Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegvermaak peuter

+6
Caro
Bacio
Parisienne
Susan
Roodkapje
Flower_L
10 plaatsers

Ga naar beneden

Vliegvermaak peuter Empty Vliegvermaak peuter

Bericht  Flower_L zo 4 maa 2012 - 0:49

Over twee mnd gaan we op vakantie, ruim 9u vliegen (terugreis langer ivm overstap).
Dit wordt voor L de derde keer dat hij gaat vliegen, maar nu is hij stukje ouder en beweeglijker uiteraard. En andere interesses.

We hebben niet gekozen voor extra stoel, dus moet op schoot waarschijnlijk. zit te denken om sowieso een portable dvdspeler te kopen (ook handig daar onderweg) en kleurboekje + potloden. Wat zal nog meer handig zijn voor zo'n lange vliegreis?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvermaak peuter Empty Re: Vliegvermaak peuter

Bericht  Roodkapje zo 4 maa 2012 - 0:58

Een dvd speler is niet nodig op lange vluchten ( afhankelijk van de airline) maar je hebt een tvschermpje met kinderanimatie in de stoel voor je vaak.

Wij nemen altijd kleurtjes mee, kleurboek, leesboekje en kleine poppetjes ( little people, little Petshop etc). Dat is het eigenlijk wel.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Flower_L zo 4 maa 2012 - 1:37

Klopt alleen zul je net zien dat die van ons het niet doet smile
denk dat ook wel handig is voor daar onderweg, we rijden elke dag flink stuk en l zal lang niet altijd slapen.

Duplo en wat autootjes/LP poppetjes staan nu ook het lijstje smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Roodkapje zo 4 maa 2012 - 1:56

Je kan dat trouwens navragen bij de maatschappij. Zij weten in wat voor toestel de vlucht wordt uitgevoerd en welke faciliteiten deze biedt.

Voor onderweg is een portable dvd speler natuurlijk wel handig. Maar mocht je het in het vliegtuig niet nodig hebben kan je 'm gewoon in je normale bagage inpakken. Je moet altijd al zoveel meenemen voor die kleintjes op de langere vluchten.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Susan zo 4 maa 2012 - 1:58

Een iPad, iPod Touch of iPhone.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne zo 4 maa 2012 - 2:02

Susan schreef:Een iPad, iPod Touch of iPhone.
Dit zou ik ook meenemen. Ik weet zeker dat N. zich daar in ieder geval een tijd mee kan vermaken (met hulp van ons). Op speelgoed is onze dochter al snel uitgekeken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Bacio zo 4 maa 2012 - 2:11

Waarom gaan jullie zo ver weg op vakantie met zo'n kleintje? Lijkt me best heftig een vliegreis van 9 uur voor een erg jong kindje. Ik zit vaak in het vliegtuig met zeer jonge kids. Na een aantal uur beginnen ze altijd te krijsen, jengelen etc. Logisch ook zeker omdat er vaak ook tijdverschil is en ze dus in de war raken.
Dan vraag ik me altijd af waarom ze met zulke jonge kids zo ver weg op vakantie gaan, ik vind t namelijk altijd een beetje zielig voor de kindjes.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Flower_L zo 4 maa 2012 - 2:11

We willen daar een ipad kopen waarschijnlijk, dus heenweg niets aan. Maar idd, zou wel heel handig zijn.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Caro zo 4 maa 2012 - 2:14

Flower_L schreef:We willen daar een ipad kopen waarschijnlijk, dus heenweg niets aan. Maar idd, zou wel heel handig zijn.

Op de terugweg heb je ook nog niks aan je iPad. Behalve als je wellicht nog een laptop meeneemt en hem daar aan iTunes hangt... Anders kun je niks met een iPad..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Océane zo 4 maa 2012 - 2:18

Ik had naast een portable dvd speler die een batterijduur van 7 uur heeft (ik wilde zelf ook graag films zien op mijn eigen schermpje namelijk) wat nieuwe (mini)boekjes en een mini-magnetisch-tekenbordje. We hebben haar op de heen en terugweg niet gehoord (achtereenvolgend 9,5 en 11 uur vliegen), terugvlucht was een nachtvlucht dus heeft ze bijna de hele vlucht bij ons voeten (op 2 dekentjes en onder een dekentje) liggen slapen.

Bacio: Waarom zielig? Ligt echt aan het kararkter van je kind hoor. Denk dat je eerder uit irritatie spreekt omdat dreinende en jankende kinderen nou eenmaal irritant zijn voor een (op dat moment) kinderloze medepassagier.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  Roodkapje zo 4 maa 2012 - 2:21

@bacio : 9 uur heb ik nog nooit gevlogen met de kinderen maar mijn kinderen zijn gek op vliegen! Ze vragen steeds wanneer we weer gaan. Nu zijn ze al wat groter maar hebben ze vanaf jongs af aan altijd meegenomen en we hebben nog nooit een probleem daar mee gehad. Er heeft nog nooit een kind gehuild door verveling of pijn aan de oren oid. Toen ze nog heel klein waren flesje geven bij opstijgen en landen en nu krijgen ze een lolly. Ik zou ook niet jaren lang in NL op vakantie kunnen gaan omdat ik kinderen heb. Wij houden van reizen, gelukkig onze kinderen ook. Het hoort bij ons.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Flower_L zo 4 maa 2012 - 2:21

Bacio schreef:Waarom gaan jullie zo ver weg op vakantie met zo'n kleintje? Lijkt me best heftig een vliegreis van 9 uur voor een erg jong kindje. Ik zit vaak in het vliegtuig met zeer jonge kids. Na een aantal uur beginnen ze altijd te krijsen, jengelen etc. Logisch ook zeker omdat er vaak ook tijdverschil is en ze dus in de war raken.
Dan vraag ik me altijd af waarom ze met zulke jonge kids zo ver weg op vakantie gaan, ik vind t namelijk altijd een beetje zielig voor de kindjes.

klopt, maar zo zijn er altijd dingen 'zielig' te bedenken....niet alleen aan vakanties.
We hebbben de vakantie al heel erg aan onze zoon aangepast (camper ipv auto, afstanden, uitstapjes). wanneer je allemaal beren op de weg ziet moet je er niet aan beginnen, maar wij hebben goede ervaringen met vorige vakanties. Was voor ons ook soort oefenen voor deze vakantie.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Bacio zo 4 maa 2012 - 6:37

Roodkapje schreef:@bacio : 9 uur heb ik nog nooit gevlogen met de kinderen maar mijn kinderen zijn gek op vliegen! Ze vragen steeds wanneer we weer gaan. Nu zijn ze al wat groter maar hebben ze vanaf jongs af aan altijd meegenomen en we hebben nog nooit een probleem daar mee gehad. Er heeft nog nooit een kind gehuild door verveling of pijn aan de oren oid. Toen ze nog heel klein waren flesje geven bij opstijgen en landen en nu krijgen ze een lolly. Ik zou ook niet jaren lang in NL op vakantie kunnen gaan omdat ik kinderen heb. Wij houden van reizen, gelukkig onze kinderen ook. Het hoort bij ons.
Er zit natuurlijk een groot verschil in een vliegreis naar Italie en naar Mexico. Kan me goed voorstellen dat je niet altijd met de auto wilt gaan, maar meteen 9 uur vliegen. Vind dat best ver voor zo'n jong kind.
Ieder moet dat voor zich beslissen uiteraard, het ene kind is het andere niet.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Printje zo 4 maa 2012 - 7:21

Ik zou het persoonlijk ook nooit doen, ons mannetje is vrij makkelijk maar 9 uur in een vliegtuig daar waag ik me echt niet aan haha.
Bovendien zou ik het ook niet doen voor andere mensen in het vliegtuig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Flower_L zo 4 maa 2012 - 8:32

Bacio schreef:
Roodkapje schreef:@bacio : 9 uur heb ik nog nooit gevlogen met de kinderen maar mijn kinderen zijn gek op vliegen! Ze vragen steeds wanneer we weer gaan. Nu zijn ze al wat groter maar hebben ze vanaf jongs af aan altijd meegenomen en we hebben nog nooit een probleem daar mee gehad. Er heeft nog nooit een kind gehuild door verveling of pijn aan de oren oid. Toen ze nog heel klein waren flesje geven bij opstijgen en landen en nu krijgen ze een lolly. Ik zou ook niet jaren lang in NL op vakantie kunnen gaan omdat ik kinderen heb. Wij houden van reizen, gelukkig onze kinderen ook. Het hoort bij ons.
Er zit natuurlijk een groot verschil in een vliegreis naar Italie en naar Mexico. Kan me goed voorstellen dat je niet altijd met de auto wilt gaan, maar meteen 9 uur vliegen. Vind dat best ver voor zo'n jong kind.
Ieder moet dat voor zich beslissen uiteraard, het ene kind is het andere niet.

maar het is juist niet 'meteen'
L heeft met ong 11mnd 4-4.5u gevlogen en met ong 13 mnd ruim 3u. We weten dus een beetje hoe het gaat. ik zie er niet tegenop en denk dat die houding al veel doet. Ga je toch anders mee om. Komt vast goed en l wordt er heus geen ongelukkiger ventje van Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  holaagirl zo 4 maa 2012 - 8:37

Super leuk! En vind het juist tof dat jullie dit doen! Waar gaan jullie heen als ik vragen mag!?
Ik zat inderdaad aan een tablet te denken; filmpjes, spelletjes, boeken! Alles in één!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Aagje! zo 4 maa 2012 - 20:00

Wij gaan in september naar Spanje vliegen. 2 uur vliegen en daarna nog een uur in de trein. Ze is dan 2,5. Wij nemen inderdaad de iPad mee. Verder misschien nog wat nieuwe boekjes, sticker boekjes en kleurtjes denk
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud