Hou jezelf goed in de gaten he meid!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 8:58

@wennes: ik doe mn best! Mijn man kan gelukkig wel klussen maar heeft weinig tijd;). Het hoeft ook niet af, maar zou fijn zijn! Ik ben elke zwangerschap verhuisd dus dat ben ik wel gewend. Bij de 2e was het het heftigst omdat ik toen met 38.5 week nog een laminaatvloer heb gelegd. Deze zwangerschap zal qua verbouwen het relaxt zijn omdat wij in november de sleutel hebben gekregen en toen al zijn begonnen. Hoewel het niet snel gaat, zie ik toch wel vooruitgang smile. Als de baby komt zal het sowieso bij ons eerst op de kamer komen ivm voedingen.

Qua aan de bel trekken.. ik heb werkelijk geen idee wie ik zou moeten bellen! Ik loop bij de gyn, maar die poli is natuurlijk alleen overdag bereikbaar... Ik ga dat de volgende afspraak eens vragen ( dat is pas 23 april, maar toch handig om te weten..). Ik ga zo wel even Angelsounden, als ik een hartje hoor zit het vast wel goed:).

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 31 maa 2012 - 9:32

Roodkapje, dan ben je zeker wel wat gewend met klussen. Tja, ieder z'n hobby zeggen we maar hahaha. Wel leuk dat je vooruitgang ziet.

Ik zou even een boekje aan de gyn vragen. Hadden wij ook niet gedaan en vorige week had ik met de weeen de vk gebeld en toen ik dat dinsdag tegen de gyn zei, wat hij een beetje geïrriteerd omdat we hun moesten bellen. Maar goed, dat was voor ons niet duidelijk en ik zei dat we geen nummer hadden. Wij hebben toen een boekje meegekregen met een telefoonnummer, is van de verlosafdeling.
Je zou ook een vk kunnen bellen of zij een telefoonnummer hebben of evt naar de huisartsenpost?
hopelijk is het niet nodig en lig je nu lekker te genieten van het ritmische geluid van het hartje door de angelsound.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 23:37

@ Roodkapje, wat klussen betreft.. hier moet ook nog alles gebeuren aan het toekomstige babykamertje. 5 weken geleden hebben we een begin gemaakt met het kamertje leegruimen (deed dienst als opslag/rommel/computerkamer) en het was vrij leeg.. Pc hoekje is op zolder nu, maar inmiddels staat het weer helemaal vol (waar komt al die zooi vandaaaan?) en er moet veel gebeuren.. Als ik er aan denk krijg ik het al benauwd. Gelukkig is mijn vader heel handig en wil voor ons verbouwen, dus dat scheelt. Ik probeer het wel voor mijn verlof allemaal af te hebben, just in case Wink . Dus ik snap je heel goed dat je niet te lang wilt wachten met het klaar maken van alles enzo.. Succes ermee!!

Oja, je vroeg wat ik had gekocht bij Prenatal. 2 dingetjes heb ik in het 'Laatst geshopt voor je kindjes'-topic geplaatst, en verder nog een ander rompertje, sokjes, shirtje en verder eigenlijk niets, natuurlijk wel in het roze! Heb me aardig in weten te houden haha. Wil vandaag nog wel ff terug voor ledikant/wiegdekentjes en lakentjes, gisteren helemaal vergeten haha! En vind 20% korting toch te veel om er niet heen te gaan haha smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 31 maa 2012 - 23:57

@wennes: ik heb gister niet meer geluisterd... Nu zit ik op mijn werk en voelde vanmorgen wel zacht bewegen.Dus het zal wel goed zitten. Vanmiddag/vanavond voor de zekerheid maar even luisteren.

@Nera: Leuke kleertjes! Dat rompertje..! Oew wat leuk! Als ik dat zie denk ik " ik wil het ook weten"!

Al dat verbouwen, tja, mn hobby is het niet Wink. Maar waar we nu zitten blijven we voorlopig wel zitten. Het is zo'n fijn groot huis midden in de stad met tuin enzo. Heerlijk!



Doordat ik sinds gister al last heb van mijn buik heb ik de zwemles van onze dochter afgezegd vanmiddag. Nu ben ik op het werk, maar ik hoorde van man dat ze erg verdrietig was en heel graag wilde zwemmen. Ik voel me er nu zo rot over! Mijn man is ook werken de hele dag en de kinderen zijn daar met hem mee, tot half 4, dan haal ik ze op. Maar vind het zo rot dat zij er onder lijdt. Ik ben gewoon even helemaal op van deze week denk ik, eerst 2 dagen Londen en daarna alle dagen alleen de zorg voor de kindjes en ook nog een nachtdienst tussendoor.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:53

@ Roodkapje; Denk je ook een beetje aan jezelf!! Ik vind het soms ook lastig hoor als ik
de reacties zie dat ik denk "ik wil ook weten wat het wordt" maar kan me nog inhouden gelukkig.
Mijn vriend is ook veel te bang dat als alleen wij het weten dat ik het toch niet voor me kan houden.

@ Nera; Super leuke kleertjes gekocht! Echt schattig.
Erg he met die kamertjes, die van ons was ook het rommelhok / logeerkamer. Maar gelukkig blijft hij nu
leeg en is het schilderwerk al bijna klaar. De meubeltjes komen in mei.
Werd vrijdag gebeld dat ons bestelde Lief! rolgordijn klaar is dus die kan ik ook gaan ophalen.
Zo wordt het stapje voor stapje steeds meer af.

@ Wennes; Fijn dat je weer even gerustgesteld werd, is toch ook weer een stukje rust voor jezelf wat ook belangrijk is.

@ Pip; Leuke dingetjes heb je ook gekocht!!

@ All; Hier gaat het nog niet echt lekker. Ben nog niet gaan werken vandaag. Steeds harde en pijnlijke buiken.
Ook slaap ik amper terwijl ik zooo moe ben. VOel me ook nog steeds zo slap als een "vaatdoek"
Normaal voel ik elke dag wel een paar keer het kindje, nu sinds zaterdag middag niet meer gevoeld, maak me wel beetje zorgen.
Heb vanmorgen de vk gebeld en mag gelukkig zo om half 1 op controle. Ook even urine meenemen die ze gaan onderzoeken.
Hoop dat het allemaal goed zit.
Ik laat het jullie nog weten hoe het ging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 2 apr 2012 - 0:17

Nera, shoppen met 20% is altijd leuk!

Roodkapje, Ik begrijp dat je het vervelend vind dat je de zwemles af moest zeggen ,maar je moet ook aan jezelf denken. Gelukkig is het allemaal maar tijdelijk en hopelijk knappen we na de bevalling weer op dat we bijna alles weer kunnen.

Bebbel, veel succes straks bij de vk. Ik hoop dat ze goed nieuws heeft voor je!


Ik heb vandaag echt een slechte dag. Zoveel harde buiken! Het begon al toen ik nog in bed lag, terwijl ik dan toch echt rust heb gehad. Ik baal er wel een beetje van eigenlijk.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie ma 2 apr 2012 - 8:39

Forumnaam: Jezzie89
Leeftijd van jezelf/partner: 22/22
Uitgerekende datum: 24-08-2012
Geslacht: Verassing
Hoeveelste kindje: 1e kindje
Bijzonderheden: -

@Nera, wat fijn dat jullie nu eindelijk zeker weten dat jullie een meisje krijgen.

@Bebbel, wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Hoe was het bij de vk?

@Wennes, wat vervelend dat je vandaag weer zo'slechte dag had, terwijl je wel rust hebt gehad. Ik kan me goed voorstellen dat je er van baalt. Het lijkt me erg frustrerend.

@All, vandaag de 20 weken echo gehad. Alles was goed. Erg leuk om de baby te zien, het was druk aan het bewegen en draaien! Ik begin het nu ook steeds vaker te voelen!

Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje ma 2 apr 2012 - 13:43

@Jezzie: Wat fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo! Hoe groot / zwaar was jullie kindje nu? En je kunnen inhouden om te vragen om het geslacht? Ik mag 4 april om 9uur en ik vroeg vanavond nog aan man: wil je het echt niet weten? Hij zei heel resoluut nee... Hij zei: jij wel soms he? Ik zo.. ja soms wel als ik wil shoppen haha.. Maar we gaan het echt volhouden tot het einde! Ik wil gewoon niet zo nieuwsgierig zijn Wink

@Bebbel: hoe was het bij de VK? Ik hoop dat alles goed is!

@Wennes: harde buiken als je rust Sad ... jij mag er zeker niet te veel hebben ivm het inkorten van de bmh? Wanneer moet je weer op meting?



Hier voel ik de baby af en toe weer wat bewegen, dat geeft me rust! Wel nog steeds beetje vervelend gevoel in mijn buik maar het doet geen pijn meer. Ik begin wel echt stress te krijgen over de 20 weken echo. Ben nu aan het werk en ben blij dat ik morgennacht weer werk want volgens mij zou ik anders toch geen oog dicht doen!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 21:56

Gister bij de VK geweest. Urine was goed. Ik moet het wel rustiger aan gaan doen van haar. Ook minder gaan werken (werk nu 5 dagen van 8.00 tot 17.00 uur). Dit dus bij mijn baas voorgelegd en hij laat de bedrijfsarts mij nog bellen. Hij was niet blij. Maarja, ik maak me er niet druk om, weet zelf het beste wat ik voel en aankan.

Nu nog paar daagjes thuis om goed tot rust te komen en rustig aan te doen.

Met het kindje was gelukkig alles goed! Heb het hartje weer even mogen horen, heel fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP di 3 apr 2012 - 1:29

Roodkapje: Ik had van de week ook een blazer aan als zomerjas, maar vond dat toch te koud en een winterjas weer wat warm voor nu.
Herkenbaar de geboortekaartjes, ik zoek er een stel uit en laat mijn man dan wegstrepen!
Naam gaat hier de goede kant op, heb al een vermoeden wat de naam gaat worden, nu nog een 2e naam….
Jeetje jullie moeten nog wel veel doen in huis, dan valt het hier gelukkig nog mee!
Is er niet iemand anders die evt mee zou kunnen gaan naar de zwemles?

Wennes: Ik wil zeggen, doe je wel rustig aan? Maar dat doe en meer kan je helaas niet doen:(
Ik hoop zo voor je dat je lichaam zich weer snel hervat en dat je niet nog bijna 20 weken plat moet.

Jezzie: Ik heb je toegevoegd!
Gelukkig was de 20 weken echo goed, altijd even spannend.


Bebbel: Ik had hetzelfde als jou met 23 weken en ben toen met 25 weken ook minder gaan werken.
Ik werkte toen tot 15u i.p.v. 17u. Ik kon dan als ik thuis was even een uurtje slapen/liggen en dan had ik nog wat energie voor de avond.
Mijn bazin was gelukkig heel meelevend, ze had ook liever dat ik op tijd mijn rust nam, i.p.v. dat ik straks ineens niks meer zou mogen en ze me ineens kwijt was.

All: Ik denk dat ik een stofje op internet heb gevonden wat op de kleur van het kamertje lijkt.
Heb gemaild of ik niet een klein proefstukje kon krijgen om het eerst te bekijken en dat gaat ze vandaag al opsturen, echt super!
Dit zijn trouwens de kleuren:


Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 2Q==Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Celadon

Beiden zijn in het echt wat lichter.

En dit is het stofje:
Ben benieuwd, het hoeft niet precies te zijn, maar een beetje er op lijken zou fijn zijn Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 561177
Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Article9367684

Verder vanmorgen druk in het huis bezig geweest, heb nog een paar "projectjes" die gedaan moeten worden en dan is alleen weer schoon.
Voor nu is het leuk geweest, mijn rug is flink aan het protesteren, zo dus eventjes plat liggen voor F weer wakker wordt.

Van het weekend nog even samen naar namen en een geboortekaartje gekeken en we hebben nu wel een paar namen die we beiden mooi vinden.
Hetzelfde met het geboortekaartje.
Ook zijn we(mijn man) weer verder gegaan in het kamertje.
De meubeltjes van F moeten wat opgeknapt worden en dan kan ik heerlijk gaan inrichten/ruimen I love you


Oja, ik druk bezig geweest met het 2e halve jaar:oops: van Femke in een fotoalbum te verwerken, krijg ik hem niet geupload:x
Hoop dat het nog opgelost kan worden, anders moet ik hem ergens anders opnieuw gaan maken...

Nou meiden, ik ga even plat!
Fijne dag nog!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie di 3 apr 2012 - 4:20

@Roodkapje, we konden ons inhouden. We weten allebei zeker dat we het geslacht niet willen weten. Ze vroeg er wel naar, of we daar naar wilden kijken. We zeiden toen tegelijk 'nee'!
Dat van die geboortekaartjes gaat hier ook zo. Ik zoek van alles uit en mijn vriend zegt dan wat hij wel en niet mooi vindt.

@Bebbel, fijn dat je nog een paar dagen rust hebt. Hopelijk gaat het straks beter als je minder werkt. Wat voor werk doe je?

@Pip, wat een leuke kleuren voor de babykamer. En het stofje ziet er ook mooi uit. Wat ga je daar mee doen?

@All, ik heb vanochtend gewerkt en ben daarna meteen boodschappen gaan doen. Omdat ik dacht, als ik ik eerst naar huis ga om te zitten, kom ik nooit meer van de bank af.
En dat is maar goed ook, want toen ik thuis kwam, was ik zo moe...ben op de bank gaan zitten en er de hele middag niet meer vanaf gekomen! Ik denk dat ik maar vroeg naar bed ga vanavond!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes di 3 apr 2012 - 20:00

Jezzie, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Leuk he om naar je kleintje te mogen kijken.

Roodkapje, ik moet er idd voor zorgen dat ik zo weinig mogelijk harde buiken heb en dat kan dus met rust nemen. Alleen als ik rust heb ik ze ook. Nu hoeven niet alle harde buiken iets te doen natuurlijk, maar bij mij doen ze dus vaak wel iets. Vrijdag moet ik weer terug voor een meting en dan ben ik erg benieuwd. Ik geef dan ook aan dat ik met echte rust ook harde buiken heb.
Spannend zeg dat jullie het geslacht niet willen weten als je het stiekem toch ook wel weer wil weten hahaha. Ik hoop zo dat ze jullie meer uitleg gaan geven over de bloedvaten!

Bebbel, de meeste werkgevers zijn niet blij met zwangeren die eerder de ziektewet in gaan. Tja balen voor hun (ze krijgen het toch vaak vergoed door het uwv). Denk aan jezelf hoor meid en je kunt beter minder werken en jezelf goed voelen als dat je maar door gaat en over een week helemaal thuis zit.

pip, fijn dat jullie steeds een stapje verder komen met het kamertje, naam en geboortekaartje. Hier nog geen idee betreft naam of kaartje!



Vandaag is B de hele dag naar het kdv. Wel gek om zo de hele dag alleen te zijn en eigenlijk niks te kunnen. Ik heb maar wat dingetjes bedacht die ik rustig aan kan gaan doen zoals uitgebreid douchen, epileren, foto's inplakken.
Buik is vandaag redelijk onrustig dus hopelijk doet de rust goed. Enne, vandaag gewoon alweer23+2 zwanger!!! Yes, de 24 weken komen steeds dichterbij!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje di 3 apr 2012 - 22:13

@wennes: moeten we helpen bij een naam ? Ik kan hier ook de nodige hulp wel bij gebruiken hahaha...
Je dag klinkt heerlijk relaxed! Dat is idd goed je rust nemen. Ik duim voor je dat vrijdag alles nog binnen de grenzen is... Eerst maar eens die "veilige" zone van 24 weken halen! Dan heeft je kindje iig een kans als er geen houden meer aan is... Nu doen ze helemaal niets.... maar we gaan gewoon voor de minimaal 37 smile

Hier vanmorgen om 9 uur 20 weken echo gehad.. Wat was dat spannend zeg... Het was maar goed dat ik moest werken vannacht want ik had anders geen oog dicht gedaan... Zo bang om een keuze te moeten maken die ik niet zou willen maken als er evt een ernstige hartafwijking zou zijn gevonden...

Gelukkig niets van dit en wat mogen wij ons gelukkig prijzen met een ogenschijnlijk gezond kindje! We worden nog wel goed in de gaten gehouden, vooral de groei wordt bekeken... want er is kans dat dat zo direct stil gaat staan. Ook mochten we even 3d kijken... dat vond ik niet zo mooi hoor! net een Alien....

Hierbij even de fotootjes die we meekregen:

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 562550_363320747044597_100001000254776_1030581_956192041_n

3d... beetje scary vind ik!:

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 394342_363324677044204_100001000254776_1030589_537227215_n

Nu snel slapen want heb de hele nacht gewerkt en toen direct door naar de echo...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes wo 4 apr 2012 - 1:10

Roodkapje, tips voor een naam zijn zeker welkom hoor!
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was, een hele geruststelling. Hebben ze nog goede uitleg gegeven betreft de bloedvaten in de navelstreng, of alleen dat je in de gaten gehouden moet worden voor de groei? Fijn dat het nog zo mee is gevallen.
Nu kun je lekker genieten!
Slaap lekker.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 1:35

@ Roodkapje: wat fijn dat de echo er goed uit zag! Weer een zorg minder, nu nog hopen dat er straks geen nierafwijking te zien is! 3D vond ik ook niet mooi, zo'n mager kindje zonder bolle babywangetjes enzo.
Jullie zitten dus ook volop in een verbouwing. Wij beginnen over 2 á 3 weken met bouwen en die bouw duurt ongeveer een half jaar. Goddank wonen wij er niet bij in, dat scheelt. Wij moeten verhuizen met een mini-baby, lijkt me ook niet ideaal, maargoed, je hebt het niet altijd voor het zeggen hèsmile

@ Wennes: merk je al dat de rust je goed doet? Wilde nog even reageren op dat je 's ochtends harde buiken had: ik heb 's ochtends ook veel harde buiken, je lichaam moet dan wennen aan volledige ruststand naar een actievere stand. Daarbij heb ik 's ochtends altijd een volle blaas en dat schijnt ook een negatief effect te hebben op de harde buiken. Die 24 weken komen inderdaad in zicht, maar wel hopen dat dit kindje het ook netjes uit houdt tot de 37 weken!

@ Jezzie: heel herkenbaar, dat als je eenmaal op de bank ploft, je er niet meer af kunt komen. Mijn dochter maakt daar handig gebruik van, echt ongelofelijk hoe goed ze dat aanvoelen. Hou m'n hart vast voor straks, tijdens de voedingen bijvoorbeeld.

@ PiP: leuke kleur, mooi helder! Heb je het proefstukje al binnen? Fijn dat jullie het een beetje eens zijn over het geboortekaartje, daar zijn wij het ook redelijk over eens gelukkig!

@ Bebbel: Wat jammer dat je minder moet werken, maar beter nu iets minder en dat je wat langer door kunt, dan dat je over een paar weekjes volledig in de ziektewet zit toch?

@ Nera: dat vind ik de 'leukste' combinatie, eerst een jongen, daarna een meisje. 'Helaas' kan dat bij ons nu niet meer :P Ik ben nu ook een beetje aan het kijken naar jongenskleertjes, maar ik vind toch wel dat de kleertjes voor meisjes leuker zijn hoor, veel meer vrolijke en heldere kleuren en dingetjes en tierelantijntjes, hou ik wel van :P Voor jongens is het toch al snel een stuk stoerder.

@ All: mijn placenta ligt nu aan de voorkant. Kon het kindje al wel heel vroeg voelen, maar ik heb het gevoel dat ik de baby meer naar de binnenkant voel schoppen, herkent iemand dat? Ik kan de baby nauwelijks aan de buitenkant voelen, maar wel bijna de hele dag door in mijn buik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes wo 4 apr 2012 - 6:54

Rejoy, De rust doet zeker wel iets, maar het is jammer dat de harde buiken dan niet weg zijn. Had ik in dit termijn eigenlijk wel op gehoopt. Ik ben benieuwd wat de gyn vrijdag zegt. Ik hoop ook zeker dat de kleine lekker lang binnen wil zitten. Mijn streven is 32 weken omdat we dan in onze eigen woonplaats mogen bevallen. Daarna gaan we weer verder kijken welke mijlpaal we kunnen halen.

Hoe lang voel jij je kindje al bewegen? het is logisch dat jij het kindje veel binnen voel bewegen. De bewegingen naar buiten moeten echt heel krachtig zijn en je kindje gaat steeds sterker worden. Ik voel ook nog veel binnen, maar je voelt ook veel buiten. Vooral 's avonds in bed is de kleine flink bezig! Ik denk dus dat wat je voelt normaal is en je de kleine ook aan de buitenkant voelt als het sterker is.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje wo 4 apr 2012 - 14:53

@rejoy: ik heb mijn placenta voor het eerst aan de achterkant, heb het altijd voor gehad. Maar ik vind dat ik bij deze zwangerschap de baby veel minder voel. Hier ook meer naar binnen, maar pas sinds een weekje echt duidelijker, daarvoor was het nog echt meer "gekriebel", terwijl ik het toch al sinds 12 weken voel.

@wennes: ik wil best meedenken ! Wat is jullie stijl ? Die 32 weken grens is ook een mooie grens om te bereiken, mijn doel is 34 weken. Dan hoeft er geen weeenremmers etc meer.

Over de aders in de navelstreng heeft hij niet heel veel meer verteld, alles zag er nog hetzelfde uit. Wel hebben we meer kans op vroeggeboorte en laag geboortegewicht. Ik mag wel bespreken met de gyn of ik evt naar de verloskundige kan.. of ik dat ga doen weet ik nog niet. Ik vind de gyn wel een veilig gevoel en ook wil ik in het ziekenhuis bevallen en als ik bij de vk zit en ik heb geen medische reden ( ik denk trouwens dat die SUA wel een medische indicatie is maar dat zal ik navragen 23 april bij de gyn) mag ik de ziekenhuisrekening zelf betalen.

Mijn man was trouwens echt gemeen vanmorgen. Hij weet dat ik te nieuwsgierig aangelegd ben blijkbaar... De echoscopist vroeg: Willen jullie het geslacht weten? Mijn man hield zn mond en keek mij vragend aan... Waarop het even door mijn hoofd heenspookte om ja te zeggen. Ik zei: 'Nee doe maar niet'. Ik ben blij dat ik gewoon Nee kon zeggen smile

Binnen een week of 20 zullen we het weten! smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie wo 4 apr 2012 - 21:31

@Roodkapje, fijn dat je een goede 20 weken echo had! Wat gemeen van je man! Maar wel goed dat je je kon inhouden om geen ja te zeggen!

@Rejoy, Ik voel de baby ook nog niet aan de buitenkant. Maar ik voel wel af en toe dat het beweegt.

@All, ik heb net een heel leuk shirtje besteld, met een zelfgemaakte tekst er op. Dat wordt het eerste shirtje wat ons kindje aan krijgt als het is geboren. Nu alleen nog een broekje erbij halen.
Ik ben echt ontzettend verkouden...alweer, voor mijn gevoel ben ik, sinds ik zwanger ben veel sneller verkouden dan daarvoor. Ik werk in de kinderopvang, dus als die snotterende kinderen om me heen, doet daar ook geen goed aan denk ik.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie wo 4 apr 2012 - 21:33

Wat doen jullie trouwens met vakantie dit jaar? We zijn natuurlijk allemaal in de zomer uitgerekend en als mijn vriend bouwvak heeft, ben ik hoog zwanger, dus dan wil ik niet op vakantie gaan. We gaan misschien nog wel in juni even een weekje weg met de caravan. Naar luxemburg ofzo.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes do 5 apr 2012 - 0:59

Roodkapje, Wat goed van je dat je Nee kon zeggen! Je man testte je wel uit hoor haha.
Als ik jou was zou ik bij de gyn blijven, vooral ook omdat je in het ziekenhuis wil bevallen. Wij hebben een hele aardige gyn, maar bij een vk is het toch iets gemoedelijker en ik zou zo terug gaan. Ik wil eigenlijk helemaal niet in het ziekenhuis bevallen, maar waarschijnlijk gaat dat er deze keer wel zin zitten.
Lief dat je wil helpen. Onze zoon heet B.as en we houden van namen van 1 of 2 lettergrepen, niet te kakkie of te ordi hahaha.

Jezzie, balen dat je weer verkouden bent. Het is er echt weer voor en wat je zegt, door de kids pik je meer op. Ik merk ook dat ik iets meer begin te snotteren.

Vakantie: Wij gaan niet op vakantie. Ik had heel graag met z'n 3en nog een weekendje weg gewild, maar dat durf ik nu niet meer aan. In sept gaan we met mijn schoonvader en vrouw en alle kinderen+aanhang+kinderen een weekendje weg.
Waarschijnlijk slaan wij dit jaar een keertje over. Jammer hoor! Vorig jaar zijn we naar Kreta geweest en het was zo heerlijk om naar de zon te gaan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 8 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum