Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 27 van 38 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 32 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 27 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Steep do 11 apr 2013 - 4:41

June schreef:
Steep schreef:
Fijn! Nu weet ik dat ik geen gekke gerrit was. Ik kon het echt met geen mogelijkheid wegpuffen en vroeg een paar keer of ze mijn ontsluiting wilde controleren. Dat wilde ze niet want 20 minuten daarvoor zat ik op 5cm. Uiteindelijk toch gedaan, guess who was right..

Jij denk ik!

Haha ja gelukkig wel. Anders had ik niet geweten wat ik had moeten doen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Teddyaapje do 11 apr 2013 - 5:15

Steep schreef:
tweeling schreef:
Rejoy. schreef:ik heb twee keer heel verschillende persdrang gehad. De eerste keer was het meer een gevoel dat ik moest poepen, die persweeën kon ik weg zuchten. De tweede keer was echt een enorme persdrang, dat je hele lichaam vanuit het niets aanspant en je niks anders kunt doen dan ontzettend hard mee persen. Deze kon ik met geen mogelijkheid weg zuchten.

Pfff dat laatste had ik ook, wat een gevoel was dat zeg...pale

Fijn! Nu weet ik dat ik geen gekke gerrit was. Ik kon het echt met geen mogelijkheid wegpuffen en vroeg een paar keer of ze mijn ontsluiting wilde controleren. Dat wilde ze niet want 20 minuten daarvoor zat ik op 5cm. Uiteindelijk toch gedaan, guess who was right..

Dat was bij mij dus ook t geval, alleen wilde ze niet toucheren want t kón gewoon niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  tweeling do 11 apr 2013 - 6:28

Steep schreef:
June schreef:
Steep schreef:

Jij denk ik!

Haha ja gelukkig wel. Anders had ik niet geweten wat ik had moeten doen.

Vreselijk gevoel vond ik het, zo benauwend ook brrrr
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  lente do 11 apr 2013 - 8:03

Floor schreef:
_Lana_ schreef:
Blue flower schreef:Hier ook een domme vraag denk ik...

Maar waarom zou je 6 weken moeten wachten met sex als je een ks gehad hebt? Ik heb het in het zhuis niet gevraagd maar nu denk ik tja ik vloei niet meer dus waarom zou ik dan aan die 6 weken moeten houden?

Ik denk dat het te maken heeft met je buikspieren die doorgesneden zijn. Dus die mag je dan nog niet belasten.

buikspieren worden toch niet doorgesneden maar aan de kant 'getrokken'

Als je twijfelt of het mag zou ik het ziekenhuis even bellen. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de genezing binnenin waar je placenta zat dat je daar geen infecties krijgt.

Je buikspieren worden bij een sectio inderdaad niet doorgesneden, maar aan de kant getrokken. Zo neemt het de weg van de minste weerstand en geneest het ook beter.

Die weeen waar Rejoy het als 2e over heeft heb ik ook gehad, kon ze met geen mogelijkheid wegpuffen. M'n hele lichaam deed eraan mee.

Highway, hier krijgt M. iedere dag schone kleertjes aan. Ze heeft ook zoveel leuke kleertjes haha. Maar soms doet ze ook wel eens 2 dagen met een rompertje of broekje (als ze nog schoon zijn).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Ayla do 11 apr 2013 - 8:06

tweeling schreef:
Rejoy. schreef:ik heb twee keer heel verschillende persdrang gehad. De eerste keer was het meer een gevoel dat ik moest poepen, die persweeën kon ik weg zuchten. De tweede keer was echt een enorme persdrang, dat je hele lichaam vanuit het niets aanspant en je niks anders kunt doen dan ontzettend hard mee persen. Deze kon ik met geen mogelijkheid weg zuchten.

Pfff dat laatste had ik ook, wat een gevoel was dat zeg...pale
Ik ook dat laatste, wat een kracht had mijn lijf zeg.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  _Lana_ do 11 apr 2013 - 8:54

Ik heb geen perswee gehad. En dat is ook verdomde lastig!
Totaal geen oerdrang om het kind ( de kinderen ) eruit te krijgen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  CCC do 11 apr 2013 - 10:03

Happydobby schreef:
Blue flower schreef:Hier ook een domme vraag denk ik...

Maar waarom zou je 6 weken moeten wachten met sex als je een ks gehad hebt? Ik heb het in het zhuis niet gevraagd maar nu denk ik tja ik vloei niet meer dus waarom zou ik dan aan die 6 weken moeten houden?

Dat is mij niet verteld, na 6 weken op controle bij de vk werd al gevraagd of we sex hadden gehad.
Als je niet meer vloeit is het geen probleem lijkt me.
Volgens mij gaat het juist om de placenta die bij het loslaten een wond heeft achtergelaten, dat moet helen en houden ze als ik het goed heb begrepen de zes weken aan. Hier het advies 6 weken gehad, ik vloeide ook amper. Maar de eerste twee maanden kon ik er echt niet aan denken dus dat scheelde weer.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Highway do 11 apr 2013 - 10:21

Edit:Verkeerd topic :shock:
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mrs. Jansen do 11 apr 2013 - 20:16

Hee meiden,

Gisteren heb ik voor mijn zoontje een korte broek gekocht voor de zomer. In maat 68.
Hij zit nu in 62 en daar kan hij nog wel een paar weekjes mee. Is het vaak dat ze 68 dan 'overslaan' en bijna meteen in 74 kunnen? Dat heb ik ooit eens ergens gehoord. Kortom; ik twijfel of ik beter maat 74 had kunnen pakken. (Het broekje was best prijzig, anders had ik gewoon afgewacht)
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  CCC do 11 apr 2013 - 20:18

Mrs. Jansen schreef:Hee meiden,

Gisteren heb ik voor mijn zoontje een korte broek gekocht voor de zomer. In maat 68.
Hij zit nu in 62 en daar kan hij nog wel een paar weekjes mee. Is het vaak dat ze 68 dan 'overslaan' en bijna meteen in 74 kunnen? Dat heb ik ooit eens ergens gehoord. Kortom; ik twijfel of ik beter maat 74 had kunnen pakken. (Het broekje was best prijzig, anders had ik gewoon afgewacht)
Hier heeft N. nog best een tijdje in 68 gezeten. Hoor het ook weleens van die en die maat slaan ze over of maar kort aan gehad, ik trek meestal de nieuwe maat wat eerder aan (iets te groot nog) dan heeft ze er nog wat langer plezier van. Nu hopen op goed weer voor je smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Mrs. Jansen do 11 apr 2013 - 20:43

Oké, bedankt! smile

Het neemt mijn twijfel nog niet helemaal weg. Blijft lastig. Broeken en longsleeves kunnen elk seizoen mee, daar kun je je niet aan mis kopen. Een korte broek daarentegen vraagt écht om mooi weer. Laughing Ik ben bang dat als ik wacht tot hoog zomer (als die komt) de winkels al volhangen met de najaarscollectie.

Ik denk dat ik toch mijn gevoel volg en een maat groter koop.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Teddyaapje do 11 apr 2013 - 20:57

T. heeft maat 68 zo goed als overgeslagen , maar ik heb m bewust iets langer in 62 gehouden en iets eerder naar 74 gegaan. Vond t toen wel even genoeg geweest met de kleding! Ik zou even kijken hoe de broek in de breedte valt, T. heeft korte broeken gerust in een maat kleiner aan omdat hij die qua breedte goed kan hebben. Lengte maat niet zoveel uit.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Mrs. Jansen do 11 apr 2013 - 21:42

Ja, dat bevestigd mijn gevoel. Ik ga voor maat 74. (Ooohh wat gaat dat snel! Cry )
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pompoen do 11 apr 2013 - 22:26

Oh, ik had eerst het gevoel dat ik moest poepen, heel eventjes maar en daarna kon ik het écht niet meer tegen houden. Ik heb gebrult dat ze moesten komen (de gyn en verpleegkundige waren allebei weg, ik had 15 min daarvoor nl 6 cm ontsluiting...) en ook nog 'help, help!' geroepen omdat ik instinctief dacht dat ze er dan wel snel zouden zijn.
Ik kon alleen nog maar persen, op een gegeven moment zeiden ze wel dat ik écht moest stoppen omdat ik anders uit zou scheuren. Dat lukte met héél veel pijn en moeite heel eventjes en toen kon ik gewoon niet anders meer dan persen. Heeft in totaal 7 minuten geduurd, toen was hij er al.
Vond dat trouwens een heel bijzondere ervaring! Heb dat persen ook helemaal niet als zwaar ervaren trouwens, maar wellicht komt dat ook door die 7 minuten Wink.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sanne-84 do 11 apr 2013 - 23:10

Mbt persen; om kwart voor 12 4-5 cm ontsluiting. Binnen een kwartier gevoel dat ik moest poepen, ben ook naar wc gestrompeld. Daar begon een paar min later tijdens een wee mn lichaam wat te schokken, omdat ik ze niet helemaal weggepuft kreeg. Daarom gebeld op knop (in ziekenhuis) en de verpleegkundige zag wel dat t niet gewone weeen waren, waarop ze ging overleggen met de vk. Mijn reactie was ook; een kwartier geleden had ik nog maar 4-5 cm, dus het kan niks zijn. Maar idd, om kwart over 12 had ik al8 cm en was t dus idd begin van de persweeen, die steeds erger werden (en t gevoel van poepen bleef, hoewel het wel een andere ervaring bleef)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  sanne-84 do 11 apr 2013 - 23:11

'Domme' vraag van mij;

Als jullie met partner en baby met de auto weggaan, zetten jullie dan de maxicosi op de achterbank vast, of houdt de bijrijder de maxicosi vast?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Floor do 11 apr 2013 - 23:12

op de achterbank natuurlijk je kunt toch geen maxicosi vasthouden? zo mag die niet worden vervoerd. Als je hem voorin wilt hebben moet hij voor op de stoel (met de airbag uit) en de bijrijder op de achterbank.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 23:14

sanne-84 schreef:'Domme' vraag van mij;

Als jullie met partner en baby met de auto weggaan, zetten jullie dan de maxicosi op de achterbank vast, of houdt de bijrijder de maxicosi vast?

Een maxicosi moet toch altijd vast? Er is no way dat jij de maxicosi nog vast kan houden als je een aanrijding krijgt en dat mag ook niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Teddyaapje vr 12 apr 2013 - 3:08

Maxi cosi moet idd altijd vast in de gordel! Als je hem op de bijrijdersstoel zet moet je de airbag uitzetten aan die kant!!

Ik heb ook even een 'domme vraag'. NAV de natuurlijke 2ling geboorte bij babyboom. Hoe zit dat met de placenta's? Komen die er allebei uit als beide baby's zijn geboren, of eerst baby 1 met placenta 1 en dan baby 2 met placenta 2 of verschilt dat per bevalling? En kun je de navelstreng bij een 2ling ook laten uitkloppen?

Kun je bij een keizersnede de navelstreng laten uitkloppen? En mag de vader hem dan ook doorknippen? Heb ik eigenlijk nog nooit gezien dat dat gebeurde.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Floor vr 12 apr 2013 - 3:10

Bij mijn keizersnede heeft mijn man een stukje navelstreng mogen knippen toen onze zoon onderzocht was door de kinderarts.
Hij mocht eigenlijk ook kijken bij de keizersnede maar wou dit zelf niet (hij was even ervoor al van z'n stokje gegaan van alle zorgen/stress/niet slapen/enz) dus misschien had hij het dan wel mogen doen maar nu was onze zoon dus al bij de kinderarts en daar mocht hij nog een stuk navelstreng knippen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Jade vr 12 apr 2013 - 3:26

Ik heb ook een vraag!

Als je wordt ingeleid, tellen de dagen van het inbrengen van de ballonkatheter ook mee als dagen van de bevalling? Of begint de bevalling pas op het moment dat je daadwerkelijk weeen krijgt?

Ik vraag me namelijk af of mijn vriend recht heeft op betaald verlof (wat geen dagen kost) als de bevalling wordt opgewekt. Of gaat dat gewoon van zijn eigen dagen af?

edit: klopt het dat we dit onder calamiteitenverlof kunnen laten vallen? En dat hij daarna nog gewoon recht heeft op de 2 dagen kraamverlof?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Supertalentje vr 12 apr 2013 - 3:35

@Teddy; dat uitkloppen vd navelstreng, duurt dat een minuut of 2? Ik vroeg de vk of ze dat standaard deden, zij zei dat ze die laten uitkloppen ongeveer 2 min, en dat als het te lang duurt dan ze 'm dan wel doorknippen. Maar is dat het 'uitkloppen' wat je nu bedoelt? En is dat dan maar 2 min?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Teddyaapje vr 12 apr 2013 - 3:55

Supertalentje schreef:@Teddy; dat uitkloppen vd navelstreng, duurt dat een minuut of 2? Ik vroeg de vk of ze dat standaard deden, zij zei dat ze die laten uitkloppen ongeveer 2 min, en dat als het te lang duurt dan ze 'm dan wel doorknippen. Maar is dat het 'uitkloppen' wat je nu bedoelt? En is dat dan maar 2 min?

Ik ben van T. in het ziekenhuis bevallen en ze zeiden dat ze de navelstreng hadden laten uitkloppen. Voor mijn gevoel had dat vieze ding (vond m echt vies aanvoelen) echt heel lang op mn buik gelegen maar toen ik het nazocht mbv de foto's bleek t 3min. te zijn. Ik ben gaan googlen en hoe het precies zat weet ik niet meer (moet nog maar eens op onderzoek uitgaan) maar t bleek dat na 3min. t meeste bloed bij de baby zit, maar dat er (veel) langer aangehouden moet worden om hem volledig te laten uitkloppen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje vr 12 apr 2013 - 3:59

Jade schreef:Ik heb ook een vraag!

Als je wordt ingeleid, tellen de dagen van het inbrengen van de ballonkatheter ook mee als dagen van de bevalling? Of begint de bevalling pas op het moment dat je daadwerkelijk weeen krijgt?

Ik vraag me namelijk af of mijn vriend recht heeft op betaald verlof (wat geen dagen kost) als de bevalling wordt opgewekt. Of gaat dat gewoon van zijn eigen dagen af?

edit: klopt het dat we dit onder calamiteitenverlof kunnen laten vallen? En dat hij daarna nog gewoon recht heeft op de 2 dagen kraamverlof?

Goede vraag. Bij mij heeft het inleiden 5 dagen geduurd (waarvan 2 dagen in t weekend) maar de vliezen zijn op de 5e dag gebroken net zoals t aansluiten van de weeopwekkers. Wij zijn er niet meer achteraan gegaan omdat mn vriend toch zn dagen moest opmaken, maar mocht dat weer eens t geval zijn (hoop t niet)...ik lees even mee!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  M@niek vr 12 apr 2013 - 4:14

Rush schreef:
sanne-84 schreef:'Domme' vraag van mij;

Een maxicosi moet toch altijd vast? Er is no way dat jij de maxicosi nog vast kan houden als je een aanrijding krijgt en dat mag ook niet.
Veiligheid gaat boven alles! De maxi cosi altijd maar dan ook altijd vastmaken, hoe klein het ritje ook maar is! Wij hebben trouwens een isofix dus nooit geen gedoe met riemen enz.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud