Voor de mensen met een Mirena-spiraal
+8
ellibre
Pannetoet
Bliss
RYW
Error
girli
Catwoman79
Reeza
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voor de mensen met een Mirena-spiraal
- Worden jullie nog ongesteld? Zo ja, hoe vaak en is het minder hevig dan voorheen (en slikte je eerst de pil of dat niet)?
- Hoe hebben jullie het inbrengen ervaren? Heb je het door de huisarts of gynaecoloog laten doen?
- Heb je nog nagebloed na het inbrengen en hoe lang?
Ben benieuwd, zit er zelf aan te denken het te gaan proberen...
- Hoe hebben jullie het inbrengen ervaren? Heb je het door de huisarts of gynaecoloog laten doen?
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Re: Voor de mensen met een Mirena-spiraal
Ik word niet meer ongesteld. Ik had eerder de pil.
Inbrengen heb ik niets van vernomen. Ik had grote lol met de gyn.
De eerste 3 maand ben ik licht aan het vloeien geweest en toen was het over.
Inbrengen heb ik niets van vernomen. Ik had grote lol met de gyn.
De eerste 3 maand ben ik licht aan het vloeien geweest en toen was het over.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden! Hadden jullie ook nog last van de hoofdpijn/buikpijn/hormonen na het plaatsen van het spiraaltje?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
- Worden jullie nog ongesteld? Zo ja, hoe vaak en is het minder hevig dan voorheen (en slikte je eerst de pil of dat niet)?
Niet meer ongesteld, eigenlijk al sinds het inbrengen niet meer. (feb. 2011) Slikte voor de tijd de pil.
Door een gyn, mijn huisarts doet het liever niet bij vrouwen die nog geen kinderen hebben. Vond ik zelf achteraf ook wel prettig.
Want er werd namelijk gelijk een echo gemaakt enzo..
Inbrengen was echt even 5-6 sec pijnlijk, daarna niets meer van gevoeld. Had de eerste dag nog even wat kramp maar ben gewoon zelf weer naar huis gereden en heb dezelfde avond nog gesport.
Nee, heel iets wat bruinige afscheiding, wat oud bloed maar dat was enkele dagen.
-Hadden jullie ook nog last van de hoofdpijn/buikpijn/hormonen na het plaatsen van het spiraaltje?
Buikpijn/krampen even de eerste dag, verder geen last van buikpijn of hoofdpijn. Heb weleens last van mijn hormonen maar of dat door het spiraaltje komt haha dat denk ik niet.
Niet meer ongesteld, eigenlijk al sinds het inbrengen niet meer. (feb. 2011) Slikte voor de tijd de pil.
Door een gyn, mijn huisarts doet het liever niet bij vrouwen die nog geen kinderen hebben. Vond ik zelf achteraf ook wel prettig.
Want er werd namelijk gelijk een echo gemaakt enzo..
Inbrengen was echt even 5-6 sec pijnlijk, daarna niets meer van gevoeld. Had de eerste dag nog even wat kramp maar ben gewoon zelf weer naar huis gereden en heb dezelfde avond nog gesport.
Nee, heel iets wat bruinige afscheiding, wat oud bloed maar dat was enkele dagen.
-Hadden jullie ook nog last van de hoofdpijn/buikpijn/hormonen na het plaatsen van het spiraaltje?
Buikpijn/krampen even de eerste dag, verder geen last van buikpijn of hoofdpijn. Heb weleens last van mijn hormonen maar of dat door het spiraaltje komt haha dat denk ik niet.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Ik word ook niet meer ongesteld.
Het inbrengen deed niet zoveel pijn (ik heb ook 2 bevallingen meegemaakt), een beetje een ongemakkelijk onprettig gevoel en dat was het. Het heeft een paar dagen nog lucht gebloed en sindsdien niets meer. Ik vind het echt heerlijk!
Het inbrengen deed niet zoveel pijn (ik heb ook 2 bevallingen meegemaakt), een beetje een ongemakkelijk onprettig gevoel en dat was het. Het heeft een paar dagen nog lucht gebloed en sindsdien niets meer. Ik vind het echt heerlijk!
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Even offtopic, maar Reeza, heb jij een nieuwe naam? (was jij eerst A. en had je daarvoor ook al deze naam?)
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Reeza schreef:- Worden jullie nog ongesteld? Zo ja, hoe vaak en is het minder hevig dan voorheen (en slikte je eerst de pil of dat niet)?
Ik heb het spiraaltje sinds november 2011 en ik word niet meer ongesteld, wel heb ik een paar keer per maand heel licht bloedverlies..dit is vaak maar 1 dag en echt heel weinig..
Ik heb het door de gyneacoloog laten doen en de pijn viel mij hard mee! Het was meer na de tijd dat het voornamelijk leek op heftige menstruatiepijn dan de pijn tijdens het zetten..
Euhm ja...ongeveer drie weken maar ook heel licht..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Is het zoveelste topic hierover?
- Ik word nog wel gewoon ongesteld, maar echt heel licht. Het stelt niets voor met hoe het eerst was.
- Het plaatsen heeft echt verschrikkelijk veel pijn gedaan. Ik heb het uitgegild van de pijn en zou denk ik geen nieuwe meer laten plaatsen, hoe fijn ik het spiraaltje nu ook vind.
- Ik heb nog een week flinke krampen gehad, maar heb niet echt nagebloed.
- Ik word nog wel gewoon ongesteld, maar echt heel licht. Het stelt niets voor met hoe het eerst was.
- Het plaatsen heeft echt verschrikkelijk veel pijn gedaan. Ik heb het uitgegild van de pijn en zou denk ik geen nieuwe meer laten plaatsen, hoe fijn ik het spiraaltje nu ook vind.
- Ik heb nog een week flinke krampen gehad, maar heb niet echt nagebloed.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik word bijna niet meer ongesteld. In het begin gewoon nog iedere maand, toen heb ik maart overgeslagen en nu pas weer sinds begin april. Sowieso ben ik het nog maar 2/3 dagen (voorheen 7) en heel licht. Ik heb ook vrijwel geen last meer van mijn menstruatie.
Het inbrengen was echt een hel, ik vond het vreselijk pijnlijk en ging haast van mijn stokje, terwijl ik over het algemeen geen lage pijngrens heb. Met de echo na 8 weken bleek ie ook 12mm te laag te zitten, wat opzich niet voor problemen hoeft te zorgen en dat is gelukkig ook nog niet het geval. Als ik ergens last van krijg kan ik direct een afspraak bij de gynaecoloog maken. Na het inbrengen heb ik wel een paar dagen nagevloed, geen idee hoe lang.
Het inbrengen was echt een hel, ik vond het vreselijk pijnlijk en ging haast van mijn stokje, terwijl ik over het algemeen geen lage pijngrens heb. Met de echo na 8 weken bleek ie ook 12mm te laag te zitten, wat opzich niet voor problemen hoeft te zorgen en dat is gelukkig ook nog niet het geval. Als ik ergens last van krijg kan ik direct een afspraak bij de gynaecoloog maken. Na het inbrengen heb ik wel een paar dagen nagevloed, geen idee hoe lang.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Nee, heeeel soms opeens weer één keer en dan weer een half jaar of meer niet.
Ik heb 't door de gynaecoloog laten doen. Het deed flink pijn maar ach.. ik wist zeker dat ik het wilde dus gewoon doorbijten en klaar.
Ja, hoelang kan ik me al niet meer herinneren, dus dan was het vast niet absurd lang geweest.
Tip: Zoek op 'mirena' of spiraal(tje) want er zijn heel veel goede topics met heel veel informatie en ervaringen.
Nee, heeeel soms opeens weer één keer en dan weer een half jaar of meer niet.
Ik heb 't door de gynaecoloog laten doen. Het deed flink pijn maar ach.. ik wist zeker dat ik het wilde dus gewoon doorbijten en klaar.
Ja, hoelang kan ik me al niet meer herinneren, dus dan was het vast niet absurd lang geweest.
Tip: Zoek op 'mirena' of spiraal(tje) want er zijn heel veel goede topics met heel veel informatie en ervaringen.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Reeza schreef:- Worden jullie nog ongesteld? Zo ja, hoe vaak en is het minder hevig dan voorheen (en slikte je eerst de pil of dat niet)? Ik slikte eerst de pil en toen mijn mirena werd geplaatst ging mijn menstruatie elke maand gewoon door. Het is wel een stuk minder dan met de pil.
- Hoe hebben jullie het inbrengen ervaren? Heb je het door de huisarts of gynaecoloog laten doen? Het inbrengen was minder pijnlijk dan ik had verwacht (maar heb al een kind) en heb het door de huisarts laten doen.
- Heb je nog nagebloed na het inbrengen en hoe lang? Heb hem op de 2e dag van mijn cyclus laten plaatsen en was na 3 dagen niet meer ongesteld en verder geen nabloedingen gehad.
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
eerst slikte ik idd de pil. Ik ben in 3 jaar tijd 1x ongesteld geweest. Superfijn dus!
Door de gyn. vreselijk wat een hel was dat. Stomme vent, deed vreselijk pijn, zei niet wat die ging doen en gooide een handdoek met de tekst; hier, je bloed. en liep vervolgens weg
Ja een half uurtje denk ik. Toen was het over!
Ik zou het wel zo weer doen, alleen door een andere gyn.
eerst slikte ik idd de pil. Ik ben in 3 jaar tijd 1x ongesteld geweest. Superfijn dus!
Door de gyn. vreselijk wat een hel was dat. Stomme vent, deed vreselijk pijn, zei niet wat die ging doen en gooide een handdoek met de tekst; hier, je bloed. en liep vervolgens weg
Ja een half uurtje denk ik. Toen was het over!
Ik zou het wel zo weer doen, alleen door een andere gyn.
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de dames met een (mirena)spiraaltje
» Koperspiraal versus mirena spiraal
» Bekkenpijn door Mirena-spiraal?
» Pijn in buik mirena spiraal
» Voor- en nadelen Mirena spiraaltje.
» Koperspiraal versus mirena spiraal
» Bekkenpijn door Mirena-spiraal?