Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijn in buik mirena spiraal

+2
_Lana_
Ayla
6 plaatsers

Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Parel za 16 maa 2013 - 10:42

Ik heb nu al een week of 5/6 een rare pijn in mijn buik, alsof mijn baarmoeder op knappen staat. Ik heb serieus een week of 5/6 geleden mijn ei gevoeld lijkt het wel, en dus een week of 3 later kreeg ik een keer wat bloedverlies en 3 dagen later weer wat, maar absoluut geen menstruatie. Ik heb pijn in mijn rug en ben moe met hoofdpijn. Het lijken menstruatieklachten maar er komt niks noemenswaardigs.

Inmiddels zit er 1 jaar en 2 maanden een spiraal in en ik heb niet tot nauwelijks een menstruatie gehad.

Test heb in nog niet gedaan, al weet ik dat het kan maar het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, zo vaak hebben we geen sex gehad en ik ben niet zo vruchtbaar heb ik het idee.

Zijn er mensen die er ook last van hebben/hadden?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Ayla zo 17 maa 2013 - 8:11

Ik heb ook wel van tijd tot tijd buikpijn. En ook al van tijd tot tijd toch getest. Het kán natuurlijk wel, dus ik zou dat als eerste uitsluiten en is de test negatief de dokter bellen. Ik zou persoonlijk daar persoonlijk geen risico mee durven nemen, zeker omdat jullie wel nog een tweede willen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Parel zo 17 maa 2013 - 8:42

Bedankt voor je reactie!

Het is gewoon een erg vervelende pijn, doorstralend naar mijn rug vaak, en met mijn beroep (verzorgende) is dat gewoon erg belemmerend. Heb ook al een paar keer in de laatste maanden een dag gehad dat ik echt pijnlijke soort van blaasontsteking had, dat was dan de volgende dag over.

Ik heb inderdaad testen besteld vandaag, het lijkt me sterk, maar toch uitsluiten inderdaad. Daarna bel ik de dokter voor overleg, en als ik er last van blijf houden dan haal ik met een halfjaar de spiraal eruit en ga ik weer aan de pil.

Ik gok trouwens ook dat het gewoon een flinke ophoping is oud bloed omdat ik al een jaar niet ongesteld ben geworden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Ayla zo 17 maa 2013 - 9:21

Ja dat klinkt me inderdaad ook niet gek, oud bloed. Ik heb mijn spiraaltje nu een halfjaar, en ben pas sinds deze maand niet meer "ongesteld" geweest. Afgelopen halfjaar was ook niet noemenswaardig, maar dit is de eerste maand dat ik echt geen bloedverlies heb gehad.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Parel zo 17 maa 2013 - 9:33

Ik heb hem er in januari 2012 in laten zetten tijdens mijn menstruatie (altijd heftig en een dag of 6) en het bloeden was gelijk over. Sindsdien 3 à 4 keer wat bloed gehad een paar uur en dat is het.

Ik gok toch dat ik hem eruit ga halen hoor, het feit dat ik dus wel een eisprong heb, maar het vruchtje kan niet innestelen voelt zo 'not done'.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  _Lana_ zo 17 maa 2013 - 21:43

Parel schreef:Ik heb hem er in januari 2012 in laten zetten tijdens mijn menstruatie (altijd heftig en een dag of 6) en het bloeden was gelijk over. Sindsdien 3 à 4 keer wat bloed gehad een paar uur en dat is het.

Ik gok toch dat ik hem eruit ga halen hoor, het feit dat ik dus wel een eisprong heb, maar het vruchtje kan niet innestelen voelt zo 'not done'.

Volgens mij is dit alleen met een koperen spiraal. Dat is ook het 'voordeel' van dat spiraaltje, omdat er geen hormonen vrijkomen. Maar dit is voor mij dus een reden om deze niet te nemen.
Dit is met de Mirena niet zo, daar komt gewoon hormoon vrij.

Je klachten klinken wel heel erg vervelend. Ik zou ook de dokter even bellen om te overleggen.
Succes!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Mariella1983 do 21 maa 2013 - 12:03

K heb nu 2jaar lang een mirena en heb idd ook wel eens erge pijn in mn buik dat bleken cystes zijn heb k nu al 3x gehad gelukkig ging dat van zelf weg
Heb nu alleen vaak last van pijnlijke borsten,
maar als je veel last hebt gewoon naar de dokter gaan die weet wel wat t is
Mariella1983
Mariella1983
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 21-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Aagje! do 21 maa 2013 - 19:05

Het is toch niet gek dat je wel een eisprong hebt maar dat hij niet kan innestelen. Dat is toch het hele doel van een anticonceptie?
Bij sommige vrouwen onderdrukt de mirena een eisprong maar bij lang niet iedereen. Maar hij zou dus niet moeten kunnen innestelen omdat het baarmoederslijmvlies heel dun blijft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar die zijn er met elke anticonceptie wel.

Ik ben 5 jaar lang niet ongesteld geweest met een spiraal, is helemaal niet erg, dus denk dat je buikpijn niet met oud bloed te maken heeft. Zou even naar de dokter gaan en vragen waar het mee te maken kan hebben. Of dat hij wel helemaal goed zit.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Punk'd do 21 maa 2013 - 22:38

Volgens mij heb je bij de Mirena ook geen officiele eisprong maar een nep eisprong haha. Met een 'flut' eitje.. Geen idee of dit waar is, maar dat is zo'n (broodje aap verhaal?) wat ik wel eens gehoord heb.

Bij een Mirena komt je lichaam in de standfase van borstvoeding. Er wordt dus geen of weinig baarmoederslijmvlies o.i.d. opgebouwd waardoor je niet ongesteld wordt. Het is niet zo dat al het bloed van 1,5 jaar bewaard wordt Pijn in buik mirena spiraal  253468018

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Parel vr 22 maa 2013 - 12:07

Nee ik snap wel dat hij niet al het bloed blijft opstapelen hoor haha, maar ik gok wel dat er meer uit wil dan er nu gebeurd is.

Ik heb trouwens een test gedaan en ben niet zwanger, godzijdank. Ik heb dat ding natuurlijk niet voor niets.

Ik ben nu mijn levensstijl wat aan het aanpassen, en kilo's hopelijk kwijt aan het raken, dus eens kijken of dat wat helpt, heb nu minder last!

Bedankt voor de reacties!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn in buik mirena spiraal  Empty Re: Pijn in buik mirena spiraal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum