Draagdoekentopic
+66
Charles
Jits
Mademoiselle_
Coccinelle
xxjojootjexx
Happydobby
Fiwen
Darius
Sanne
PapillonRose
Teddyaapje
Dille
Linda
maiadebij
red rose
Pien
Pompoen
Mute_
Katjing
Caroow
moepie
Blue flower
vlinder-19
shadow
smooch
Pussycat
_Lana_
Happy
Mamsie
Twellie
holaagirl
Muppetje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Liz
Bloempjuh23
Luna
Wennes
Floor
Fearie
Flower_L
ekjir@M
Sylvana
Nana
LindaK
Monnie
bolus26
Muis
Tiara
Filoria
Ayla
-Ieniemienie-
kwak
Jazzlyn
Slakje
missy.
Susan
PiP
CCC
Lejow
mickey
TGR
Tania
Minx
Aimee
Liadan
70 plaatsers
Pagina 30 van 40
Pagina 30 van 40 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40
Re: Draagdoekentopic
haha, Smooch, er zijn veel verschillende doeken inderdaad. Ik heb mijn doek en drager via onderstaande sites gekocht.
www.slingomama.nl
www.babybij.nl
www.slingomama.nl
www.babybij.nl
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb veel doeken en dragers via d&v gekocht. Tweedehands zijn ze al lekker ingedragen en nèt iets minder prijzig. Voordeel van geweven doeken en ergonomische dragers is dat ze hun waarde behouden. Als je een zeldzame of populaire doek hebt krijg je daar soms de originele prijs voor terug.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Even een vraagje... Heb helaas geen foto gemaakt vandaag, maar als ik N. in de draagdoek knoop (nu de rekbare doek nog) dan zit ze vrij hoog, dus als ik zit, zit N. zowat in mijn nek... Knoop ik dan simpel te hoog? Krijg hem nu wel mooi en lekker strak, waardoor ik haar niet hoef te ondersteunen, alweer een stapje vooruit dus... alleen nu dit nog even 'verhelpen'.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Cckc: ik denk dat je haar goed geknoopt hebt hoor. Als je staat moet je zonder problemen een kusje op haar hood kunnen geven. Hoofdje moet dus ook redelijk hoog op je borst liggen als je staat.
Gast- Gast
Rejoy en Teddy: bedankt voor de tips, ik ga vanmiddag eens oefenen. Nu hopen dat ze het ook leuk vind
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:Cckc: ik denk dat je haar goed geknoopt hebt hoor. Als je staat moet je zonder problemen een kusje op haar hood kunnen geven. Hoofdje moet dus ook redelijk hoog op je borst liggen als je staat.
Thnx! Gisteren nog even met de tante van mijn vriend over gehad en samen geknoopt en doe het gewoon goed
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Even een leuk dingetje delen. Gisteren droeg ik mijn zoon in de mei tai en had hij iets nieuws ontdekt. Ik droeg hem voor, hij deed zijn hoofdje naar beneden richting decollete. Pakte de rand van mijn shirt in zijn mond en trok dit dan naar achteren. Lachen dat hij deed.
Vind het dragen toch wel heel knus .
Nu eens kijken voor nog een draagdoek. De meitai krijg ik wat last van mijn rug als ik hem op de rug draag. Heb nu alleen een calin blue maar wil eigenlijk nog een mooie wat dikkere doek.
Vind het dragen toch wel heel knus .
Nu eens kijken voor nog een draagdoek. De meitai krijg ik wat last van mijn rug als ik hem op de rug draag. Heb nu alleen een calin blue maar wil eigenlijk nog een mooie wat dikkere doek.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Ik was benieuwd of er hier ook iemand is die ervaring heeft met de marsupi? Ik wil deze waarschijnlijk gaan aanschaffen. Destijds bij Fay had ik een rekbare doek, maar knopen is gewoon niks voor mij.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
vlinder-19 schreef:Ik was benieuwd of er hier ook iemand is die ervaring heeft met de marsupi? Ik wil deze waarschijnlijk gaan aanschaffen. Destijds bij Fay had ik een rekbare doek, maar knopen is gewoon niks voor mij.
Ik heb nu net een beco, draag er wel op mijn rug mee en dat gaat fantastisch.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Een een vraag aan de ervarings deskundigen hier.
Het duurt nog even maar ik wil de baby zodra deze geboren is zo veel mogelijk gaan dragen maar...
Ik ga bevallen via keizersnede, kan dit dan wel? En wat raden jullie dan voor drager aan?
Het duurt nog even maar ik wil de baby zodra deze geboren is zo veel mogelijk gaan dragen maar...
Ik ga bevallen via keizersnede, kan dit dan wel? En wat raden jullie dan voor drager aan?
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
vlinder: de marsupi is op zich prima, zeker voor kleintjes. Hij is door t klitteband heel makkelijk te gebruiken. hij heeft wel 2 grote nadelen vind ik: hij is geschikt tot een jaar (9kg) ongeveer, door de dunne banden. Daarna wordt t kindje te zwaar. Andere nadeel is dat je er niet mee kunt rugdragen. Als je dit niet erg vindt, is het een prima drager, voor een leuke prijs!
BF: ik denk dat het gewoon uitproberen is wat al lukt en wat niet. Ik durf je zo niks aan te raden, omdat ik niet weet hoe een keizersnee herstelt en wat wel en niet mag.
BF: ik denk dat het gewoon uitproberen is wat al lukt en wat niet. Ik durf je zo niks aan te raden, omdat ik niet weet hoe een keizersnee herstelt en wat wel en niet mag.
Gast- Gast
vlinder-19 schreef:Ik was benieuwd of er hier ook iemand is die ervaring heeft met de marsupi? Ik wil deze waarschijnlijk gaan aanschaffen. Destijds bij Fay had ik een rekbare doek, maar knopen is gewoon niks voor mij.
Daar kan je niet zo lang mee dragen toch?
Ik heb een Manduca, ook een draagzak en dat is wel echt een aanrader. Daar kan je mee rug, buik en heupdragen en ook heel lang. Kwam gisteren toevallig van Rejoy vandaan en mijn oudste van 3,5 was moe. Heb hem in de Manduca naar huis gedragen. En ik had geen last van mijn rug terwijl ik dat heel snel heb.
Gast- Gast
Luna schreef:Wij gaan maandag een dagje uit en ik wil voor de jongste ook de doek meenemen. Op mijn buik vind ze niet prettig meer, omdat ze rond wil kijken dus ik wil rugdragen.
Nu heb ik zoals eerder gezegd snel last van schouders en rug. Welke methode is dan het beste om het gewicht goed te verdelen en welk YT filmpje is daar de beste van om het te leren?
Ik heb op YT zitten kijken, maar er staan zoveel draagfilmpjes op, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Maar wil graag van het weekend thuis even oefenen.
Beetje laat, maar de secure high back Carry is ook een fijne knoop!
Gast- Gast
Blue flower schreef:Een een vraag aan de ervarings deskundigen hier.
Ik heb een keizersnee gehad en na 4 weken kocht ik een bykay, een rekbare doek. Maar ik herstelde snel en kon snel dragen. Daarvoor kende ik de draagdoek niet dus misschien lukt het al eerder. Ik neem aan dat een geweven doek ook kan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Sanne schreef:haha, Smooch, er zijn veel verschillende doeken inderdaad. Ik heb mijn doek en drager via onderstaande sites gekocht.
www.slingomama.nl
www.babybij.nl
Bij babybij kan je ook doeken huren. Heb je daar ervaring mee?
Ik dacht ik huur er eerst 1 die me aanspreekt voor ik er 1 koop omdat ze best prijzig zijn.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
smooch schreef:Sanne schreef:haha, Smooch, er zijn veel verschillende doeken inderdaad. Ik heb mijn doek en drager via onderstaande sites gekocht.
www.slingomama.nl
www.babybij.nl
Ik dacht ik huur er eerst 1 die me aanspreekt voor ik er 1 koop omdat ze best prijzig zijn.
Ik heb er wel eens een draagzak gehuurd. Leuk bij babybij is dat de huurprijs in mindering wordt gebracht als je er daadwerkelijk wat koopt.
Gast- Gast
Jeej, mijn vriend is sinds deze week ook aant dragen met de wompat. Hij vroeg uit zichzelf of hij T. op zn rug mocht doen. T. slaapt de laatste tijd overdag alleen nog maar als we hem in slaap dragen. Als we hem wakker in bed leggen verzet hij zich tegen de slaap en haalt hij zn hele kamer overhoop. Dit werkt perfect, na 15min. slaapt hij meestal al en dan leggen we hem na 5 min. in bed. Mn vriend draagt trouwens alleen nog binnenshuis, hij vindt t blijkbaar niet mannelijk
Teddyaapje- Ratel
Tiramisu schreef:smooch schreef:Sanne schreef:haha, Smooch, er zijn veel verschillende doeken inderdaad. Ik heb mijn doek en drager via onderstaande sites gekocht.
www.slingomama.nl
www.babybij.nl
Ik heb er wel eens een draagzak gehuurd. Leuk bij babybij is dat de huurprijs in mindering wordt gebracht als je er daadwerkelijk wat koopt.
Oke mooi, dan ga ik het maar eens uitproberen.
Ik ga denk voor een elastische draagdoek.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Happydobby schreef:Blue flower schreef:Een een vraag aan de ervarings deskundigen hier.
Ik heb een keizersnee gehad en na 4 weken kocht ik een bykay, een rekbare doek. Maar ik herstelde snel en kon snel dragen. Daarvoor kende ik de draagdoek niet dus misschien lukt het al eerder. Ik neem aan dat een geweven doek ook kan.
Ik heb ook een bykay liggen, maar vind het niet zo'n hele fijne doek had bij mijn zoontje steeds het idee (toen hij wat zwaarder werd) dat hij naar beneden zakte terwijl ik naar mijn idee wel strak knoopte. Maar inderdaad het is natuurlijk per persoon anders.
@all, hebben jullie het idee dat jullie een betere band (misschien niet helemaal de juiste benaming) hebben door het dragen van je kindje? Ik heb dit bij mijn zoontje bewust voor gekozen omdat ik dacht dat dit beter zou zijn (heb hem pas laat na de bevalling bij me gekregen en heeft een week op de kinderafdeling gelegen zonder veel buidelen) alleen mijn zoontje vond het niet heel fijn..
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Nee hoor. Ik vind dat zelf altijd een beetje onzin, dat je een betere band met je kind zou krijgen door veel te dragen of door borstvoeding te geven. Ik ervaar met mijn jongste geen betere band dan met mijn oudste die ik niet gedragen heb.
Gast- Gast
Ik vind t niet helemaal onzin, ik denk dat een kind zich beter of makkelijker kán hechten door dragen, en met bv al helemaal.
Ik ben pas gaan dragen toen T. een paar maand oud was en ik weet niet hoe t zou zijn als ik het eerder of helemaal niet gedaan had dus ik kan er eigenlijk geen antwoord op geven. Het is wel zo dat ik veel meer contact met m heb als we gaan wandelen. Omdat hij met zijn hoofd bij dat van mij zit, en dezelfde dingn ziet als ik kan ik hem van alles wat hij aanwijst vertellen wat het is, terwijl ik zo goed als geen contact met hem heb als hij in de buggy zit. Dan zie ik alleen zn schoenen
Ik ben pas gaan dragen toen T. een paar maand oud was en ik weet niet hoe t zou zijn als ik het eerder of helemaal niet gedaan had dus ik kan er eigenlijk geen antwoord op geven. Het is wel zo dat ik veel meer contact met m heb als we gaan wandelen. Omdat hij met zijn hoofd bij dat van mij zit, en dezelfde dingn ziet als ik kan ik hem van alles wat hij aanwijst vertellen wat het is, terwijl ik zo goed als geen contact met hem heb als hij in de buggy zit. Dan zie ik alleen zn schoenen
Teddyaapje- Ratel
Of je hem nou in een draagdoek gooit of gewoon op de arm hebt, dat maakt toch weinig verschil? Ik vind dat een beetje overkomen als ''kijk eens hoe speciaal wij zijn''.
Gast- Gast
+1Luce schreef:Of je hem nou in een draagdoek gooit of gewoon op de arm hebt, dat maakt toch weinig verschil? Ik vind dat een beetje overkomen als ''kijk eens hoe speciaal wij zijn''.
Net als dat BVkindjes een hechtere band hebben met hun ouders als flesvoeding kindjes!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Luce schreef:Of je hem nou in een draagdoek gooit of gewoon op de arm hebt, dat maakt toch weinig verschil? Ik vind dat een beetje overkomen als ''kijk eens hoe speciaal wij zijn''.
Dat is waar, maar t maakt wel verschil of de baby alleen in bed ligt of lekker knus bij de mama of papa op de buik waar hij de lichaamsgeur ruikt, de warmte voelt en hartslag hoort.
Teddyaapje- Ratel
Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat kinderen die veel bij vader of moeder zijn meer ontspannen zijn. Kinderen die veel alleen liggen hebben een hogere concentratie aan stress-hormoon in zich.
Dragen en borstvoeding zorgt natuurlijk wel voor veel contact tussen ouder en kind, maar op andere manieren kun je dat lichaamscontact natuurlijk ook bereiken.
Dragen en borstvoeding zorgt natuurlijk wel voor veel contact tussen ouder en kind, maar op andere manieren kun je dat lichaamscontact natuurlijk ook bereiken.
Gast- Gast
Pagina 30 van 40 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40
Pagina 30 van 40
Permissies van dit forum: