Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je iets over zou mogen doen..

+26
Dennenappel
SnowWhite
Roza
Caresses
Tania
Raindrop
Elysia
Coccinelle
Lotus_
Merai
CCC
Susan
Rush
Sweety
Phileine
Jasmine
Minx
Coco
ellibre
Blond
TGR
Antibes
studiebol
Monte
Beachgirl
Lavendel
30 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Lavendel do 1 maa 2012 - 8:38

Had ik echt een andere studiekeuze gemaakt. Ik zag net op facebook de meest fantastische banen voorbij komen bij mensen van de middelbare school en nu denk ik de hele tijd, had ik maar beter nagedacht en iets anders gekozen Sad Wat weet ik overigens niet precies, dat varieert tussen 'iets' met fashion, tv, theater of misschien zelfs iets in de richting van HR of directie/officeassistent.
Ik wil gewoon een fashionable baan en leven en in Amsterdam wonen. Of in LA en L.auren Conrad zijn. Rolling Eyes bahaha

Als jij iets zou mogen kiezen, wat zou je over doen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Beachgirl do 1 maa 2012 - 8:42

Mijn liefdesleven vanaf het jaar 2002

En mijn huidige studie
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 8:46

Ik zou met de kennis van nu wel weer vanaf het begin willen beginnen. Telt dat ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Lavendel do 1 maa 2012 - 8:50

Smikkell schreef:Ik zou met de kennis van nu wel weer vanaf het begin willen beginnen. Telt dat ook?

Vooruit, omdat jij het bent, maar eigenlijk wil ik gewoon concrete dingen horen Wink
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 8:50

Aangezien het niet kan, antwoord ik er niet op. Beter mijn energie steken in wat niet is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 8:51

Dan zou ik het nooit zo ver hebben laten komen met mijn ex, en dus voor mijn eigen geluk gekozen hebben. Want achteraf gezien heb ik die wel een beetje aan de kant geschoven.

Gelukkig kies ik nu wel voor mijn eigen geluk, dus het is uiteindelijk goed gekomen cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 8:54

Mijn leven vanaf mijn elfde.

Het leven dat ik droomde leef ik namelijk niet. Als ik als kindzijnde andere keuzes had gemaakt, dan had ik nu wellicht de baan die ik als kind wilde hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 8:55

Gisele schreef:Mijn leven vanaf mijn elfde.

Het leven dat ik droomde leef ik namelijk niet. Als ik als kindzijnde andere keuzes had gemaakt, dan had ik nu wellicht de baan die ik als kind wilde hebben.

Denk je dat nou echt? Daar word je toch doodongelukkig van? Ik denk niet eens dat het klopt, lijkt me sterk dat afhankelijk van enkele beslissingen iemands leven totaal anders zou zijn geweest. Je wordt niet alleen gevormd door keuzes, maar ook bij je karakter, die de keuzes weer beinvloeden...dus ik denk als je de kansen weer kreeg, je ze alsnog niet zou nemen. Omdat je nu eenmaal dat karakter hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Monte do 1 maa 2012 - 9:03

Charlie schreef:
Gisele schreef:Mijn leven vanaf mijn elfde.

Het leven dat ik droomde leef ik namelijk niet. Als ik als kindzijnde andere keuzes had gemaakt, dan had ik nu wellicht de baan die ik als kind wilde hebben.

Denk je dat nou echt? Daar word je toch doodongelukkig van? Ik denk niet eens dat het klopt, lijkt me sterk dat afhankelijk van enkele beslissingen iemands leven totaal anders zou zijn geweest. Je wordt niet alleen gevormd door keuzes, maar ook bij je karakter, die de keuzes weer beinvloeden...dus ik denk als je de kansen weer kreeg, je ze alsnog niet zou nemen. Omdat je nu eenmaal dat karakter hebt.
Dat denk ik ook. En daarbij ben ik ook van mening dat je ook een karakter en persoon ontwikkeld door je keuzes. Ik ben docent, maar vind het niet leuk, had ik dan een andere opleiding willen doen? nee. Ik ben wie ik ben mede door de opleiding, daar heb ik zoveel geleerd en heb ik een enorm zelfvertrouwen gekregen, dat had ik misschien niet gehad in een kantoorbaan en dan had ik dat weer willen terugdraaien. Ik ben tevreden met alles keuzes, omdat het me mede heeft gevormd. En ik kan er nu toch niets meer aan doen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  studiebol do 1 maa 2012 - 9:06

Ik denk eigenlijk niet heel veel...leuke studie gedaan en ik heb een leuke baan, leuke vrienden enzovoort.

Wat ik anders zou willen hebben is de relatie met mijn zus, maar ja dat is iets wat te maken heeft met karakters. Dan zou ik dus allebei onze karakters moeten veranderen en dat wil ik ook niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Lavendel do 1 maa 2012 - 9:09

Monte schreef:
Charlie schreef:
Gisele schreef:Mijn leven vanaf mijn elfde.

Het leven dat ik droomde leef ik namelijk niet. Als ik als kindzijnde andere keuzes had gemaakt, dan had ik nu wellicht de baan die ik als kind wilde hebben.

Denk je dat nou echt? Daar word je toch doodongelukkig van? Ik denk niet eens dat het klopt, lijkt me sterk dat afhankelijk van enkele beslissingen iemands leven totaal anders zou zijn geweest. Je wordt niet alleen gevormd door keuzes, maar ook bij je karakter, die de keuzes weer beinvloeden...dus ik denk als je de kansen weer kreeg, je ze alsnog niet zou nemen. Omdat je nu eenmaal dat karakter hebt.
Dat denk ik ook. En daarbij ben ik ook van mening dat je ook een karakter en persoon ontwikkeld door je keuzes. Ik ben docent, maar vind het niet leuk, had ik dan een andere opleiding willen doen? nee. Ik ben wie ik ben mede door de opleiding, daar heb ik zoveel geleerd en heb ik een enorm zelfvertrouwen gekregen, dat had ik misschien niet gehad in een kantoorbaan en dan had ik dat weer willen terugdraaien. Ik ben tevreden met alles keuzes, omdat het me mede heeft gevormd. En ik kan er nu toch niets meer aan doen.

Ik ben ook blij met de persoon die ik nu ben en hoe ik me heb ontwikkeleld, maar de keuzes die je in je verleden maakt bepalen wel voor een groot deel je toekomst. En ik denk dat ik ben een andere opleidingskeuze toen, nu wel een grotere kans had gehad werk te doen wat ik echt leuk vind.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Antibes do 1 maa 2012 - 9:11

Ik zou niet depressief geweest willen zijn, maar dat was niet echt een keuze. Of ik zou meer mijn poot stijf gehouden hebben dat het ECHT GEEN ZIN had om mij terug te zetten naar HAVO aangezien het niveau van de stof het probleem niet was. Had me toch weer twee jaar gescheeld..

Voordeel is wel dat ik door al die vertraging JUIST heel bewust over studiekeuzes ed. nagedacht heb.. Wink

Maar afgelopen jaren heb ik dat wel redelijk geaccepteerd en eigenlijk zou het me de energie niet waard zijn om het opnieuw te doen.. laughcry Wellicht dat ik zou proberen minder aan te komen tijdens mijn depressie, dat is het enige uit mijn verleden waar ik nu echt regelmatig van baal. Maar goed, ook dat was niet echt een keuze.. laughcry


Laatst aangepast door Antibes op do 1 maa 2012 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:14

Ik had me meer verdiept in studierichtingen en wat ik echt wilde doen, in plaats van makkelijk en gezellig de snuffelstage lopen op m'n moeders werk, dat wel leuk vinden en gezellig met vriendinnen mee de opleiding doen.
Ik werd tijdens m'n stages wel meer enthousiaster over m'n beroepskeuze, maar ik heb me totaal niet verdiept in andere opleidingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:35

Dan was ik na school niet gelijk Defensie ingegaan maar eerst wijs een studie gevolgd, ik heb geen spijt van Defensie wel van het idee dat studeren wel altijd kon en mogelijk was. Erg naïef van me, zeker nu er kans bestaat om mijn baan kwijt te raken. Maar gelukkig liggen de opties in de burgermaatschappij open, nu alleen ff doorzetten en mijn hart volgen voor de baan die ik wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:40

Niet alle keuzes in dit leven waren mijn keuzes. Zo is de geldkraan op mijn 16e voor verder studeren dichtgedraaid. De rest kan iedereen zelf bedenken. Want het MBO heb ik zelf moeten bekostigen en heb ik pas op latere leeftijd gehaald.

Ik heb in de Wao gezeten, omdat ik met mijn eetstoornis niet naar Groningen mocht voor een vervolgstudie, maar wel 20 km verderop mocht staan blauwbekken om 1000 gulden te verdienen per maand.

(Mijn broertje heeft trouwens hetzelfde gehad. Hij mocht niet verder leren op school, maar wel straatmaker worden. Dus het is niet zo dat het mij is aangedaan, maar ik sta daarin gelijk met mijn broertje. Mijn ouders zijn diplomaloos en vonden één diploma p.p. wel meer dan voldoende)

In dat opzicht zou ik sterker willen zijn geweest. Alhoewel, had ik daar iets aan kunnen veranderen? Nu moet ik alleen nog mijn HBO halen. Maar toen ik mijn droombaan had, was het niet nodig en nu ik het nodig heb, heb ik geen geld. Als je iets over zou mogen doen.. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:43

Maar, er zijn héel veel mensen die gewoon hun studie zelf betaald hebben? Ik kreeg ook niks meer van mijn ouders toen ik op het MBO zat, heb het gewoon zelf moeten bekostigen. Heb uiteindelijk geen HBO gedaan, omdat dat met mijn gezondheid niet ging, maar die had ik anders ook gewoon zelf moeten betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:46

Idd Pippa, als dat niet zo was had ik nu geen studieschuld van 30.000 euro laughcry .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:47

Charlie schreef:Idd Pippa, als dat niet zo was had ik nu geen studieschuld van 30.000 euro laughcry .

O dan val ik nog mee, ik maar 10.000 laughcry En heb al 2x een maandbedrag betaald! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:47

Gisele schreef:Niet alle keuzes in dit leven waren mijn keuzes. Zo is de geldkraan op mijn 16e voor verder studeren dichtgedraaid. De rest kan iedereen zelf bedenken. Want het MBO heb ik zelf moeten bekostigen en heb ik pas op latere leeftijd gehaald.

Ik heb in de Wao gezeten, omdat ik met mijn eetstoornis niet naar Groningen mocht voor een vervolgstudie, maar wel 20 km verderop mocht staan blauwbekken om 1000 gulden te verdienen per maand.

(Mijn broertje heeft trouwens hetzelfde gehad. Hij mocht niet verder leren op school, maar wel straatmaker worden. Dus het is niet zo dat het mij is aangedaan, maar ik sta daarin gelijk met mijn broertje. Mijn ouders zijn diplomaloos en vonden één diploma p.p. wel meer dan voldoende)

In dat opzicht zou ik sterker willen zijn geweest. Alhoewel, had ik daar iets aan kunnen veranderen? Nu moet ik alleen nog mijn HBO halen. Maar toen ik mijn droombaan had, was het niet nodig en nu ik het nodig heb, heb ik geen geld. Als je iets over zou mogen doen.. 394967

Maar dit heeft toch helemaal niks te maken met KEUZES? Dit zijn kansen en mogelijkheden, al dan niet beperkt. Je zegt zelf ook nog, dat niet eens alles je eigen keuze was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:48

Pippa schreef:
Charlie schreef:Idd Pippa, als dat niet zo was had ik nu geen studieschuld van 30.000 euro laughcry .

O dan val ik nog mee, ik maar 10.000 laughcry En heb al 2x een maandbedrag betaald! Very Happy

Ik al 1,5 jaar. Sinds dit jaar fors meer. Maar goed, wist altijd dat dat eraan zat te komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:59

Charlie schreef:
Pippa schreef:
Charlie schreef:Idd Pippa, als dat niet zo was had ik nu geen studieschuld van 30.000 euro Als je iets over zou mogen doen.. 394967 .

O dan val ik nog mee, ik maar 10.000 Als je iets over zou mogen doen.. 394967 En heb al 2x een maandbedrag betaald! Very Happy

Ik al 1,5 jaar. Sinds dit jaar fors meer. Maar goed, wist altijd dat dat eraan zat te komen!

Ik zal ooit nog weleens iets vertellen over vroeger. Nu niet. Omdat het niet in dit topic thuishoort. Maar fijn dat jullie het zo hebben kunnen redden, denk ik dan maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 10:01

Als je iets écht had gewild, dan had iedereen het kunnen redden. Dan maar lenen/schulden. Die betaal je vanzelf af, als je werk hebt. Als dat echt je droom was in ieder geval, dan moet er een oplossing zijn. Los van je jeugd en verleden. Ik zeg niet dat het voor jou geldt, maar als er zóveel mensen zijn die het wel kunnen doen, ondanks alles, dan geloof ik er in dat je je dromen na kunt leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 10:05

Daar is helemaal niks 'fijns' aan. Denk je dat me dat lekker zit, zoveel schuld te hebben? Maar ik ben me ervan bewust dat dat er nu eenmaal bijhoort als je er iets van wil maken.

Die keuze heeft iedereen.

Die heb je nu nog steeds Exclamation Exclamation Exclamation .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  TGR do 1 maa 2012 - 10:06

Geen idee. Als dingen anders waren gegaan wilde ik nu andere dingen anders doen.

Ik vind het wel goed zo.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 10:12

ik zou de eerste weken/maanden van het leven van mijn dochter wel over -en anders- willen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets over zou mogen doen.. Empty Re: Als je iets over zou mogen doen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum