Welke pijnstilling bij bevalling
+36
Bloem86
woezel
Alex
Parisienne
Happydobby
mickey
Purpleflower
maiadebij
VeryCherry
Roodkapje
Darius
Ayla
Chelle
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Tania
holaagirl
Tiara
Viva
PapillonRose
Makamba
Lejow
loesje
Mamsie
Thunder
Aggi
Poisongirl
Printje
SarahKey
Laced
yes1984
Floor
L!ND@
Ezzer
MissD
Papillio
40 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Welke pijnstilling bij bevalling
Ruggeprik. Werd ingeleid met 36 weken, en schoot niet echt op. Had al 1dag en nacht met weeen erop zitten die niet heel heftig waren, maar wel pijnlijk waren.
Toen begon het, en tjeeeee....had gewoon geen energie meer. Het waren flinke rugweeen en vroeg toen om een paracetamolletje.
Kreeg een ruggprik. Ik vond alles allang best, ik kon niet meer...
Uiteindelijk goed geweest want kreeg een spoedkeizersnede en kon ik gewoon bijbljven.Ik vond het niet pijnlijk, viel me alles mee.
Toen begon het, en tjeeeee....had gewoon geen energie meer. Het waren flinke rugweeen en vroeg toen om een paracetamolletje.
Kreeg een ruggprik. Ik vond alles allang best, ik kon niet meer...
Uiteindelijk goed geweest want kreeg een spoedkeizersnede en kon ik gewoon bijbljven.Ik vond het niet pijnlijk, viel me alles mee.
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Ik heb ook pethidine gehad, ik had vooral rugweeen en ik mocht alleen op m'n rug liggen en dat werd op een gegeven moment best zwaar. Ze hadden al een paar keer gevraagd of ik pethidine wilde of een ruggenprik maar dat hoede van mij niet. Even later stond ze met die spuit naast m'n bed of ik het echt niet wilde en toen uiteindelijk toch maar gedaan. Ik werd er slaperig van maar echt minder pijn deed het niet in mijn beleving.
Bij de aankomende bevalling heb ik in het geboorteplan gezet dat ik niet wil dat ze vragen of ik pijnstilling wil en dat ik het zelf wel aangeef als ik het toch wil want ik vond het best vervelend dat ze zo "doorzeurde".
Bij de aankomende bevalling heb ik in het geboorteplan gezet dat ik niet wil dat ze vragen of ik pijnstilling wil en dat ik het zelf wel aangeef als ik het toch wil want ik vond het best vervelend dat ze zo "doorzeurde".
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb een ruggeprik gehad op 'advies' van de vk van het ziekenhuis. Ze vroeg of ik een ruggeprik wilde en toen ik zei dat het opzich nog wel vol te houden was (zat op 4cm) maar dat ik het later misschien wel zou willen. Zij antwoordde dat ik hem dan net zo goed meteen kon laten zetten omdat de anasthesist toch al naar de afdeling kwam voor een andere mama2be. Ik vond het prima op dat moment...had ik het maar nooit gedaan, de ruggeprik werd fout gezet en ik ben een uur volledig verlamd geweest, ze hebben me toen ook moeten beademen. Gelukkig heb ik er achteraf geen bijwerkingen van gekregen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ruggenprik omdat het allemaal niet echt op gang wilde komen en ik al 2 dagen weeen had die onregelmatig kwamen, maar wel pijnlijk waren, de ontsluiting niet echt op gang kwam en door vermoeidheid zo meer ontspannen zou zijn en krachten zou sparen voor het echte werk.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een infuus gekregen met pijnstilling. Ik kon dan elke paar minuten zelf op een knopje drukken voor een"shotje".
Als ik niet drukte was het effect al na 2 minuten weg dus ik drukte na een wee zodat bij de volgende wee de pijnstilling werkte. Het zorgde overigens niet ervoor dat d pijn weg ging maar de scherpe randjes gingen van de weeën weg. Het zorgde er ook voor dat ik me goed kon ontspannen. In het begin trokken de weeën niet weg en kon ik dus niet op adem komen. De pijnstilling zorgde ervoor dat ik kon ontspannen en dutte tussen de weeën in telkens even weg. Ik was wel helemaal high maar weet nog wel alles en was gewoon bij de tijd.
Bij een volgende keer zou ik het weer zo doen. (er komt alleen geen volgende keer )
Oh, meer de persweeën kreeg ik geen infuus meer. Dat moest gewoon zonder pijnstilling.
Als ik niet drukte was het effect al na 2 minuten weg dus ik drukte na een wee zodat bij de volgende wee de pijnstilling werkte. Het zorgde overigens niet ervoor dat d pijn weg ging maar de scherpe randjes gingen van de weeën weg. Het zorgde er ook voor dat ik me goed kon ontspannen. In het begin trokken de weeën niet weg en kon ik dus niet op adem komen. De pijnstilling zorgde ervoor dat ik kon ontspannen en dutte tussen de weeën in telkens even weg. Ik was wel helemaal high maar weet nog wel alles en was gewoon bij de tijd.
Bij een volgende keer zou ik het weer zo doen. (er komt alleen geen volgende keer )
Oh, meer de persweeën kreeg ik geen infuus meer. Dat moest gewoon zonder pijnstilling.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ik heb ook een ruggenprik gehad, liep al een halve nacht en hele dag en vervolgens weer een halve nacht met weeën, ik was doodop. En het deed pijn. Uiteindelijk niet meer geslapen, maar wel goed uitgerust. Volgende keer wil ik weer zonder pijnbestrijding proberen (wilde ik nu ook) maar wel alleen als ik in bad mag en kan liggen, dat scheelde zoveel voor de pijn. Moest nu op bed voor de ctg.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Printje schreef:Geen, ik vond bij alle soorten pijnbestrijding de risico's voor ons kindje te groot.
Eens, tenzij je een ks krijgt of al 24 uur weeen en de ontsluiting schiet voor geen meter op.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Geen pijnstilling bij alle bevallingen. Dat wil ik deze keer weet niet. ( tenzij medisch verantwoord / ks oid)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik heb geen pijnstilling gehad, had ik ook niet nodig.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Papillio schreef:De titel zegt het al, welke pijnstilling heb jij gehad bij je bevalling en waarom heb je hiervoor gekozen?
Ik moet erover nadenken, maar ik vind het echt heel lastig. Ten eerst óf ik pijnstilling wil en dan ook nog welke ik eventueel ga kiezen. Ik beval overigens in het ziekenhuis.
ik ben beide keren zonder pijnstilling bevallen. Het was pijnlijk, maar heel goed te doen. Mijn bevallingen gingen ook best vlot, dus ik denk dat er hoe dan ook weinig opties geweest waren. Ik ging van 6cm naar 10cm in 20 min en volgens mij geven ze vanaf 6cm pas pijnstilling (hoorde ik ergens??). Ik heb het trouwens aan het moment over gelaten of if thuis/ in het ziekenhuis wilde bevallen en zo ook met pijnstilling.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
een ruggeprik..
ik was doordat ik ziek was van de Pre-eclampsie te zwak om zonder pijnstilling te kunnen bevallen.
Ruggeprik toch wel erg op aanraden van de gyn
ik was doordat ik ziek was van de Pre-eclampsie te zwak om zonder pijnstilling te kunnen bevallen.
Ruggeprik toch wel erg op aanraden van de gyn
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Een infuus met een pompje, het haalde net de scherpe randjes eraf. Want de weeën storm was niet meer te doen.
Maar pijn deed het even goed wel! Had ik thuis bevallen dan was er natuurlijk geen optie en had het zonder gemoeten. Maar nu vond ik het heel fijn dat ik een keuze had.
Maar pijn deed het even goed wel! Had ik thuis bevallen dan was er natuurlijk geen optie en had het zonder gemoeten. Maar nu vond ik het heel fijn dat ik een keuze had.
Gast- Gast
Chelle schreef:Ik heb een infuus gekregen met pijnstilling. Ik kon dan elke paar minuten zelf op een knopje drukken voor een"shotje".
Oja hier precies het zelfde gehad!
Gast- Gast
Ik was dinsdagochtend rond 7.30 ingeleid, rond 5.00 in de nacht van dinsdag op woensdag trok ik het niet meer en heb ik gevraagd welke pijnstilling ik kon krijgen, waar de kleine zo min mogelijk van mee zou krijgen. Eerst werd ruggeprik gezegd, maar die wilde ik niet, was erg bang voor verlamming. Ik heb toen een prik in mijn been gekregen, ik denk pethidine? Ze zeiden mij dat het morfine was, maar zal wel het zelfde zijn
Uiteindelijk werd om 9.30 's ochtends besloten een keizersnede te doen, omdat mijn bekken te smal was en het hoofdje van onze uk te groot. En toen kreeg ik dus toch die ruggeprik Het is me echt reuze meegevallen gelukkig. Mocht het een volgende keer weer zo lopen, dan heb ik daar vrede mee. En die kans is natuurlijk best groot, gezien mijn smalle bekken.
Uiteindelijk werd om 9.30 's ochtends besloten een keizersnede te doen, omdat mijn bekken te smal was en het hoofdje van onze uk te groot. En toen kreeg ik dus toch die ruggeprik Het is me echt reuze meegevallen gelukkig. Mocht het een volgende keer weer zo lopen, dan heb ik daar vrede mee. En die kans is natuurlijk best groot, gezien mijn smalle bekken.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Ik kreeg met 4 cm een weeënstorm en 3 uur later zat ik nog steeds op 4 cm. Ik wilde geen ruggenprik dus het werd een infuus met remifentanyl. Het enige effect is dat je de tijd vergeet en dat je soest. Ik kan me dus weinig herinneren van de bevalling. Uiteindelijk bleek onze zoon er niet uit te kunnen en kwam die ruggenprik alsnog.
Een ruggenprik voor de keizersnee is een spinale prik, ik voelde er niks van maarja had natuurlijk nog weeën.
Met de ontsluiting krijg je een epidurale verdoving.
Wil je pijnstilling die goed werkt dan zou ik voor de ruggeprik gaan.
Een ruggenprik voor de keizersnee is een spinale prik, ik voelde er niks van maarja had natuurlijk nog weeën.
Met de ontsluiting krijg je een epidurale verdoving.
Wil je pijnstilling die goed werkt dan zou ik voor de ruggeprik gaan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wat ik trouwens wel lijk te lezen is dat veel meiden die wel pijnbestrijding hebben gehad zich lijken te verontschuldigen en die het niet hebben gehad zich een beetje trots voelen. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Pijn is er in verschillende maten en bij de een kan een bevallig eenmaal pijnlijk zijn. En wat is een prikje nou? Als je je daarbij prettiger gaat voelen bij de bevalling dan is dat toch helemaal niet erg? Toch? Ik kan het ook mis hebben maar bij sommige krijg ik dat gevoel
Is geen aanval hoor en trouwens ik noem ook geen namen
Is geen aanval hoor en trouwens ik noem ook geen namen
Gast- Gast
Ik heb ook zo'n infuus gehad. Zat in zo'n weeënstorm dat er maar 30 seconden tussen de weeën zat. Door het infuus kon ik me in die 30 seconden iets beter ontspannen en voorbereiden op de volgende. Ik zat echt in een roes (weet daardoor ook weinig van de bevalling). Voor m'n gevoel zaten er soms een paar minuten tussen de weeën, terwijl dit helemaal niet zo was. Ik bleek ook zelfs in 'slaap' gevallen te zijn in die 30 seconden, tot de volgende wee kwam. Voor m'n gevoel had ik een paar minuten geslapen, terwijl dit toch echt niet zo was Zoals Prinses Sassa zegt: het haalde de scherpe randje weg, maar pijn had ik zeker nog wel.
Een volgende keer zou ik er weer voor kiezen als ik het echt niet meer uithoud.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb een ruggeprik gehad. Na ruim 15 uur heftige weeën weggepuft te hebben en nog steeds op 3 cm zitten wilde ik maar al te graag even 'rust' om bij te komen. Ik moest ook echt pijnstilling hebben, zou een bevalling op dat moment niet hebben aangekunt ik was letterlijk uitgeteld.
Bij de 2e was het een geplande keizersnede, dus wederom een ruggeprik.
Bij de 2e was het een geplande keizersnede, dus wederom een ruggeprik.
Gast- Gast
Ik heb eerst na 8 uur weeeën te hebben weggepuft pethidine gekregen. Dat werkte uit en toen kreeg ik een ruggenprik (dat was 4 uur na de pethidine). Vervolgens kreeg ik om 13.30 uur (ongeveer) weer een ruggenprik ivm keizersnede. Ik ben blij dat ik die pijnstilling heb gehad, ik wist echt even niet waar ik het zoeken moest.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Geen pijnstilling, helaas. Ik had het liever wel gehad, maar ik had al 9 cm ontsluiting dus het ging niet meer.
Gast- Gast
Bij de oudste heb ik een pethedine prik gehad. Dat was eens en nooit meer. hielp helemaal niets en toen moest ik 4 uur wachten voordat ik een ruggeprik mocht. Na 4 uur dus niets opgeschoten en een ruggeprik gehad. Ik zat toen zo op 10 cm en tijdens de persweeen bleef hij aan. Hij is pas na het hechten uit gezet.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb ook een pethedine prik gehad, bij iets van 5 cm ontsluiting!
En ook hier de ervaring: eens, maar niet meer!!
Ben een heel stuk van de film kwijt! En met persen had ik niet genoeg kracht! Dus deze keer probeer ik het toch echt zonder!
En ook hier de ervaring: eens, maar niet meer!!
Ben een heel stuk van de film kwijt! En met persen had ik niet genoeg kracht! Dus deze keer probeer ik het toch echt zonder!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Parisienne schreef:Ik heb ook zo'n infuus gehad. Zat in zo'n weeënstorm dat er maar 30 seconden tussen de weeën zat. Door het infuus kon ik me in die 30 seconden iets beter ontspannen en voorbereiden op de volgende. Ik zat echt in een roes (weet daardoor ook weinig van de bevalling). Voor m'n gevoel zaten er soms een paar minuten tussen de weeën, terwijl dit helemaal niet zo was. Ik bleek ook zelfs in 'slaap' gevallen te zijn in die 30 seconden, tot de volgende wee kwam. Voor m'n gevoel had ik een paar minuten geslapen, terwijl dit toch echt niet zo was Zoals Prinses Sassa zegt: het haalde de scherpe randje weg, maar pijn had ik zeker nog wel.
Vond het heerlijk daar je even kon slapen. Het leek inderdaad langer te duren dan en minuut of 30 seconden. Ik durfde geen ruggenprik, dat leek me echt doodeng! Dit was dus een mooie optie. Had ik toch en beetje de touwtjes in handen door zelf de toediening te bepalen.
Ik merk trouwens wel dat dit best onbekend is aangezien veel voor een ruggenprik zijn gegaan.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
@ Chelle: haha, gelukkig heeft zo'n infuuspomp een begrenzer (om de 2-5 minuten mag je een shot geloof ik), want ik bleef maar op die knop drukken!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wie bij de bevalling?
» De bevalling....
» In bad na bevalling
» De bevalling....
» Sex na de bevalling
» De bevalling....