'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 35 van 38
Pagina 35 van 38 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36, 37, 38
Re: 'het domme vragen topic'
Een placenta kan wel scheuren, maar ik geloof niet dat dit puur door bewegingen van de baby kan komen. Dan zou de placenta al heel zwak moeten zijn lijkt me.Exogenesis schreef:Ik heb ook een domme vraag Niet dat ik er heel bang voor ben, maar 't schiet soms door mijn hoofd:
Kan de baby de placenta lostrekken? Of er dusdanig hard intrappen dat er bijvoorbeeld een bloeding ontstaat?
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
ik heb geen keizersnede gehad, maar na de geboorte van de eerste ook geen naweeën.Razz schreef:Ik heb er ook een..
Krijg je ook naweeën als je een geplande keizersnede heb gehad? Bij de eerste bevallig heb ik zowat een hee dag weeën gevoeld en kreeg ik uiteindelijk een spoedkeizersnede. Ik heb toen een halve dag daarna nog naweeën gehad.
na de geboorte van de tweede wel, geen pretje. vooral tijdens het voeden werd ik er soms echt beroerd van.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Volgens mij heb ik na beide keizersnedes geen naweeen gehad of ik heb ze niet gevoeld door de morfine. In het ziekenhuis heb ik nog gevraagd of ik ze kon verwachten en toen zeiden ze dat de ene vrouw het wel kreeg en de andere niet.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hmm dus eigenlijk kan het dus beide kanten in. We zullen het zien tegen die tijd!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik had na mijn spoed ks ook veel naweeën, tijdens het voeden vooral. Ik lag aan zo'n zelfbedieningspomp met morfine, die heb ik daar dankbaar voor gebruikt. Krijg je niet zo'n pomp na een geplande of is dat van het zkh afhankelijk?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Exogenesis: Ik heb dit nog nooit gehoord ( ik studeer verloskunde ) en het lijkt mij niet dat dit kan. Je placenta zit heel stevig vast aan je baarmoederwand. Vraag je dit omdat je kindje heel bewegelijk is? Ik zou mij hier echt geen zorgen om maken hoor!
Razz: Je krijgt helaas wel naweeën na een keizersnede. De placenta wordt er bij een keizersnede uitgehaald en deze laat een soort open wond achter in je baarmoeder. Om ervoor te zorgen dat dit niet te veel gaat bloeden moet je baarmoeder samen trekken zodat de bloedvaten samengeknepen worden. Misschien helpt het inderdaad wel dat je nog wat verdoofd bent door de ruggeprik dat je er de eerste dag hopelijk niet te veel last van hebt!
Razz: Je krijgt helaas wel naweeën na een keizersnede. De placenta wordt er bij een keizersnede uitgehaald en deze laat een soort open wond achter in je baarmoeder. Om ervoor te zorgen dat dit niet te veel gaat bloeden moet je baarmoeder samen trekken zodat de bloedvaten samengeknepen worden. Misschien helpt het inderdaad wel dat je nog wat verdoofd bent door de ruggeprik dat je er de eerste dag hopelijk niet te veel last van hebt!
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had bij allebei naweeen helaas. De tweede was een geplande ks. Ik kreeg trouwens geen morfine alleen paracetamol en evt nog zo'n vervelende prik in je bovenbeen. Geen idee meer hoe het heet.Razz schreef:Ik vond het na de spoedkeizersnede al heftig. Ik moest sommige echt goed weg puffen van de pijn. Na zoveel weeën had ik dat ook echt niet gedacht!
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Die pomp is ziekenhuisafhankelijk.Caroow schreef:Ik had na mijn spoed ks ook veel naweeën, tijdens het voeden vooral. Ik lag aan zo'n zelfbedieningspomp met morfine, die heb ik daar dankbaar voor gebruikt. Krijg je niet zo'n pomp na een geplande of is dat van het zkh afhankelijk?
Een prik in je been is gewoon morfine per injectie.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wanneer hebben jullie het wiegje/ledikantje opgemaakt? Aan de ene kant wil ik het wel doen want het staat zo schattig. Aan de andere kant, stel ik beval weer pas richting de 42 weken dan staat het nu nog een maand stof te verzamelen. En het is ook zo gebeurd tijdens de bevalling of naderhand door de kraamzorg.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik heb hem vorige week opgemaakt, met 38 weken. Dat maakt het kamertje toch echt af :-)
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor je antwoord Sneeuwvlok! Ja, mijn placenta ligt aan de voorkant en ik voel het kindje er zo duidelijk 'doorheen' komen. Het kindje is steeds ook erg aan het wroeten, dus dan ben ik soms bang dat de placenta meegesleurd wordtSneeuwvlok schreef:Exogenesis: Ik heb dit nog nooit gehoord ( ik studeer verloskunde ) en het lijkt mij niet dat dit kan. Je placenta zit heel stevig vast aan je baarmoederwand. Vraag je dit omdat je kindje heel bewegelijk is? Ik zou mij hier echt geen zorgen om maken hoor!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Niet. Dat doet de kraamhulp zodra de baby er is. Als je t wel doet halen ze t er waarschijnlijk weer af. Voor de show zou je evt. t dekentje en lakentje netjes kunnen leggen, meer zou ik zeker niet doen.Novalee schreef:Wanneer hebben jullie het wiegje/ledikantje opgemaakt? Aan de ene kant wil ik het wel doen want het staat zo schattig. Aan de andere kant, stel ik beval weer pas richting de 42 weken dan staat het nu nog een maand stof te verzamelen. En het is ook zo gebeurd tijdens de bevalling of naderhand door de kraamzorg.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Hier is het niet opnieuw gedaan. Hadden er ook een groot zeil overheen gedaan.
Ze checkte alleen of het klopte (maar ging er vanuit dat we het nog wel wisten van een dik jaar eerder), en hups, Maaike mocht er zo in.
Ze checkte alleen of het klopte (maar ging er vanuit dat we het nog wel wisten van een dik jaar eerder), en hups, Maaike mocht er zo in.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
We hebben het vorige keer ook van tevoren gedaan, ik weet alleen niet meer wanneer. De kraamverzorgster heeft het toen niet verschoond, wel even nagekeken of het klopte.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik had het ledikant opgemaakt, daar ging hij pas in na 10 weken, dus natuurlijk schoon beddengoed erop. Wiegje kort van te voren opgemaakt en afgedekt met een handdoek, dit is niet door de kraamzorg opnieuw gedaan.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
over naweeën, wel had ik gewone bevalling, ik heb beiden keren helemaal geen naweeën gehad.
Bedje opmaken, ook zo rond 38-39 weken, de kraam heeft het nagekeken maar omdat het goed lag niets meer aan gedaan, wij hadden er zeil overheen gelegd.
Bedje opmaken, ook zo rond 38-39 weken, de kraam heeft het nagekeken maar omdat het goed lag niets meer aan gedaan, wij hadden er zeil overheen gelegd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wiegje had ik al heel snel opgemaakt, vond dat zo leuk staan. De kraamverzorgster haalde het er toch af en deed er nieuwe lakentjes op. (Die al schoon gewassen in de kast lagen)
Ik had t ledikantje al vrij vroeg opgemaakt en er daarna een opgeknipte vuilniszak over gelegd zodat er niet zoveel stof op kwam.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Nika poepte eerder 5 x per dag maar nu al sinds zaterdagmiddag helemaal niet meer. Ik weet dat dit kan en mag met borstvoeding maar gaat dat zo ineens? van zo vaak naar 2/3 dagen niks?
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Hier ging dat ook zo. Ineens was het over met het gepoep. Nog steeds poept hij niet heel vaak, vrijwel nooit 2 keer in 1 week.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Funk, dat ging hier ook zo.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Z. Poept sinds een paar dagen juist meer! En het is nu ook ineens groen sinds ze meer poept. Is dat een teken dat er iets niet lekker zit? Ik vind internet er maar vaag over.
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
D. heeft ad en toe ook groene poep, dat is ook een stuk droger. Hier wordt het langzaamaan minder. Eerder poepte hij met iedere voeding, nu nog zo'n 4x per dag. 'S ochtend vaak echt veel, dan loopt het zelfs zijn luier uit.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Noemen ze groene poep geen 'honger luiers' Volgens mij is het zo dat de baby dan wel vocht opneemt uit de bv maar geen voedingsstoffen. Zoiets staat me bij van t ziekenhuis.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Oh?? Ze huilt wel ook wat meer sinds die luiers. Daar ga ik dan eens even héél goed op letten! Bedankt!Paper Crown schreef:Noemen ze groene poep geen 'honger luiers' Volgens mij is het zo dat de baby dan wel vocht opneemt uit de bv maar geen voedingsstoffen. Zoiets staat me bij van t ziekenhuis.
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Pagina 35 van 38 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36, 37, 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 35 van 38
Permissies van dit forum: