Hoe belangrijk is spaargeld?
+6
JD
Parisienne
Nana
Rumble
Flemy
Aimee
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe belangrijk is spaargeld?
Ik heb even zitten googlen naar dit onderwerp, maar kan alleen topics vinden op het oude yes forum en die kunnen niet geopend worden. Dus daarom hier even een topic
Mijn vriend en ik hebben besloten om rond maart voor een kindje te gaann. We zouden graag daarvoor een groter huis kopen, maar dat is niet echt noodzakelijk. Maar stel nou dat we het wel gaan doen, dan gaat er in dat huis natuurlijk ook veel geld zitten. Blijkt nou dat we snel zwanger zijn; dan kosten alle babyuitzet spullen ook genoeg. Dit zal betekenen dat we dan bijna geen spaargeld over zullen houden, en ik vraag me af hoe belangrijk dit is.
Hebben jullie rekening gehouden met het bedrag dat op jullie spaarrekening stond, voordat je aan kinderen bent begonnen? Aan de ene kant zegt mijn verstand dat we moeten wachten totdat we weer een aardig bedrag gespaard hebben, maar de wens voor een kindje is ook gewoon erg groot...
Mijn vriend en ik hebben besloten om rond maart voor een kindje te gaann. We zouden graag daarvoor een groter huis kopen, maar dat is niet echt noodzakelijk. Maar stel nou dat we het wel gaan doen, dan gaat er in dat huis natuurlijk ook veel geld zitten. Blijkt nou dat we snel zwanger zijn; dan kosten alle babyuitzet spullen ook genoeg. Dit zal betekenen dat we dan bijna geen spaargeld over zullen houden, en ik vraag me af hoe belangrijk dit is.
Hebben jullie rekening gehouden met het bedrag dat op jullie spaarrekening stond, voordat je aan kinderen bent begonnen? Aan de ene kant zegt mijn verstand dat we moeten wachten totdat we weer een aardig bedrag gespaard hebben, maar de wens voor een kindje is ook gewoon erg groot...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Hoe belangrijk is spaargeld?
Wij zijn ook net verhuisd, en een groot deel van ons spaargeld (zeg maar praktisch alles) gaat in ons huis zitten.
Wel zorgen we ervoor dat we toch nog een beetje sparen en wat er opzij kan ook echt opzij gaat zeg maar ..
Over een maand of 2/3 kunnen we weer gewoon met het normale leven verder, en dan sparen we ook weer gewoon.
Wel zijn we overal goed voor verzekerd, zodat we niet voor onvoorziene kosten komen te staan. Zo heb ik bij Interpolis het 4* zwangerschapspakket, waarin echt ALLES zit verzekerd.
Natuurlijk is spaargeld lekker, en nodig, we gaan na de verbouwing ook zeker weer aan de spaar, maar dat houdt ons niet tegen om toch voor een kindje te gaan, je kunt het uiteindelijk zo duur maken als je zelf wilt.
Wel zorgen we ervoor dat we toch nog een beetje sparen en wat er opzij kan ook echt opzij gaat zeg maar ..
Over een maand of 2/3 kunnen we weer gewoon met het normale leven verder, en dan sparen we ook weer gewoon.
Wel zijn we overal goed voor verzekerd, zodat we niet voor onvoorziene kosten komen te staan. Zo heb ik bij Interpolis het 4* zwangerschapspakket, waarin echt ALLES zit verzekerd.
Natuurlijk is spaargeld lekker, en nodig, we gaan na de verbouwing ook zeker weer aan de spaar, maar dat houdt ons niet tegen om toch voor een kindje te gaan, je kunt het uiteindelijk zo duur maken als je zelf wilt.
Gast- Gast
Wij hebben nauwelijks spaargeld gebruikt. Ja de kinderwagen was een grote uitgave, maar de meubels hebben we de eerste keer overgenomen van mijn nichtje en de 2e keer wilde ik wat anders dus hebben we dat bij de Ikea gekocht. Gewoon van ons salaris zeg maar, dus niet van de spaarrekening. Zelfde met de babyuitzet e.d., dat ging en gaat gewoon van de rekening af. Je kunt het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt..
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
_Donnaa schreef:Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
haha ja dat weet ik... Maar ik vraag me af hoe belangrijk spaargeld is bij de afweging wel of niet voor een kindje gaan. Natuurlijk kunnen we gewoon een kinderkamertje en kinderwagen betalen; maar stel nou dat het kindje niet helemaal gezond blijkt te zijn, en je hebt een hele hoop medische kosten en aanpassingen die je moet doen. Is het reeel om je daar druk om te maken, of zie ik gewoon te veel beren op de weg?
Aimee- Ratel
Flemy schreef:Wij hebben nauwelijks spaargeld gebruikt. Ja de kinderwagen was een grote uitgave, maar de meubels hebben we de eerste keer overgenomen van mijn nichtje en de 2e keer wilde ik wat anders dus hebben we dat bij de Ikea gekocht. Gewoon van ons salaris zeg maar, dus niet van de spaarrekening. Zelfde met de babyuitzet e.d., dat ging en gaat gewoon van de rekening af. Je kunt het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt..
Ja dat is natuurlijk ook zo... Een hoop van wat ik nu ' zomaar' van de gewone rekening koop (kleding e.d.) zal dan ook gewoon babyspul worden.
Aimee- Ratel
Aimee schreef:_Donnaa schreef:Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
haha ja dat weet ik... Maar ik vraag me af hoe belangrijk spaargeld is bij de afweging wel of niet voor een kindje gaan. Natuurlijk kunnen we gewoon een kinderkamertje en kinderwagen betalen; maar stel nou dat het kindje niet helemaal gezond blijkt te zijn, en je hebt een hele hoop medische kosten en aanpassingen die je moet doen. Is het reeel om je daar druk om te maken, of zie ik gewoon te veel beren op de weg?
Ik zal hierop even reageren, ons tweede kindje bleek na de geboorte niet gezond te zijn, ze heeft een aangeboren hersenafwijking. Ze heeft nu in totaal 9 weken in het ziekenhuis gelegen, ze krijgt dagelijks erg dure medicijnen (70 euro per week), ze krijgt fysiotherapie aan huis, iedere week moet ze op controle naar de neuroloog en draaien ze een hersenfilmpje, er zijn allerlei onderzoeken afgenomen bij haar maar nu ook bij ons en echt alles is vergoed, we hebben nog geen euro hoeven te betalen alleen de parkeer automaat bij het ziekenhuis kost ons erg veel geld maar als je dat al niet kan betalen moet je niet aan kinderen beginnen
Gast- Gast
Bij ons zat het helemaal niet in de planning om nu al aan kinderen te beginnen en wij hadden / hebben ook niet echt veel spaargeld gebruikt. Eigenlijk hebben wij alles van ons salaris kunnen doen. De meeste grote aankopen hebben we nu, alleen nog wat kleine dingetjes zoals flesjes e.d. moeten we nog kopen. Maar goed, in principe kun je dat gewoon rekken over 9 maanden dus volgensmij moet het goed te doen zijn. Natuurlijk ligt dat ook maar weer aan de hoogte van je salaris natuurlijk maar wat anderen al aangeven: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt en daarbij krijg je vaak ook heel veel.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Mama_van2 schreef:Aimee schreef:_Donnaa schreef:Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Ik zal hierop even reageren, ons tweede kindje bleek na de geboorte niet gezond te zijn, ze heeft een aangeboren hersenafwijking. Ze heeft nu in totaal 9 weken in het ziekenhuis gelegen, ze krijgt dagelijks erg dure medicijnen (70 euro per week), ze krijgt fysiotherapie aan huis, iedere week moet ze op controle naar de neuroloog en draaien ze een hersenfilmpje, er zijn allerlei onderzoeken afgenomen bij haar maar nu ook bij ons en echt alles is vergoed, we hebben nog geen euro hoeven te betalen alleen de parkeer automaat bij het ziekenhuis kost ons erg veel geld maar als je dat al niet kan betalen moet je niet aan kinderen beginnen
Wij wonen precies naast het ziekenhuis(hemelsbreed misschien 30 meter verder), dus (als we niet gaan verhuizen) hoeven we ons over de parkeerkosten niet druk te maken
Nee maar fijn om te lezen dat de verzekering dat soort dingen gewoon dekt. Dan maak ik me dus toch een beetje druk om niets... Ik wil het gewoon allemaal perfect hebben, maar weet zelf niet eens zo goed hoe dat dan is
Aimee- Ratel
Ik zou je er niet druk over maken! Tuurlijk is het fijn om een gezonde financiele situatie te hebben en wellicht handig om alle kosten een keer op een rijtje te zetten. Denk vooral dan aan grote kosten zoals kinderopvang en wellicht minder werken. Verder vallen de kosten voor een kindje echt ontzettend mee! En zoals Donnaaa al schreef kun je het zo duur maken als je wilt. Wij hebben voor onze eerste voor de babyuitzet ongeveer 6000 euro uitgegeven (zat wel alles bij van geboortekaartjes, kamer, kinderwagen, cursus Samen bevallen, positiekleding) maar dat kan natuurlijk veel minder.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Nucia schreef:Bij ons zat het helemaal niet in de planning om nu al aan kinderen te beginnen en wij hadden / hebben ook niet echt veel spaargeld gebruikt. Eigenlijk hebben wij alles van ons salaris kunnen doen. De meeste grote aankopen hebben we nu, alleen nog wat kleine dingetjes zoals flesjes e.d. moeten we nog kopen. Maar goed, in principe kun je dat gewoon rekken over 9 maanden dus volgensmij moet het goed te doen zijn. Natuurlijk ligt dat ook maar weer aan de hoogte van je salaris natuurlijk maar wat anderen al aangeven: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt en daarbij krijg je vaak ook heel veel.
Ja, dat is natuurlijk ook zo. Maar ik wil niet afhankelijk moeten zijn. Alles wat je krijgt is mooi meegenomen, maar stel dat we niets krijgen wil ik ons kindje ook gewoon alles kunnen geven.
En je hebt inderdaad (als alles goed gaat) 9 maanden om ervoor te zorgen dat alles gekocht is. Dat moet ons ook makkelijk lukken; per maand geven we nu ook zoveel geld aan onzin uit, als we een beetje zuiniger zouden doen zouden we makkelijk per maand voor 300 euro aan babyspullen kunnen kopen...
Aimee- Ratel
Nana schreef:Ik zou je er niet druk over maken! Tuurlijk is het fijn om een gezonde financiele situatie te hebben en wellicht handig om alle kosten een keer op een rijtje te zetten. Denk vooral dan aan grote kosten zoals kinderopvang en wellicht minder werken. Verder vallen de kosten voor een kindje echt ontzettend mee! En zoals Donnaaa al schreef kun je het zo duur maken als je wilt. Wij hebben voor onze eerste voor de babyuitzet ongeveer 6000 euro uitgegeven (zat wel alles bij van geboortekaartjes, kamer, kinderwagen, cursus Samen bevallen, positiekleding) maar dat kan natuurlijk veel minder.
Dankjewel Ik moet me inderdaad niet te druk maken, maar heb nogal graag de controle over dingen, en heb nu het gevoel dat ik dat een beetje kwijt raak Loop maar te piekeren, en dan wil ik graag weten hoe andere mensen dat dan doen!
6000euro gaat het bij ons bijvoorbeeld al niet worden... We hebben als het goed is zo'n beetje 2000 euro gespaard voor een baby over die tijd, en dan maandelijks kunnen we nog een bepaald bedrag uitgeven van het ' gewone geld'. Maar als ik dat zo lees, zou dat toch moeten lukken.
Aimee- Ratel
En zelfs dat + de kilometers van en naar het ziekenhuis kan je bij de belastingaangifte opgeven. Het is even een hele hoop gereken, maar in the end krijg je dat ook allemaal vergoedMama_van2 schreef:Aimee schreef:_Donnaa schreef:Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Gast- Gast
Aimee schreef:Nucia schreef:Bij ons zat het helemaal niet in de planning om nu al aan kinderen te beginnen en wij hadden / hebben ook niet echt veel spaargeld gebruikt. Eigenlijk hebben wij alles van ons salaris kunnen doen. De meeste grote aankopen hebben we nu, alleen nog wat kleine dingetjes zoals flesjes e.d. moeten we nog kopen. Maar goed, in principe kun je dat gewoon rekken over 9 maanden dus volgensmij moet het goed te doen zijn. Natuurlijk ligt dat ook maar weer aan de hoogte van je salaris natuurlijk maar wat anderen al aangeven: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt en daarbij krijg je vaak ook heel veel.
Ja, dat is natuurlijk ook zo. Maar ik wil niet afhankelijk moeten zijn. Alles wat je krijgt is mooi meegenomen, maar stel dat we niets krijgen wil ik ons kindje ook gewoon alles kunnen geven.
En je hebt inderdaad (als alles goed gaat) 9 maanden om ervoor te zorgen dat alles gekocht is. Dat moet ons ook makkelijk lukken; per maand geven we nu ook zoveel geld aan onzin uit, als we een beetje zuiniger zouden doen zouden we makkelijk per maand voor 300 euro aan babyspullen kunnen kopen...
Je moet het ook niet zien als "afhankelijke moeten zijn". Mensen in je omgeving vinden het vaak leuk om je kado's te geven als je zwanger bent. Zo hebben wij al heel veel kleertjes, slofjes, schoentjes, speelgoed, e.d. gehad, de kinderwagen van mijn schoonouders en een deel van de kinderkamer van mijn ouders. Als mensen horen dat je zwanger bent gaan er op een gegeven moment van die shopping-alarmbellen rinkelen en krijg je van veel mensen vaak kadootjes en vaak zijn dat ook heel erg nuttige dingen. Werken jullie allebei fulltime?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Nucia schreef:Aimee schreef:Nucia schreef:Bij ons zat het helemaal niet in de planning om nu al aan kinderen te beginnen en wij hadden / hebben ook niet echt veel spaargeld gebruikt. Eigenlijk hebben wij alles van ons salaris kunnen doen. De meeste grote aankopen hebben we nu, alleen nog wat kleine dingetjes zoals flesjes e.d. moeten we nog kopen. Maar goed, in principe kun je dat gewoon rekken over 9 maanden dus volgensmij moet het goed te doen zijn. Natuurlijk ligt dat ook maar weer aan de hoogte van je salaris natuurlijk maar wat anderen al aangeven: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt en daarbij krijg je vaak ook heel veel.
Je moet het ook niet zien als "afhankelijke moeten zijn". Mensen in je omgeving vinden het vaak leuk om je kado's te geven als je zwanger bent. Zo hebben wij al heel veel kleertjes, slofjes, schoentjes, speelgoed, e.d. gehad, de kinderwagen van mijn schoonouders en een deel van de kinderkamer van mijn ouders. Als mensen horen dat je zwanger bent gaan er op een gegeven moment van die shopping-alarmbellen rinkelen en krijg je van veel mensen vaak kadootjes en vaak zijn dat ook heel erg nuttige dingen. Werken jullie allebei fulltime?
Mijn schoonzusje en zwager hadden totaal geen geld toen ze een kindje kregen, zij hebben echt helemaal niets zelf kunnen kopen en hebben alles echt moeten krijgen. Vandaar dat ik het woordje afhankelijk zijn gebruikte, want zo voelt het voor mij dan wel een beetje Ik vond het ook hardstikke leuk om dingetjes voor hen te kopen! Maar het lijkt me wel heel erg als je het zelf allemaal niet kan kopen.
Waarschijnlijk wil iedereen ook wel van alles aan ons geven, en misschien krijgen we ook wel de spullen van schoonzusje en zwager als ze het niet meer nodig hebben, maar ik heb ook een beetje geromantiseerd beeld van lekker zelf allemaal dingetjes kopen e.d
Ik werk tussen de 24 en 30 uur en mijn vriend werkt gewoon fulltime.
Aimee- Ratel
_Donnaa schreef:En zelfs dat + de kilometers van en naar het ziekenhuis kan je bij de belastingaangifte opgeven. Het is even een hele hoop gereken, maar in the end krijg je dat ook allemaal vergoedMama_van2 schreef:Aimee schreef:_Donnaa schreef:Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Dat is niet helemaal waar, vanaf 1500 euro krijg je alles vergoed. Je moet dus eerste 1500 opmaken aan benzine/parkeer geld etc. en daar kom je niet zomaar aan. Daarnaast kan je wel naast het ziekenhuis wonen maar daar hadden wij niets aan gehad, onze dochter werd in Rotterdam opgenomen omdat haar situatie ernstig was/is.
Wij hadden de eerste keer niet veel gespaard misschien 2000 euro ? Zoiets zal het zijn geweest, we hebben het op de rekening laten staan en alles per maand gekocht. De tweede keer hadden we wel meer gespaard maar dat hebben we ook laten staan en alles per maand gekocht, dat gaat makkelijk als je normaal ook al zo'n 300 euro uitgeeft aan 'onzinnige' dingen. Als je maar iets achter de hand hebt voor uitgaven die je niet ziet aankomen maar goed dat lijkt me niet zo zeer met kinderen te maken hebben maar meer iets wat je altijd nodig hebt.
Gast- Gast
Is dat veranderd dan sinds 2007/2008? Toen hebben wij namelijk alle benzine en parkeer kosten teruggevraagd i.v.m. met m`n vaders ziekenhuisbezoeken en dat hebben we gewoon gekregen en dat zat lang niet op €1500, laat staan eroverheen..Mama_van2 schreef:_Donnaa schreef:En zelfs dat + de kilometers van en naar het ziekenhuis kan je bij de belastingaangifte opgeven. Het is even een hele hoop gereken, maar in the end krijg je dat ook allemaal vergoedMama_van2 schreef:Aimee schreef:_Donnaa schreef:Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Dat is niet helemaal waar, vanaf 1500 euro krijg je alles vergoed. Je moet dus eerste 1500 opmaken aan benzine/parkeer geld etc. en daar kom je niet zomaar aan. Daarnaast kan je wel naast het ziekenhuis wonen maar daar hadden wij niets aan gehad, onze dochter werd in Rotterdam opgenomen omdat haar situatie ernstig was/is.
Gast- Gast
Mama_van2; fijn om te lezen dat het jullie gelukt is met ongeveer 2000 euro spaargeld, dat zou ook ongeveer onze situatie zijn. Ik bedenk me natuurlijk weer dat ik wel een bugaboo nodig heb, en een luxe babykamertje etc. maar echt nodig is dat niet, en dan is het makkelijk te redden. Ook van ons gewone salaris, dat er nog iets achterblijft op de spaarrekening...
Aimee- Ratel
Wij hebben niks van ons spaargeld betaald voor de baby. Je hebt 9 maanden de tijd om alles aan te schaffen en als je het niet zo heel ruim hebt, kun je ipv een dure babykamer van 1500 euro ook kiezen voor losse meubeltjes van de ikea, of nog goedkoper, een compleet kamertje van marktplaats. Ik denk dat onze complete baby-uitzet zo rond de 750 euro heeft gekost, dat is omgerekend dus nog geen 85 euro per maand. Zolang je nu niet elk dubbeltje hoeft om te draaien lukt het vast wel. Zodra de baby er is zul je kinderbijslag (+/- 65 euro per maand) krijgen en misschien ook nog wel een lekker bedrag aan kindertoeslag (tot 84 euro per maand, afhankelijk van je inkomen). Met de kindertoeslag en de kinderbijslag kunnen we alles voor onze dochter betalen (voeding, luiers, speelgoed, kleertjes, sparen) en houden we er soms zelfs aan over.
Gast- Gast
Wij hadden weinig tot geen spaargeld toen ik zwanger bleek te zijn. De grote uitgaven hebben we gekregen van mijn ouders, stiefouders en opa & oma (denk aan: kinderwagen, meubeltjes voor de babykamer (Ikea) en de Maxi Cosi). Alle verdere benodigdheden hebben we zelf gekocht. Wij kochten gewoon elke maand van ons inkomen weer wat nieuwe dingen.
Wij hebben een gemiddeld inkomen en leven vrij 'luxe' moet ik zeggen. We kunnen N. nu alles geven wat ze nodig heeft en vaak ook nog extra's (duurdere kleertjes, speelgoed, loopstoel, kinderstoel, etc.).
Ik ben van mening dat je echt niet veel spaargeld hoeft te hebben om voor een kindje te gaan. Het is zoals al eerder gezegd werd; het is maar hoe duur je het zelf wilt maken.
Wij hebben een gemiddeld inkomen en leven vrij 'luxe' moet ik zeggen. We kunnen N. nu alles geven wat ze nodig heeft en vaak ook nog extra's (duurdere kleertjes, speelgoed, loopstoel, kinderstoel, etc.).
Ik ben van mening dat je echt niet veel spaargeld hoeft te hebben om voor een kindje te gaan. Het is zoals al eerder gezegd werd; het is maar hoe duur je het zelf wilt maken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij hadden ook vrij weinig spaargeld toen ik zwanger was. En wij kochten ook elke maand wat erbij. Kort nadat mijn oude baas dus wist dat ik zwanger was werd mijn contract niet verlengd, dit was begin mei. Gelukkig kreeg ik dus in mei ook nog vakantie etc dus toen konden we bijv de kinderwagen etc. halen. Maar dit hebben we bijv. wel via MP gedaan, een zgan kinderwagen dan..daar hebben we wel nagekeken..badje & meubels ook via MP & kleertjes etc kregen we bijv van mn ouders & zus en we kochten dus elke maand zelf wat weer het nodige bij;)..
En idd, je kan het zo duur en gek maken als je zelf wilt!
En idd, je kan het zo duur en gek maken als je zelf wilt!
Gast- Gast
ik vind een vaste baan belangrijker dan een dikke spaarrekening...
wij wilden een paar maanden geleden al voor een kindje gaan, maar toen raakte ik mijn baan kwijt. het was dus echt de eindje aan ekaar knopen, vooral omdat ik mn baan kwijtraakte 1 maand voordat we de sleutel van ons nieuwe huis kregen....
natuurlijk hadden we evengoed voor een kindje kunnen gaan, maar ik vind het wel prettig om alles te kunnen kopen (kamertje,kleertjes,kleine dingetjes....) zonder bang te zijn dat bij het afrekenen de pinautomaat zegt "geen saldo"....
ik heb nu per volgende week weer een baan, daar wil ik even lekker mn draai vinden, en weer wat spaarcentjes op de bank hebben....hoeft geen duizenden euro's te zijn, maar nu is het minder dan 500 op de spaarrekening....en dat vind ik echt te weinig....
wat mensen zeggen, het is niet t belangrijkste, je kunt t zo duur maken als je zelf wilt.....en t grappige vind ik dat het soms lijkt alsof mensen denken dat t kind er binnen 1 dag is....maar je hebt natuurlijk 9 maanden, en t is niet zo dat je alles in 1x hoeft te kopen.....denk inderdaad dat je veel gewoon van je maandsalaris kan doen....
wij wilden een paar maanden geleden al voor een kindje gaan, maar toen raakte ik mijn baan kwijt. het was dus echt de eindje aan ekaar knopen, vooral omdat ik mn baan kwijtraakte 1 maand voordat we de sleutel van ons nieuwe huis kregen....
natuurlijk hadden we evengoed voor een kindje kunnen gaan, maar ik vind het wel prettig om alles te kunnen kopen (kamertje,kleertjes,kleine dingetjes....) zonder bang te zijn dat bij het afrekenen de pinautomaat zegt "geen saldo"....
ik heb nu per volgende week weer een baan, daar wil ik even lekker mn draai vinden, en weer wat spaarcentjes op de bank hebben....hoeft geen duizenden euro's te zijn, maar nu is het minder dan 500 op de spaarrekening....en dat vind ik echt te weinig....
wat mensen zeggen, het is niet t belangrijkste, je kunt t zo duur maken als je zelf wilt.....en t grappige vind ik dat het soms lijkt alsof mensen denken dat t kind er binnen 1 dag is....maar je hebt natuurlijk 9 maanden, en t is niet zo dat je alles in 1x hoeft te kopen.....denk inderdaad dat je veel gewoon van je maandsalaris kan doen....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wij hadden wel flink gespaard maar niet perse voor de baby.
We willen gewoon een goed gevulde spaarrekening hebben voor diverse dingen: Onverwachte uitgave's zoals een nieuwe CV ketel, een andere auto, een nieuwe wasmachine...
Wij hebben het geluk gehad dat de duurdere uitgave's betaald zijn door onze ouders.
De kinderwagen, box, bad uitzet, kamertje en de maxi cosi hebben wij gekregen.
Maar inderdaad. Je hebt 9 maanden de tijd om alles aan te schaffen.
als je een beetje de actie's in de gaten houd kun je daar ook nog een hoop voordeel mee doen!
We willen gewoon een goed gevulde spaarrekening hebben voor diverse dingen: Onverwachte uitgave's zoals een nieuwe CV ketel, een andere auto, een nieuwe wasmachine...
Wij hebben het geluk gehad dat de duurdere uitgave's betaald zijn door onze ouders.
De kinderwagen, box, bad uitzet, kamertje en de maxi cosi hebben wij gekregen.
Maar inderdaad. Je hebt 9 maanden de tijd om alles aan te schaffen.
als je een beetje de actie's in de gaten houd kun je daar ook nog een hoop voordeel mee doen!
Gast- Gast
Ik heb het geluk dat mijn man de meubeltjes en de box maakt, dat kost veel minder!
De grootste aankoop zal deuren zijn voor de inbouwkast, maar dat moet dan wel makkelijk lukken als de rest niet zo heel veel kost en die gaan heel lang mee natuurlijk.
Alleen alles dubbel kost natuurlijk wat extra... ervan uitgaande dat allebei de kleintjes bij ons mogen blijven...
De grootste aankoop zal deuren zijn voor de inbouwkast, maar dat moet dan wel makkelijk lukken als de rest niet zo heel veel kost en die gaan heel lang mee natuurlijk.
Alleen alles dubbel kost natuurlijk wat extra... ervan uitgaande dat allebei de kleintjes bij ons mogen blijven...
Gast- Gast
Waar hebben jullie een kinderkamertje gekocht? ( als in, voor hoeveel geld? )
Heb wel eens zitten zoeken en je kunt idd qua prijs alle kanten op...Op je een complete kamer koopt bij een dure zaak of losse spullen bij de ikea!
Dus ben wel benieuwd wat jullie hiervoor uitgegeven hebben, en wat je dan had voor dat geld...
Heb wel eens zitten zoeken en je kunt idd qua prijs alle kanten op...Op je een complete kamer koopt bij een dure zaak of losse spullen bij de ikea!
Dus ben wel benieuwd wat jullie hiervoor uitgegeven hebben, en wat je dan had voor dat geld...
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Spaargeld verzekerd?
» nav, hoeveel spaargeld minimaal achter de hand?
» Belangrijk nieuws!
» Belangrijk bij gastouder
» Hoeveel spaargeld bij huis kopen?
» nav, hoeveel spaargeld minimaal achter de hand?
» Belangrijk nieuws!
» Belangrijk bij gastouder
» Hoeveel spaargeld bij huis kopen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: