Wat vinden jullie? Dokter wil zoontje niks geven -UPDATE-
+2
Snoopy
Mom-Of-3
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat vinden jullie? Dokter wil zoontje niks geven -UPDATE-
Hoi meiden,
Mijn zoontje is vanaf woensdag weer ziek, begon met hoge koorts. Ook begon hij donderdag weer met het rare hoesten. Nu is het zo hij heeft het afgelopen half jaar 5 keer ( astmatische) bronchitis ( waar zitten de puntjes op telefoon) gehad. De vorige keer ( eind januari) had hij het dus ook en kreeg hij een kuur die niet hielp, weer terug kreeg hij een zwaardere kuur die wel hielp. Maar er werd gezegd dat als het zo bleef gaan hij waarschijnlijk pufjes zou krijgen maar omdat het voor veel kinderen niet prettig is en ze het toch langere tijd moeten gebruiken had de dokter in overleg met collega toch nog een keer een kuur. Die kuur hielp dus inderdaad.
Maar nu dus afgelopen vrijdag weer geweest, zijn longen waren toen nog schoon dus een kuur had geen zin. Maar omdat hij het al 5 keer in een half jaar gehad had en me vriend, vader, me opa en nog iemand in de familie hebben het ook gehad of hebben het nog, begin hij toch weer over die pufjes. Maar hij wilde met zijn collega's overleggen, nou prima. Ik zou gebeld worden maar de dokter belde onbekend en de telefoon ging maar 1x over. Kortom we hebben de dokter niet gesproken vrijdagmiddag. Nog proberen terug te bellen maar het was al na vijgen dus praktijk dicht zoals verwacht.
Dus vanmorgen gebeld en de assistente vertelde dat hij geen pufjes krijgt en de dokter belt me vandaag terug met uitleg. Eigenlijk had ik verwacht dat hij het dit keer wel zou krijgen. Sinds zaterdag is het weer stukken erger vooral als hij in bed ligt. Tot kokhalzen aan toe. En het is voor hem ook niet prettig en vermoeiend.
Nou belt de dokter vandaag dus terug, maar wat vinden jullie? De dokter had wel gezegd dat als hij de pufjes zou krijgen dat het voor nu niet zou helpen? Maar pas voor een volgende keer. Maargoed dus volgende maand zitten we dan weer bij de dokter dat hij het weer heeft.
Wat vinden jullie? Het hier mee eens. Zijn? En als je het er niet mee eens bent zullen we er dan toch genoegen mee moeten nemen?
Ik weet het even niet meer.aan de ene kant denk ik hun zulken het wel weten, maar aan de andere kant denk ik aks ik dat manneke zo zie is het gewoon zielig.
Ik hoop tips, meningen of wat dan ook te lezen voordat hij belt. Hopelijk heb ik er wat aan
Mijn zoontje is vanaf woensdag weer ziek, begon met hoge koorts. Ook begon hij donderdag weer met het rare hoesten. Nu is het zo hij heeft het afgelopen half jaar 5 keer ( astmatische) bronchitis ( waar zitten de puntjes op telefoon) gehad. De vorige keer ( eind januari) had hij het dus ook en kreeg hij een kuur die niet hielp, weer terug kreeg hij een zwaardere kuur die wel hielp. Maar er werd gezegd dat als het zo bleef gaan hij waarschijnlijk pufjes zou krijgen maar omdat het voor veel kinderen niet prettig is en ze het toch langere tijd moeten gebruiken had de dokter in overleg met collega toch nog een keer een kuur. Die kuur hielp dus inderdaad.
Maar nu dus afgelopen vrijdag weer geweest, zijn longen waren toen nog schoon dus een kuur had geen zin. Maar omdat hij het al 5 keer in een half jaar gehad had en me vriend, vader, me opa en nog iemand in de familie hebben het ook gehad of hebben het nog, begin hij toch weer over die pufjes. Maar hij wilde met zijn collega's overleggen, nou prima. Ik zou gebeld worden maar de dokter belde onbekend en de telefoon ging maar 1x over. Kortom we hebben de dokter niet gesproken vrijdagmiddag. Nog proberen terug te bellen maar het was al na vijgen dus praktijk dicht zoals verwacht.
Dus vanmorgen gebeld en de assistente vertelde dat hij geen pufjes krijgt en de dokter belt me vandaag terug met uitleg. Eigenlijk had ik verwacht dat hij het dit keer wel zou krijgen. Sinds zaterdag is het weer stukken erger vooral als hij in bed ligt. Tot kokhalzen aan toe. En het is voor hem ook niet prettig en vermoeiend.
Nou belt de dokter vandaag dus terug, maar wat vinden jullie? De dokter had wel gezegd dat als hij de pufjes zou krijgen dat het voor nu niet zou helpen? Maar pas voor een volgende keer. Maargoed dus volgende maand zitten we dan weer bij de dokter dat hij het weer heeft.
Wat vinden jullie? Het hier mee eens. Zijn? En als je het er niet mee eens bent zullen we er dan toch genoegen mee moeten nemen?
Ik weet het even niet meer.aan de ene kant denk ik hun zulken het wel weten, maar aan de andere kant denk ik aks ik dat manneke zo zie is het gewoon zielig.
Ik hoop tips, meningen of wat dan ook te lezen voordat hij belt. Hopelijk heb ik er wat aan
Laatst aangepast door Mom-Of-2 op ma 12 maa 2012 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Re: Wat vinden jullie? Dokter wil zoontje niks geven -UPDATE-
Ik had in het weekend naar de hap gegaan...
Gast- Gast
ik zou de uitleg van de huisarts afwachten. Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar jonge kinderen zijn behoorlijk kwetsbaar. Als je het zonder medicijnen kunt redden is dat natuurlijk altijd fijn en meestal hebben medicijnen bijwerkingen en is het met name voor jonge kinderen niet altijd bekend wat de lange termijn gevolgen van medicijnen zijn. Ik zou de huisarts vragen wat het gevolg is als je niet met de pufjes start en wat de gevolgen zijn als je wel met de pufjes start en welke gevolgen ernstiger zijn.
Even een kort voorbeeldje: wij hebben er vorige week op aangedrongen om te beginnen met een preventieve AB-kuur tegen blaasontsteking. De huisarts wilde er nog niet aan beginnen omdat het kweekje niet helemaal duidelijk was en er geen overtuigende ontsteking zat. In overleg met de huisarts kwamen we tot de conclusie dat de gevolgen van een onnodige preventief AB-kuurtje minder groot waren, dan wanneer ze wél blaasontsteking zou hebben en dat op haar nieren zouden slaan. Een week later bleek uit een uitgebreid kweekje dat er wel een blaasontsteking zat en waren wij heel blij dat we toch op die kuur aan hadden gedrongen.
Even een kort voorbeeldje: wij hebben er vorige week op aangedrongen om te beginnen met een preventieve AB-kuur tegen blaasontsteking. De huisarts wilde er nog niet aan beginnen omdat het kweekje niet helemaal duidelijk was en er geen overtuigende ontsteking zat. In overleg met de huisarts kwamen we tot de conclusie dat de gevolgen van een onnodige preventief AB-kuurtje minder groot waren, dan wanneer ze wél blaasontsteking zou hebben en dat op haar nieren zouden slaan. Een week later bleek uit een uitgebreid kweekje dat er wel een blaasontsteking zat en waren wij heel blij dat we toch op die kuur aan hadden gedrongen.
Gast- Gast
Bedankt rejoy, ik heb die vragen inderdaad opgeschreven. Hij is 3 jaar.
Ik wacht natuurlijk ook zijn uitleg af, maar ze zijn er al twee keer over begonnen (pufjes) en dan toch niet doen. Ik heb natuurlijk mijn kind liever niet aan de medicijnen natuurlijk. Maar iedere maand bij de huisarts zitten met een kind dat ziek is, bijna niet slaapt, vermoeid is en dan een zware kuur krijgt is ook niet alles.
Nog meer tips, meningen?
Ik wacht natuurlijk ook zijn uitleg af, maar ze zijn er al twee keer over begonnen (pufjes) en dan toch niet doen. Ik heb natuurlijk mijn kind liever niet aan de medicijnen natuurlijk. Maar iedere maand bij de huisarts zitten met een kind dat ziek is, bijna niet slaapt, vermoeid is en dan een zware kuur krijgt is ook niet alles.
Nog meer tips, meningen?
Mom-Of-3- Prater
Maple schreef:Ik had in het weekend naar de hap gegaan...
Daar ben ik het niet mee eens, dat is in dit geval onnodig kosten maken.
Als z'n longetjes vrijdag schoon waren, dan was dat hoogst waarschijnlijk van het weekend ook het geval en zou de HAP geen kuur voorschrijven. Pufjes voorschrijven doen ze lijkt mij al helemaal niet, aangezien dat iets voor lange termijn is. Ze zullen waarschijnlijk hebben gezegd maandag naar de eigen huisarts te gaan.
@ Mom-of-2: je huisarts wil nog niet aan de pufjes beginnen omdat dat voor zo'n kleintje niet fijn in en ze er voor lange tijd aan vast zitten. Hij zal nu dan ook wel een goede uitleg hebben. Mocht je het idee hebben dat zijn uitleg niet goed onderbouwd is, dan kan je altijd om een second opion vragen.
Ook kan je vragen naar een alternatief als hij geen kuur en geen pufjes wil.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Snoopy schreef:
Als ik me zorgen maak om de benauwdheid van mijn kind dan is dat wel het allerlaatste waar ik me druk om maak.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hij heeft nog steeds niet gebeld, dus ik weet nog niks..... Hoop idd dat ik een duidelijke uitleg waarom ze het niet willen
Mom-Of-3- Prater
Susan schreef:Snoopy schreef:
Als ik me zorgen maak om de benauwdheid van mijn kind dan is dat wel het allerlaatste waar ik me druk om maak.
ik denk dat snoopy bedoelt dat de HAP er niet voor bedoeld is om in het weekend dingen voor elkaar te krijgen die je bij je eigen huisarts niet voor elkaar krijgt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Susan schreef:Snoopy schreef:
ik denk dat snoopy bedoelt dat de HAP er niet voor bedoeld is om in het weekend dingen voor elkaar te krijgen die je bij je eigen huisarts niet voor elkaar krijgt.
Nee, maar als je op vrijdag naar de huisarts gaat en de klachten worden in het weekend erger (of nemen niet snel genoeg af), dan zou ik wel naar de huisartsenpost gaan. Dat is dan niet omdat ik voor elkaar wil krijgen wat ik bij mijn eigen huisarts niet voor elkaar krijg, maar omdat de klachten dus erger zijn geworden en ik zeker met klachten als benauwdheid geen enkel risico neem.
Susan- Lady Post-a-lot
Als ik trouwens écht geen goed gevoel zou hebben bij het advies van de huisarts, zou ik ook een second opinion willen en als dat toevallig in het weekend is, dan maar bij de huisartsenpost. Niet als het gaat om iets wat wel kan wachten, maar dus wel bij zoiets.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik las rondom de longetjes als ze op vrijdag schoon zijn dan in het weekend ook.. Nou wij hebben hier met M.erle op zaterdag nacht ooit bij de HAP gezeten en er was niets aan de hand met haar longen. Op maandag moesten wij met spoed een longfoto laten maken en bleek ze een dubbele longontsteking te hebben. Dat kan bij kindjes dus wel snel gaan.
Gast- Gast
Susan schreef:Rejoy. schreef:Susan schreef:Snoopy schreef:
Nee, maar als je op vrijdag naar de huisarts gaat en de klachten worden in het weekend erger (of nemen niet snel genoeg af), dan zou ik wel naar de huisartsenpost gaan. Dat is dan niet omdat ik voor elkaar wil krijgen wat ik bij mijn eigen huisarts niet voor elkaar krijg, maar omdat de klachten dus erger zijn geworden en ik zeker met klachten als benauwdheid geen enkel risico neem.
Maar ik lees hier nergens dat het in het weekend erger is geworden en dat ze zich meer zorgen ging maken? Als het zaterdag erger was geworden, dan had ik ook de HAP gebeld. Maar de vraag gaat over de pufjes die de arts de ene keer wel wil en de andere keer. Dat vind ik niks voor de HAP. Zoals ik al zei zou ik ook voor een second opion gaan als de uitleg van de huisarts niet voldoende is.
@ BeeGee: tuurlijk kan het heel snel gaan, maar dan is er neem ik aan ook wat veranderd, anders ga je niet nog een keer. Naar de HAP gaan als er tenopzichte van 1 dag eerder bij de huisarts niks veranderd is, vind niet nodig.
Snoopy- Prater
Mom-Of-2 schreef:Hoi meiden,
Dus vanmorgen gebeld en de assistente vertelde dat hij geen pufjes krijgt en de dokter belt me vandaag terug met uitleg. Eigenlijk had ik verwacht dat hij het dit keer wel zou krijgen. Sinds zaterdag is het weer stukken erger vooral als hij in bed ligt.Tot kokhalzen aan toe. En het is voor hem ook niet prettig en vermoeiend.
Susan- Lady Post-a-lot
Daarbij, de huisarts zou vrijdag terugbellen, maar ze heeft hem niet meer gesproken, dan zou ik ook niet tot maandag gaan zitten wachten, want dat vind ik dan wel erg lang. Als de enige manier om dan een arts te spreken te krijgen de huisartsenpost is dan is dat maar zo.
Susan- Lady Post-a-lot
oeps sorry helemaal overheen gelezen! (twee keer nog wel). Dan heb ik niks gezegd!
Snoopy- Prater
BeeGee schreef:Ik las rondom de longetjes als ze op vrijdag schoon zijn dan in het weekend ook.. Nou wij hebben hier met M.erle op zaterdag nacht ooit bij de HAP gezeten en er was niets aan de hand met haar longen. Op maandag moesten wij met spoed een longfoto laten maken en bleek ze een dubbele longontsteking te hebben. Dat kan bij kindjes dus wel snel gaan.
Wij hebben dit ook gehad. Op vrijdag niks aan de hand volgens de ha en zaterdagavond een longontsteking. Ik neem met benauwdheid ook geen risico meer.
Maar wij kregen wel heel snel een puffer met ventolin om bij benauwdheid direct een puf te kunnen geven.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
We hebben de schrik van ons leven gehad. Me vriend belde vanmiddag om 5 voor 5 de dokter omdat hij op me mobiel onbekend gebeld had maar die lag in de lader dus zag ik wat later. Op het moment dat me vriend de assistente aan de lijn had en met haar in gesprek was begon me zoontje met zijn ogen te draaien en zijn ogen draaide naar boven weg en daarna zijn ogen dicht en dat was het. Hij was zo slap als een vaatdoek en reageerde niet op ons. Uiteindelijk na een paar minuten kwam hij weer bij. We moesten direct komen. Hij is helemaal onderzocht en hij heeft nu medicijnen en die pufjes voor 6 weken.
Hij ligt nu lekker in zijn bedje was helemaal bekaf
Hij ligt nu lekker in zijn bedje was helemaal bekaf
Mom-Of-3- Prater
Jeetje Mom-of-2, wat heftig zeg.
Heeft de dokter ook iets kunnen vinden?
Heeft de dokter ook iets kunnen vinden?
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ze hebben hem helemaal nagekeken, hun denken dat het door de koorts komt, net zoiets als koortsstuipen
Mom-Of-3- Prater
Je laatste stukje herken ik ! Mijn zoontje heeft eigenlijk sinds hij 1,5 jaar is stuipen .
Komt de koorts heel snel dan zijn het heftige stuipen met schudden en beven,loopt de koorts langzaam op dan is het wat jij beschrijft ogen draaien weg, en ook zijn mondhoeken verstrakken.
Dood eng en om je rot te schrikken vooral de eerste keer !!!
Komt de koorts heel snel dan zijn het heftige stuipen met schudden en beven,loopt de koorts langzaam op dan is het wat jij beschrijft ogen draaien weg, en ook zijn mondhoeken verstrakken.
Dood eng en om je rot te schrikken vooral de eerste keer !!!
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
De koorts viel mee dus dat was het rare. Hij had 38.9
Mom-Of-3- Prater
Ja hoeft ook blijkbaar helemaal niet hoog te zijn, hier heeft hij nooit boven de 39,5 gezeten.
Volgens de arts is dat een storing terwijl die koorts zich opbouwd.
Volgens de arts is dat een storing terwijl die koorts zich opbouwd.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Soortgelijke onderwerpen
» Zoontje hard gevallen, dokter bellen?
» Kleding zoontje, past dit bij elkaar denken jullie?
» verkouden, naar de dokter?--> update: Koorts en nu aan de AB
» Contact verbreken met zijn zoontje - update pag 12
» nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel?
» Kleding zoontje, past dit bij elkaar denken jullie?
» verkouden, naar de dokter?--> update: Koorts en nu aan de AB
» Contact verbreken met zijn zoontje - update pag 12
» nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: