Student met studieschuld ook een BKR registratie
+14
Nora
Antibes
Parisienne
Jeanette
Oasis
ellibre
TukTuk
Paper Crown
Siem
Sylvana
Caresses
Melis_je
Susan
Rose
18 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Student met studieschuld ook een BKR registratie
Ik heb daar wel eens voor gekeken toen de banenmarkt helemaal op slot lag en ik niks kon vinden. Maar die master kostte 20.000 euro per jaar. Dan kun je al je salaris dus direct naar school brengen en dan heb je nog geen dak boven je hoofd of gegeten. Dat was nog voor die langstudeerboetes.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Hoe zit dat nu dan eigenlijk, wordt je hele lening van DUO niet meegerekend als je een hypotheek wilt afsluiten? Ik vind een lening van 50.000 euro nogal wat en ik snap heel goed dat banken dat liever niet zien. Om álle leningen van DUO bkr te registreren vind ik ook ver gaan, een heel groot deel van de studenten hebben een (kleine) lening, maar leningen boven een bepaalde grens zouden wat mij betreft wel BKR geregistreerd mogen worden, ook ter bescherming van de mensen met een lening.
Gast- Gast
Nee, daar heb ik wel een verzoek toe ingediend, maar ik kreeg een brief terug van de IB groep dat een aanvullende beurs niet met terugwerkende kracht werd toegewezen. Ben daar tegen in beroep gegaan, maar ook dat is afgewezen. Misschien dat de regels een keer veranderd zijn, of dat het niet hebben van contact anders weegt dan een te laag inkomen hebben, maar in mijn geval is dat verzoek tot 2x toe afgewezen.AngelNyn schreef:Heb je die eerste 2 jaar het niet met terug werkende kracht kunnen krijgen alsnog?
Vriend van mij zat in iets andere situatie, geen contact met vader, maar de IBgroep rekende zijn inkomen nog wel mee.. Uiteindelijk heeft hij na 2 of 3 jaar alle formulieren ingevuld om aan te tonen dat hij geen contact had (Zijn moeder wilde eerst niet mee werken) en hij kreeg na paar maanden gewoon van al die maanden dat hij al stufi had ontvangen, alsnog die aanvullende beurs, kreeg dus ineens een paar duizend euro.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Het is ook een enorme schuld en ik moet een aanzienlijk bedrag per maand gaan terugbetalen. Ik vind het volkomen logisch dat daar ook rekening mee gehouden wordt bij bijvoorbeeld het afsluiten van een hypotheek. Ongeacht hoe die schuld is ontstaan, je moet het toch terug betalen en dat betekent dat je netto veel minder te besteden hebt dan iemand zonder zo'n hoge (studie)schuld. Maar een BKR-registratie is/klinkt ontzettend negatief, alsof ik niet met geld om zou kunnen gaan of zo. Dat is echt onzin, ik heb nog nooit een rekening te laat betaald, geef geen geld uit dat ik eigenlijk niet heb, koop geen dingen op afbetaling en zorg dat ik altijd een buffer heb voor noodgevallen. Die had ik ook toen ik nog studeerde en zoveel moest lenen.Rejoy. schreef:Hoe zit dat nu dan eigenlijk, wordt je hele lening van DUO niet meegerekend als je een hypotheek wilt afsluiten? Ik vind een lening van 50.000 euro nogal wat en ik snap heel goed dat banken dat liever niet zien. Om álle leningen van DUO bkr te registreren vind ik ook ver gaan, een heel groot deel van de studenten hebben een (kleine) lening, maar leningen boven een bepaalde grens zouden wat mij betreft wel BKR geregistreerd mogen worden, ook ter bescherming van de mensen met een lening.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» uren registratie
» Weeën registratie
» Slechte student..
» Hoe word ik een goede student?
» 'Langzame student moet betalen'
» Weeën registratie