Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weeën registratie

+4
Twellie
Slakje
_Lana_
Floor
8 plaatsers

Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:46

Op de monitor waar ik aan lag waren 2 getallen te zien. 1 van de hartslag van de baby en 1 van de weeën. Weet iemand hoe hoog dat getal was van de weeën tijdens een wee?
Ik zit me dat af te vragen omdat dat getal bij mij iedere keer niet hoger ging dan de 30 en ik meen me te herinneren dat dat bij mijn 1e bevalling veel hoger was?
Misschien een beetje vaag maar ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen.Weeën registratie  2474380249

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:50

De verloskundige zei dat dit verschilt per persoon. Maar gemiddeld zat het met volle ontsluitingsweeen zo rond de 60. Maar dat heb ik geloof ik ook niet gehaald, dat ding verschoof steeds Wink. Het is meer dat ze kunnen meten of de activiteit toe neemt als het getal hoger wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:52

Het is ook maar net afhankelijk van hoe strak ze de banden zetten. De ene keer had ik echt wel fors pijnlijke weeën en kwam hij niet hoger dan 30, een andere keer viel het op zich wel mee maar piekte die wel richting de 100.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:54

Ah dat verklaart dan wel waarom ze niet geloofden dat ik echt weeën had. Dat getal zat namelijk de hele tijd tussen de 20-30. Toen ze mij vertelden dat de verloskundige om 12:30 wel eens langs zou komen, vroeg ik of ik dan niet alsjeblieft een ruggenprik kon krijgen. Toen zei ze dat als ik dacht dat dit het ergste was, me nog heel wat te wachten stond. Misschien las zij het dan alleen af aan die registratie? Dat moet ik misschien toch maar eens vragen aan de gynaecoloog bij de nacontrole.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Floor do 31 mei 2012 - 8:55

ik heb net even gekeken, ik heb meerdere foto's van het scherm (gedurende bevalling gemaakt).
het getal ligt bij mij tijdens een wee tussen de 90 en 100. Ik zat overigens ook echt tegen het plafond aan van de pijn.


Laatst aangepast door Floor op do 31 mei 2012 - 8:56; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:55

Tiramisu schreef:Het is ook maar net afhankelijk van hoe strak ze de banden zetten. De ene keer had ik echt wel fors pijnlijke weeën en kwam hij niet hoger dan 30, een andere keer viel het op zich wel mee maar piekte die wel richting de 100.

Ja klopt... Ik zat een hele tijd tussen de 80 en de 100.
Na een tijdje moest ik er weer aan en zaten ze tussen de 30 en de 60.
Ik dacht: Neeeeeeee, dadelijk sturen ze me naar huis omdat het niet doorzet! Haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:58

TBIB schreef:
Tiramisu schreef:Het is ook maar net afhankelijk van hoe strak ze de banden zetten. De ene keer had ik echt wel fors pijnlijke weeën en kwam hij niet hoger dan 30, een andere keer viel het op zich wel mee maar piekte die wel richting de 100.

Ja klopt... Ik zat een hele tijd tussen de 80 en de 100.
Na een tijdje moest ik er weer aan en zaten ze tussen de 30 en de 60.
Ik dacht: Neeeeeeee, dadelijk sturen ze me naar huis omdat het niet doorzet! Haha.

Ik raakte daar dus helemaal van in paniek. Ik dacht dat ik nog uuuuren moest omdat dat getal iedere keer maar rond de 30 bleef hangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 9:24

Bij mij werd er gezegd dat ze het getal op zich niet zo serieus namen. Alleen of het omhoog ging of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 9:35

Bij mij liet ie bij de oudste helemaal geen weeen zien, alleen later de persweeen. Er gebeurde niks op dat scherm terwijl ik weeen had om de minuut en 5cm ontsluiting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  _Lana_ do 31 mei 2012 - 9:39

Bij mij waren er helemaal geen hoge pieken te zien en daardoor dachten de verpleegsters dat ik 1,5 dag 'harde buiken' had. Nou uiteindelijk had ik ondanks de weeënremmers 7 cm ontsluiting. Dus die registratie klopte hier niet echt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Slakje do 31 mei 2012 - 10:03

Ik lag met mijn rug naar het machien toe, dus ik heb niets gezien. Maar de avond en dagen ervoor was het steeds tussen de 40 en de 60.Toen ik die had, voelde ik wel iets, maar niet om te zeggen 'dit is een wee'.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Twellie do 31 mei 2012 - 10:45

Ik zat constant tussen de 95 en 100 en toch bleef dat nare mens van een verlos'kundige' beweren dat ik niet aan het bevallen was, want 'dan had ik er wel anders bijgelegen'.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Happy do 31 mei 2012 - 18:32

Toevallig heb ik tijdens het inleiden daarover informatie gezocht op internet en kon er weinig over vinden. de gyn vertelde toen dat de hoogte niet belangrijk is maar hoe vaak het komt. ik had de dag voor de bevalling met de hormoonveter constant pieken tussen de 75 en 80 ondanks ze echt pijn deden waren het geen weeen zei ze confused . tijdens de bevalling had ik rugweeen en maar piekjes tot 25/30..

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  *Lookie* do 31 mei 2012 - 23:35

Volgens mij is het ook net hoe ze het ding instellen.. de ene keer voelde ik weinig en zat hij over de 100, de andere keer lag ik verkrampt terwijl hij 40 aangaf.. Tegen mij zeiden ze ook dat de getallen niet veel zeggen maar meer de 'grafiek' die je erbij ziet, of er regelmatige boogjes zijn zeg maar.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Roodkapje vr 1 jun 2012 - 0:54

Gisteren lag ik voor het eerst deze zwangerschap in het ziekenhuis en werd goed doorgelicht. Ze hechten maar weinig waarden aan het TOCO - getal. Ik had gister tussen de 9-21, maar vooral rond de 16-17. Het ligt eraan hoe ze zijn vastgemaakt, 40 kan bijv. ook het 0 punt zijn als ze te strak zitten zei de gyn. Maar stel 40 is het 0 punt, en je krijgt harde buiken of weeen registreert die het wel. Ik heb gister harde buiken gehad en ze zijn amper waargenomen op het ctg, lichte verhogingen maar meer niet ( en gelukkig maar in mijn geval).

Ik heb hier even een foto van gister - stukje van mijn ctg op 27.6wkn.... bovenste ( links ) is hartslag, onder ( rechts ) is de TOCO-score.

Weeën registratie  Ctg276wk


Laatst aangepast door Roodkapje op vr 1 jun 2012 - 1:09; in totaal 2 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Ayla vr 1 jun 2012 - 1:05

Ik zie de foto niet roodkapje

Hier volgens 3 foto's 37 en 38, geen idee of ik toen een wee had.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Roodkapje vr 1 jun 2012 - 1:09

Ayla schreef:Ik zie de foto niet roodkapje

Hier volgens 3 foto's 37 en 38, geen idee of ik toen een wee had.

nu wel?
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Ayla vr 1 jun 2012 - 1:17

Ja nu wel. Ik heb ook nog ergens zo'n stukje CTG liggen denk ik. Het ziet er rustig uit op jou ctg nu. Hoe gaat het verder?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Weeën registratie  Empty Re: Weeën registratie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum