Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Raar of gewoon aardig?

+6
CarpeDiem
Angela_1986
rapa nui
Rumble
Antibes
Pompoen
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 1:57

тыквашка schreef:
Bruce schreef:Betalen jullie dan zoveel contributie of verdient ze zo weinig?

On topic: ik vind het een superleuk idee en zou het gewoon doen!

Ik snap je vraag niet helemaal geloof ik.
Maar wij betalen wel redelijk wat contributie, meer dan bij een gemiddelde vereniging. Maar het is niet absurd hoog. En over haar verdiensten kan ik niks zeggen, ik weet dat ze goed kan leven van wat ze doet (als ik dat kan beoordelen op basis van huis, auto en dat soort dingen) maar ik weet ook dat ze écht heel hard werkt. Ze heeft 4 koren, ze treed op, ze zingt zelf de oefencd's in en maakt zelf de arrangementen daarvoor, ze geeft zangles, pianoles, gitaarles, saxofoonles. En ze krijgt ook elke dag enorme ladingen mail en vragen van haar 200 koorleden. Kortom, ze werkt zich een slag in de rondte en kan daar goed van leven. Maar ik snap nog steeds niet waarom je dit vraagt!
Nou ik bedoel eigenlijk dat het koor waar ik pianiste bij ben 50 euro contributie per jaar vraagt van zijn leden. Als ik dan even uitga van 30 koorleden, is dat 1500 euro per jaar en dus ongeveer 130 euro per maand. Dat is ontzettend weinig voor vier repetitieavonden en de voorbereidingstijd die ze waarschijnlijk nodig heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 1:58

Antibes schreef:Ik denk dat zij dacht dat voor haar jullie koor begeleiden haar (enige) werk was en ze van jullie contributie moest leven. Dat ze dat niet snapte qua of weinig inkomsten, of hoge contributie.
Nee dat denk ik niet, ik snap wel dat ze ook andere dingen doet. Zie mijn uitleg hierboven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:02

Nee onze contributie is veel hoger hoor! Het koor is voor haar echt een baan zeg maar, ze doet het er niet alleen maar voor de lol bij, hoewel ze het wel echt geweldig vind om te doen, dat straalt van alles af. Maar ze heeft dus sowieso al 200 koorleden, mijn koor bestaat al uit 65 man!! Maar heel lang waren het er maar 30/35. Dus haar inkomen fluctueert ook met de hoeveelheid koorleden die ze heeft. Maar goed dat is risico van het vak. En ze doet dus daarnaast nog allemaal andere dingen inderdaad, maar ook met het koor verdiend ze volgens mij wel gewoon een fatsoenlijk salaris.

Edit: En daarvoor doet ze ook heel veel, maar nu doet ze dus nog meer vanwege dat optreden. Ze komt een half uur eerder oefenen, ze heeft een heel draaiboek geschreven en plannen gemaakt en ik weet niet wat ze allemaal nog meer heeft gedaan.


Laatst aangepast door тыквашка op wo 29 feb 2012 - 2:05; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:03

Ben je verliefd op haar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:06

Charlie schreef:Ben je verliefd op haar?

laughcry
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:06

тыквашка schreef:
Charlie schreef:Ben je verliefd op haar?

laughcry
Haha sorry hoor maar wat een rare vraag..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:10

Zelda schreef:
тыквашка schreef:
Charlie schreef:Ben je verliefd op haar?

laughcry
Haha sorry hoor maar wat een rare vraag..

Ik zit vol met rare vragen.

Als je niet verliefd op haar bent vind ik je man gewoon raar. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:11

Vind het juist aardig; dus zou het gewoon doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:12

тыквашка schreef:Nee onze contributie is veel hoger hoor! Het koor is voor haar echt een baan zeg maar, ze doet het er niet alleen maar voor de lol bij, hoewel ze het wel echt geweldig vind om te doen, dat straalt van alles af. Maar ze heeft dus sowieso al 200 koorleden, mijn koor bestaat al uit 65 man!! Maar heel lang waren het er maar 30/35. Dus haar inkomen fluctueert ook met de hoeveelheid koorleden die ze heeft. Maar goed dat is risico van het vak. En ze doet dus daarnaast nog allemaal andere dingen inderdaad, maar ook met het koor verdiend ze volgens mij wel gewoon een fatsoenlijk salaris.

Edit: En daarvoor doet ze ook heel veel, maar nu doet ze dus nog meer vanwege dat optreden. Ze komt een half uur eerder oefenen, ze heeft een heel draaiboek geschreven en plannen gemaakt en ik weet niet wat ze allemaal nog meer heeft gedaan.
Ah oke, dat klinkt al een stuk beter Wink

Ik vind dat koor uit jouw verhalen trouwens altijd klinken als een superleuk koor. Als ik in de buurt had gewoond, was ik waarschijnlijk een keer langsgekomen om eens te luisteren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:13

Charlie schreef:
Zelda schreef:
тыквашка schreef:
Charlie schreef:Ben je verliefd op haar?

laughcry
Haha sorry hoor maar wat een rare vraag..

Ik zit vol met rare vragen.

Als je niet verliefd op haar bent vind ik je man gewoon raar. nerd

Haha, nou ja nee ik ben dus niet verliefd op haar en ik denk ook niet dat mijn man dat denkt eerlijk gezegd.
Gewoon raar dus maar doen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:14

Gewoon doen, mensen moeten wat vaker aardige dingen voor elkaar doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:17

Bruce schreef:Ah oke, dat klinkt al een stuk beter Wink

Ik vind dat koor uit jouw verhalen trouwens altijd klinken als een superleuk koor. Als ik in de buurt had gewoond, was ik waarschijnlijk een keer langsgekomen om eens te luisteren!

Ja beter he, vind het altijd zuur als dirigenten zo slecht verdienen aan iets waar ze zich wel professioneel voor inzetten.

Haha ja ik ben ook superenthousiast en verslaafd. We hebben ook echt een geniaal nieuw nummer ingestudeerd deze week, We all stand together van McCartney...Ik zing een partij waarin ik alleen maar moet kwaken en ook nog 6x miauwen en als kers op de taart mogen we ook nog op een kazoo spelen Laughing.
Overigens zingen we meestal niet zulke absurde liedjes. We lagen tijdens de repetitie rollend op de grond van het lachen zo ongeveer en de dirigente had de tranen over haar wangen lopen toen wij onze kwaakpartij vol overtuiging ten gehore brachten.
Jammer dat je niet dichterbij woont inderdaad, was leuk geweest als je een keer kwam kijken!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Marin wo 29 feb 2012 - 2:19

Ik vind het een lief gebaar! Ik zou alleen zelf niet echt weten wat ik met een gehaakt roosje zou moeten..Nou ja, in m'n huis neer zetten denk ik, maar ik heb niet zo veel met gehaakt spul. Maar ik vind het onwijs lief idee van je, dus gewoon doen.
Ik had toen ik weg ging uit Bulgarije ook een klein pakketje als bedankje gemaakt voor m'n stagebegeleidster. Ik heb het uiteindelijk niet gegeven, omdat iemand zei dat dat raar was. Ik was overigens wel verliefd op haar laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:22

тыквашка schreef:
Bruce schreef:Ah oke, dat klinkt al een stuk beter Wink

Ik vind dat koor uit jouw verhalen trouwens altijd klinken als een superleuk koor. Als ik in de buurt had gewoond, was ik waarschijnlijk een keer langsgekomen om eens te luisteren!

Ja beter he, vind het altijd zuur als dirigenten zo slecht verdienen aan iets waar ze zich wel professioneel voor inzetten.

Haha ja ik ben ook superenthousiast en verslaafd. We hebben ook echt een geniaal nieuw nummer ingestudeerd deze week, We all stand together van McCartney...Ik zing een partij waarin ik alleen maar moet kwaken en ook nog 6x miauwen en als kers op de taart mogen we ook nog op een kazoo spelen Laughing.
Overigens zingen we meestal niet zulke absurde liedjes. We lagen tijdens de repetitie rollend op de grond van het lachen zo ongeveer en de dirigente had de tranen over haar wangen lopen toen wij onze kwaakpartij vol overtuiging ten gehore brachten.
Jammer dat je niet dichterbij woont inderdaad, was leuk geweest als je een keer kwam kijken!!
Hahaha geweldig! Dat soort dingen zijn superleuk als het ook nog goed wordt uitgevoerd! Maar ze klinkt als een echte perfectionist die er wel voor zorgt dat alles perfect is. Ik zou eigenlijk heel graag een dergelijk koor willen begeleiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:23

Marin schreef:Ik vind het een lief gebaar! Ik zou alleen zelf niet echt weten wat ik met een gehaakt roosje zou moeten..Nou ja, in m'n huis neer zetten denk ik, maar ik heb niet zo veel met gehaakt spul. Maar ik vind het onwijs lief idee van je, dus gewoon doen.
Ik had toen ik weg ging uit Bulgarije ook een klein pakketje als bedankje gemaakt voor m'n stagebegeleidster. Ik heb het uiteindelijk niet gegeven, omdat iemand zei dat dat raar was. Ik was overigens wel verliefd op haar laughcry

Wat je er mee moet? Ja, laten verstoffen in een hoekje denk ik laughcry. Maar 't gaat om het gebaar zeg maar. Ik weet zéker dat ze 'm niet in een vaasje in haar huis zal zetten eigenlijk, past echt totaal niet in haar interieur. Maar ik wil gewoon iets origineels geven en iets van mezelf zeg maar, vind het dan verder niet zo erg dat er niet wat mee gedaan word, als de boodschap maar overkomt zeg maar.

Ik vind het inderdaad altijd lastig als ik iets uit enthousiasme bedenk wat gewoon lief is vraag ik me al snel af of het niet raar is om te doen. Ik heb een tijd terug iemand op een klusdag een appeltaart gebracht, daar heb ik ook zo enorm over getwijfeld van is het niet raar, is het niet overdreven en meer van dat soort dingen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 2:25

Heel erg leuk vinden, zich gewaardeerd voelen, erg blij met je zijn, een week in een glas op tafel en daarna in de vuilnisbak. Dat is toch ook niet heel erg? :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:26

Bruce schreef:Hahaha geweldig! Dat soort dingen zijn superleuk als het ook nog goed wordt uitgevoerd! Maar ze klinkt als een echte perfectionist die er wel voor zorgt dat alles perfect is. Ik zou eigenlijk heel graag een dergelijk koor willen begeleiden.

Ja ze vind het heel belangrijk dat het goed gedaan wordt maar ook dat we veel plezier hebben tijdens de repetitieavonden.
Wij hebben trouwens geen pianobegeleiding. De opwarmingsoefeningen doet ze met haar Ipad laughcry (de toon aangeven dus) en verder hebben we dus orkestbanden.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:27

Antibes schreef:Heel erg leuk vinden, zich gewaardeerd voelen, erg blij met je zijn, een week in een glas op tafel en daarna in de vuilnisbak. Dat is toch ook niet heel erg? :P

Nee dat zou je met een échte bloem toch ook doen? Gheghe, ik lig er niet wakker van hoor als hij niet maanden staat te verstoffen op haar dressoir in de gang.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:27

lol! Waar een iPad al niet goed voor is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:29

Bruce schreef: lol! Waar een iPad al niet goed voor is...

Haha ja ze gebruikt 'm ook als metronoom tijdens de zanglessen (alleen weet ze nooit hoe ze 'm weer uit krijgt laughcry) en alle orkestbanden staan er op dus ze sluit 'm gewoon aan op de geluidsinstallatie en klaar is Piet!

Ik moet wel altijd een beetje lachen als ze tijdens de zangles haar Ipad op de muziekstandaard van de piano zet...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 2:29

тыквашка schreef:
Antibes schreef:Heel erg leuk vinden, zich gewaardeerd voelen, erg blij met je zijn, een week in een glas op tafel en daarna in de vuilnisbak. Dat is toch ook niet heel erg? :P

Nee dat zou je met een échte bloem toch ook doen? Gheghe, ik lig er niet wakker van hoor als hij niet maanden staat te verstoffen op haar dressoir in de gang.

Haha, dat is wat er bij mij zou gebeuren denk ik. En ik "snap ook niets van dat gehaak van jou", haha! Maar tegelijkertijd zou ik het héél leuk vinden om te krijgen, inderdaad vanwege dat stukje waardering en attentie.. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:31

Ik kan ook een ipadhoes voor haar haken. Maar ja dan voelt ze zich misschien bezwaard dat ze 'm moet gebruiken, dat moeten we niet hebben. laughcry
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 2:31

тыквашка schreef:Ik kan ook een ipadhoes voor haar haken. Maar ja dan voelt ze zich misschien bezwaard dat ze 'm moet gebruiken, dat moeten we niet hebben. laughcry

laughcry lol! lol!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Marin wo 29 feb 2012 - 2:33

тыквашка schreef:
Marin schreef:Ik vind het een lief gebaar! Ik zou alleen zelf niet echt weten wat ik met een gehaakt roosje zou moeten..Nou ja, in m'n huis neer zetten denk ik, maar ik heb niet zo veel met gehaakt spul. Maar ik vind het onwijs lief idee van je, dus gewoon doen.
Ik had toen ik weg ging uit Bulgarije ook een klein pakketje als bedankje gemaakt voor m'n stagebegeleidster. Ik heb het uiteindelijk niet gegeven, omdat iemand zei dat dat raar was. Ik was overigens wel verliefd op haar laughcry

Wat je er mee moet? Ja, laten verstoffen in een hoekje denk ik laughcry. Maar 't gaat om het gebaar zeg maar. Ik weet zéker dat ze 'm niet in een vaasje in haar huis zal zetten eigenlijk, past echt totaal niet in haar interieur. Maar ik wil gewoon iets origineels geven en iets van mezelf zeg maar, vind het dan verder niet zo erg dat er niet wat mee gedaan word, als de boodschap maar overkomt zeg maar.

Ik vind het inderdaad altijd lastig als ik iets uit enthousiasme bedenk wat gewoon lief is vraag ik me al snel af of het niet raar is om te doen. Ik heb een tijd terug iemand op een klusdag een appeltaart gebracht, daar heb ik ook zo enorm over getwijfeld van is het niet raar, is het niet overdreven en meer van dat soort dingen.


Ja dat is zo lastig! Want je bedoelt het echt goed en dan ben je zo enthousiast. Daarom zou ik het zeker doen. Dat is alleen maar lief en dat soort goede bedoelingen hebben we meer nodig in deze wereld. Het is toch eigenlijk van de zotte dat iemand het raar zou vinden.

Als ik zelf zoiets zou krijgen, ook al zou het niet in m'n interieur passen, zou ik het toch in een soort vaasje doen ofzo omdat ik het lief vind, en na een tijdje dan misschien weggooien (een gehaakte bloem vergaat natuurlijk niet) of wegleggen. Maar de boodschap is belangrijker inderdaad. Ik vind het lief.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:38

Marin schreef:
Ja dat is zo lastig! Want je bedoelt het echt goed en dan ben je zo enthousiast. Daarom zou ik het zeker doen. Dat is alleen maar lief en dat soort goede bedoelingen hebben we meer nodig in deze wereld. Het is toch eigenlijk van de zotte dat iemand het raar zou vinden.

Als ik zelf zoiets zou krijgen, ook al zou het niet in m'n interieur passen, zou ik het toch in een soort vaasje doen ofzo omdat ik het lief vind, en na een tijdje dan misschien weggooien (een gehaakte bloem vergaat natuurlijk niet) of wegleggen. Maar de boodschap is belangrijker inderdaad. Ik vind het lief.

Ja 't is natuurlijk puur onzekerheid, ik ben altijd nogal enthousiast en ik ben bang dat ik mensen dan afschrik ofzo. Maar tegelijkertijd vind ik het gewoon zo ontzettend leuk om zulke kleine dingetjes te doen.
Tegenwoordig geef ik ook vaker aan die aardigheidsimpulsen toe, omdat ik vind dat aardig zijn voor elkaar iets belangrijks is. Maar ik blijf er soms onzeker over, zeker als het dan afgeknald word door mijn lieftallige echtgenoot (die het meestal juist allemaal leuk en lief vind).

En het is dus eigenlijk gewoon een soort van kaartje, maar dan in gehaakte bloem vorm omdat ik dat leuker vind.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar of gewoon aardig? - Pagina 2 Empty Re: Raar of gewoon aardig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum