Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrije dagen rondom huwelijk?

+4
sanne-84
Inge
TukTuk
Le Chat Noir
8 plaatsers

Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 1:02

Ik zat net even in mijn CAO te kijken hoe het zit met vrije dagen rondom een huwelijk. Niet meteen het eerste waar iemand aan zal denken, maar ik heb een leuke reis in het verschiet en daarna nog maar 1 dag vakantie over. Dus niet geheel onbelangrijk.

Moet je deze dagen rondom/na/voor je huwelijk opnemen of mag het ook in een eigen gekozen periode?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 1:04

je hebt recht op zeker 1 dag vrij op de dag zelf van de bruiloft. Bij sommige bedrijven heb je recht op 2 dagen geloof ik. De rest zijn gewoon vakantiedagen die je dan opneemt en dus op te nemen in een periode naar keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 1:07

In mijn CAO staat 1 dag voor ondertrouw en totaal 4 dagen voor een burgelijk of kerkelijk huwelijk. Ik vroeg me alleen af of je die dus op de dag zelf moet opnemen (stel ik ben op vrijdag vrij en ik trouw op vrijdag, dan zou ik biijv de week erna wel vrij willen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 1:10

Jip83 schreef:In mijn CAO staat 1 dag voor ondertrouw en totaal 4 dagen voor een burgelijk of kerkelijk huwelijk. Ik vroeg me alleen af of je die dus op de dag zelf moet opnemen (stel ik ben op vrijdag vrij en ik trouw op vrijdag, dan zou ik biijv de week erna wel vrij willen).

Volgens mij is die 4 dagen dan inclusief je trouwdag, dus dan zou je nog 3 dagen over hebben. Die andere dagen die je er nog bij wil moet dan als vakantiedagen opnemen lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 1:13

Ik snap dat 1 dag voor het huwelijk is. Maar als ik op mijn vrije dag trouw, dan hoef ik die niet vrij te nemen, dus dan kan ik de 4 dagen ervoor opnemen van het CAO verlof of de week erna (ik werk 4 dagen per week).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Le Chat Noir ma 29 aug 2011 - 6:33

Ik heb zelf 2 weken vrij gehad; de dagen voor de bruiloft (trouwde op vrijdag) en de week erna. Er werden gewoon 4 dagen van deze 2 weken afgetrokken; de rest waren vakantiedagen. Het maakte bij mij niet uit of het op dezelfde dag viel ofzo, maar het moest wel duidelijk aan huwelijksvoorbereiding of de huwelijksreis/dagen na trouwen besteed worden. Zou P&O even mailen/bellen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  TukTuk ma 29 aug 2011 - 6:39

Volgens mij tellen de dagen in het weekend ook mee van die dagen, als ik het goed begrepen had bij mijn zus (tenminste, haar werkgever had het er toen over, hij heeft toen wel gewoon haar die dagen na het weekend gegeven)

Overigs niet wat je vroeg:P Maar omdat je het over die extra dagen had..
Weet ook niet of je die gelijk rondom je huwelijk moet opnemen.. Lijkt mij wel?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 7:05

Wat raar dat de dagen in het weekend tellen. Dan werk je toch niet? Tenzij je wisseldiensten zou kunnen hebben. Zou lekker worden dat als ik gewoon op vakantie zou gaan al mijn normale vrije dagen en weekenddagen mee zouden tellen...

Nou op zich niet heel logisch. Want als ik ze wil opnemen voor een korte honeymoon zou dat ook moeten kunnen. Misschien zijn werkgevers er wel heel flexibel in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Inge ma 29 aug 2011 - 7:50

Hier tellen de dagen in het weekend niet mee.
Ik heb 1 dag vrij voor ondertrouw en 2 dagen voor huwelijk
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  sanne-84 ma 29 aug 2011 - 9:36

zou zelf niet weten hoe het zit mbt je vraag. maar als je de verlofdag van de ondertrouw aan de dagen rond het huwelijk kan vastzetten dan zal er rondom de huwelijksdatum ook wel wat geschoven kunnen worden??

wel raar (en in mijn geval mss wel gemeen) trouwens dat de aantal vrije dagen per baas/instelling/sector verschild. wij krijgen maar 2 dagen, 1 voor ondertrouw, en 1 voor de dag zelf
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 9:39

Dit ga ik ook bij mijn baas navragen, want ik ga op vrijdags in ondertrouw en ook op een vrijdag trouwen en ja hoor.. dat is Youandi's vrije dag... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  myloon ma 29 aug 2011 - 18:58

Mijn werkgever zei mij dat ik 2 dagen vrij had.. heb dit ook gewoon aangenomen en trouw nu vrijdag al... maar in mijn CAO zie ik nu staan dat ik er 3 heb en nog 1 voor ondertrouw! Dus ik had eerder mijn Cao moeten bekijken!

Toch ga ik er straks nog even met mijn werkgever over praten, want zei had dit ook moeten weten!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  nisavi ma 29 aug 2011 - 19:58

Lily schreef:je hebt recht op zeker 1 dag vrij op de dag zelf van de bruiloft. Bij sommige bedrijven heb je recht op 2 dagen geloof ik. De rest zijn gewoon vakantiedagen die je dan opneemt en dus op te nemen in een periode naar keuze.

Dat is niet zo. Ik heb geen CAO en mijn werkgever geeft geen vrije dagen voor huwelijk, dat zijn ze niet verplicht. Het heeft me destijds gewoon dagen "gekost".

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 6:55

Bij ons staat er 14.4 uur voor... hoe ze daaraan komen :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Poisongirl di 30 aug 2011 - 8:25

nisavi schreef:
Lily schreef:je hebt recht op zeker 1 dag vrij op de dag zelf van de bruiloft. Bij sommige bedrijven heb je recht op 2 dagen geloof ik. De rest zijn gewoon vakantiedagen die je dan opneemt en dus op te nemen in een periode naar keuze.

Dat is niet zo. Ik heb geen CAO en mijn werkgever geeft geen vrije dagen voor huwelijk, dat zijn ze niet verplicht. Het heeft me destijds gewoon dagen "gekost".

Dikgedrukte klopt: (www.rijksoverheid.nl)


Bijzonder of buitengewoon verlof kunt u aanvragen voor een aantal verlofsituaties die niet wettelijk zijn geregeld. Bijvoorbeeld voor een huwelijk, verhuizing of begrafenis.

Bijzonder of buitengewoon verlof is meestal geregeld in een cao, een bedrijfsreglement of uw arbeidsovereenkomst. Raadpleeg deze informatie of informeer bij uw werkgever of afdeling personeelszaken welke mogelijkheden u heeft.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 9:05

Ik kreeg 1 dag voor ondertrouw en 1 dag voor het huwelijk zelf.

Het lijkt mij niet mogen, dagen afhouden als je normaal gesproken niet op die dag werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 7:18

Ik krijg alleen een dag voor de bruiloft. Wat is het bij ons toch slecht geregeld Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Sarah1985 zo 18 sep 2011 - 7:45

Mijn man is zelfstandige en ik werkte toen als gastouder en hadden toen beide een week vrij. We trouwden op een woensdag en op de maandag en dinsdag moesten we veel regelen. Bloemen ophalen en na een vriendin brengen. Spullen naar de kerk brengen en naar de feestlokatie
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen rondom huwelijk? Empty Re: Vrije dagen rondom huwelijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum