Hoe belangrijk is reizen voor jou?
+9
rapa nui
Mizz_S
_Lacey_
Marin
Suus
sanskie
TukTuk
Rush
Polly
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe belangrijk is reizen voor jou?
Er zijn mensen die er veel voor over hebben om meer van de wereld te zien, en er zijn mensen die het liefst in de achtertuin blijven zitten. Hoe belangrijk is reizen voor jou?
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Re: Hoe belangrijk is reizen voor jou?
Absoluut niet belangrijk. Ik heb er geen behoefte aan om de halve wereld te zien.
Ik wil alleen nog wel graag een keer een paar dagen naar een lekker warm land, heerlijk uit eten en cocktails drinken en op het strand liggen. That`s it, dat is m`n wishlist haha.
Ik wil alleen nog wel graag een keer een paar dagen naar een lekker warm land, heerlijk uit eten en cocktails drinken en op het strand liggen. That`s it, dat is m`n wishlist haha.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Heel belangrijk! Ik baal ontzettend dat ik op dit moment gewoon echt geen geld er voor heb, het kriebelt zo enorm en wordt er regelmatig ook echt gek van. Maarja helaas is op dit moment de situatie gewoon echt niet anders, en gaat mijn studie nu even voor.
Overigs heb ik wel bepaalde plekken waar ik niet persee de behoefte voel om naar toe te gaan, terwijl andere plekken in de wereld me juist wel weer heel erg aantrekken. Ik hoef dus ook niet persee de hele wereld gezien te hebben
Overigs heb ik wel bepaalde plekken waar ik niet persee de behoefte voel om naar toe te gaan, terwijl andere plekken in de wereld me juist wel weer heel erg aantrekken. Ik hoef dus ook niet persee de hele wereld gezien te hebben
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Er tussen in.
Ik vind het niet heel belangrijk dat het ''moet'' maar als het kan wil ik heel graag ! Hopelijk gaat het dit jaar dan eindelijk door op vakantie naar het buitenland. ( de eerste ''echte'' keer voor mij) Het lijkt mij heerlijk. Maar ik moet dus niet elk jaar zo vaak op vakantie ofzo is gewoon net hoe alles loopt. Mijn schoonouders hebben een chalet en zitten daar bijna elk weekend, nou dat is dus echt niks voor mij na 1 keer heb ik het wel gezien. Zelfde als mensen die elk jaar naar de zelfde camping gaan moet er niet aan denken. Voor mij is vakantie iets nieuws ontdekken/zien.
Ik vind het niet heel belangrijk dat het ''moet'' maar als het kan wil ik heel graag ! Hopelijk gaat het dit jaar dan eindelijk door op vakantie naar het buitenland. ( de eerste ''echte'' keer voor mij) Het lijkt mij heerlijk. Maar ik moet dus niet elk jaar zo vaak op vakantie ofzo is gewoon net hoe alles loopt. Mijn schoonouders hebben een chalet en zitten daar bijna elk weekend, nou dat is dus echt niks voor mij na 1 keer heb ik het wel gezien. Zelfde als mensen die elk jaar naar de zelfde camping gaan moet er niet aan denken. Voor mij is vakantie iets nieuws ontdekken/zien.
sanskie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12
sanskie schreef:Er tussen in.
Voor mij is reizen en vakantie ook totaal iets verschillends.
En ieder weekend naar hetzelfde chalet gaan, of naar een camping of hotel op vakantie gaan en daar 2 weken blijven is ook geen reizen in mijn ogen.
TukTuk- Ratel
Als ik veel geld had, zou ik veel reizen, ik vind het heerlijk! Maar ik heb helaas 'nog maar' twee echte reizen gemaakt, naar Australie en Peru. Ik zou er dus graag meer willen maken, en het zal er heus nog wel eens van komen, maar financieel zit het er nu gewoon niet in. Ik hoop nog wel op een mooie huwelijksreis
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Reizen is ontzettend belangrijk voor me. Het is natuurlijk geen echte levensbehoefte, maar zo voelt het voor mij af en toe wel. Het geeft me lust en plezier in het leven. Het ontspant me, en vermoeid me tegelijkertijd. Van alle passies die ik heb, vind ik reizen denk ik nog wel het belangrijkste, omdat het zo veel van m'n interesses omvat: Fotografie (zonder reizen een stuk minder interessante onderwerpen om te fotograferen), cultuur (ik hou bijvoorbeeld erg van musea en kunst, maar ook cultuur [en eetcultuur] van een land), talen (ik pik altijd snel dingetjes op en maak er een sport van in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk op te pikken). Het is voor mij echt de manier om tot mezelf te komen, m'n eigen plan te trekken en helemaal mezelf te voelen. Nergens ben ik zo 'goed in vorm' als op reis. Ik reis dan ook het allerliefst alleen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Reizen is ontzettend belangrijk voor me. Het is natuurlijk geen echte levensbehoefte, maar zo voelt het voor mij af en toe wel. Het geeft me lust en plezier in het leven. Het ontspant me, en vermoeid me tegelijkertijd. Van alle passies die ik heb, vind ik reizen denk ik nog wel het belangrijkste, omdat het zo veel van m'n interesses omvat: Fotografie (zonder reizen een stuk minder interessante onderwerpen om te fotograferen), cultuur (ik hou bijvoorbeeld erg van musea en kunst, maar ook cultuur [en eetcultuur] van een land), talen (ik pik altijd snel dingetjes op en maak er een sport van in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk op te pikken). Het is voor mij echt de manier om tot mezelf te komen, m'n eigen plan te trekken en helemaal mezelf te voelen. Nergens ben ik zo 'goed in vorm' als op reis. Ik reis dan ook het allerliefst alleen.
Zo herkenbaar! Ik heb dan nog niet veel reizen gemaakt maar wel 1 lange reis, en dat voelde zo enorm goed, en ik hunker er zovaak nog naar, bijna dagelijks zelfs.
Ik zou zelf ook nog wel eens alleen willen reizen, merk dat ik toch heel erg de laatste tijd die behoefte krijg, en de buitenlandse stage die ik wil gaan doen is 1 grote stap al, maar de bestaat altijd een kans dat dat niet gaat lukken.
Ik wil zodra ik wat meer geld heb ook eens gewoon een weekendje een stedentrip in mijn eentje doen. Ik ben al zolang samen met mijn vriend en heb gewoon ook de behoefte om zo iets te ondernemen zonder hem als vangnet te hebben. Gewoon aan mezelf bewijzen dat ik het wel in mijn eentje red. (Vond het op reis bijvoorbeeld heerlijk toen we een week in een bepaalde plek waren in Thailand, en mijn vriend iedere dag Tai Chi lessen had, dat ik zelf er lekker op uit ging)
Gelukkig staat hij hier 200% achter dat ik dat wil gaan doen
Ik ben ook iemand die gerust alles kan laten, om te sparen voor een reis. Ik heb geen materiele dingen nodig en kan deze ook echt goed missen. Reizen is het enige wat ik niet zonde vind van mijn geld.
TukTuk- Ratel
Voor mij is reizen dus ook erg belangrijk, het zat er al van jongs af aan in. Ik ben altijd benieuwd geweest naar andere landen, naar nieuwe ervaringen en naar vreemde talen. Ik ben vanaf mijn 15e serieuze plannen gaan maken om meer van de wereld te kunnen ontdekken en ik vind het fijn om te merken dat ook mijn inspanningen van toen nu zijn vruchten afwerpen.
Er is gewoon zo veel meer dan mijn eigen dorp. Wat niet weet, wat niet deert - maar het is wel waar wat ze zeggen; hoe meer je reist, hoe meer je ook wilt reizen.
AngelNyn, reizen en vakantie zijn inderdaad echt twee verschillende dingen :-) Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met je stage, zoiets is echt een waardevolle ervaring!
Er is gewoon zo veel meer dan mijn eigen dorp. Wat niet weet, wat niet deert - maar het is wel waar wat ze zeggen; hoe meer je reist, hoe meer je ook wilt reizen.
AngelNyn, reizen en vakantie zijn inderdaad echt twee verschillende dingen :-) Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met je stage, zoiets is echt een waardevolle ervaring!
Polly- Kletskop
Heel belangrijk.
Ik vind het leuk en interessant om andere landen en culturen te ontdekken.
Heb er ook wel een beetje spijt van dat ik zo laat begonnen ben met het echte reizen.
Met mijn wensenlijstje kan ik de komende jaren nog wel even vooruit!
Ik vind het leuk en interessant om andere landen en culturen te ontdekken.
Heb er ook wel een beetje spijt van dat ik zo laat begonnen ben met het echte reizen.
Met mijn wensenlijstje kan ik de komende jaren nog wel even vooruit!
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Heel belangrijk. Ik vind het gewoon leuk om nieuwe landen/steden etc te ontdekken. Hoeft niet altijd per sé heel ver of lang te zijn, gewoon een weekje weg is ook heerlijk. Maar een gewone strandvakantie waarbij je verder weinig onderneemt is dan ook niets voor mij, ik zou me na een dag al vervelen. Ik vind het ook altijd wel leuk als de vakantie iets avontuurlijks heeft, dus bijvoorbeeld naar een plek waar bijna geen toeristen komen ofzo.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Heel belangrijk. Mijn ouders gingen nooit op vakantie en ook bij mijn vrienden was het niet erg gebruikelijk. Ik ben dus pas begonnen met reizen en andere landen te zien toen ik een baan had. Door het maken van reizen en het zien van andere culturen heb ik mij zo veel verder ontwikkeld. Ik ben als eerste reis bv gaan logeren bij een penvriendin in Canada en daarna nog een week zelf in Vancouver doorgebracht. Ik heb daar toen heel veel (simpele) dingen van geleerd als dat ik bv zelf een taxi kan nemen in Vancouver, de veerboot kan nemen, me zelf wel red met de engelse taal, contacten met vreemden etc. Dingen die op zich relatief simpel zijn maar waar ik wel van had: he, dat lukt me dan moet ik ook meer kunnen. Door het reizen is mijn blik verruimd, ik merk dat ik in vergelijking met anderen in mijn omgeving die amper gereisd hebben/niet in het buitenland zijn geweest behalve bv in Duitsland of Frankrijk veel meer open sta voor andere culturen, een bredere kijk op de wereld heb, meer interesses heb etc.
Ik geniet zo van de wonderen van deze wereld qua natuur en voel dat toch als cadeautjes dat ik dat mag zien en meemaken: de sterrenhemel in de woestijn, watervallen, de hoogvlaktes van de Andes of bv ook de bergen in Zwitserland en het voor mijn gevoel maanlandschap in een bepaald deel van Namibië waar ik echt het gevoel was dat dit de wereld zoals die eruit zag meteen nadat God hem geschapen heeft. En dan de contacten met mensen: de vrouw die me uitnodigde in de yurt in Kirgizië en me thee en brood met jam gaf en we met handen en voeten communiceerden, vrouwen met gouden tanden op de markt in Turkmenistan die het zo leuk vonden dat ik belangstelling had voor hun producten, de mensen in Iran die zo aardig waren. Deze ervaringen geven me zo'n gevoel van rijkdom en die reizen zijn elke cent waard geweest en die ervaringen nemen ze me niet meer af.
Ik heb al wat verdere bestemmingen gehad dus hoef niet meer perse ver weg (die drang is wat afgenomen) maar heb vorig jaar enorm genoten van de bergen, gletsjers ed in Zwitserland en wil dit jaar genieten van Tsjechie / Zuid-Polen en daar dan ook echt in 3 weken rondreizen en elke dag dingen zien en ervaren. Ik geniet nu al van het dingen uitzoeken en erover te lezen.
Ik geniet zo van de wonderen van deze wereld qua natuur en voel dat toch als cadeautjes dat ik dat mag zien en meemaken: de sterrenhemel in de woestijn, watervallen, de hoogvlaktes van de Andes of bv ook de bergen in Zwitserland en het voor mijn gevoel maanlandschap in een bepaald deel van Namibië waar ik echt het gevoel was dat dit de wereld zoals die eruit zag meteen nadat God hem geschapen heeft. En dan de contacten met mensen: de vrouw die me uitnodigde in de yurt in Kirgizië en me thee en brood met jam gaf en we met handen en voeten communiceerden, vrouwen met gouden tanden op de markt in Turkmenistan die het zo leuk vonden dat ik belangstelling had voor hun producten, de mensen in Iran die zo aardig waren. Deze ervaringen geven me zo'n gevoel van rijkdom en die reizen zijn elke cent waard geweest en die ervaringen nemen ze me niet meer af.
Ik heb al wat verdere bestemmingen gehad dus hoef niet meer perse ver weg (die drang is wat afgenomen) maar heb vorig jaar enorm genoten van de bergen, gletsjers ed in Zwitserland en wil dit jaar genieten van Tsjechie / Zuid-Polen en daar dan ook echt in 3 weken rondreizen en elke dag dingen zien en ervaren. Ik geniet nu al van het dingen uitzoeken en erover te lezen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Het is heel belangrijk voor me, ik vind het heerlijk om (het liefste alleen) te reizen, heeft denk ik te maken dat ik ook continu nieuwe prikkels nodig heb. Alleen niet iedereen uit mijn omgeving begrijpt het..
Gast- Gast
Daar loop ik ook tegenaan. Maar goed, op mijn beurt begrijp ik het weer niet dat mensen jaar in jaar uit naar dezelfde bestemming gaan.Yasmin schreef:Het is heel belangrijk voor me, ik vind het heerlijk om (het liefste alleen) te reizen, heeft denk ik te maken dat ik ook continu nieuwe prikkels nodig heb. Alleen niet iedereen uit mijn omgeving begrijpt het..
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Ik vind reizen trouwens ook wel een beetje verslavend werken. Ik had voor ik begon het voornemen om maar 1x in bv de 3 of 5 jaar een verre reis te maken (want anders toch wel wat zonde van het geld etc.) maar dat is dus minimaal elk jaar een keer geworden. Ik kan me wel voorstellen dat je het niet mist als je nooit echt reizen hebt gemaakt en het dan ook niet belangrijk vind.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Niet persé de behoefte om de hele wereld te zien, wel enorm de behoefte om sowieso 2 weken per jaar er uit te zijn. Het liefst gewoon in m'n tentje met een goed boek en voor de rest helemaal niks!
Weg zijn zorgt bij mij voor heel veel rust, daarom gaan mijn vriend en ik er regelmatig even tussen uit.
Weg zijn zorgt bij mij voor heel veel rust, daarom gaan mijn vriend en ik er regelmatig even tussen uit.
Gast- Gast
Het neemt wat onrust in me weg op de een of andere manier. Ik word onrustig als ik geen tickets heb liggen.
Gast- Gast
Grappig genoeg heb ik nog nooit echt verre reizen gemaakt. Ik heb nog nooit een echt grote culture shock gehad. Ik kan me dat altijd best moeilijk concreet voorstellen, hoe reizen in bijv. Azie is. Ik ben zo gewend om in westerse landen binnen no time een stad eigen te maken of hoe het OV en autoverkeer werkt in westerse landen. Ik neem aan dat het niet heel verschillend zal zijn, maar toch vind ik dat altijd lastig voor te stellen. Zo'n Afrikaans of Vietnamees dorpje in het niets. Ik weet hoe het er uit ziet, maar echt concreet voor me zien hoe ik zou zijn op zo'n reis, lukt me niet. Daarentegen ken ik zo'n stad als Oslo afgelopen zaterdag binnen no time, kan ik al na een halve dag zonder kaart lopen en weet ik me echt meer dan prima te redden. Op die manier reizen zit zo in m'n systeem.
Het 'avontuurlijke' reizen (alhoewel ik de manier waarop ik reis ook wel avontuurlijk vind op een andere manier) trekt me ook minder dan Europese/Westerse reizen, alhoewel ik wel graag naar Azie wil omdat ik wel nieuwsgierig ben.
Het 'avontuurlijke' reizen (alhoewel ik de manier waarop ik reis ook wel avontuurlijk vind op een andere manier) trekt me ook minder dan Europese/Westerse reizen, alhoewel ik wel graag naar Azie wil omdat ik wel nieuwsgierig ben.
Marin- Lady Post-a-lot
Het Marin, zat jij zaterdag in olso? Wat leuk, mijn broer zat daar ook dit weekend. Hij is vrijdagavond gevlogen en maandag weer terug en hij vond het een leuke stad(heeft ook nog geskied), maar wel heel erg duur.
Ontopic: Ik vind reizen heerlijk, maar doe het niet vaak genoeg. Maar ik ben niet iemand die zonder luxe zou kunnen. Kamperen gaat nog wel, maar dan wel graag in een westers land met alle gemakken qua winkels. Mij zie je dus ook niet zo snel naar Azië of Afrika gaan, ik heb niet zo veel met die culturen. Ik ben wel in Israël geweest, maar dat was in een hotel en vond ik nog redelijk westers(door alle toerisme). Ik vind het wel heerlijk om bijvoorbeeld in de zomer naar de alpen te gaan en te genieten van de mooie natuur.
Ontopic: Ik vind reizen heerlijk, maar doe het niet vaak genoeg. Maar ik ben niet iemand die zonder luxe zou kunnen. Kamperen gaat nog wel, maar dan wel graag in een westers land met alle gemakken qua winkels. Mij zie je dus ook niet zo snel naar Azië of Afrika gaan, ik heb niet zo veel met die culturen. Ik ben wel in Israël geweest, maar dat was in een hotel en vond ik nog redelijk westers(door alle toerisme). Ik vind het wel heerlijk om bijvoorbeeld in de zomer naar de alpen te gaan en te genieten van de mooie natuur.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Het Marin, zat jij zaterdag in olso? Wat leuk, mijn broer zat daar ook dit weekend. Hij is vrijdagavond gevlogen en maandag weer terug en hij vond het een leuke stad(heeft ook nog geskied), maar wel heel erg duur.
Oh wat grappig! Ik was zaterdag dagje heen en weer. Heb ondanks dat echt de hele stad gezien, had behoorlijk veel tijd over na het afleveren. Ik vond het misschien wel de mooiste Europese stad die ik ooit gezien heb! Was echt onder de indruk. Natuurlijk zijn London en Parijs favo bij me omdat ik ze zo goed ken en zeker London zo vertrouwd voelt, maar qua architectuur vond ik Oslo echt zo prachtig, helemaal mijn stijl!
Edit: ik vond het ook erg duur. Ik heb in 1 dag bijna 250 euro uitgegeven. De taxi alleen al was 125 euro! Nou werd alles vergoed, maar toch..
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Grappig genoeg heb ik nog nooit echt verre reizen gemaakt. Ik heb nog nooit een echt grote culture shock gehad. Ik kan me dat altijd best moeilijk concreet voorstellen, hoe reizen in bijv. Azie is. Ik ben zo gewend om in westerse landen binnen no time een stad eigen te maken of hoe het OV en autoverkeer werkt in westerse landen. Ik neem aan dat het niet heel verschillend zal zijn, maar toch vind ik dat altijd lastig voor te stellen. Zo'n Afrikaans of Vietnamees dorpje in het niets. Ik weet hoe het er uit ziet, maar echt concreet voor me zien hoe ik zou zijn op zo'n reis, lukt me niet. Daarentegen ken ik zo'n stad als Oslo afgelopen zaterdag binnen no time, kan ik al na een halve dag zonder kaart lopen en weet ik me echt meer dan prima te redden. Op die manier reizen zit zo in m'n systeem.
Ik zei laatst voor het eerst dat ik misschien een volgende keer het toch wel leuk zou vinden om een tijdje in een Westers land te wonen en werken, waar gewoon Engels gesproken wordt en het OV functioneert zoals het zou moeten. Ik vond het altijd een stuk spannender om naar totaal onbekende plaatsen te gaan; zoals de afgelopen maanden in Brazilië, waar ik aanvankelijk de taal niet eens fatsoenlijk sprak. Maar het lijkt me nu ook wel eens leuk om een tijdje naar Australië te gaan, op zich zou ik ook wel interesse hebben in bepaalde delen van de VS maar dat vind ik dan weer zo lastig met het visum dat het voor mij niet echt de moeite waard is. Ik heb trouwens wel een geldig Amerikaans werkvisum, maar dat is niet om aan land te werken
Polly- Kletskop
Rapa nui, ik vind trouwens dat je het heel goed beschrijft, dat gevoel van waarom reizen belangrijk is voor je.
Polly- Kletskop
Dat ligt eraan wat je onder reizen verstaat. Ik hou niet van rondtrekken door een land met een rugzak, maar ik hou wel van een vakantie naar een pension/hotel aan de kust en vanuit daar allerlei steden, eilanden, natuurgebieden en bezienswaardigheden bekijken. Ook hou ik van citytrips, al doe ik dat veel te weinig. Ik zou echt niet een jaar niet op vakantie kunnen gaan, dat zou ik ontzettend missen. Toen ik als student weinig geld had, kocht ik weinig kleding, make-up, tassen, boeken, cd's, etc. maar ging ik wel in ieder geval 1x per jaar op vakantie, omdat ik dat echt belangrijk vind.
Ik heb nog veel landen en steden die ik graag wil zien, dus daar heb ik best wat geld voor over.
Ik heb nog veel landen en steden die ik graag wil zien, dus daar heb ik best wat geld voor over.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Polly, merk jij goed verschil met reizen in westerse en niet-westerse landen dan? Klopt mijn voorgevoel daarover? Ik kan niet goed uitleggen wat me er zo anders aan lijkt, dus misschien moet ik het toch eens zelf ervaren.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb nooit echt gereisd en dat mis ik op zich niet heel erg, al zou ik het wel heel gaaf vinden als het zou kunnen. Maar daar is ons inkomen de laatste jaren niet naar geweest en we hebben keuzes gemaakt die reizen niet zo makkelijk maakt. Hopelijk komt het in de toekomst wel
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Leuk kadootje voor thuiskomst na jaar reizen?
» Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?
» Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?
» Voor wie nauwelijks in Algemeen komt: Belangrijk!
» Welke quote/gezegde vind jij mooi of is belangrijk voor je?
» Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?
» Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?
» Voor wie nauwelijks in Algemeen komt: Belangrijk!
» Welke quote/gezegde vind jij mooi of is belangrijk voor je?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: