verkouden, naar de dokter?--> update: Koorts en nu aan de AB
+2
CCC
chipa
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
verkouden, naar de dokter?--> update: Koorts en nu aan de AB
F was 2 weken geleden ook al behoorlijk verkouden en nu dus weer. Slecht slapen, niezen en het snot loopt soms uit zijn neusje. Ook ademt hij dan vrij zwaar. Hij eet/drinkt wel redelijk goed en is ook weer vrolijk nu. Twijfel een beetje of ik de huisarts zal bellen. Is de 2e keer in korte tijd en dat zware ademen van vanmorgen schrok ik van.
Laatst aangepast door chipa op za 11 feb 2012 - 9:47; in totaal 1 keer bewerkt
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: verkouden, naar de dokter?--> update: Koorts en nu aan de AB
Zou even voor de zekerheid bellen... Kan nooit kwaad denk ik...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Gewoon ff bellen als je het niet vertrouwd.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
De pest is dat een huisarts niets kan doen bij een verkoudheid, dat is een kwestie van uitzieken. Maar als je over het zware ademen twijfeld zou ik in ieder geval even bellen.
Gast- Gast
chipa schreef:F was 2 weken geleden ook al behoorlijk verkouden en nu dus weer. Slecht slapen, niezen en het snot loopt soms uit zijn neusje. Ook ademt hij dan vrij zwaar. Hij eet/drinkt wel redelijk goed en is ook weer vrolijk nu. Twijfel een beetje of ik de huisarts zal bellen. Is de 2e keer in korte tijd en dat zware ademen van vanmorgen schrok ik van.
Ik zou ook met name ongerust zijn over het zware ademen. Heb je al gebeld?
Gast- Gast
Heb je al een neusspray gekocht? Dat zwaar ademen kan natuurlijk ook door een verstopte neus komen..
Gast- Gast
Hier willen ze de kindjes onde rhet jaar dan toch altijd graag eventjes zien.
Zou gewoon eventjes bellen.
Zou gewoon eventjes bellen.
Gast- Gast
Heb gebeld. Mijn eigen huisarts was op vakantie maar kon bij een vervanger terecht. Hij hoorde mijn verhaal aan en dacht gelijk aan een middenoor ontstekening. En ja hoor dat is het ook. Nu eerst proberen met een neusspray en voor de nacht een zetpilletje. Als het erger wordt moet ik terug komen. Breng F dus morgen maar niet naar het kdv.
chipa- Prater
chipa schreef:Heb gebeld. Mijn eigen huisarts was op vakantie maar kon bij een vervanger terecht. Hij hoorde mijn verhaal aan en dacht gelijk aan een middenoor ontstekening. En ja hoor dat is het ook. Nu eerst proberen met een neusspray en voor de nacht een zetpilletje. Als het erger wordt moet ik terug komen. Breng F dus morgen maar niet naar het kdv.
Och, wat vervelend.....Laurens had eind maart ook een oorontsteking, we hebben toen geen AB kuur meegekregen, maar het advies om 4 dagen gewoon drie zetpillen per 24 uur te geven en flink te sprayen met neusspray.
Die neusspray kun je ook opvolgen, maar ik zal nog even bellen voor die zetpillen, me dunkt dat je die wel wat vaker mag geven. Het is in ieder geval minder 'erg' dan een AB-kuur, die wil je liever ook niet te vaak geven.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Precies. Liever eerst dit proberen. Hoop dat het werkt.
Gefeliciteerd trouwens! Zie net dat je zwanger bent. Leuk!
Gefeliciteerd trouwens! Zie net dat je zwanger bent. Leuk!
chipa- Prater
Beterschap voor je kleintje. Hoop dat de neusspray helpt.
Gast- Gast
Wij kregen toen een pufje voor het ademen, zo'n hele toeter. l heeft ook veel last van verkoudheid, gelukkig is hij er nu vanaf. Beterschap ermee.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Vandaag ben ik zelf nog maar een dagje thuisgebleven zodat F niet naar het kdv hoefde. Hij heeft de hele nacht weer ieder uur even gepiept (niet echt wakker) en vanmorgen om 5:00 was het echt huilen. Toen zijn neusje even gesprayed en een flesje en een zetpilltje gegeven. Toen heeft hij nog een klein beetje naast me geslapen tot een uur of 7:00.
Nu overdag Is hij een beetje 'pieperig'. Arme mannetje heeft echt pijn. Hoop maar dat het snel over is.
Ben ik trouwens vergeten te vragen aan de huisarts, maar mag een kindje met middenoorontsteking naar buiten? Goed ingepakt met een mutsje op en natuurlijk niet een wandeling van 2 uur. En naar het kdv? (breng ik hem natuurlijk niet naartoe als hij nog steeds zo huilt e.d) maar mag toch wel in principe?
Nu overdag Is hij een beetje 'pieperig'. Arme mannetje heeft echt pijn. Hoop maar dat het snel over is.
Ben ik trouwens vergeten te vragen aan de huisarts, maar mag een kindje met middenoorontsteking naar buiten? Goed ingepakt met een mutsje op en natuurlijk niet een wandeling van 2 uur. En naar het kdv? (breng ik hem natuurlijk niet naartoe als hij nog steeds zo huilt e.d) maar mag toch wel in principe?
chipa- Prater
Kinderen mogen gewoon naar buiten met een oorontsteking. Gewoon lekker een mutsje over de oortjes doen en lekker naar buiten. Ook mogen ze gewoon naar het kdv, daar hebben ze veel afleiding en voelen ze zich vaak beter dan thuis in zo'n geval. Beterschap in ieder geval...
Gast- Gast
Vanavond kreeg F toch koorts (38,4) dus even gebeld met de huisartsenpost en we mochten langskomen. Ontzettend druk dus een uur zitten wachten maar uiteindelijk heeft toch de arts even naar hem gekeken. Hij vond de ontsteking in F zijn oortjes meevallen (mss toch al verminderd? want de huisarts vond het donderdag wel behoorlijk ontstoken) en zei dat het gebruikelijk is bij kindjes onder de 2 jr te behandelen met antibiotica omdat het anders iedere keer weer terug komt. Gelijk het kuurtje opgehaald en zo gelijk mee beginnen.
Mijn arme ventje:( Mag dus ook niet naar het kdv volgens mij. Straks dus maar even vragen of opa en oma willen oppassen komende week.
Mijn arme ventje:( Mag dus ook niet naar het kdv volgens mij. Straks dus maar even vragen of opa en oma willen oppassen komende week.
chipa- Prater
Chipa, wat rot dat je zoontje nog ziek is. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.
Op het kdv waar ik werk, mogen kinderen gewoon komen als ze AB krijgen. De ouder tekent een medicijnformulier als wij het op het kdv moeten geven. Als ze nog ziek zijn, mogen ze niet komen, maar als de AB goed aanslaat en ze zich goed voelen dan mogen ze gewoon komen. Ik denk dat dat overal wel zo is.
Op het kdv waar ik werk, mogen kinderen gewoon komen als ze AB krijgen. De ouder tekent een medicijnformulier als wij het op het kdv moeten geven. Als ze nog ziek zijn, mogen ze niet komen, maar als de AB goed aanslaat en ze zich goed voelen dan mogen ze gewoon komen. Ik denk dat dat overal wel zo is.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer naar de dokter bij koorts?
» Wat vinden jullie? Dokter wil zoontje niks geven -UPDATE-
» Morgen naar de dokter.
» Buikpijn, naar de dokter?
» Wel of niet naar dokter?
» Wat vinden jullie? Dokter wil zoontje niks geven -UPDATE-
» Morgen naar de dokter.