Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe belangrijk is een vast contract?

+12
Roos
Sneeuwwitje
majo8782
Happydobby
Petteflet
Rumble
Bruintje Beer
meisjesmama
SparklingEyes
snoezel
pitbullgup
Ugly Betty
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Roos di 11 jan 2011 - 7:46

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook een jaarcontract, welke niet is verlengd. Heel jammer... dacht ik toen!
10 weken na mijn bevalling heb ik een leukere en beter betaalde baan gevonden.
Waarschijnlijk zal ik bij de tweede ook een jaarcontract hebben, maar het zou me ook dan niet tegenhouden.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Vancity_girl di 11 jan 2011 - 7:50

Als ik dit soort topics lees vraag ik me altijd af of wij dan zo ondoordacht te werk zijn gegaan. Wij hebben niet speciaal gespaard voor een kindje, ik heb geen vast contract en als we straks weer naar Nederland verhuizen heb ik geen baan meer. Het scheelt natuurlijk dat mijn man een goede baan heeft daar niet van.
Ik denk zoals meerdere mensen hier al zeggen, er zijn altijd wel beren op de weg. Als je man een vast contract heeft heb je toch al best wat zekerheid?
Kijk als je het echt niet zou redden van zijn salaris + een uitkering. (en dan bedoel ik dus dat je geen geld hebt om eten te kopen of je g/w/l te betalen) is het een ander verhaal.
Je kan toch niet alles in je leven plannen dus als jullie nu heel graag een kindje willen zou ik het gewoon proberen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  yes1984 di 11 jan 2011 - 8:00

SparklingEyes schreef:
Storm schreef:
Liva schreef:En dan wacht je 2 jaar en dan wordt alsnog je contract geen vast contract. En dan? Weer 3 jaar wachten?
Eens...er zijn altijd wel beren op de weg.

smile dat bedoelde ik ook eigenlijk Wink

Dit is de reden dat ik me niet heb laten tegenhouden.
Mijn contract is 1-1-2011 ingegaan voor een jaar.
Ik zal dus tijdens dit contract bevallen (als alles goed gaat).
Vind het wel heel spannend om bij mijn baas dit aan te geven.
Maar we wilden echt niet meer wachten, tot ik weer een vast contract zou krijgen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Darius di 11 jan 2011 - 8:05

Vier maand na de bevalling van L ben ik bij een nieuwe werkgever gaan werken, met een jaarcontract. Na een paar maand, per 1 mei, ben ik bij een andere werkgever begonnen omdat ik het totaal niet naar mijn zin had bij mijn werk. En na een paar maand dus bewust zwanger geraakt van de tweede. Ik vind het eigenlijk niet zo heel prettig en ik voelde me ook wat rottig toen ik moest vertellen dat ik zwanger was. Maar goed, het kan goed gaan of niet goed gaan, dat zien we dan ook wel weer. Gelukkig kunnen we het een tijdje uitzingen mocht ik zonder werk komen te zitten. Tip van mij is om dan wel lekker wat spaargeld achter de hand te hebben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 12:33

Ik zou er gewoon voor gaan. Zoals iedereen al zegt je weet toch niet hoe het gaat lopen en wat als ze het over 2 jaar nog niet vast maken.
Je hebt in ieder geval de zekerheid van je man. Veel succes met je keus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  JD di 11 jan 2011 - 15:36

sja weet je....ergens denk ik ook 'wachten tot je een vast contract heb'....
maar wij zitten nu in dezelfde situatie, alleen werk ik net 2 maanden bij mn nieuwe werkgever.... ik heb een jaarcontract, en na dit contract mogen ze me nog 2x een jaarcontract geven dus sja....dan moet ik nog bijna 3 jaar gaan wachten......en dat ben ik niet van plan...dan neem ik die gok wel gewoon.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is een vast contract? - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is een vast contract?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum