Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mirena spiraal

+30
Eponine
Surya
Parel
Caro
Minx
Harrison
Ellusss
Marin
Huppekee
Mamsie
_Cyn_
Muus
Niekske
Shopaholic
Thunder
Punk'd
PeperMunt
nina
mzcharlotte
Punto
strawberry
Supertalentje
Wennes
*Troela*
Limburg85
Parisienne
Tania
Ayla
Aagje!
Printje
34 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Mirena spiraal Empty Mirena spiraal

Bericht  Printje do 24 jan 2013 - 21:43

Even een vraagje, wie is er bekend met de Mirena spiraal?

We twijfelen hier nog tussen een spiraaltje of dat mijn man zich laat steriliseren. De pil en condoom wil ik niet, man trouwens ook niet dus wat overblijft zijn deze twee opties.

Aan de ene kant wil man zich dus laten helpen maar nu had de vk het over het spiraaltje. Ik heb er alleen allerlei ' enge' dingen over gehoord, is er iemand hier bekend met het spiraaltje.

De vk vertelde dat je er vrijwel niet meer ongesteld door wordt en dat je hormonen rustiger worden ( dat kan ik wel gebruiken)

Dus ervaringen zijn welkom! Als ik ervoor kies mag dat toch pas over een x aantal weken natuurlijk maar ben me er een beetje op aan het inlezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena spiraal Empty Re: Mirena spiraal

Bericht  Aagje! do 24 jan 2013 - 22:00

Ik heb een mirena gehad. Ik ben inderdaad niet meer ongesteld geweest tijdens dt ik de spiraal had.

Ik ben er wel tevreden over eigenlijk.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Ayla do 24 jan 2013 - 22:01

Ik heb nu voor de tweede keer een spiraal, de eerste keer werd ik indd niet meer ongesteld, meteen al, nu duurt het iets langer (heb al een paar weken wat last van mijn borsten dus verwacht nog wel wat, maar so far nog geen bloedverlies) het bloedverlies wat ik nu had was wel minimaal, had geen inlegkruisje of iets nodig.

Vorige keer kreeg ik wat meer last van acné, nu heb ik daar door de zwangerschap geen last meer van en tot nu toe ook nog niet noemenswaardig veel, dus het is niet erger geworden door de spiraal.

Ik vind het in ieder geval ideaal, nu wel, vorige keer had ik toch wel wat dingen waardoor ik hem weer heb laten verwijderen, daar heb ik nu geen last meer van (wil ik wel vertellen maar dan via PM, dat is me te privé om openbaar te zetten) Het zetten doet even gemeen zeer, maar overleef je vast wel Wink

Waar heb je dan last van als je zo'n last van je hormonen hebt?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 22:02

Toch nog twijfels of hij zich laat steriliseren?
Wij gebruiken nu condooms maar anders was ik voor een koperspiraaltje gegaan omdat daar geen hormonen inzitten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne do 24 jan 2013 - 22:05

Ik heb er een aantal maanden geleden eentje laten zetten. Sinds een paar weken ben ik er tevreden over. Heb in het begin wel wat bloedverlies gehad. Niet veel, had genoeg aan een inlegkruisje, maar wel een paar weken lang. Daarna ben ik tot op heden niet meer ongesteld geweest. Ik vond het laten plaatsen ook erg meevallen. Ik zou het na een volgende zwangerschap zo weer doen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Limburg85 do 24 jan 2013 - 22:11

Ik heb er maandag 1 laten zetten en tot nu toe tevreden over. Zetten viel me erg mee en alleen die avond bloedverlies gehad daarna niet meer.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  *Troela* do 24 jan 2013 - 22:18

Ik heb de mirena spiraal omdat ik niet goed tegen hormonen kan, en deze maar een kleine hoeveelheid heeft. Ik ben erg tevreden over dit spiraaltje. Vooral omdat ik niet meer menstrueer ( reden om weer hormonen te gebruiken, geen menstruatie en geen last van endometriose).

Als 1e heb ik een koperspiraal gehad, deze zijn niet heel erg veilig. Zoontje is er ondanks spiraal gekomen.

2e keer heb ik de Gynefix gehad. Dit is een koperspiraal die ze vastzetten in je baarmoeder. Geen hormonen en door vastzetten veiliger dan gewoon koperspiraal.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Wennes do 24 jan 2013 - 22:21

Ik heb er 1 laten zetten 3 maanden na de bevalling. Ik heb 2 weken amper kunnen lopen van de pijn. Ik had veel bloedverlies en hoofdpijn. Dit hield aan tot ik hem er na 3 maanden weer uit liet halen.
Voor mij dus nooit meer.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Supertalentje do 24 jan 2013 - 22:24

Ik lees ff mee Wink

En Printje, heb je ook nog gedacht aan de prikpil of zo'n 'ding in je arm'? Ik vind een spiraal ook 'eng', maar die Troela beschrijft lijkt me dan wel ideaal.
Hoelang na de bevalling kun je 'm laten zetten?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  strawberry do 24 jan 2013 - 22:30

Wennes schreef:Ik heb er 1 laten zetten 3 maanden na de bevalling. Ik heb 2 weken amper kunnen lopen van de pijn. Ik had veel bloedverlies en hoofdpijn. Dit hield aan tot ik hem er na 3 maanden weer uit liet halen.
Voor mij dus nooit meer.

Hier behalve het niet kunnen lopen hetzelfde. Hij heeft er 3 maanden ingezeten en heb er 3 maanden behoorlijk van gevloeit. Had gewoon elke dag maandverband of tampons nodig.
Na deze zwangerschap wil ik mezelf laten steriliseren als ze daar niet moeilijk over doen tenminste.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Punto vr 25 jan 2013 - 1:51

Ik heb ook een Mirena gehad. Ik werd nog wel elke maand ongesteld helaas, maar wel een stuk minder heftig en zonder hoofdpijn. De eerste maanden heb ik nog wel regelmatig buikpijn gehad maar daarna geen klachten. Nu geen Mirena vanwege een kinderwens maar daarna ga ik er waarschijnlijk weer voor.
Punto
Punto
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 80
Punten : 80
Registratiedatum : 16-02-12

Bericht  mzcharlotte vr 25 jan 2013 - 2:04

Het zetten van de spiraal viel mij echt mee, maar ik heb wel de eerste maanden klachten gehad en ik denk dat het gewenning is geweest. Mijn ongesteldheid verdween en ik had ook geen nare krampen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  nina vr 25 jan 2013 - 3:19

Ik had niet zoveel keus, er blijven weinig opties over.
Ik heb nu een mirena spiraal en dat bevalt heel goed, heb eigenlijk nergens last van.

Ik zou het je dan ook echt aanraden.
(ik heb me destijds bewust niet te veel ingelezen omdat ik niet alle 'enge' verhalen wilde horen.)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  PeperMunt vr 25 jan 2013 - 3:35

Ik heb ook een mirena en ben er erg tevreden over.

En als je twijfelt over sterilisatie kan je toch eerst een spiraaltje proberen? Dat is makkelijker ongedaan te maken dan steriliseren. En als het spiraaltje dan niet bevalt kan steriliseren altijd nog.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Bericht  Printje vr 25 jan 2013 - 3:43

Tania schreef:Toch nog twijfels of hij zich laat steriliseren?
Wij gebruiken nu condooms maar anders was ik voor een koperspiraaltje gegaan omdat daar geen hormonen inzitten.

Tsja man sluit, ooit over jaren, eventueel een derde niet uit. Ik weet het nog niet maar om dan idd zo' n drastische keuze te maken.....

Ik ben al soms zo uber- emotioneel en d pil maakte dit nog veel erger, deze wordt het dus sowieso niet. Condooms vind ik stinken Embarassed
Ik heb wel gevraagd of als we voor spiraal gaan man meegaat met het zetten. Ik ben het gepruts en geloer daar beneden eigenlijk wel beu hahaha maar goed.

Ik hoorde wel dat je het zelf moet betalen dat spiraaltje, klopt dat?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PeperMunt vr 25 jan 2013 - 3:46

Printje schreef:
Tania schreef:Toch nog twijfels of hij zich laat steriliseren?

Tsja man sluit, ooit over jaren, eventueel een derde niet uit. Ik weet het nog niet maar om dan idd zo' n drastische keuze te maken.....

Ik ben al soms zo uber- emotioneel en d pil maakte dit nog veel erger, deze wordt het dus sowieso niet. Condooms vind ik stinken Embarassed
Ik heb wel gevraagd of als we voor spiraal gaan man meegaat met het zetten. Ik ben het gepruts en geloer daar beneden eigenlijk wel beu hahaha maar goed.

Ik hoorde wel dat je het zelf moet betalen dat spiraaltje, klopt dat?

Bij mij moest ik het met mijn eigen risico betalen.
Je kan het beste even je polis hiervoor nakijken daar staat het wel in.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Bericht  Punk'd vr 25 jan 2013 - 8:08

Ik heb nu bijna 4 jaar een spiraaltje en ik ben er zo ontzettend blij mee.

Het eerste half jaar heb ik wat klachten gehad (op en af.. dus niet elke dag!), zoals wat meer pukkeltjes en af en toe wat krampen/steken. Maar na een half jaar nergens meer last van gehad en zo goed als niet ongesteld meer. Ik vind het een veel fijne anticonceptie dan de pil en heb nooit meer hoofdpijn (met de pil had ik altijd hoofdpijn in de laatste week). Plaatsing vond ik wel behoorlijk pijnlijk maar ik heb geen kinderen. Mijn zus heeft hem gezet naar haar zwangerschap en die voelde geen pijn.

Ik zou trouwens nooit voor het koperspiraaltje kiezen. In Mirena zitten zo weinig hormonen en hij kan zelfs nog positief werken (zoals geen ongesteldheid. Je cyclus wordt nageboost zoals in een periode van borstvoeding). Bij het koperspiraal heb je veel kans dat je menstruatie meer qua hoeveelheid is en langer duurt. Daarnaast is hij minder veilig.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Ayla vr 25 jan 2013 - 8:12

strawberry schreef:
Wennes schreef:Ik heb er 1 laten zetten 3 maanden na de bevalling. Ik heb 2 weken amper kunnen lopen van de pijn. Ik had veel bloedverlies en hoofdpijn. Dit hield aan tot ik hem er na 3 maanden weer uit liet halen.
Voor mij dus nooit meer.

Hier behalve het niet kunnen lopen hetzelfde. Hij heeft er 3 maanden ingezeten en heb er 3 maanden behoorlijk van gevloeit. Had gewoon elke dag maandverband of tampons nodig.
Na deze zwangerschap wil ik mezelf laten steriliseren als ze daar niet moeilijk over doen tenminste.

Ik wil me na een tweede ook laten steriliseren, alhoewel ik nu geen last heb van mijn spiraaltje dus het is nog wel een overweging. Ik kan niet tegen de hormonen van de pil (of elke andere anticonceptie met veel hormonen) dus er blijven maar weinig opties over.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Thunder vr 25 jan 2013 - 10:06

Ik ben blij met m'n spiraal! Heb hem nu 3 jaar en als er geen derde komt laat ik er een nieuwe inzetten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Shopaholic wo 30 jan 2013 - 7:08

strawberry schreef:
Voor mij dus nooit meer.

Dit dus. Nee, never nooit meer.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  nina wo 30 jan 2013 - 7:33

Of te wel, het verschilt per vrouw.

Maar ik zou het altijd proberen (ik lees meer succes verhalen dan negatieve verhalen) en als het niets is, dan kun je 'm er altijd uit laten halen.

Toch?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Niekske wo 30 jan 2013 - 18:47

Ik heb em nu vijf maanden. De eerste drie maanden ofzo, heb ik wel last van gehad. Bloedverlies en krampen enzo. Maar nu is het al een hele tijd rustig Mirena spiraal 561177 ik word nog wel half ongesteld elke maand. Paar dagen licht bloedverlies. In die periode heb ik ook meer last van een onzuivere huid, wat ik met de pil nooit had. En ik heb serieus ontzettende zin in zoetigheid dan Embarassed

Ik ben wel tevreden tot nu toe. Het zetten is even hel, maar dat duurde echt maar heel kort. Toch baal ik wel een beetje dat ik nog steeds ongesteld word en van mijn onzuivere huid. Wellicht trekt dat nog bij na een paar maanden.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 21:03

Ik heb nu ook alweer 2 jaar een Mirena en ben er erg tevreden over.
Weinig last van menstruatie, ik word het af en toe nog wel, maar dan is het maar 2 of 3 dagen. Voor de rest heb ik eigenlijk geen negatieve dingen er over.

Gast
Gast

Bericht  Muus wo 30 jan 2013 - 21:32

Ik heb er een gehad en laat morgen opnieuw een plaatsen!
Toen deed het plaatsen geen pijn, maar morgen zal ik vast beter kunnen vertellen hoe het is. Het enige nadeel dat ik ondervond was dat mijn menstruatie een half jaar lang onregelmatig was (meer wel dan niet maar wel weinig) en mijn huid werd wat onrustig.
Ik heb 161,04 euro betaald voor het spiraaltje en krijg 50 euro terug van mijn zorgverzekeraar.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Printje wo 30 jan 2013 - 22:28

Bedankt voor jullie reacties, ik ga binnenkort eens bellen over wanneer ze hem kunnen zetten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud