Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voogdij

+7
Teddyaapje
maiadebij
Tittih
PapillonRose
Tania
Zininzon
kwak
11 plaatsers

Ga naar beneden

voogdij Empty voogdij

Bericht  kwak vr 2 sep 2011 - 8:28

hebben jullie de voogdij vast gelegd bij de notaris voor evt overlijden van jou en je man/vriend?

wij zijn hier mee bezig, we hebben mijn zwager en schoonzus gevraagd om de voogdij te willen hebben over D. als mijn man en ik evt te komen te overlijden. Ik vind dit zelf erg belangrijk omdat ik echt niet wil dat D. onder toezicht van jeugdzorg komt omdat wij de voogdij niet hebben geregeld.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 8:31

Wij hebben dit niet geregeld. Eigenlijk puur omdat ik niet zou weten wie we zouden moeten vragen.

Maar is het echt zo dat je kinderen onder jeugdzorg vallen als je het niet hebt geregeld? Het lijkt me eerder dat er wordt gekeken naar directe familie, of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Zininzon vr 2 sep 2011 - 8:32

Minneke schreef:Wij hebben dit niet geregeld. Eigenlijk puur omdat ik niet zou weten wie we zouden moeten vragen.

Maar is het echt zo dat je kinderen onder jeugdzorg vallen als je het niet hebt geregeld? Het lijkt me eerder dat er wordt gekeken naar directe familie, of niet?

Nee uiteraard wordt eerst binnen eigen netwerk (familie/vrienden) gekeken en als het dan niet lukt, wordt het een zaak van jeugdzorg.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 8:34

Zininzon schreef:
Minneke schreef:Wij hebben dit niet geregeld. Eigenlijk puur omdat ik niet zou weten wie we zouden moeten vragen.

Maar is het echt zo dat je kinderen onder jeugdzorg vallen als je het niet hebt geregeld? Het lijkt me eerder dat er wordt gekeken naar directe familie, of niet?

Nee uiteraard wordt eerst binnen eigen netwerk (familie/vrienden) gekeken en als het dan niet lukt, wordt het een zaak van jeugdzorg.

Dat leek me ook idd. Vandaar dat ik het vroeg. Gelukkig maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  kwak vr 2 sep 2011 - 8:39

Minneke schreef:
Zininzon schreef:
Minneke schreef:Wij hebben dit niet geregeld. Eigenlijk puur omdat ik niet zou weten wie we zouden moeten vragen.

Maar is het echt zo dat je kinderen onder jeugdzorg vallen als je het niet hebt geregeld? Het lijkt me eerder dat er wordt gekeken naar directe familie, of niet?

Nee uiteraard wordt eerst binnen eigen netwerk (familie/vrienden) gekeken en als het dan niet lukt, wordt het een zaak van jeugdzorg.

Dat leek me ook idd. Vandaar dat ik het vroeg. Gelukkig maar.

ik heb dan liever dat het gewoon goed is geregeld, dat ik met een gerust hart kan "gaan". 'tis wel iets wat waarvan ik hoop dat D. het nooit hoeft mee te maken.
wij kunnen nu wel alles op papier zetten. Stel nu dat je beide families niet goed met elkaar kunnen?!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 8:41

Wij hebben niks op papier staan, onder andere omdat ik ook niet weet wie ik daarvoor kan/moet vragen. Onze ouders zijn allemaal nog jong en vitaal, maar wie z'n ouders vraag je dan? Ik heb het liefst die van mij, hij het liefst die van hem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Tania vr 2 sep 2011 - 8:41

Minneke schreef:Wij hebben dit niet geregeld. Eigenlijk puur omdat ik niet zou weten wie we zouden moeten vragen.

+1
Ik ga ervan uit dat als wij overlijden de kindjes naar mijn ouders gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  PapillonRose vr 2 sep 2011 - 8:44

Ik heb dit ook geregeld bij de notaris, al tijdens de zwangerschap zelfs. Wil inderdaad dat het goed geregeld is en dat A. meteen bij de juiste mensen terechtkomt. Heb zelfs meerdere mensen geregeld, mocht een van hen dan ook niet meer leven of het niet kunnen op dat moment.

Ik heb in de zwangerschapsgroep waarin ik zat een keer een verhaal gehoord, toen werd voor mij nog eens bevestigd dat het goed is dat ik het geregeld had. Iemand vertelde over een echtpaar, dat had vrienden gevraagd voor hun kinderen te zorgen mocht hen iets overkomen. Maar er stond niks op papier. Helaas kwam het ooit zo ver, de mensen kwamen om bij een auto-ongeluk. En toen hebben de kinderen eerst een paar maanden in de jeugdzorg gezeten voordat de rechter ze uiteindelijk alsnog aan die vrienden heeft toegewezen. Geen idee waarom dat zo gegaan is, maar ik heb het dan liever goed geregeld zodat ik zeker weet dat dit me niet gaat gebeuren.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 8:59

Wij hebben dit ook geregeld. Wij wilden het op papier hebben staan omdat wij absoluut niet willen dat de kinderen naar mijn schoonouders zouden gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  kwak vr 2 sep 2011 - 9:07

wel duur he? voor diegene die het hebben geregeld.
bij de ene notaris betaal je dik 500 euro en bij een ander "maar" 200 euro.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 9:09

Wij waren 300 euro kwijt voor twee testamenten. Wel duur maar dan heb je het wel goed geregeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Tittih vr 2 sep 2011 - 9:10

Ik zou ook echt niet weten wie ik daarvoor moet kiezen, daarom hebben wij het ook (nog) niet gedaan.
Eigenlijk wil ik het wel, maar mijn moeder werkt 40 uur en ik denk dat mijn stiefvader dat echt niet ziet zitten weer een klein kind in huis. Mijn schoonouders hebben een hele andere manier van denken over de opvoeding, dus dat zie ik ook niet zo zitten.
Vrienden van ons lijken me ook wel geschikt, maar ik weet niet zo goed of ze al aan kinderen toe zijn. Hij wel, maar zij volgens mij nog niet. En mijn broertje is ook erg gek met zijn nichtje, maar woont nog thuis en heeft nog geen jaar een relatie. Wel met een hele lieve meid, maar daar moet ook wel meer vastigheid in zitten.
Mijn vader en stiefmoeder gaan het ook niet worden, zij heeft een heftige vorm van Reuma.

Moeilijk dus, maar ik wil ook niet dat ze in een pleeggezien beland, ik denk dat als het er uiteindelijk op neer komt en we niks hebben vastgelegd dat ze naar mijn schoonouders gaan omdat mijn schoonmoeder niet werkt en ik zeker weet dat ze het willen.

Tittih
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  maiadebij vr 2 sep 2011 - 18:13

Mijn man en ik kunnen het niet eens worden. Ik wil mijn moeder en niet alleen omdat ze m'n moeder is maar omdat ze vanaf de geboorte van de kinderen 2,5 dag oppast dus ze een goede sterke band met de kinderen heeft. De kinderen dan in dezelfde woonplaats kunnen blijven, dus op dezelfde school bij hun vriendjes.

Mijn schoon familie woont hier 60 km vandaan, in een grote stad. We komen daar eens per maand dus de band is anders als met mijn ouders. mijn man z'n criteria is dat de kinderen het geloof meekrijgen dat zijn familie dus beleid, ik denk dat ze dat ook meekrijgen als ze bijv om het weekend en de vakanties daarheen gaan. Maat daar worden we het dus niet over eens.

Ik moet er niet aan denken dat mocht er iets met ons gebeuren, wat voor de kinderen al een klap is, ze ook nog eens van hun vertrouwde plaats weggehaald worden en naar een andere stad, andere school etc gaan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Teddyaapje vr 2 sep 2011 - 23:59

Volgens mij is het zo dat als er niks officieel op papier staat (in een testament dus) dat de kinderen altijd eerst onder jeugdzorg vallen en ze dan pas naar familie enz. gaan kijken. Ik weet niet hoelang zoiets duurt en hoe het precies in zn werk gaat.

Wij hebben het nog niet geregeld maar dat wil ik wel nog zeker doen. Ik denk dat wij ook meerdere mensen doorgeven, je weet nooit in wat voor situatie die personen dán zitten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  _Jet za 3 sep 2011 - 1:07

Wij hebben dit tijdens de zwangerschap al geregeld. We hebben dit gelijk gedaan toen we het huis hadden gekocht en ook een samenlevingscontract op lieten stellen.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  joyce0606 za 3 sep 2011 - 1:33

[b]Teddyaapje schreef:Volgens mij is het zo dat als er niks officieel op papier staat (in een testament dus) dat de kinderen altijd eerst onder jeugdzorg vallen en ze dan pas naar familie enz. gaan kijken. Ik weet niet hoelang zoiets duurt en hoe het precies in zn werk gaat. [/b]

dit is helemaalwaar! jekind valt eerst onder jeugdzorg, kijkt dan voor geschikte voogd, vervolgens screening en alles. en worden deze mensen begleid door jeugdzorg.

wij zijn getrouwd, is alles ingedekt, ook wat betreft het huis. wij hadden ooknog niets vaststaan voor het huis, dus alle mooi zo geregeld!
.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Fearie za 3 sep 2011 - 6:21

Wij hebben ook nog niets geregeld als het gaat om de voogdij, mijn schoonfamilie is geen optie en mijn eigen familie (ouders) ook niet. Heel misschien mijn zusje, maar dat hangt heel erg van de situatie.
Wij komen dus al snel bij een van onze vrienden uit, maar wie - nog geen idee.

We willen het voor eind van het jaar wel geregeld hebben, dus moeten nog ff goed kijken hoe of wat.
Hebben jullie per persoon een testament of een gezamenlijk testament (als dat kan)?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 6:22

Wij hebben dat niet geregeld en ik zou ook niet weten wie ik daarvoor moet vragen, misschien wel iets om over na te denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  dizzy zo 4 sep 2011 - 20:35

Wij hebben alleen in de familie uitgesproken dat we -mocht t zover komen- onze dochter naar mijn zus gaat met haar vriend.
Ze lijken het meest op ons, qua omgang etc. En ze staan het dichtst bij ons..
We hebben het niet officieel vast laten leggen, maar weet zeker dat hier binnen de familie geen gedoe mee komt!
Beide families vonden het een goede keus!
dizzy
dizzy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 44
Registratiedatum : 10-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 20:40

Ik heb dat ook vast laten leggen bij een notaris. Vooral om de biologische vader uit te sluiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 21:35

Minneke schreef:Wij hebben dit niet geregeld. Eigenlijk puur omdat ik niet zou weten wie we zouden moeten vragen.

Maar is het echt zo dat je kinderen onder jeugdzorg vallen als je het niet hebt geregeld? Het lijkt me eerder dat er wordt gekeken naar directe familie, of niet?

Dit is ook de reden waarom wij het niet geregeld hebben. Het liefst zou ik mijn broer willen maar die heeft ook zijn eigen gezin. Mijn zwager en schoonzusje zou ik het wel toevertrouwen omdat ze stapelgek zijn met de kinderen en ze over veel dingen hetzelfde denken als ik maar ik weet niet hoe het is als ze eenmaal zelf kinderen hebben.
Als ik mijn moeder zou kiezen, zouden mijn schoonouders zich gepasseerd voelen en andersom misschien ook.

Eigenlijk zou ik dus wel al van te voren een keuze moeten maken omdat het anders misschien een hele toestand wordt als het wel gebeurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voogdij Empty Re: voogdij

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum