Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ben je aardig?

+2
Susan
girli
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Wanneer ben je aardig?

Bericht  girli vr 21 okt 2011 - 6:19

Ik had het met mijn vriend over wanneer je aardig bent. Ik dacht aan het helpen van de buurvrouw met boodschappen e.d. Hij vond het al aardig als ik zijn was ook vouw als ik was aan het vouwen ben. Ik vind dat niet zozeer aardig, ik vind dat vooral normaal. Als je samenwoont met je partner, ga je toch niet alleen je eigen was vouwen?

Wat vinden jullie: wanneer ben je aardig?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Susan vr 21 okt 2011 - 6:24

Aan de hand van jouw voorbeelden denk ik: als je iets extra's doet voor een ander. Maar er zijn natuurlijk ook nog andere manieren om aardig te zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 6:25

Ik vraag het me wel eens af. Ik merk in het dagelijks leven dat bepaalde normen en waarden die voor mij logisch zijn wel eens anders zijn bij andere mensen. Heb ik het bijvoorbeeld over de deur even vasthouden als er iemand achter je loopt (in de trein, winkels, etc.). Ik vind dat normaal, maar ik zie vaak genoeg dat mensen dat niet doen..dus dan vraag ik me af of het nou aardig is of normaal?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 6:26

Als je iets doet voor een ander. En dan bedoel ik dingen die je normaal niet voor een ander doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  girli vr 21 okt 2011 - 6:26

Jolee schreef:Ik vraag het me wel eens af. Ik merk in het dagelijks leven dat bepaalde normen en waarden die voor mij logisch zijn wel eens anders zijn bij andere mensen. Heb ik het bijvoorbeeld over de deur even vasthouden als er iemand achter je loopt (in de trein, winkels, etc.). Ik vind dat normaal, maar ik zie vaak genoeg dat mensen dat niet doen..dus dan vraag ik me af of het nou aardig is of normaal?
Dat is inderdaad waar ik nu mee zit! Ik hou ook altijd netjes de deur open en het gebeurt me regelmatig dat mensen denken dat ik portier ben en gewoon zo doorlopen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 6:34

girli schreef:
Jolee schreef:Ik vraag het me wel eens af. Ik merk in het dagelijks leven dat bepaalde normen en waarden die voor mij logisch zijn wel eens anders zijn bij andere mensen. Heb ik het bijvoorbeeld over de deur even vasthouden als er iemand achter je loopt (in de trein, winkels, etc.). Ik vind dat normaal, maar ik zie vaak genoeg dat mensen dat niet doen..dus dan vraag ik me af of het nou aardig is of normaal?
Dat is inderdaad waar ik nu mee zit! Ik hou ook altijd netjes de deur open en het gebeurt me regelmatig dat mensen denken dat ik portier ben en gewoon zo doorlopen.

Of voor je neus dicht laten klappen, haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 6:36

Ik vind het normaal om tegen iemand waar ik tegenaan bots sorry te zeggen. Mensen vinden dit aardig. Of soms zelfs nog lachwekkend. Wat ik wel aardig vind van mezelf is dat ik altijd met vrienden meedenk om het probleem te minimaliseren. Dat is niet iets wat vanzelfsprekend is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Rush vr 21 okt 2011 - 6:38

_Liv schreef:Als je iets doet voor een ander. En dan bedoel ik dingen die je normaal niet voor een ander doet.
Dan ben je toch behulpzaam? Ik weet niet goed wat aardig is.

Sorry zeggen als ik tegen iemand op bots vind ik dan zelf normaal, maar anderen vinden dat weer netjes, is het dan ook aardig?

Ingewikkeld hoor.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Zora vr 21 okt 2011 - 7:18

Ik denk dat ik iemand 'aardig' vind als diegene iets doet of zegt wat ik sympathiek vind. Het is meer een gevoel. Ook als vreemden de deur voor je open houden, dan kan dat op een aardige manier, of op een normale manier. Haha, nouja, het is dus denk ik meer een gevoel.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 9:23

Ik ben altijd aardig Wanneer ben je aardig? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 9:34

Zora schreef:Ik denk dat ik iemand 'aardig' vind als diegene iets doet of zegt wat ik sympathiek vind. Het is meer een gevoel. Ook als vreemden de deur voor je open houden, dan kan dat op een aardige manier, of op een normale manier. Haha, nouja, het is dus denk ik meer een gevoel.

Ik sluit me hierbij aan. Voor mij is het ook een gevoel.

Alex, je bent ook altijd zo lekker bescheiden, dat siert je echt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  girli vr 21 okt 2011 - 9:37

Zora schreef:Ik denk dat ik iemand 'aardig' vind als diegene iets doet of zegt wat ik sympathiek vind. Het is meer een gevoel. Ook als vreemden de deur voor je open houden, dan kan dat op een aardige manier, of op een normale manier. Haha, nouja, het is dus denk ik meer een gevoel.
Hoe zie je dat voor je? Very Happy
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 9:59

Wanneer je iets voor een ander doet/tegen een ander zegt waar diegene blij of gelukkig van wordt. En dan natuurlijk als je dat oprecht meent.

Verder uit jezelf dingen doen waar je een ander mee kunt ondersteunen, opvrolijken, helpen....

Vrij simpele vraag, althans voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Zora vr 21 okt 2011 - 10:03

girli schreef:
Zora schreef:Ik denk dat ik iemand 'aardig' vind als diegene iets doet of zegt wat ik sympathiek vind. Het is meer een gevoel. Ook als vreemden de deur voor je open houden, dan kan dat op een aardige manier, of op een normale manier. Haha, nouja, het is dus denk ik meer een gevoel.
Hoe zie je dat voor je? Very Happy

Haha ja toen ik het typte dacht ik al: ehm hoe zit dat dan? Nouja, het is dus een gevoel wat ik erbij krijg. De deur openhouden met een glimlach erbij, of net wat langer zodat diegene zeker weet dat jij veilig de deur kan aanpakken of kan doorkomen zonder deze in je gezicht geknald te krijgen, nog even een opmerking... dat is aardig. De deur openhouden voor een ander, al bijna doorlopen zodat je er zelf met haast doorheen moet, niet omkijken of degene achter je veilig de deur door is, geen glimlach, geen "alsjeblieft" etc, dat vind ik normaal, maar niet aardig Very Happy Zoiets?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  girli vr 21 okt 2011 - 10:38

Tea-Leaf schreef:Wanneer je iets voor een ander doet/tegen een ander zegt waar diegene blij of gelukkig van wordt. En dan natuurlijk als je dat oprecht meent.

Verder uit jezelf dingen doen waar je een ander mee kunt ondersteunen, opvrolijken, helpen....

Vrij simpele vraag, althans voor mij.
Jij vindt het dus aardig om voor je partner de was te vouwen?

Ik weet niet hoe het overkomt, het is bedoeld als overdenking.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  girli vr 21 okt 2011 - 10:40

Zora schreef:
girli schreef:
Zora schreef:Ik denk dat ik iemand 'aardig' vind als diegene iets doet of zegt wat ik sympathiek vind. Het is meer een gevoel. Ook als vreemden de deur voor je open houden, dan kan dat op een aardige manier, of op een normale manier. Haha, nouja, het is dus denk ik meer een gevoel.
Hoe zie je dat voor je? Very Happy

Haha ja toen ik het typte dacht ik al: ehm hoe zit dat dan? Nouja, het is dus een gevoel wat ik erbij krijg. De deur openhouden met een glimlach erbij, of net wat langer zodat diegene zeker weet dat jij veilig de deur kan aanpakken of kan doorkomen zonder deze in je gezicht geknald te krijgen, nog even een opmerking... dat is aardig. De deur openhouden voor een ander, al bijna doorlopen zodat je er zelf met haast doorheen moet, niet omkijken of degene achter je veilig de deur door is, geen glimlach, geen "alsjeblieft" etc, dat vind ik normaal, maar niet aardig Very Happy Zoiets?
Ik snap je wel!

Je hebt ook van die mensen die de deur een 'zet' geven en die lopen gewoon door. Dat is normaal, niet aardig. Aardige mensen houden de deur open en glimlachen, houden de deur ook open als een ander nog een aantal stappen moet doen etc.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 10:50

June schreef:Alex, je bent ook altijd zo lekker bescheiden, dat siert je echt!

Dank je, dat vind ik nou ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 11:29

Als je tijd en energie in je medemens steekt, op wat voor manier dan ook... Denk ik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 12:16

girli schreef:
Zora schreef:
girli schreef:
Zora schreef:Ik denk dat ik iemand 'aardig' vind als diegene iets doet of zegt wat ik sympathiek vind. Het is meer een gevoel. Ook als vreemden de deur voor je open houden, dan kan dat op een aardige manier, of op een normale manier. Haha, nouja, het is dus denk ik meer een gevoel.
Hoe zie je dat voor je? Very Happy

Haha ja toen ik het typte dacht ik al: ehm hoe zit dat dan? Nouja, het is dus een gevoel wat ik erbij krijg. De deur openhouden met een glimlach erbij, of net wat langer zodat diegene zeker weet dat jij veilig de deur kan aanpakken of kan doorkomen zonder deze in je gezicht geknald te krijgen, nog even een opmerking... dat is aardig. De deur openhouden voor een ander, al bijna doorlopen zodat je er zelf met haast doorheen moet, niet omkijken of degene achter je veilig de deur door is, geen glimlach, geen "alsjeblieft" etc, dat vind ik normaal, maar niet aardig Very Happy Zoiets?
Ik snap je wel!

Je hebt ook van die mensen die de deur een 'zet' geven en die lopen gewoon door. Dat is normaal, niet aardig. Aardige mensen houden de deur open en glimlachen, houden de deur ook open als een ander nog een aantal stappen moet doen etc.

Een deur open houden vind ik dus gewoon beleefd. In mijn belevenis heeft dit niks met aardig zijn te maken, en dat ik het fatsoen heb om niet deur in het gezicht van degene achter me te klappen zegt niet dat ik per definitie begaand ben met diegene. Ik kan prima een deur tegen mijn zin in open houden, maar wel doen omdat ik vind dat het hoort.

Aardig zijn ondervind ik aan het hebben van interesse in je medemens, vermogen om te luisteren en een positieve instelling. Maar ik kan wel snappen dat voor sommige mensen dingen als deuren open houden niet vanzelf is en dus als 'aardig' wordt gezien. Het strijken wat genoemd wordt zou bij mij ook eerder onder 'beleefd' of 'behulpzaam' vallen dan aardig.

Ik ben nooit van plan te strijken, dus ook niet voor mijn future hubby. Maar dat maakt me niet onaardig laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 19:02

Ik vind iemand aardig als die persoon, luisterd naar de ander zijn verhaal, begrip kan tonen, interesse toont in de ander, vriendelijk is, en indien nodig de ander helpt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 20:49

girli schreef:
Tea-Leaf schreef:Wanneer je iets voor een ander doet/tegen een ander zegt waar diegene blij of gelukkig van wordt. En dan natuurlijk als je dat oprecht meent.

Verder uit jezelf dingen doen waar je een ander mee kunt ondersteunen, opvrolijken, helpen....

Vrij simpele vraag, althans voor mij.
Jij vindt het dus aardig om voor je partner de was te vouwen?

Ik weet niet hoe het overkomt, het is bedoeld als overdenking.

Nee, dat vind ik normaal, niet persé aardig in jouw context.
Maar iets te doen uit jezelf om een ander blij te maken ( al wordt hij van bovengenoemd voobeeld van jou vast ook heel blij :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 20:49

Zusje schreef:Als je tijd en energie in je medemens steekt, op wat voor manier dan ook... Denk ik?

Ja. Dat is zeker aardig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Shy vr 21 okt 2011 - 21:26

Rush schreef:
_Liv schreef:Als je iets doet voor een ander. En dan bedoel ik dingen die je normaal niet voor een ander doet.
Dan ben je toch behulpzaam? Ik weet niet goed wat aardig is.

Sorry zeggen als ik tegen iemand op bots vind ik dan zelf normaal, maar anderen vinden dat weer netjes, is het dan ook aardig?

Ingewikkeld hoor.
Dat vinden jij en ik dan normaal, volgens mij is het hier normaal om niks te zeggen en lekker stug door te lopen laughcry Stelletje .................... :shock:
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 22:03

_Liv schreef:Als je iets doet voor een ander. En dan bedoel ik dingen die je normaal niet voor een ander doet.

Dat is raar... Als je altijd aardig bent, ben je dus eigenlijk niet meer aardig Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 22:08

Ik wil niet eens altijd aardig gevonden worden, ik weet ook dat niet iedereen mij aardig vind. Ik kan heel hard zijn. Maar aardig, ik ben aardig als iemand anders dat ook voor me is. En ik steek energie in de mensen die het waard zijn, daar ben ik aardig voor. Als er mensen zijn in mijn omgeving die energie vreten dan ben ik ook snel klaar met aardig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je aardig? Empty Re: Wanneer ben je aardig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum