Tips aanleggen
+2
Linda
Tania
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips aanleggen
Ik probeer de borstvoeding op gang te krijgen door vaak aan te leggen maar ik vind het nog best lastig.
Wat vonden jullie de makkelijkste manier om aan te leggen? Misschien nog andere tips?
Wat vonden jullie de makkelijkste manier om aan te leggen? Misschien nog andere tips?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Tips aanleggen
Uiteindelijk beviel de madonnahouding me het best, dan kun je goed zien of je baby correct aanhapt. En ik vind het ook comfortabel, dus ik voed nog steeds zo. Als M. goed aanhapt zou je ook liggend kunnen voeden, dat bespaart jou misschien energie. Verder heb ik niet zoveel tips, ik heb zelf moeten kolven om de bv fatsoenlijk op gang te krijgen.
Succes!
Succes!
Gast- Gast
Om de bv op gang te krijgen is het belangrijk om heel veel aan te leggen.
Ik vond de madonnahouding prettig. In het begin vond ik de rugbyhouding ook fijn, toen ik mega stuwing had kon mijn dochter op die manier het beste drinken en de druk eraf krijgen.
Uiteindelijk vond ik liggend voeden op m'n zij het fijnst. Dat heb ik een tijdlang alleen maar gedaan. Lekker relaxed en voor mijn dochter was het ook fijn.
Ik vond de madonnahouding prettig. In het begin vond ik de rugbyhouding ook fijn, toen ik mega stuwing had kon mijn dochter op die manier het beste drinken en de druk eraf krijgen.
Uiteindelijk vond ik liggend voeden op m'n zij het fijnst. Dat heb ik een tijdlang alleen maar gedaan. Lekker relaxed en voor mijn dochter was het ook fijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik kolf expres zo min mogelijk, de lactatiekundige denkt dat dat voor mij gewoon niet werkt (ook nav vorige keer). Dus ik kolf alleen als ik haar niet aangelegd krijg. Er komt nog zo goed als niks uit maar ik blijf nog even proberen.
Als jullie liggend voeden hoe doe je dat dan precies? Ik hoe nu mijn borst vast en met mn andere arm duw ik haar dan tegen me aan als haar mondje ver open gaat maar dat is nog best lastig allemaal tegelijk.
Als jullie liggend voeden hoe doe je dat dan precies? Ik hoe nu mijn borst vast en met mn andere arm duw ik haar dan tegen me aan als haar mondje ver open gaat maar dat is nog best lastig allemaal tegelijk.
Tania- Ratel
Het is opzich niet vreemd dat het nog niet goed opgang is. Je zit pas op de derde dag. Je zegt dat je kolft als je haar niet aangelegd krijgt. Dus er komt dan wel iets uit? Of begrijp ik je verkeerd? En hoe krijgt ze dat dan? Fles, cupje enz?
Mijn dochter was een ster in aanhappen, dus zodra ze m'n tepel zag deed ze haar mond gelijk goed open. Het is belangrijk dat ze d'r mond ver genoeg opent, je kan met je tepel een beetje richting haar neusje/bovenlip wijzen. Zo doet ze als het goed is haar hoofdje een beetje naar achteren en kan ze goed aanhappen. Op youtube zijn heel duidelijke filmpjes te zien (bijv van jack newman), heb je dat al eens gekeken?
Mijn dochter was een ster in aanhappen, dus zodra ze m'n tepel zag deed ze haar mond gelijk goed open. Het is belangrijk dat ze d'r mond ver genoeg opent, je kan met je tepel een beetje richting haar neusje/bovenlip wijzen. Zo doet ze als het goed is haar hoofdje een beetje naar achteren en kan ze goed aanhappen. Op youtube zijn heel duidelijke filmpjes te zien (bijv van jack newman), heb je dat al eens gekeken?
Linda- Ratel
Bij mij kwam er op dag 3 met kolven ook nog maar 1 druppel, maar op mijn top kolfde ik rond de 2000cc per dag. Dus dat er nog niks komt zegt niks.
Gast- Gast
Linda schreef:Het is opzich niet vreemd dat het nog niet goed opgang is. Je zit pas op de derde dag. Je zegt dat je kolft als je haar niet aangelegd krijgt. Dus er komt dan wel iets uit? Of begrijp ik je verkeerd? En hoe krijgt ze dat dan? Fles, cupje enz?
Nee er komt niks uit met kolfen, maar ik kolf dan om toch te stimuleren. Vanmorgen heb ik de eerste druppels borstvoeding ontdekt toen ik wakker werd. Ze krijgt bijvoeding met een sondeslangetje als ze aan de borst ligt zodat ze het idee heeft dat ze uit m'n borst drinkt en anders via een mini spuitje terwijl ze op mn pink zuigt.
Ik ga die filmpjes is bekijken, dank je voor je tips!
Tania- Ratel
Stofzuiger schreef:Bij mij kwam er op dag 3 met kolven ook nog maar 1 druppel, maar op mijn top kolfde ik rond de 2000cc per dag. Dus dat er nog niks komt zegt niks.
Vorige keer heb ik twee weken gekolfd met als grootste opbrengst drie druppels ofzo.
Tania- Ratel
Tegen mij is verteld dat liggend voeden een houding voor gevorderden is Dus misschien is dat niet de beste houding om mee te starten. Ik kon het zelf ook pas na een paar maanden.
Ik vond toen de borstvoeding op gang moest komen de rugbyhouding het fijnste, dan had ik mijn handen zo goed als vrij om haar te helpen met de tepel pakken. Zo deed ik dat dan ongeveer:
Bij mij duurde het trouwens ook iets van 5 dagen ofzo voor er echt iets kwam.
Ik vond toen de borstvoeding op gang moest komen de rugbyhouding het fijnste, dan had ik mijn handen zo goed als vrij om haar te helpen met de tepel pakken. Zo deed ik dat dan ongeveer:
Bij mij duurde het trouwens ook iets van 5 dagen ofzo voor er echt iets kwam.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou als ik jou was het ook niet te veel van het kolven af laten hangen. Je kindje kan die productie het aller beste op gang krijgen. Gewoon héél veel aanleggen, zovaak als kan. En las 's avonds (of een ander rustig moment van de dag) een clusteruurtje in, lekker relax samen op de bank of bed met ontblote borsten en regelmatig even aan laten happen. Dat is echt heel goed voor je productie.
Is trouwens datgeen wat ze via een slangetje of spuitje krijgt dan kv?
Linda- Ratel
Linda schreef:Ik zou als ik jou was het ook niet te veel van het kolven af laten hangen. Je kindje kan die productie het aller beste op gang krijgen. Gewoon héél veel aanleggen, zovaak als kan. En las 's avonds (of een ander rustig moment van de dag) een clusteruurtje in, lekker relax samen op de bank of bed met ontblote borsten en regelmatig even aan laten happen. Dat is echt heel goed voor je productie.
Ja dat is kv inderdaad. Ze krijgt niet zo veel, maar zonder wordt ze echt heel verdrietig.
Ik leg haar af en toe bloot op me, moeten we eigenlijk standaard elke avond doen dan ligt J. op bed dat is wel handig.
Rugbyhouding ga ik straks is proberen!
Tania- Ratel
Dat is wel heel erg balen dan. Hoop dat jullie het snel onder de knie hebben!Tania schreef:Stofzuiger schreef:Bij mij kwam er op dag 3 met kolven ook nog maar 1 druppel, maar op mijn top kolfde ik rond de 2000cc per dag. Dus dat er nog niks komt zegt niks.
Vorige keer heb ik twee weken gekolfd met als grootste opbrengst drie druppels ofzo.
Gast- Gast
is het misschien verstandig om een lactatiekundige te laten komen? Mijn ervaring is dat bijvoeden met kv funest is voor je productie. Ik snap het helemaal hoor, een verdrietig meisje wil je natuurlijk ook niet! Maar als een lactatiekundige jullie op weg kan helpen en het aanhappen beter gaat is KV misschien helemaal niet nodig.
Zo via internet tips krijgen is ideaal, maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken. Wij zien niet hoe je voedt, hoe je dochter ligt als je haar aanlegt en hij zij aanhapt bijvoorbeeld.
Zo via internet tips krijgen is ideaal, maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken. Wij zien niet hoe je voedt, hoe je dochter ligt als je haar aanlegt en hij zij aanhapt bijvoorbeeld.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
maiadebij schreef:is het misschien verstandig om een lactatiekundige te laten komen? Mijn ervaring is dat bijvoeden met kv funest is voor je productie. Ik snap het helemaal hoor, een verdrietig meisje wil je natuurlijk ook niet! Maar als een lactatiekundige jullie op weg kan helpen en het aanhappen beter gaat is KV misschien helemaal niet nodig.
De kraamverzorgsterheeft contact met haar gehad en haar advies was om wel bij te voeden maar minimaal. Ook om voor mij de druk er een beetje af te halen (bv is voor mij nogal een beladen onderwerp sinds de vorige keer). Ze belt morgen weer en evetueel komt ze binnen een paar dagen langs voor een consult inderdaad.
Tania- Ratel
Ik heb bij Kian de eerste week vooral liggend gevoed, omdat ik niet kon zitten door de knip. Ik vond het zelf ook een moeilijke houding om te voeden. Nu gaat het liggend makkelijk maar dat komt omdat Kian nu zelf naar me toe komt en goed gaat liggen.
De madonnahouding vond ik zelf het fijnst en in die houding heb ik de eerste tijd meest gevoed, dan kan je je kindje makkelijk goed neer leggen en goed zien of het goed ligt.
Ik hoop dat je productie snel goed op gang komt en je je meisje helemaal zelf kan voeden. Fijn dat je kraamverzorgster al overlegd heeft met een lactatiekundige.
De madonnahouding vond ik zelf het fijnst en in die houding heb ik de eerste tijd meest gevoed, dan kan je je kindje makkelijk goed neer leggen en goed zien of het goed ligt.
Ik hoop dat je productie snel goed op gang komt en je je meisje helemaal zelf kan voeden. Fijn dat je kraamverzorgster al overlegd heeft met een lactatiekundige.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Hoe gaat het inmiddels?
Linda- Ratel
In de rugbyhouding voeden.
En van je tepel en het mondje van je baby een hamburger idee maken.
Je tepel beetje 'plat' knijpen (burger) in de richting van de lippen van je baby, baby zn lippen zijn dan t broodje
Als hij hapt moet je wel je borst nog even zo vast blijven houden, heeft hij m goed, dan rustig borst los laten.
En van je tepel en het mondje van je baby een hamburger idee maken.
Je tepel beetje 'plat' knijpen (burger) in de richting van de lippen van je baby, baby zn lippen zijn dan t broodje
Als hij hapt moet je wel je borst nog even zo vast blijven houden, heeft hij m goed, dan rustig borst los laten.
Gast- Gast
Ik ben gestopt. Het aanleggen ging inmiddels wel redelijk maar ze liet steeds los omdat ze er niks uit kreeg en wel honger had en bleef dan heel hard huilen. Als ik eerst een beetje bijvoeding gaf dan wilde ze daarna niet meer aan de borst. Met dat slangetje kreeg in zelf niet voor mekaar als de kraamverzorgster er niet was.
Dus omdat ik deze keer graag wel wil genieten van m'n kraamtijd ben ik gestopt want ik en M. werden hier allebei heel onrustig van. Wel met pijn in m'n hart maar voor m'n gevoel is het goed zo. We hebben nu weer rust en ik heb een tevreden meisje bij me liggen .
Dus omdat ik deze keer graag wel wil genieten van m'n kraamtijd ben ik gestopt want ik en M. werden hier allebei heel onrustig van. Wel met pijn in m'n hart maar voor m'n gevoel is het goed zo. We hebben nu weer rust en ik heb een tevreden meisje bij me liggen .
Tania- Ratel
Stofzuiger schreef:Wat vervelend dat het niet lukte. Maar zo te lezen heb je er vrede mee?
Ja inmiddels wel. Kostte even wat tranen hoor maar nu vind ik het goed zo. Het brengt voor ons allemaal een stuk meer rust.
Tania- Ratel
Kan ik me voorstellen, het is toch weer even schakelen en je wilde het zo graag...Tania schreef:Stofzuiger schreef:Wat vervelend dat het niet lukte. Maar zo te lezen heb je er vrede mee?
Ja inmiddels wel. Kostte even wat tranen hoor maar nu vind ik het goed zo. Het brengt voor ons allemaal een stuk meer rust.
Gast- Gast
Geniet van je kraamtijd meid
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Jammer dat het niet gelukt is, fijn dat je er vrede mee hebt.
En nu idd lekker genieten van je meisje ( wat is ze mooi, zag een foto in t fototopic)
En nu idd lekker genieten van je meisje ( wat is ze mooi, zag een foto in t fototopic)
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: