Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

+7
Thunder
Marin
Niekske
Erin
Rapunzel
woezel
Minx
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  ellibre di 7 aug 2012 - 0:19

Niekske schreef:Ow ik krijg er steeds minder zin in... mijn vriend gaat mee morgen, om mijn hand vast te houden. Maar hij is panisch voor bloed en naalden enzo en hoewel dat hier dan niet echt aan de orde is, ben ik wel bang dat hij eerder van zijn stokje gaat dan ik :S pfff nog positieve verhalen over het plaatsen?
Geloof dat hier heel wat positievere ervaringen stonden: https://yescafe.actieforum.com/t27347-mirena-vraag
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  snoezel di 7 aug 2012 - 1:31

Niekske, ik zal nog even een positief verhaal vertellen over het plaatsen, voordat je niet meer durft Wink...
Ik heb er weinig last van gehad. Ja, toen ze mn baarmoedermond opende met een klein tangetje(ofzo) was niet prettig, maar meer niet prettig in de zin van- alsof er iemand hard op mijn teen trapte. Gewoon even op mijn lip gebeten en binnen 30seconden max waren ze klaar met dat onprettige gedoe en haalde ze de tang er weer af.
Ik sprong op en dat was t (o ja, prop even een maandverbandje in je tas als je erheen gaat! Hadden ze daar niet en wist ik veel dat ik die mee moest...). Gewoon alleen geweest en ook gewoon naar huis gelopen (minuut of 10 lopen, ik durfde niet met de auto, niet wetende hoe ik me terug zou voelen), en thuis nog wel wat menstruatieachtige pijn gehad, maar echt niet dat ik dubbel lag van de pijn. Meer een soort gerommel en onprettig gevoel.

Ik zou het zo weer doen wat dat betreft. Ik vond het echt heeelll erg meevallen. Ik had ook allemaal van die hororverhalen gehoord en dacht echt- ow, waar ben ik aan begonnen...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  snoezel di 7 aug 2012 - 1:32

Het plaatsen zelf heb ik overigens vergoed gekregen. Het ding zelf (was iets van 35euro ofzo) wel zelf betaald.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Caro di 7 aug 2012 - 3:12

Ik ben indertijd ook bijna flauwgevallen. Ik vloeide ook bijna niet, maar ik heb heel hard 'auw' gegild en het was dat ik beleefd wilde blijven tegen die man anders was ik echt knock out gegaan.
Van te voren had ik een ibuprofen 600 genomen en naderhand ook nog. De dag zelf nog klein beetje last gehad maar daarna eigenlijk nooit meer. Dus de pijn zelf was even minder, maar 5 jaar lang geen gezeur is ook wel erg prettig!

Het eruit halen vond ik ook niet zo tof trouwens..

Maar nu ik weer vrijgezel ben, wil er misschien toch weer een laten plaatsen. Mijn lichaam doet wat het moet doen, netjes iedere maand word ik ongesteld (wel heel licht), je kunt er de klok op gelijk zetten. Maar nu ik helemaal niet beschermd ben (ook niet door de pil) vind ik het toch wellicht onverstandig om helemaal niks te hebben. Ben dus nog aan het twijfelen of ik niet alsnog een spiraal neem..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Magenta di 7 aug 2012 - 4:44

Ik heb mijn mirena 100% vergoed gekregen vanuit de aanvullende verzekering.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 20:56

Ik ben benieuwd hoe het vandaag met Niekske gaat, laat even wat weten als ie gezet is! Sterkte en het komt vast goed.

Ik voel me gelukkig weer de oude. Heb heel klein beetje bloedverlies gehad, maar zal voor de zekerheid nog wel een tampon en maandverbandje in m'n tas houden komende dagen/weken.


Caro, ik had idd ook van te voren pijnstilling genomen. Weet niet of het anders nog erger was geweest. Als jij twijfelt over spiraaltje of pil, zou ik toch voor spiraaltje gaan als jij daar al eerder een positieve ervaring mee hebt gehad (op 't zetten na dan). Het zetten schijnt wel minder pijn te doen de tweede keer, dus wie weet.

Snoezel, wat fijn dat het bij jou zo mee viel! 'Alsof iemand op je teen trapte' hahaha nee dat klinkt niet als mijn ervaring, meer alsof iemand een schroevendraaier of shashlik door m'n baarmoedermond stak. En bij mij duurde 't helaas ook geen 30 seconden, moest echt blijven liggen met dat ding in m'n hooha terwijl zij de spullen verder uitpakte. Aaaaaaah. Maar ik heb het overleefd! cheers
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Magenta di 7 aug 2012 - 22:47

Marin schreef:



Snoezel, wat fijn dat het bij jou zo mee viel! 'Alsof iemand op je teen trapte' hahaha nee dat klinkt niet als mijn ervaring, meer alsof iemand een schroevendraaier of shashlik door m'n baarmoedermond stak. En bij mij duurde 't helaas ook geen 30 seconden, moest echt blijven liggen met dat ding in m'n hooha terwijl zij de spullen verder uitpakte. Aaaaaaah. Maar ik heb het overleefd! cheers

Dat vind ik best bizar eigenlijk. De gynaecoloog nu, en de huisarts vijf jaar geleden, gingen eerst echt alles klaarleggen en vroegen toen pas of ik me uit wilde kleden en wilde gaan liggen, om zodoende het ongemakkelijke gedeelte zo kort mogelijk te laten duren.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 22:50

Ja het lag ook wel klaar naast elkaar op een tafeltje, maar ze moest het nog wel uitpakken enzo. Maar omdat ik heel ongemakkelijk lag met m'n benen wijd met die klem in me, begonnen m'n benen erg te trillen en kreeg ik ook kramp, dus dat maakte het niet veel fijner.
Het zal al met al nog geen 5 minuten geduurd hebben hoor, maar het duurde gevoelsmatig erg lang, vooral het wachten tot ze de volgende stap deed.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Magenta di 7 aug 2012 - 22:53

Marin schreef:Ja het lag ook wel klaar naast elkaar op een tafeltje, maar ze moest het nog wel uitpakken enzo. Maar omdat ik heel ongemakkelijk lag met m'n benen wijd met die klem in me, begonnen m'n benen erg te trillen en kreeg ik ook kramp, dus dat maakte het niet veel fijner.
Het zal al met al nog geen 5 minuten geduurd hebben hoor, maar het duurde gevoelsmatig erg lang, vooral het wachten tot ze de volgende stap deed.
Dan nog kan ik me echt goed voorstellen dat je je er niet zo prettig bij voelde.

Wanneer moet je terug voor controle?
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 22:56

Over een maand, maar dan ben ik op vakantie, dus dat wordt over 1,5 a 2 maanden. Dan controleert de huisarts even op de touwtjes geloof ik. Bij pijn kan ik een echo in 't ziekenhuis aanvragen. Net even gevoeld (ja heel smakelijk) maar het touwtje voel ik nog wel zitten. Dat krult langzaam op geloof ik. Hardlopen doe ik deze hele week maar even niet, dat durf ik niet zo goed, en seks zullen we een dezer dagen wel proberen, rustig aan.

Ik lijk 'm nog wel te voelen, vooral als ik op m'n zij lig, dan klemt het misschien een beetje..Maar de kramp is gelukkig over.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Magenta di 7 aug 2012 - 23:00

Oke dan, ik eind deze maand bij de gynaecoloog weer.

Ik voel hem af en toe ook nog wel zitten, maar hij moet nog nestelen als het ware. Dat kan ook wel even duren.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 23:03

Ah succes alvast! Ik denk ook dat je lichaam gewoon even moet wennen.
Was echt raar hoor, gisteren niet de pil nemen. Heb je alles weggegooid of hou je het nog even? Ik heb de halve strip van nu weggegooid, maar nog een vol doosje voor de zekerheid maar bewaard.
Ik ben ook echt heel benieuwd naar de bijwerkingen die ik (hopelijk niet) krijg. Hoop zo dat de pijn in m'n borsten verminderd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Magenta di 7 aug 2012 - 23:38

Voor mij is het bekend verhaal inmiddels, omdat dit mijn tweede spiraaltje al is. Ik vind het zo ideaal dat ik nergens meer aan hoef te denken.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  ellibre di 7 aug 2012 - 23:58

Marin schreef:Ah succes alvast! Ik denk ook dat je lichaam gewoon even moet wennen.
Was echt raar hoor, gisteren niet de pil nemen. Heb je alles weggegooid of hou je het nog even? Ik heb de halve strip van nu weggegooid, maar nog een vol doosje voor de zekerheid maar bewaard.
Ik ben ook echt heel benieuwd naar de bijwerkingen die ik (hopelijk niet) krijg. Hoop zo dat de pijn in m'n borsten verminderd.
Ik heb voor de zekerheid de eerste maand de pil nog doorgeslikt. Daarna heb ik alles weggegooid.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Niekske wo 8 aug 2012 - 0:53

Marin, wat lief dat je aan me gedacht hebt smile ik heb het overleefd vanmorgen! De gyn was erg relaxed, ze heeft alles rustig uitgelegd vantevoren en ze was ook gewoon eerlijk, dat het wel pijn zou doen, maar dat het allemaal erg kort zou zijn. Ze liet me hoesten toen ze het klemmetje op mijn baarmoedermond zette, dan was ik afgeleid. Toen ze daarna mn baarmoeder ging opmeten, wilde ik wel even door de grond zakken, toen heb ik ook wel een paar keer auw geroepen. Daarna moest ik ook even een paar keer goed ademhalen voor ze het spiraaltje echt kon zetten, maar die zat er uiteindelijk heel snel in. Ik heb nog een paar minuutjes daar gelegen om even bij te komen, maar eigenlijk viel het achteraf wel mee. Ik heb nu wel wat last van soort menstruatie-krampen, dus vandaag even lekker rustig aan. Hopelijk valt het mee met krampen en bloedverlies de komende dagen! De gyn zei dat je nog wel 2-3 maanden licht kon vloeien, dat was normaal. Ze raadde tampons trouwens af voor de eerste twee weken, omdat de draadjes van het spiraaltje daar aan kunnen blijven haken en je em dan eruit kan trekken met je tampon. Na twee weken zijn die draadjes opgekruld ofzo, in elk geval zijn ze dan weggewerkt en heb je er geen last meer van.

Zo nu lekker even op de bank met mijn pittenzakje en me laten verwennen door mijn vriendje Very Happy
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Marin wo 8 aug 2012 - 1:00

Oh fijn dat je even een update komt geven, was al benieuwd! Verhaal klinkt verder heel bekend. Fijn dat de gyn eerlijk was en dat 't wel pijn deed maar het klinkt niet alsof je echt heel veel pijn hebt gehad. Hopelijk is het je dus mee gevallen. Vandaag nog maar rustig aan doen.

Handig om te weten van de tampon! Dan gebruik ik alleen maar even maandverband. Hoewel je toch nooit zo hoog je tampon doet toch? Maar wel zo fijn om het dan niet te gebruiken.

Ik heb helaas sinds een paar uur weer krampen, maar zal ook wel komen omdat ik de hele dag op een bureaustoel zit. Niet zo fijn.

Beterschap nog even!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Magenta wo 8 aug 2012 - 1:49

Fijn dat het is meegevallen Niekske!

Ik voel mijn touwtjes niet echt meer, ben bang dat de gynaecoloog ze te kort heeft afgeknipt en dat vind ik niet fijn. Af en toe mag ik toch graag even controleren of hij nog goed zit.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Niekske wo 8 aug 2012 - 4:59

Door alle verhalen hier was ik op het aller-ergste voorbereid, dus eigenlijk kon het alleen maar meevallen denk ik Wink ben wel benieuwd hoe het bij de fysio zal gaan morgen, hopelijk zijn de ergste krampen dan over...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenpijn door Mirena-spiraal? - Pagina 2 Empty Re: Bekkenpijn door Mirena-spiraal?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum