Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mirena-vraag

+14
Ellusss
TNMN
nina
Thunder
Clapperdie
lyke
Joss1
RYW
Mysterious
Parisienne
ellibre
Curious
Marin
Poubelle
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mirena-vraag Empty Mirena-vraag

Bericht  Poubelle ma 28 mei 2012 - 9:40

Waarschijnlijk is dit het zoveelste topic hierover, maargoed.
Ik heb besloten om een mirena-spiraaltje te laten plaatsen en ga van de week even bij de huisarts langs. Ik wil 'm wel door de gynaecoloog laten zetten.
Dit zal waarschijnlijk onder werktijd moeten, konden jullie de dag na het plaatsen gewoon werken of had je er nog veel last van?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena-vraag Empty Re: Mirena-vraag

Bericht  Marin ma 28 mei 2012 - 9:44

Geen ervaring nog, maar ik lees wel even mee. Ik ga ook een spiraaltje laten zetten en wil dat door de gynaecoloog doen. Maar ik wil als t kan toch wel op een vrijdag doen ivm werken idd. Maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Curious ma 28 mei 2012 - 9:45

Ik kon prima werken, dezelfde dag zelfs wel als ik zou moeten. Had alleen wat buikkrampjes a la menstruatiekramp. Verder geen enkele problemen gehad. Vond het inzetten ook niet heel pijnlijk.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  ellibre ma 28 mei 2012 - 19:46

Ik vond de pijn bij het zetten echt verschrikkelijk (heb het echt uitgegild van de pijn) en ben de rest van de dag niet meer gaan werken. De dagen erna heb ik nog wel behoorlijk veel kramp gehad, maar heb ik wel kunnen werken.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Parisienne ma 28 mei 2012 - 20:28

Ik wil het ook graag door de gynaecoloog laten doen, maar dan wordt 'ie niet vergoed Sad
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mysterious ma 28 mei 2012 - 20:41

Hier ook weinig last. Een beetje krampjes en met sporten was het springen niet zo fijn maar verder geen last gehad
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 0:45

Ik kon prima werken. Wel wat kramp maar niet zo erg dat ik niet kon werken. Je kunt altijd een paracetamolletje nemen ofzo!

Gast
Gast

Bericht  Poubelle di 29 mei 2012 - 3:54

Bedankt voor jullie antwoorden meiden!
Hebben jullie 'm bij de ha zelf laten plaatsen of bij de gynaecoloog?
De ha-assistente zei dat de ha 'm ook zelf plaatste, en dat tegenwoordig de verpleegsters 'm plaatsen en niet de gynaecoloog zelf.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 3:56

Ik heb hem door de huisarts laten plaatsen en kreeg voor 2 weken daarna een doorverwijzing om een echo te laten maken.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 29 mei 2012 - 3:57

Ik ben zelf nogal bang dat de HA zoiets ook tegen mij gaat zeggen, maar ik wil 'm gewoon echt in het ziekenhuis laten zetten. Dus als jij liever dat ook hebt, zou ik dat gewoon aangeven. Hoewel een verpleegster misschien ook niet ideaal is, maar dat kan ik me echt niet voorstellen dat zij dat doen. Wellicht verschilt het ook gewoon per ziekenhuis, dus gewoon even vragen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 3:59

Ik denk eigenlijk wel dat het een verpleegster zal zijn die het doet. Of een co ofzo. Maar goed ik heb er geen ervaring mee. Ik zou niet weten waarom mijn huisarts het niet zou mogen doen. Hij had er veel ervaring mee en het ging ook 2x heel goed.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 29 mei 2012 - 4:02

Ik wil het zelf in 't ziekenhuis laten doen omdat ik er nog een ander onderzoek bij wil laten doen, maar dat is een persoonlijke situatie dus. Maar ik wacht dus nog even tot ik verhuisd ben en ingeschreven sta bij m'n nieuwe HA en naar dat ziekenhuis daar ga, anders zit ik weer met die controle in een ander ziekenhuis enzo. Wel zo handig om nog even te wachten dan dus. Maar kan me wel voorstellen dat als Pixie het liever in 't ziekenhuis wilt, ze dat gewoon moet aangeven.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 4:04

Maar wat voor onderzoek wil je er bij laten doen dan? Want dat doen ze natuurlijk ook niet altijd he smile.

Ik moest trouwens ook een soa-test van te voren doen voor ik hem kon laten plaatsen, en dat duurde een week voor daar uitslag van was geloof ik, dus hou daar rekening mee!

Gast
Gast

Bericht  Marin di 29 mei 2012 - 4:06

Iets wat daar totaal niet mee te maken heeft maar wel bij de gynaecoloog moet, dus dat vraag ik gewoon van te voren, of dat tegelijk kan of juist moet voordat het spiraaltje geplaatst wordt, dus daarom heb ik liever even contact met een gyn ipv alleen huisarts.

Soa test heb ik gedaan toen we net een relatie hadden, en die was goed. Heb de resultaten denk ik nog wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 4:13

Ja snap ik.

Jaa precies, als je nog een recente soatest hebt is het prima. Ik vond het toen de eerste keer wel chill, dacht kan nooit kwaad. Daarna heb ik nog een keer een soatest gedaan toen ik wat met mijn vriend kreeg en leek het me onnodig om bij de tweede keer nog een keer een test te doen en dat was prima!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 4:26

Mijn huisarts plaatste hem ook zelf maar dat wilde ik niet. Toen heb ik gewoon de assistent opgebeld en gezegt dat ik een doorverwijzing wilde naar het ziekenhuis.

Ik moest wel alles van mijn eigen risico betalen. Bij de huisarts was het wel goedkoper geweest. Maar ik vertrouwde dat gewoon op een of andere manier niet. Daarna hoorde ik bij de gynacoloog dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld ligt en dat plaatsing meer zeer kan doen. (haha toen was ik blij dat ik daar zat en niet bij de huisarts Yes )

Verder ben ik gewoon naar huis gefiets na het plaatsen. Heb hem laten zetten op de laatste dag van mijn menstruatie en had 2 alive feminax genomen. Ben de eerste 2.5 jaar niet ongesteld geweest. Nu komt het jammer genoeg elke maand weer terug. Niet zo erg als zonder pil (echt veel minder erg) maar toch jammer. Als hij nog maar werkt Wink

Heb nooit een echo gehad.

Gast
Gast

Bericht  Curious di 29 mei 2012 - 4:52

Hier geen soa test hoeven doen.

Huisarts zou hem plaatsen bij mij (tijdens ongesteldheid..Mirena-vraag 394967 ) en dat lukte niet. Daarom doorgestuurd naar gyn de maand erop en die heeft hem toen geplaats na eerst even de ligging van baarmoeder bekeken te hebben. Heb NIET hoeven te betalen voor de gyn (miss omdat ik doorgestuurd werd?).
6 weken later moest ik op controle om te kijken of het goed zat. En dat zat het!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Poubelle di 29 mei 2012 - 8:14

Ik ga maandag naar de ha en dan even bespreken hoe of wat.
Als hij (of zij, het is een echtpaar) het plaatst maakt me dat nu niet zoveel meer uit, zeker als hier in het ziekenhuis het door een verpleegster of co wordt geplaatst.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  RYW di 29 mei 2012 - 8:18

Curious schreef:Ik kon prima werken, dezelfde dag zelfs wel als ik zou moeten. Had alleen wat buikkrampjes a la menstruatiekramp. Verder geen enkele problemen gehad. Vond het inzetten ook niet heel pijnlijk.

Dit had ik ook. Deed nauwelijks pijn, en een paar daagjes erna zeurde het een beetje, maar dat was het. Maar ik heb wel al 2 kinders gebaard, dat schijnt ook te schelen. Het enige dat een beetje jammer was was dat de gynaecoloog leek op mijn opa Wink de gynaecoloog deed het ook zelf, ook de controles.

Ik vind het echt een godsgeschenk, dat ding. Ik voel hem nooit (mijn vriend ook niet, eerst wel maar toen is dat even aangepast), heb geen krampen en word nooit ongesteld. Heerlijk vind ik het.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Poubelle di 29 mei 2012 - 8:23

Ik hoor zoveel positieve verhalen dat ik nu om ben.
Met de pil heb ik zoveel migraine, zonder de pil enorme menstruatiepijn waardoor ik 2 dagen niet kan werken, dus ik hoop dat dit voor mij ook zo'n wondermiddel is.
Mijn huisarts is alleen niet zo'n voorstander van een spiraaltje plaatsen bij vrouwen die geen kinderen hebben gehad maar daar komt 'ie dan maar overheen Wink
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Joss1 di 29 mei 2012 - 8:32

Mij is het plaatsen ook reuze mee gevallen! Had nog even een zeurderig gevoel, denk een half uurtje. Mijn vriend was voor de zekerheid mee om me weer thuis te brengen, maar eigenlijk was dat niet nodig. Ik ben echter wel elke 4/5 weken ongesteld geworden. Heb hem inmiddels ruim 3 jaar (en dinsdag gaat ie er eindelijk weer uit!)
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  Joss1 di 29 mei 2012 - 8:33

Oh ja, had hem gewoon door mijn huisarts laten plaatsen.
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  Mysterious di 29 mei 2012 - 8:34

Mijn huisarts (man) heeft hem geplaatst. Ik vond het allemaal prima te doen
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  lyke di 29 mei 2012 - 9:10

Ik heb hem ook by de gyn laten plaatsen, en kreeg dit gewoon vergoed!

Het plaatsen vond ik heel even pijnlijk en daarna liep ik gewoon weg alsof er niks gebeurd was.
Maar tijdens de autorit naar huis kreeg ik wel hevige kramp en dit heeft aangehouden tot de volgende dag.
Ik kon de volgende dag wel gewoon weer naar school.

Het voelde eigenlijk alsof ik heeel hevig ongesteld was..
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Clapperdie wo 30 mei 2012 - 0:52

Bij mij wordt volgende week vrijdag een mirena spiraal geplaatst door de huisarts. Wel wordt er eerst gekeken met een sonde (?) of de weg vrij is zeg maar. Als de sonde er goed doorheen gaat dan pas maakt hij de verpakking open en wordt het spiraal geplaatst. Mijn huisarts vertelde inderdaad dat het wat makkelijker te plaatsen is als je al een kind hebt gehad. (ik maakte meteen de conclusie dat ik dan wel lekker uitgelubberd ben Mirena-vraag 1270000679 ). Maar ik ben benieuwd! Lijkt me heerlijk om geen pil meer te slikken en hopelijk ook steeds minder en minder ongesteld te worden.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud