Belangrijk bij gastouder
+6
Lejow
widko
Happydobby
Tania
Mama Titty
sanne-84
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Belangrijk bij gastouder
Er is al ooit een topic geweest, maar ik kan hem niet meer terug vinden.
Wij hebben volgende week een gesprek met een gastouderbureau, en nav gaan zij op zoek naar een gastouder. Wat kunnen we in zo'n gesprek verwachten. En wat vinden jullie zelf belangrijk aan/van een gastouder?
Wij hebben volgende week een gesprek met een gastouderbureau, en nav gaan zij op zoek naar een gastouder. Wat kunnen we in zo'n gesprek verwachten. En wat vinden jullie zelf belangrijk aan/van een gastouder?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Belangrijk bij gastouder
Ik heb voornamelijk gevraagd naar de kosten en extra kosten.
Of ze, indien de gastouder vakantie heeft of ziek is, een vervanger hebben.
Of ze erkend zijn en hoe het verder in zijn werk gaat.
Zelf heb ik nog geen gesprek gehad met een gastouder, omdat het bij ons nog even afwachten is of we de kinderen naar een gastouder toebrengen of dat we straks met 3 kids waarvan 1 op basisschool zal zitten, bij ons thuis laten opvangen.
Of ze, indien de gastouder vakantie heeft of ziek is, een vervanger hebben.
Of ze erkend zijn en hoe het verder in zijn werk gaat.
Zelf heb ik nog geen gesprek gehad met een gastouder, omdat het bij ons nog even afwachten is of we de kinderen naar een gastouder toebrengen of dat we straks met 3 kids waarvan 1 op basisschool zal zitten, bij ons thuis laten opvangen.
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Onze eisen aan een gastouder waren:
Niet rokend, ook niet als ze buiten rookt.
Geen honden.
De kinderen niet alleen laten, ook niet voor 2 minuten.
Geen gastouder die andere kinderen met de auto naar school bracht of ophaalde.
We moesten de kinderen vroeg kunnen brengen.
Ze moest flexibel zijn.
Gelovig zijn was geen probleem, maar niet onze kinderen laten bidden voor het eten of voorlezen uit de bijbel enz.
Geen honden.
De kinderen niet alleen laten, ook niet voor 2 minuten.
Ze moest flexibel zijn.
Gelovig zijn was geen probleem, maar niet onze kinderen laten bidden voor het eten of voorlezen uit de bijbel enz.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Onze eisen aan een gastouder waren:
Geen honden.
De kinderen niet alleen laten, ook niet voor 2 minuten. Hoe moet ze dan naar het toilet gaan?
Ze moest flexibel zijn.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Happydobby schreef:Tania schreef:Onze eisen aan een gastouder waren:
Geen honden.
De kinderen niet alleen laten, ook niet voor 2 minuten. Hoe moet ze dan naar het toilet gaan?
Ze moest flexibel zijn.
Dat was ook mijn gedachten.
widko- Fluisteraar
- Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10
Happydobby schreef:Tania schreef:Onze eisen aan een gastouder waren:
Geen honden.
Ze moest flexibel zijn.
Een luier om!
Haha nee, ik bedoelde dat er gastouders zijn die hun kinderen naar school brengen terwijl er ook nog kindjes thuis in bed liggen en dat wilde ik niet.
Tania- Ratel
Ik zou vragen of het mogelijk is een gastouder te krijgen die geen kinderen heeft die door de gastouder zelf van school gehaald en gebracht moeten worden. Ik ken verhalen dat gastkindjes iedere keer wakker gemaakt moest worden m de eigen kinderen weg te brengen of op te halen, en de kindjes daardoor bij de gastouder te weinig sliepen en oververmoeid thuis kwamen.
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik zou vragen of het mogelijk is een gastouder te krijgen die geen kinderen heeft die door de gastouder zelf van school gehaald en gebracht moeten worden. Ik ken verhalen dat gastkindjes iedere keer wakker gemaakt moest worden m de eigen kinderen weg te brengen of op te halen, en de kindjes daardoor bij de gastouder te weinig sliepen en oververmoeid thuis kwamen.
Ehm.. als je zelf thuis meerdere kinderen hebt, heb je toch dezelfde situatie?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Best wel een wensenlijsten zeg.
Wij hebben er naar gekeken of de kinderen zich prettig voelen in de omgeving van de gastouder. Of de kinderen zich prettig voelen bij de gastouder zelf, en of de kinderen daar een veilige speelplek hebben, zowel binnen als buiten. De kinderen zijn hier gewend dat ze de tuin niet uit kunnen, dus ik vind het ook wel erg prettig dat het daar ook niet kan.
Nu gaan mijn kinderen maar 1 keer per maand heen, dus kijk ik er wellicht anders naar, maar waar vind je een gastouder die en geen kinderen van haar zelf heeft die ze van school moet halen, en geen kinderen naast jullie kinderen heeft om op te vangen?
Wij hebben er naar gekeken of de kinderen zich prettig voelen in de omgeving van de gastouder. Of de kinderen zich prettig voelen bij de gastouder zelf, en of de kinderen daar een veilige speelplek hebben, zowel binnen als buiten. De kinderen zijn hier gewend dat ze de tuin niet uit kunnen, dus ik vind het ook wel erg prettig dat het daar ook niet kan.
Nu gaan mijn kinderen maar 1 keer per maand heen, dus kijk ik er wellicht anders naar, maar waar vind je een gastouder die en geen kinderen van haar zelf heeft die ze van school moet halen, en geen kinderen naast jullie kinderen heeft om op te vangen?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Lejow schreef:Lennox schreef:Ik zou vragen of het mogelijk is een gastouder te krijgen die geen kinderen heeft die door de gastouder zelf van school gehaald en gebracht moeten worden. Ik ken verhalen dat gastkindjes iedere keer wakker gemaakt moest worden m de eigen kinderen weg te brengen of op te halen, en de kindjes daardoor bij de gastouder te weinig sliepen en oververmoeid thuis kwamen.
Veel gastouders hebben nou eenmaal zelf kinderen of passen ook op kleinkinderen. En als ze die niet hebben, heb je ook nog kans dat ze buitenschoolse opvang doen voor de kinderen waar ze op passen en die vier geworden zijn of worden.
Je kan het natuurlijk altijd proberen maar als je nog meer eisen hebt denk ik dat de kans wel klein wordt dat je een geschikte gastouder vindt. Want ook al vindt je een gastouder die aan je hele lijstje voldoet, die klik moet er natuurlijk ook nog zijn.
Tania- Ratel
Tania schreef:Lejow schreef:Lennox schreef:Ik zou vragen of het mogelijk is een gastouder te krijgen die geen kinderen heeft die door de gastouder zelf van school gehaald en gebracht moeten worden. Ik ken verhalen dat gastkindjes iedere keer wakker gemaakt moest worden m de eigen kinderen weg te brengen of op te halen, en de kindjes daardoor bij de gastouder te weinig sliepen en oververmoeid thuis kwamen.
Veel gastouders hebben nou eenmaal zelf kinderen of passen ook op kleinkinderen. En als ze die niet hebben, heb je ook nog kans dat ze buitenschoolse opvang doen voor de kinderen waar ze op passen en die vier geworden zijn of worden.
Je kan het natuurlijk altijd proberen maar als je nog meer eisen hebt denk ik dat de kans wel klein wordt dat je een geschikte gastouder vindt. Want ook al vindt je een gastouder die aan je hele lijstje voldoet, die klik moet er natuurlijk ook nog zijn.
Jup, dit dus.
Wij hebben gekeken naar of de klik er was, of ze een plek had waar ze lekker kan spelen (zowel binnen als buiten), en of ze bij een gecertificeerd gastouderbureau aangesloten was. Hier hield ons wensen/eisen lijstje wel op eigenlijk.
Ze heeft huisdieren, die hebben wij zelf ook.
Ze heeft drie eigen kinderen, tja die moeten nou eenmaal ook naar school, ze gaat gewoon mee in het ritme.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wij hadden niet echt een eisenlijstje. Het hele plaatje moest goed voelen voor ons.
zo hebben we voordat we onze eerste GO kozen bij 3 GO's op bezoek geweest, bij de eerste 2 voelde het gewoon niet goed en bij nummer 3 was het gevoel al direct goed bij binnenkomst. Helaas gaat D. er nu niet meer naar toe ivm onze verhuizing maar ik mis d'r nog steeds!
Onze GO die we nu hebben is ook super!Ze heeft een eigen speelschuur voor de kindjes, op dit moment zijn alleen D. haar 2 vriendinnetjes er van 2 jaar en 4 mnd en straks gaat onze baby er naar toe en op haar eigen 3 kinderen na neemt ze geen andere gastkinderen aan.
Ik vind het heel belangrijk dat D. daar op haar plek is, dat is ze!
zo hebben we voordat we onze eerste GO kozen bij 3 GO's op bezoek geweest, bij de eerste 2 voelde het gewoon niet goed en bij nummer 3 was het gevoel al direct goed bij binnenkomst. Helaas gaat D. er nu niet meer naar toe ivm onze verhuizing maar ik mis d'r nog steeds!
Onze GO die we nu hebben is ook super!Ze heeft een eigen speelschuur voor de kindjes, op dit moment zijn alleen D. haar 2 vriendinnetjes er van 2 jaar en 4 mnd en straks gaat onze baby er naar toe en op haar eigen 3 kinderen na neemt ze geen andere gastkinderen aan.
Ik vind het heel belangrijk dat D. daar op haar plek is, dat is ze!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
die klik moet er inderdaad zijn. nu zal die klik in eerste instantie meer met ons moeten zijn dan met het kind, aangezien die er pas over 3 maanden is;)
bij mij is het belangrijkste dat ze flexibel zijn, ivm onregelmatige diensten. ik denk dat er dan al meerdere afvallen, en er dus niet heel veel eisen meer moeten zijn.
andere kindjes erbij vind ik wel fijn, dan leer het kind daar ook mee omgaan. ik kan wel in gedachten houden hoe de GO dat doet met brengen/halen.
maar zoiets als het geloof vind ik ook wel goed om in ieder geval mee te nemen.
bij mij is het belangrijkste dat ze flexibel zijn, ivm onregelmatige diensten. ik denk dat er dan al meerdere afvallen, en er dus niet heel veel eisen meer moeten zijn.
andere kindjes erbij vind ik wel fijn, dan leer het kind daar ook mee omgaan. ik kan wel in gedachten houden hoe de GO dat doet met brengen/halen.
maar zoiets als het geloof vind ik ook wel goed om in ieder geval mee te nemen.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik vond het heel belangrijk dat onze gastouder mee wilde gaan in dingen die wij belangrijk vinden. Nu hebben we een gastouder die er geen probleem van maakt om de jongste in de draagdoek te dragen/laten slapen, ze investeert in de band die ze heeft met de kinderen en ze écht met respect behandeld. Wij hebben een gastouder die het echt leuk vindt om jonge kinderen over de vloer te hebben en niet omdat ze met veel kinderen een lekker inkomen heeft.
Voor ons was een heel belangrijk criterium bovendien dat er niet teveel kinderen tegelijk opgevangen zouden worden bij haar. Zes kleine kinderen (waarvan twee van nul, twee van één en twee van twee in het extreemste geval) vind ik echt veel te veel en ik geloof er niks van dat je dan goed voor kinderen kunt zorgen.
Voor ons was een heel belangrijk criterium bovendien dat er niet teveel kinderen tegelijk opgevangen zouden worden bij haar. Zes kleine kinderen (waarvan twee van nul, twee van één en twee van twee in het extreemste geval) vind ik echt veel te veel en ik geloof er niks van dat je dan goed voor kinderen kunt zorgen.
Gast- Gast
Rejoy, volgens mij mag dat laatste ook niet eens. Mijn moeder is gastouder en die mag maar een bepaald aantal onder de 4 jaar hebben.
Sommige wensenlijsten die ik voorbij zien komen vind ik best veeleisend. Mijn moeder plant de slaapjes zo dat het kindje mee kan naar school en niet speciaal wakker gemaakt hoeft te worden. Dit kan natuurlijk gewoon in overleg met de gastouder. Het komt eigenlijk niet voor dat de kids alleen thuis zijn. Daarvoor is er ook nog altijd een achterwacht (verplicht!).
Sommige wensenlijsten die ik voorbij zien komen vind ik best veeleisend. Mijn moeder plant de slaapjes zo dat het kindje mee kan naar school en niet speciaal wakker gemaakt hoeft te worden. Dit kan natuurlijk gewoon in overleg met de gastouder. Het komt eigenlijk niet voor dat de kids alleen thuis zijn. Daarvoor is er ook nog altijd een achterwacht (verplicht!).
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:Rejoy, volgens mij mag dat laatste ook niet eens. Mijn moeder is gastouder en die mag maar een bepaald aantal onder de 4 jaar hebben.
Het komt wel voor dat kinderen alleen thuis zijn. Vast niet bij jou moeder en ook niet bij alle gastouders maar er zijn er genoeg die dat wel doen of het nou officieel mag of niet. Die achterwacht is er voor noodgevallen, niet voor als de gastouder kinderen van school gaat halen.
Ik ben wel benieuwd wat je verder veeleisend vind aan de lijstjes? Je brengt je kind bij iemand thuis die je verder niet kent, ik vind dat je daar best wat eisen aan mag stellen.
Tania- Ratel
Fortissimo schreef:Rejoy, volgens mij mag dat laatste ook niet eens. Mijn moeder is gastouder en die mag maar een bepaald aantal onder de 4 jaar hebben.
- Een gastouder mag maximaal 6 kinderen van 0 - 13 jaar gelijktijdig opvangen, inclusief eigen kinderen tot 10 jaar;
- Waarvan maximaal 5 kinderen tot 4 jaar, inclusief eigen kinderen in die leeftijd;
- Waarvan maximaal 4 kinderen tot 2 jaar, inclusief eigen kinderen in die leeftijd;
- Waarvan maximaal 2 kinderen tot 1 jaar, inclusief eigen kinderen in die leeftijd.
Ik zat er dus één naast, je mag er dus twee van nul, twee van één, één van twee en één van vier. Dat vind ik alsnog veel te veel.
Achterwacht is trouwens voor écht uitzonderlijke noodgevallen, als één kindje met de ambulance naar het ziekenhuis moet bijvoorbeeld. Niet omdat het even beter uitkomt om alleen weg te gaan.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Fortissimo schreef:Rejoy, volgens mij mag dat laatste ook niet eens. Mijn moeder is gastouder en die mag maar een bepaald aantal onder de 4 jaar hebben.
Sommige wensenlijsten die ik voorbij zien komen vind ik best veeleisend. Mijn moeder plant de slaapjes zo dat het kindje mee kan naar school en niet speciaal wakker gemaakt hoeft te worden. Dit kan natuurlijk gewoon in overleg met de gastouder. Het komt eigenlijk niet voor dat de kids alleen thuis zijn. Daarvoor is er ook nog altijd een achterwacht (verplicht!).Bron: rijksoverheid
- Een gastouder mag maximaal 6 kinderen van 0 - 13 jaar gelijktijdig opvangen, inclusief eigen kinderen tot 10 jaar;
- Waarvan maximaal 5 kinderen tot 4 jaar, inclusief eigen kinderen in die leeftijd;
- Waarvan maximaal 4 kinderen tot 2 jaar, inclusief eigen kinderen in die leeftijd;
- Waarvan maximaal 2 kinderen tot 1 jaar, inclusief eigen kinderen in die leeftijd.
Ik zat er dus één naast, je mag er dus twee van nul, twee van één, één van twee en één van vier. Dat vind ik alsnog veel te veel.
Achterwacht is trouwens voor écht uitzonderlijke noodgevallen, als één kindje met de ambulance naar het ziekenhuis moet bijvoorbeeld. Niet omdat het even beter uitkomt om alleen weg te gaan.
hmm.. en nu? D of Y daar weg ?
kwak- Ratel
kwak schreef:Rejoy. schreef:Fortissimo schreef:Rejoy, volgens mij mag dat laatste ook niet eens. Mijn moeder is gastouder en die mag maar een bepaald aantal onder de 4 jaar hebben.
Sommige wensenlijsten die ik voorbij zien komen vind ik best veeleisend. Mijn moeder plant de slaapjes zo dat het kindje mee kan naar school en niet speciaal wakker gemaakt hoeft te worden. Dit kan natuurlijk gewoon in overleg met de gastouder. Het komt eigenlijk niet voor dat de kids alleen thuis zijn. Daarvoor is er ook nog altijd een achterwacht (verplicht!).Bron: rijksoverheid
haha, onze gastouder heeft er straks twee van nul en twee van twee, niet nog twee kinderen van één erbij schat Dit vind ik trouwens ook wel zo'n beetje de max. hoor. Ik denk niet dat één iemand alleen in staat is om voor nog meer kinderen te zorgen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:kwak schreef:Rejoy. schreef:Fortissimo schreef:Rejoy, volgens mij mag dat laatste ook niet eens. Mijn moeder is gastouder en die mag maar een bepaald aantal onder de 4 jaar hebben.
haha, onze gastouder heeft er straks twee van nul en twee van twee, niet nog twee kinderen van één erbij schat Dit vind ik trouwens ook wel zo'n beetje de max. hoor. Ik denk niet dat één iemand alleen in staat is om voor nog meer kinderen te zorgen.
haha, gelukkig!
lijkt me pittig hoor, 2 baby's en onze dames die niet met en zonder elkaar kunnen !
gelukkig is het voor onze GO maar waarschijnlijk een halve dag per week.
kwak- Ratel
Wauw, ik vind idd sommige eisenlijstjes wel heel veeleisend... Dan kan je misschien beter voor een kdv kiezen.
Onze toekomstige gastouder heeft 2 katten, maar die hebben we zelf ook. Luuk zal wel eens in de auto mee moeten om haar eigen dochter van school te halen, maar dat moet hij nu mijn moeder oppast ook regelmatig (in de auto mee boodschappen doen, of naar het bos om de hond uit te laten).
Wij vonden het belangrijk dat de klik er was met de gastouder, dat het meerwaarde heeft voor hem om daar te zijn (samen leren spelen met andere kindjes, en onze gastouder is juf van oorsprong, dus geeft ook een bepaalde schoolse 'voorsprong' mee). Haar eigen kindjes zijn (op het eerste gezicht) super lief en sociaal (gingen meteen allemaal speelgoed voor Luuk pakken) en dat was voor ons ook wel een positief ding Onze opvoedmethodes komen niet helemaal overeen; zij is wat strenger, meer juf zeg maar. Netjes aan tafel eten, goed je bestek vast houden, etc. Daar ben ik zelf niet zo van, maar ik denk dat kinderen dat prima kunnen scheiden.
Onze toekomstige gastouder heeft 2 katten, maar die hebben we zelf ook. Luuk zal wel eens in de auto mee moeten om haar eigen dochter van school te halen, maar dat moet hij nu mijn moeder oppast ook regelmatig (in de auto mee boodschappen doen, of naar het bos om de hond uit te laten).
Wij vonden het belangrijk dat de klik er was met de gastouder, dat het meerwaarde heeft voor hem om daar te zijn (samen leren spelen met andere kindjes, en onze gastouder is juf van oorsprong, dus geeft ook een bepaalde schoolse 'voorsprong' mee). Haar eigen kindjes zijn (op het eerste gezicht) super lief en sociaal (gingen meteen allemaal speelgoed voor Luuk pakken) en dat was voor ons ook wel een positief ding Onze opvoedmethodes komen niet helemaal overeen; zij is wat strenger, meer juf zeg maar. Netjes aan tafel eten, goed je bestek vast houden, etc. Daar ben ik zelf niet zo van, maar ik denk dat kinderen dat prima kunnen scheiden.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Wauw, ik vind idd sommige eisenlijstjes wel heel veeleisend... Dan kan je misschien beter voor een kdv kiezen.
Maar wat vind je veeleisend dan (ja sorry voel me aangesproken want volgens mij ben ik de enige die een hele lijst neergezet heeft).
Tania- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe belangrijk is spaargeld?
» Belangrijk nieuws!
» Hoe belangrijk is uiterlijk?
» Wat is belangrijk bij een (open) sollicitatie brief?
» Hoe belangrijk is een vast contract?
» Belangrijk nieuws!
» Hoe belangrijk is uiterlijk?
» Wat is belangrijk bij een (open) sollicitatie brief?
» Hoe belangrijk is een vast contract?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: