Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

+12
_Cyn_
Arwyn
Lavendel
Pompoen
TGR
Siem
Aagje!
Jasmine
Minx
Rush
luenca
Antibes
16 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Jade di 28 feb 2012 - 23:58

**


Laatst aangepast door Jade op wo 29 feb 2012 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:17

Antibes schreef:Je komt altijd over als erg sociaal, lief, juist begripvol en iemand die mensen wil helpen en zeker voor vriendinnen bereid is daar veel moeite/initiatief voor te nemen/tonen. =)

Echt? Heb juist altijd het idee dat ik hier zo helemaal niet overkom smile Dank je!I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 0:23

***


Laatst aangepast door тыквашка op wo 29 feb 2012 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Jade wo 29 feb 2012 - 0:30

**


Laatst aangepast door Jade op wo 29 feb 2012 - 0:55; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Zininzon wo 29 feb 2012 - 0:35

Ik ben maatschappelijk werker en van mijn cliënten hoor ik ook vaak dat ze op veel onbegrip uit hun omgeving stuiten. Stress (en dan heb ik het nog maar over lichte variant) doet zo enorm veel met je lichaam, maar ook met je psyche. Helaas weten veel mensen daar veel te weinig van. Psychische problemen zijn ook zo onzichtbaar en zo onvatbaar. Ik bedoel: als je een gebroken been hebt, weet iedereen wat er aan de hand is, wat de behandelmethode zal zijn en hoe lang het ongeveer gaat duren tot je herstel.
Ik moet dan ook vaak denken aan een billboard dat ik enkele jaren geleden tegen kwam: 'met die naderende burn-out kwam dat gebroken been als geroepen'. Geen idee meer waar de van was, maar wel heel treffend!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  SuperGrover wo 29 feb 2012 - 0:49

Arwyn schreef:Ik vind mensen met psychische klachten zeker geen aanstellers, wel vind ik dat sommige mensen te snel zijn met zichzelf diagnosticeren en gelijk maar roepen dat ze overspannen zijn oid. Daar kan ik dus echt niet tegen. Mijn moeder bijvoorbeeld is depressief geweest, ik weet dus van dichtbij hoe dat is. Op internet lees ik wel eens dat mensen over zichzelf zeggen dat ze depressief zijn oid, maar vervolgens wel op vakantie gaan. Mijn moeder kon dat echt niet hoor, alles meer dan haar bed uit komen en eten en drinken was al teveel.
Maar dat jouw moeder niet op vakantie kon en een depressie had, betekent niet dat iedereen die op vakantie gaat per definitie geen depressie heeft. Naast het feit dat zoiets zich bij verschillende mensen ook verschillend uit, heb je ook verschillende vormen van depressie. Bij een chronische depressie zijn de klachten minder heftig dan bij een klassieke depressie, maar duurt het veel langer (meer dan 2 jaar).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 0:50

@Jade, zal ik mijn berichten die direct op jou zijn gericht ook weghalen? Kun jij dan ook mijn quotes weghalen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Jade wo 29 feb 2012 - 0:54

тыквашка schreef:@Jade, zal ik mijn berichten die direct op jou zijn gericht ook weghalen? Kun jij dan ook mijn quotes weghalen?

ja, dat is goed! dankjewel!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  _Cyn_ wo 29 feb 2012 - 0:55

Graag gedaan! Heel veel succes, ik hoop dat ze een oplossing vinden!
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 0:57

Jade schreef:
тыквашка schreef:@Jade, zal ik mijn berichten die direct op jou zijn gericht ook weghalen? Kun jij dan ook mijn quotes weghalen?

ja, dat is goed! dankjewel!

Done!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:17

Helaas hangen mensen nogal snel een label aan je. Wat niet zichtbaar is geloven (sommige) mensen niet altijd. Dat is jammer, maar zegt alles over de mensen die zo denken. Ik heb het helaas ook vaak meegemaakt, alleen dan niet in de psychische zin maar meer ivm mijn reuma. Dat is ook niet zichtbaar, maar doet wel verrekkes veel pijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Phileine wo 29 feb 2012 - 3:28

Nee, absoluut niet. Psychische klachten zijn minder goed zichtbaar dan lichamelijke klachten, maar dat sluit niet uit dat ze serieus genomen moet worden. Het lastige aan psychische klachten is dat ze altijd weer terug kunnen komen en dat het lastig is om ermee om te gaan, omdat er geen specifiek 'medicijn' is. Je hebt hulpmiddelen en medicatie die de klachten doen verminderen, maar een psychische stoornis kan in de meeste gevallen niet worden genezen. Het lastige aan psychische klachten vind ik dat je er niet makkelijk over kan praten. Een gebroken arm of been is aannemelijk als reden om bijvoorbeeld niet op je werk te verschijnen, terwijl thuisblijven met een depressie minder goed begrepen kan worden. Daarnaast heb je zowel bij lichamelijke als psychische ziektes altijd individuele verschillen in de manier van uiten en ernst. Ik vind het eigenlijk niet kunnen om te zeggen dat iemand zich aanstelt, want het gaat om iemands binnenwereld en daarvan kan je nooit zo volledig op de hoogte zijn als de persoon zelf. Ik vind eigenlijk dat je respect en eerbied moet hebben voor elkaars 'binnenwereld', maar daarin moet je natuurlijk wel eerlijk blijven naar de ander én naar jezelf toe.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 6:49

Nee, mensen met echte psychische klachten zijn geen aanstellers.

Ik heb diverse mensen om me heen gehad die tegen een burn-out of een depressie aanliepen en die mensen waren zeer uiteenlopend qua aard. Als je ziet dat de meest nuchtere en vrolijke mensen 'tegen de vlakte' gaan, dan móet een psychische aandoening wel vreselijk zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 7:21

Ik heb dit ook een beetje geplaatst omdat ik zelf in z'n situatie zit. Vooral op mijn werk begrijpen ze het niet altijd. Ik ben wel aan het werk, maar ook weer niet. Bovendien door de ADHD medicatie mag ik geen lessen geven. Waar ik van baal omdat het niet verantwoord is. Merk dat ik echt mijn goede en slechte dagen heb maar probeer er ondanks alles het beste van te maken, maar toch blijven sommige mensen je een trap na geven en ook nog waar de rest van je collega's bij zitten. Op dat moment word ik wel erg verdietig en merk ik dat ik me opnieuw wil bewijzen en een schuldgevoel ga krijgen. Snap goed dan mensen die nooit in z'n situatie hebben gezeten zich moeilijk kunnen verplaatsen. Maar een klein beetje begrip moet toch kunnen een plaats van een schop na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen met psychische klachten zijn aanstellers? - Pagina 3 Empty Re: Mensen met psychische klachten zijn aanstellers?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum