Welke pijnstilling bij bevalling
+36
Bloem86
woezel
Alex
Parisienne
Happydobby
mickey
Purpleflower
maiadebij
VeryCherry
Roodkapje
Darius
Ayla
Chelle
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Tania
holaagirl
Tiara
Viva
PapillonRose
Makamba
Lejow
loesje
Mamsie
Thunder
Aggi
Poisongirl
Printje
SarahKey
Laced
yes1984
Floor
L!ND@
Ezzer
MissD
Papillio
40 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Welke pijnstilling bij bevalling
Parisienne schreef:@ Chelle: haha, gelukkig heeft zo'n infuuspomp een begrenzer (om de 2-5 minuten mag je een shot geloof ik), want ik bleef maar op die knop drukken!
Volgens mij is dit placebo. Als ik op die knop had gedrukt had ik niet het idee dat het hielp.
Maar ik snap wel dat veel vrouwen voor een ruggeprik gaan, het is niet erg en als hij goed zit heb je geen weeën meer totdat je erbij bent. Dan kan je echt op adem komen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Razz_ schreef:Wat ik trouwens wel lijk te lezen is dat veel meiden die wel pijnbestrijding hebben gehad zich lijken te verontschuldigen en die het niet hebben gehad zich een beetje trots voelen. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Pijn is er in verschillende maten en bij de een kan een bevallig eenmaal pijnlijk zijn. En wat is een prikje nou? Als je je daarbij prettiger gaat voelen bij de bevalling dan is dat toch helemaal niet erg? Toch? Ik kan het ook mis hebben maar bij sommige krijg ik dat gevoel
Ik wilde thuis bevallen en had helemaal niet nagedacht over pijnstilling, ik schaam me er wel voor dat ik het op dat moment nodig had maar ik schaam me ook voor de keizersnee ook al heeft de gyn me verzekerd dat mijn zoontje er nooit uitgekund had.
Happydobby- Ratel
Ik wilde eigenlijk in het ziekenhuis bevallen en zag de ruggenprik dan als optie, remifentanilpomp doen ze niet aan in dat zkh en pethidineprik wilde ik sowieso niet vanwege het space-gevaar. Uiteindelijk ging het zo vlot allemaal dat ik thuis ben bevallen en dus zonder pijnstilling. Daar ben ik achteraf erg blij mee.
Gast- Gast
Als ik geen 8 cm onsluiting had gehad toen ik de zuster belde had ik ook om pijnstilling gevraagd. Dan had ik het echt niet getrokken maar ik was er toen al 'bijna' en dat gaf me weer kracht. Maar het kon ook niet meer.
Happydobby schreef:Razz_ schreef:Wat ik trouwens wel lijk te lezen is dat veel meiden die wel pijnbestrijding hebben gehad zich lijken te verontschuldigen en die het niet hebben gehad zich een beetje trots voelen. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Pijn is er in verschillende maten en bij de een kan een bevallig eenmaal pijnlijk zijn. En wat is een prikje nou? Als je je daarbij prettiger gaat voelen bij de bevalling dan is dat toch helemaal niet erg? Toch? Ik kan het ook mis hebben maar bij sommige krijg ik dat gevoel
Ik wilde thuis bevallen en had helemaal niet nagedacht over pijnstilling, ik schaam me er wel voor dat ik het op dat moment nodig had maar ik schaam me ook voor de keizersnee ook al heeft de gyn me verzekerd dat mijn zoontje er nooit uitgekund had.
Waarom schaam je je daarvoor? Als je geen keizersnede had gehad dan was je zoontje er waarschijnlijk niet meer en jij waarschijnlijk ook niet. Wat moet dat moet en je moet blij zijn dat er die mogelijkheid is toch? Ik heb ook een keizersnede gehad en oke ik heb ook even gedacht dat ik "gefaald" had als vrouw maargoed het was toen gewoon niet anders. Maar ik heb me er absoluut niet voor geschaamd hoor
Gast- Gast
Ik heb bij M een pethidine prik gehad! zalig gewoon ja was een beetje van de wereld maar gewoon géén zeer! Bij T heb ik niks gehad en dat was een hel.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Happydobby schreef:Parisienne schreef:@ Chelle: haha, gelukkig heeft zo'n infuuspomp een begrenzer (om de 2-5 minuten mag je een shot geloof ik), want ik bleef maar op die knop drukken!
Volgens mij is dit placebo. Als ik op die knop had gedrukt had ik niet het idee dat het hielp.
Maar ik snap wel dat veel vrouwen voor een ruggeprik gaan, het is niet erg en als hij goed zit heb je geen weeën meer totdat je erbij bent. Dan kan je echt op adem komen.
Placebo of niet, het heeft mij goed gegaan. Het was erg vermoeiend toen ik mijn weeën niet kon opvangen omdat ze niet weg trokken. En hierdoor kwamen en gingen ze heel geleidelijk.
Maar inderdaad, pijn deed het toch wel ondanks het infuus. Haha!
Het zorgde in ieder geval ervoor dat ik lekke rustig kon tukken tussen de weeën door.
Oh, ik moet wel zeggen dat ik wel constant maar 1 oog open had anders duizelde alles. Haha, moet er vaat heel knullig uitgezien hebben.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Chelle schreef:Parisienne schreef:Ik heb ook zo'n infuus gehad. Zat in zo'n weeënstorm dat er maar 30 seconden tussen de weeën zat. Door het infuus kon ik me in die 30 seconden iets beter ontspannen en voorbereiden op de volgende. Ik zat echt in een roes (weet daardoor ook weinig van de bevalling). Voor m'n gevoel zaten er soms een paar minuten tussen de weeën, terwijl dit helemaal niet zo was. Ik bleek ook zelfs in 'slaap' gevallen te zijn in die 30 seconden, tot de volgende wee kwam. Voor m'n gevoel had ik een paar minuten geslapen, terwijl dit toch echt niet zo was Zoals Prinses Sassa zegt: het haalde de scherpe randje weg, maar pijn had ik zeker nog wel.
Een volgende keer zou ik er weer voor kiezen als ik het echt niet meer uithoud.
Vond het heerlijk daar je even kon slapen. Het leek inderdaad langer te duren dan en minuut of 30 seconden. Ik durfde geen ruggenprik, dat leek me echt doodeng! Dit was dus een mooie optie. Had ik toch en beetje de touwtjes in handen door zelf de toediening te bepalen.
Ik merk trouwens wel dat dit best onbekend is aangezien veel voor een ruggenprik zijn gegaan.
Dat komt niet zozeer omdat het onbekend is maar meer omdat lang niet alle ziekenhuizen dat middel gebruiken. Een tijdje terug is er een vrouw overleden door dit middel in een ziekenhuis hier in de buurt (waarschijnlijk omdat ze al hartklachten had waar ze niks van wist maar dat is niet zeker). Omdat nog niet alles over dit middel bekend is willen dus nog niet alle ziekenhuizen met dit middel werken. Dat is in ieder geval zoals ik het begrepen heb van de artsen in een ander ziekenhuis.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik 'stoor' me altijd een beetje aan dit soort gedachtes. Waarom zou je je in hemelsnaam schamen omdat je pijnstilling nodig hebt gehad? De een bevalt in een poep en een scheet en loopt na de bevalling al weer vrolijk rond en de ander doet er dagen over en vergaat van de pijn. Ik vind het nergens voor nodig om je daarvoor te schamen. Het is er niet voor niets en je krijgt het ook niet zomaar.Happydobby schreef:
En het feit dat je een keizersnede hebt gehad wil niet zeggen dat dat gemakkelijker is dan een gewone bevalling dus ook daarvoor zou ik niet weten waarom je je daarvoor zou moeten schamen. Je faalt nergens in hoor, je lichaam werkt gewoon anders en het kon in jouw geval kennelijk niet anders. Ik was juist blij dat ik een (zelfgekozen) ks kreeg, ik schaam me nergens voor en ik heb er 9 maanden lang hard zat voor gewerkt en heb het zeker niet voor niets gekregen. Daar veranderd een ks niets aan ten opzichte van een vaginale bevalling. Maar goed, zo denk ik erover.
Gast- Gast
Ik heb een ruggeprik gehad omdat ik al 2 uur stond te puffen op 5 cm, de weeen kwamen te kort op elkaar om effectief te zijn. Als ik op dat moment al op 8 of 9 cm had gezeten (daar waren ze ook vanuit gegaan) had ik geen ruggeprik gewild.
Maar omdat ik bleef hangen en ze met een tweeling de nacht niet in gaan moest het door om een ks te voorkomen, dus maar voor ruggeprik gekozen.
Merk wel dat een aantal mensen in mijn omgeving het idee hebben dat mijn bevalling een eitje was omdat ik een ruggeprik had. Maar die 2 heb ik er toch echt zelf uit moeten persen, incl flinke knip, en met persen gaat de ruggeprik uit.
Maar omdat ik bleef hangen en ze met een tweeling de nacht niet in gaan moest het door om een ks te voorkomen, dus maar voor ruggeprik gekozen.
Merk wel dat een aantal mensen in mijn omgeving het idee hebben dat mijn bevalling een eitje was omdat ik een ruggeprik had. Maar die 2 heb ik er toch echt zelf uit moeten persen, incl flinke knip, en met persen gaat de ruggeprik uit.
Gast- Gast
Stofzuiger, dat is precies waarom ik geen ruggeprik wil. Een bevalling is gewoon niet pijnloos!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ik had liever een ruggeprik als risico op ks, dus de keus was op dat moment simpel. Toen ik eenmaal kon ontspannen deden de weeen eindelijk hun werk.Darius schreef:Stofzuiger, dat is precies waarom ik geen ruggeprik wil. Een bevalling is gewoon niet pijnloos!
De volgende keer beval ik gewoon thuis, in mijn eigen bed, van 1 kindje
Gast- Gast
Ik heb een PCA pomp met remifentanil gekregen samen met weeënopwekkers gekregne omdat het te lang duurde. En later is het een keizersnede geworden, dus een ruggenprik.
Gast- Gast
Happydobby schreef:Razz_ schreef:Wat ik trouwens wel lijk te lezen is dat veel meiden die wel pijnbestrijding hebben gehad zich lijken te verontschuldigen en die het niet hebben gehad zich een beetje trots voelen. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Pijn is er in verschillende maten en bij de een kan een bevallig eenmaal pijnlijk zijn. En wat is een prikje nou? Als je je daarbij prettiger gaat voelen bij de bevalling dan is dat toch helemaal niet erg? Toch? Ik kan het ook mis hebben maar bij sommige krijg ik dat gevoel
Dat is toch helemaal niets om je voor te schamen? En sowieso, de pijnbestrijding is er eenmaal in Nederland en als je wilt, is het toch prima om daar gebruik van te maken?
Zelf heb ik geen pijnbestrijding gehad. Ik heb wel 2,5 dag weeën gehad, maar ze konden in verband met infectiegevaar niet kijken of er al ontsluiting was en de bevalling dus uberhaupt begonnen was. Ik wilde zelf van tevoren helemaal geen pijnbestrijding, maar er zijn altijd gevallen waarin je volgens mij niets anders meer wil.
Oja ik ben wel onder narcose geweest trouwens, met de bevalling van het tweede kindje.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
O Lana, nou ben ik wel benieuwd naar je bevallingsverhaal, lag je tweede kindje in een stuit dat het met een keizersnee moest.
Happydobby- Ratel
Happydobby schreef:O Lana, nou ben ik wel benieuwd naar je bevallingsverhaal, lag je tweede kindje in een stuit dat het met een keizersnee moest.
Mijn tweede kindje lag in principe helemaal goed. Alleen had ik na de geboorte van mijn dochtertje geen wee meer en tijdens het indalen van haar, is de navelstreng boven ( of onder, net hoe je het bekijkt ) het hoofdje van mijn zoontje komen te zitten en door de druk naar beneden en het knellen van de navelstreng, ging zijn hartslag heel snel omlaag. Ze hebben hem proberen naar beneden te duwen en 3x met een vacuumpomp geprobeerd, waarbij 2x de cup bleef hangen. Verder heeft de gyn van binnen nog geprobeerd om zijn armpje en navelstreng van zijn hoofdje te halen. Uiteindelijk is hij is dus met een spoedkeizersnee geboren.
Daarna ging het ook niet goed met hem, maar gelukkig is dit helemaal goed gekomen.
Verder heeft de bevalling heel lang geduurd, ik was én aan het bevallen én ik kreeg weeënremmers. Lekker tegenstrijdig dus.
Mijn hele verhaal moet ik nog even goed op papier zetten.
Laatst aangepast door _Lana_ op wo 29 feb 2012 - 10:08; in totaal 2 keer bewerkt
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Herkenbaar! Als mensen horen dat je een ruggenprik gehad hebt, is het al snel van: 'oh, maar dan heb je een lekker makkelijke bevalling gehad'. Ik zeg ook niet dat hij enorm zwaar was, maar het grootste gedeelte heb ik zonder prik gedaan en ook het persen gaat inderdaad zonder de prik.. Dus ik heb echt wel genoeg gevoeldStofzuiger schreef:Merk wel dat een aantal mensen in mijn omgeving het idee hebben dat mijn bevalling een eitje was omdat ik een ruggeprik had. Maar die 2 heb ik er toch echt zelf uit moeten persen, incl flinke knip, en met persen gaat de ruggeprik uit.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Printje schreef:Geen, ik vond bij alle soorten pijnbestrijding de risico's voor ons kindje te groot.
Ik had er ook geen fijn gevoel bij. Gelukkig was het hier ook niet nodig. Ging zo snel ineens.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Printje schreef:Geen, ik vond bij alle soorten pijnbestrijding de risico's voor ons kindje te groot.
Ik had er ook geen fijn gevoel bij. Gelukkig was het hier ook niet nodig. Ging zo snel ineens.
Wij kregen toendertijd een folder mee met allerlei manieren van pijnbestrijding, daarin stonden voordelen (en dat waren er dus slechts een paar) en een hele waslijst aan nadelen, ik dacht toen dan maar geen pijnbestrijding, ik heb dan liever zelf wat meer pijn dan dat het gevaarlijk is.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Bij beide thuis bevallen en zonder pijnbestrijding.
Bij de oudste was het de bedoeling om in het ziekenhuis te bevallen maar toen de vk voor de eerste keer kwam kijken had ik al 10cm en spits dus het ritje ziekenhuis ging niet door.
Bij de jongste gekozen om thuis te bevallen, en die was er in een kleine 2,5 uur.
Bij de oudste was het de bedoeling om in het ziekenhuis te bevallen maar toen de vk voor de eerste keer kwam kijken had ik al 10cm en spits dus het ritje ziekenhuis ging niet door.
Bij de jongste gekozen om thuis te bevallen, en die was er in een kleine 2,5 uur.
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Stofzuiger schreef:Mom-of-bijna 3 zie ik?! Gefeliciteerd!!
Thnx stofzuiger, nog heel onwerkelijk en verbaasd haha
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welke vorm van anticonceptie na bevalling?
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
» In bad na bevalling
» Sex na de bevalling
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
» In bad na bevalling
» Sex na de bevalling
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: